Jag var ju uppenbart fel ute med att misstro fio- samtidigt så tycker jag verkligen att hon var superskum som röstade på mig två ggr om på så vaga grunder? Fattar det fortfarande inte
Och så hade jag faktiskt inte några direkta ondvibbar om hemlig heller- även om jag visst kunde se att det kan vara alibiröst osv på Idahoe i första lynchen - samtidigt inte så att jag ville rösta på hemlig om det inte var för att rädda mig själv i ett skarpt läge.
@bollen__ hoppas du är ok också? (:heart) och att det bara var bio och besök som gjorde att du inte kunde delta?

Kan det ha varit två goda uppe till lynch idag? Ingen annan hade mer än 1 röst så att det skulle stå mellan fio och hemlig är ju rätt klart tycker jag? Alternativet är ju att hemlig är ond (fio var ju bevisligen god) och att mammas försökte styra bort lynchen från hemlig?
Derring-Do la den första rösten på fio så inte lika under lupp som mammas som ju la en tredje röst på fio
Samtidigt så jag själv tyckte verkligen att fio var superskum med hennes misstankar mot mig så enkelriktade och i valet mellan hemlig och fio var det för mig rätt enkelt att välja fio - som inte bidragit med några tankar alls utom om mig - det kändes typ superulvigt!
Så pass så jag trodde att fio var självmordsbombare tom kändes som hon "ville" bli utröstad?
Men iom att hon var bybo så fattar jag typ nada av hur hon spelat denna gången - är man god vill man väl iaf gräva lite och försöka hitta något om de flesta och inte en enda?
Siare visste jag att hon inte var - det var inte möjligt på min världskarta helt enkelt

nu får jag ta natten och finns jag kvar imorgon återkomma då

Hur ser du på det kring bollen i DL1? Du skrev tidigare ikväll att du läst igenom det igen och förstod misstankarna, ändå anser du att jag hakar på andras teorier? Om nu inte jag minns fel var väl jag den första som ifrågasatte det bollen skrev, även om jag skrev det som en fråga till bollen och inte hur jag tänkte kring det, som Mammas gjorde sen.

Jag läste igenom men lade inte riktigt på minnet vem som skrivit vad, det stämmer kanske att du började ifrågasätta bollen__ först men det jag tänkte på var det du kom in och skrev efter DL igår + rösten idag. Men som sagt fick jag lite tidspress precis innan DL och hann inte kolla upp om den känslan jag hade verkligen stämde.

Förlåt så mycket gänget- jag fick nån total koma här och sov över både DL och hundarnas egentliga kisspaus så fick kasta mig ut med dem och nu in i leken. Ber tusen ggr om ursäkt, att bara ligga och stensova hela kvällen, helt galet :o Hädanefter får det bli att ställa larm även när man powernappar O_o

Ska läsa ikapp nu och återkommer!

Röstlista DL1
17.48
hemlig röstar på Idahoe
18.34
Fio röstar på quarter4ever
20.55 Lenis röstar på Snurrfian
21.02
Idahoe röstar på fio
21.12 Ferrari röstar på DD
21.19 Derring-Do röstar på Lenis
21.20 bollen__ röstar på..mistimed
21.24 Gabby_Ossi röstar på
Idahoe
21.25 quarter4ever röstar på bollen__
21.26 mammas röstar på bollen__
21.27 Mistimed röstar på Ferrari
21.28 Snurrfian röstar på Gabby_ossi
21.30 cirkus röstar på Hedinn
Hedinn missar att rösta

Idahoe var ulv
Ulvarna käkar Cirkus (borgmästare)

Röstlista DL2
20.15 hemlig röstar på bollen__
20.29 fio röstar på quarter4ever
21.10 Derring-Do röstar på fio
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.22 Mistimed röstar på Lenis
21.22 Hedinn röstar på hemlig
21.25 Ferrari röstar på Hemlig
21.29 Gabby_Ossi röstar på Hedinn
21.29 quarter4ever röstar på fio
21.30 Mammas röstar på fio

bollen__ och Lenis missar att rösta

Fio var bybo

Noterar att Q och Mammas återigen lyckas rösta en minut efter varandra på samma spelare... :p

Jag måste förbereda lite skolgrejer ikväll, men återkommer imorgon eftermiddag. :up:

Precis, därför upplevde jag det något överslätande när hon formulerade sig som hon gjorde. Som att hon poängterade att Cirkus ju inte visste något.

Yep det poängterade jag, för det enda jag visste säkert då var cirkus och Idas roller och sammanfattade därmed det enda jag vet. Och då var det att Cirkus röstat som hon gjorde men att jag inte kan dra några slutsatser av det eftersom cirkus inget visste mer än vad jag gör. Därefter skrev jag att jag varken höll H åt god eller ond eftersom jag ville se mer av henne och det tycker jag inte är överslätande alls, du har ju själv skrivit inlägg där du mest sammanfattar lite utan att kasta ordentliga misstankar mot någon. Så ser inte att du gräver mer än jag gör- bortsett från min Törnrosasömn nu då för då var jag ju inte så effektiv :angel:

För att vara någon som efterlyser ordentliga teorier och misstankar tycker jag Mistimeds röst på mig är klen dag 2. Att jag konstaterar att cirkus inget visste är ju liksom sant- om ingen kan hota nåt i rollistan som jag missat.

bollen är lurig. Att reagera på att man håller på att åka ut kan vara både äkta eller spel för gallerierna, det säger mig inte så mkt om roll. Man kan ju ledsna på att åka tidigt oavsett, det beror ju mer på hur motiverad man är att spela. Jag fattade inte riktigt resonemanget bakom hennes röst dag 1 där jag uppfattade det som att hon röstade på en annan än den hon misstänkte mest, och idag missade hon att rösta.

Noterar att Gabby lägger en rätt godförklarande rad om MM, eller vad man ska kalla det- att de både tänker likadant och reagerar på samma saker. Vet inte hur jag ska värdera det men jag har ju helst Gabby åt det godare hållet pga DL1, än så länge iaf.

hemlig röstar på bollen pga hennes uppgivenhet och att det kan vara självmordsbombarrollen som gör det. Alltså jag vet inte.. jag köper nog inte riktigt det. Uppgivenheten har jag nämnt ovan och förmågan att dra med nån i fallet, är den så himla rolig att man kan dö oavsett? Vore det inte bättre för en uppgiven ulv att ge lite kollegor alibi om möjligt om man nu vill åka? Vet inte om hemlig gör det lite lätt för sig (vilket kan bero på lite omotiverad/tidsbrist/tråkig roll) eller gör det lätt för sig för att hon vet vart hon ska rösta.. Men det skulle isf innebära att bollen är åt det godare hållet och jag vet inte riktgt det. Jag tror iaf inte att de sitter i lyan ihop som det känns nu.

fio röstade på Q för att hon gled med och det tyckte jag nog inte alls faktiskt, då är vi nog fler (inklusive jag själv) som inte gjort så mkt väsen av oss.. Nu var ju fio god men jag hade reagerat en del på just det så det är sannolikt att jag övervägt att lägga min röst på tio faktiskt. Även om det inte talar till min fördel så här med facit i hand :o

Snurrfian reagerade på att G la en andraröst DL1. Jag kan förstå hennes resonemang, som jag nämnt tidigare, men samtidigt tycker jag ju inte att en andraröst i sig är skum om den är underbyggd. Röstade ikväll på hemlig och jag lyckas på nåt sätt inte hitta det inlägget, får bläddra igen, men är det pga hemligs röst förstår jag det. Tycker snurr glider lite under min radar i denna lek och hon fick min röst dag 1. Har fortfarande samma känsla men den är inte nog för att jag ska rösta där i dagsläget.

Ferrari har jag alltid lite svårt för att läsa, jag tycker ofta hon känns snäll men den leken jag ville ha henne i lyan så var hon ju god.. :arghh: Hon verkar gilla Mistimed i inlägg 196 om jag antecknat rätt, och till skillnad från just MM så verkar Ferrari tycka att jag gräver ordentligt. Lade en tredjeröst på hemlig och den tycker jag är förståelig i sin utformning. Jag har inga ondvibbar av Ferrari än, även om det kanske inte säger så mkt när hon sällan ger mig såna..

Mammas spelar alltid bra och sätter fingret på saker. Det är fortfarande hon & vår nuvarande kära LL som jag aldrig känner mig lugn med om jag inte vet att vi är på samma sida, för de kan lura mig oavsett hur mycket jag sett dem spela. Så även denna gång. Hon lade andrarösten på bollen igår, det har jag redan skrivit om x 2, idag la hon sista rösten på fio. Det är aldrig snyggt att få ut en god men det fanns på fötterna här så det var inte en konstig röst i sig kan jag känna. Skulle hon vara tuff nog att som ulv göra så? Absolut. Men jag håller inte Mammas åt det onda hållet för det. Just nu får hon vara på min "ingenjäklaaning"-lista. Typ som vanligt.

Sammanfattningsvis så är det alltid svårt att säga i efterhand- men jag hade röstat på fio eller hemlig som det känns nu när jag läser ikapp, om jag då ignorerar det faktum att jag nu vet att fio var god så kan vi väl säga att jag hade röstat på hemlig.. som säkert oxå är god bara för att jag skriver så :p

Har läst igenom leken och vet inte om jag blev så mycket klokare, är väldigt trött.
Jag tycker att hemlig hade en väldigt lätt motivering eftersom hon tex. kunde ha använt mina svar igår som teori men istället röstar hon på mig för att jag var less? Jag tänker att det är lite för tydligt som psykopat att typ säga "rösta ut mig" ungefär, nog för att psykopaten säkert vill bli utröstad men om någon är för på att bli det så drar man ju åt sig öronen när man vet att den rollen är med. Så jag vet inte riktigt vad jag tror om hemlig, men känner att jag ska hålla ett öga på henne.
Mammas la sista rösten på fio idag och igår en andraröst på mig (men rösterna kom tätt) även om det är något att kolla på så var det röster med teorier och inte förklädda bopar känner iaf jag när jag läser dom så just nu inget som säger vilken sida hon spelar på för mig.
Q, jag förstår inte riktigt fios röster på q, men jag tyckte nog inte heller att fio "gick hårt åt henne" som q skriver. Däremot förstår jag att fio fick röster på sig då hennes röster på q båda känns som förklädda bopar. Nu blev det här mer om fio än Q men summa summarum - jag vet inte var jag har Q. Som vanligt.
Mistimeds (hoppas jag stavar rätt) tycker inte att hon skrivit något som gör att jag misstänker henne men har inte heller på fötterna för att hålla henne som god.
@Lenis vilken spelare menar du när du skriver MM? Är det Mistimeds då?

..övriga får jag skriva om imorgon för nu är hjärnan lite förvirrad efter min egentillverkade jetlag :wtf: Överlever jag natten så blir det nån gång efter lunch när jobbet är klart!

Ja precis! Min autocorrect ändrar hennes namn hela jäkla tiden och det hoppar tillbaka fast jag försöker ändra och till sist gav jag upp. När jag fetar försöker jag skriva rätt men sen i löpande text fick hon heta MM.
Oki! Tänkte bäst att dubbelkolla så ingen annan kan kallas MM :p

Hamnade i tvsoffan med sambon så hann inte in till DL, sorry. Otur att fio blev lynchad, hade hellre sett en ulv på lynchning idag igen.
Jag förstår om min röst idag kändes enkel, det kan jag hålla med om. Men jag hade inte nåt mer att gå på tyckte jag.
Jag hoppas åskådarlyan på nåt vis hittat en god roll att skicka info till i natt, så vi har nåt mer att gå på imorgon.

Noterar att Q och Mammas återigen lyckas rösta en minut efter varandra på samma spelare... :p
Jag vet ju att jag själv röstade på det jag tyckte var mest skumt men det är ju en intressant iakttagelse du har att mammas följer min röst -igen
Vet inte riktigt om det betyder något så sett - men absolut värt att notera

Jag vet ju att jag själv röstade på det jag tyckte var mest skumt men det är ju en intressant iakttagelse du har att mammas följer min röst -igen
Vet inte riktigt om det betyder något så sett - men absolut värt att notera
Tycker du att Mammas verkar följa dina röster? Jag upplever det i så fall snarare tvärtom. Visst, du har röstat först, men Mammas har kommenterat sakerna i ett tidigare skede båda dagarna. Vad jag kan se har du inte tagit upp någon av dem förrän i röstinläggen.

Tycker du att Mammas verkar följa dina röster? Jag upplever det i så fall snarare tvärtom. Visst, du har röstat först, men Mammas har kommenterat sakerna i ett tidigare skede båda dagarna. Vad jag kan se har du inte tagit upp någon av dem förrän i röstinläggen.
men jo det har jag väl?
Iofs vad det gäller bollen__ så kom det nog i röstinlägget
Men vad det gäller fio så stämmer det inte
Jag själv å andra sidan tyckte ju att fio gjorde det lätt för sig som röstade på mig och säger att hon kan tänka sig att ändra röst tid innan DL? men sedan bara kommer med ett inlägg efter DL som säger yada yada - typ?
jag vete fabian vad jag ska tro om fio utiffrån detta sett- kanske var jag för "snäll" som ville bortse från hennes röst på mig idag?
Men jag har frågetecken om fio- så mycket är klart!

Fio röstade på mig igår , men jag tyckte nog att det var rätt BOP-aktigt sas . Har noterat det hon skrev om att kunna tänkas ändra röst senare efter sin röst och sedan det hon skrev efter lynchen att hon tänkt att ändra för att Idahoe verkade så god Har sedan inte synts till. Idahoe röstade ju på fio igår vilket kan tala för att de inte sitter i lyan ihop kanske? Men jag har lite funderingar på fio pga hennes tre inlägg igår som jag tagit upp ovan..

Har exakt samma känsla som du, tänkte på det inatt. Upplever det som att Q följer Mammas om nu någon följer någon. Mammas hade ju redan diskuterat innan rösterna, precis som du skriver.

Vi måste ha ut en ulv ikväll hörrni. Jag gissar att jag sitter pyrt till i lynchen efter min vaga motivering igår, men det är inte rätt väg att gå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar