@Snurrfian
Jag ställde en fråga till dig angående Gabby_Ossi i min sammanställning tidigare
Har du sett den?

Gabby_Ossi la en andra röst på Idhaoe som verkar ha avgjort vilket talar till hennes fördel tycker jag Snurrfian verkar ha misstankar mot G_O trots det - skulle vilja ha lite utvecklat från @Snurrfian angående det?
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva svara på det? Jag svarade Mistimed första dagen, jag svarade Mammas igår och så ställer du exakt samma fråga idag igen? Läser du slarvigt och har missat att jag har svarat på det eller försöker du vända till något mot mig? O_o http://www.bukefalos.com/threads/ulvlek.1427998/page-11#post-17877550

Det är trist när det blir såna saker, å andra sidan så tror jag att varenda en av oss är beredda att "offra" en kollega om det skulle betyda att man själv får ett bra alibi som ulv. Så för mig är sanningen snarare att vem som helst skulle kunna göra det, men att de mer erfarna kanske har lättare för det än "nybörjare". Jag kommer ihåg hur mosade jag kände mig av dig i min andra lek, när jag visste att du var ulv efter att ha siat dig men ändå var den som blev lynchad. Idag vet jag att jag har gjort såna saker som ond också, och att det inte handlar om att "mosa" någon utan att spela spelet. På samma sätt var jag rätt snurrig i början när lekte och missade uppenbara grejer. Jag tror mig vara lite bättre idag åtminstone, men epitetet snurrig hänger kvar.

Jo, på så sätt är det givetvis. Och jag skulle såklart inte ta vilka orimligheter för att rädda en kollega. Men eftersom alibiröster inte ger så mycket (iaf inte för mig? :p) så brukar jag hellre rädda någon om jag har en rimlig teori där det går att göra. ....inte sagt att jag gjort det nu, utan gick på det som kändes mest skumt igår, ville bara försöka ändra bilden av mig som hänsynslöst monster. ;)

Och du, det var inte meningen att du skulle känna dig mosad i början! :heart

Jag kan ärligt säga att jag är väldigt off pga maximal sömnbrist. Kan inte koncentrera mig alls.

Håller med om att det i överlag är väldigt inaktivt i denna leken. Kommer igång främst på kvällen och eftersom jag redan varit vaken i 12 timmar på 3 timmar sömn så är jag inte högintelligent såhär dags.

Intressant reflektion @Snurrfian . Tyvärr stämmer det inte att jag skulle vara ond.

Jag känner mig mest tveksam gentemot @derr

Fortsätter.

@Derring-Do, först poängterar hon att man aldrig ska lita på Q. Innan DL 2 vänder hon och "försvarar" Q gentemot Fio som var god. Känns lite som något en ulv skulle kunna göra.

Om jag ville styra bort lynchen från hemlig, varför skulle jag då börjat med att ifrågasätta henne, strax innan jag ifrågasätter fio?
Ok- men som sagt en fundering jag ändå har iom att fio visade sig vara god?
Försöker kasta ut mina tankar lite om alla för att se lite reaktioner
Det kan vara så att ulvarna sitter och tar det lugnt och låter goda försöka dividera med varandra och lite på sätt komma att misstänka varandra - det har jag sett i många lekar att det kan bli så
Det märks att det inte finns en spion som kan bekräfta goda roller i leken denna gången. Det kan bara finnas en god som kan veta en rad iom åskådarlyan- och de som har fullständiga spioninfon bör ju kunna hitta lämpliga kandidater att skicka raden till tycker jag

Det kan vara så att ulvarna sitter och tar det lugnt och låter goda försöka dividera med varandra och lite på sätt komma att misstänka varandra - det har jag sett i många lekar att det kan bli så
Det märks att det inte finns en spion som kan bekräfta goda roller i leken denna gången. Det kan bara finnas en god som kan veta en rad iom åskådarlyan- och de som har fullständiga spioninfon bör ju kunna hitta lämpliga kandidater att skicka raden till tycker jag

Här uppfattar jag dig som att du hade koll på att jag ifrågasatte hemlig och bara väljer att inte ta upp detta i din reflektion? För isf är det skumt tycker jag.

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva svara på det? Jag svarade Mistimed första dagen, jag svarade Mammas igår och så ställer du exakt samma fråga idag igen? Läser du slarvigt och har missat att jag har svarat på det eller försöker du vända till något mot mig? O_o http://www.bukefalos.com/threads/ulvlek.1427998/page-11#post-17877550
Nej det har jag sett Jag var nog lite otydlig
jag menade det du skrev till mammas (var det väl?) igår
Men tack för att du tog upp det, jag hade helt glömt bort mina funderingar runt Gabby till idag. Det borde jag titta lite närmare på också.
Och det var det jag ville ha utvecklat om i hur du tänkte kring?

[...]
Sen har vi fios röst:

Räcker det inte att skriva "Quarter4ever krånglar till saker som vanligt som hon brukar göra", punkt? :D Q är alltid skum, kommer alltid med långsökta teorier och krångliga strategier (som sedan ofta exploderar i ansiktet på henne :angel:), men jag har aldrig lyckats koppla det till hennes roll, mer än att hon kanske är ännu skummare som god? :p

Och nu har jag gått och blivit q-fokuserad igen, utan att ens ha tagit upp något av hennes inlägg, jag är nog skadad för livet. :o:banghead::laugh:

[...]

quarter4ever tuffar i mina ögon på i vanlig q-stil, inget som gör att jag vågar gissa på var jag har henne :p

[...]

fio har så vitt jag sett inte kommit med annat än att q krånglar till det, något hon baserade sin röst på igår och tycks stå fast vid idag utan att utveckla. Med tanke på hur q kan krångla till det oavsett roll så känns det lite klent, speciellt när hon inte tar upp någon annan alls.

[...]

Och eftersom jag hatar att vara sent ute (och jag skriver så långsamt att allt under en halvtimme innan DL känns sent) så vill jag ändå rösta nu. Även om det inte finns någon jag känner mig ett dugg säker på så tycker jag det är fio och Ferrari som smugit mest, och av dem kan Ferrari kanske ursäktas med att inte ha varit inne. fio däremot har bevisligen hunnit in och skriva men har på två dagar så vitt jag sett endast lyckat komma med teorin att q "krånglar". För det första tycker jag det är konstigt att rösta på q två gånger i rad för något som är typiskt q, och för det andra tycker jag hon borde ha kunnat prestera någon mer tanke om hon nu verkligen letar onda?

Derring-Do röstar på fio

(Även om det kanske finns en viss ironi i att jag röstar på någon delvis för att hon tycker q är skum :o)

Fortsätter.

@Derring-Do, först poängterar hon att man aldrig ska lita på Q. Innan DL 2 vänder hon och "försvarar" Q gentemot Fio som var god. Känns lite som något en ulv skulle kunna göra.

Är det det här du syftar på?

Tycker snarare att det är ett ifrågasättande av teori än ett försvar? Plus att även om en alltid tycker att någon är svår att bestämma och gärna sätter personen åt det ondare hållet så betyder ju inte det att en alltid sväljer skumma teorier mot personen med hull och hår? Detta gör mig misstänkt inställd mt dig faktiskt, jag ser inte alls det du ser i detta utbyte. (om jag missat något annat inlägg som du menar citera gärna, det är de här jag hittade nu när jag letade.)

Först kommer @Snurrfian in och påpekar att @Ferrari är någon vi borde kolla närmare på, sedan kommer Ferrari in med en tokskum teori. Alltså, även om psykopaten och självmordsbombaren tar med sig roller när de dör så har väl ulvarna inget att vinna på att de röstas ut? Och isf borde de inte göra det så uppenbart?

Tycker fortfarande att @hemlig hade en väldigt tunn teori igår, och en som inte alls går ihop för mig. Varför skulle någons uppgivenhet tyda på att personen är ond? Det gör mig nojig att hon anser att det var det som fanns att gå på och sedan inte teoriat något ytterligare som får mig att kunna sätta henne åt något håll? Samtidigt är hennes röst igår inte något som känns jättestarkt just nu, vidare har det varit väldigt dålig aktivitet och jag vet att det inte är vettigt att bortse från de som inte skriver så mycket. Det är lätt att hitta skumma saker i Q som skriver mycket (och till viss del skumt), men det kan lika gärna vara så att hon är god och att ulvarna smyger med?

Siaren borde väl veta någons roll? Och den i sin tur borde väl fått iväg en (för det var väl vid dag dl den delade ut en sia?) sia till någon.

Jag fastnade i en målarbok och glömde bort leken :o

På ett sätt passar den här aktivitetsnivån mig bra men samtidigt blir det svårt att hitta något att gå på. :cautious:

Lätt att säga i efterhand såklart, men jag trodde aldrig riktigt på att fio skulle vara ond. Snarare tänker jag nu att det skulle kunna vara ganska bekväma röster för onda sidan att lägga där. För visst, teorierna var ju rättframma och antagligen lätta att komma på. Men känns det verkligen som något en ond skulle göra? Det tycker inte jag i alla fall. Sedan tror jag inte att alla som röstade på fio nödvändigtvis behöver vara onda. Men just att fio ibland verkar få korn på ulvar utan att någon riktigt förstår hur får mig att undra om hon inte kan ha haft rätt om Q i alla fall.

Nu ska jag äta, men det är det jag har hunnit fundera över hittills idag.

Siaren borde väl veta någons roll? Och den i sin tur borde väl fått iväg en (för det var väl vid dag dl den delade ut en sia?) sia till någon.
Det är sant - förutsatt att en god siades första natten - vilket känns troligt iom att ingen gått på om någon efter gårdagens DL
Samtidigt så får man ju inte glömma att ulvarna också kan trolla någon att rösta på ett särskilt sätt så det inte bli helt lätt att analysera rösterna så sett egentligen iaf igår

Men just att fio ibland verkar få korn på ulvar utan att någon riktigt förstår hur får mig att undra om hon inte kan ha haft rätt om Q i alla fall.
Det där var ändå lite skumt skrivet -brukar fio verkligen få korn på ulvar så enkelt att hon egentligen bara teoriar om en enda dvs mig i detta fallet i sina få inlägg? Det lät mer som att du tänkte på LenaH?

Jag fastnade i en målarbok och glömde bort leken :o

På ett sätt passar den här aktivitetsnivån mig bra men samtidigt blir det svårt att hitta något att gå på. :cautious:

Lätt att säga i efterhand såklart, men jag trodde aldrig riktigt på att fio skulle vara ond. Snarare tänker jag nu att det skulle kunna vara ganska bekväma röster för onda sidan att lägga där. För visst, teorierna var ju rättframma och antagligen lätta att komma på. Men känns det verkligen som något en ond skulle göra? Det tycker inte jag i alla fall. Sedan tror jag inte att alla som röstade på fio nödvändigtvis behöver vara onda. Men just att fio ibland verkar få korn på ulvar utan att någon riktigt förstår hur får mig att undra om hon inte kan ha haft rätt om Q i alla fall.

Nu ska jag äta, men det är det jag har hunnit fundera över hittills idag.
du röstade igår på hedinn vad tycker du om henne idag?
Och gärna lite mer om andra i leken också när du väl ätit färdigt?:)

Först kommer @Snurrfian in och påpekar att @Ferrari är någon vi borde kolla närmare på, sedan kommer Ferrari in med en tokskum teori. Alltså, även om psykopaten och självmordsbombaren tar med sig roller när de dör så har väl ulvarna inget att vinna på att de röstas ut? Och isf borde de inte göra det så uppenbart?

Förlåt, jag sitter med ett teoriinlägg och försöker följa det nya som kommer in (inte alltid lätt när "visa nya inlägg" ger en skum följd på inläggen). Har letat runt lite nu, men hittar inte Ferraris inlägg om psykopat och självmordsbombare, kan du länka den?

Jag är tydligen inte så bra på det där med att vara ledig, men nu har jag äntligen hunnit till datorn. Börjar med att svara på det här:
Fortsätter.

Hur får du det till att jag har vänt? När jag säger att jag aldrig litar på q så gäller det oberoende av hennes roll, det är inte så att jag tror att hon alltid lottas till ond. Däremot tycker jag hon är skitsvår att läsa, speciellt eftersom hon som god kan få för sig att spela skum för att inte käkas, eller att hennes död skulle ge alla andra några långsökta ledtrådar som ingen annan fattar. Jag påpekade redan efter fios första röst att jag tyckte det var konstigt att sätta q som ond bara baserat på att hon "krånglade till det" (för när gör hon inte det?), så vari ligger vändningen? Om du sen läser resten jag skrivit om fio så är det inte bara de dåligt underbyggda rösterna på q jag tyckte var skumma, utan även att hon inte hade en enda kommentar att komma med om någon annan i leken utan kändes väldigt ovillig att bidra med typ någonting. Så nej, jag har inte vänt, och jag har inte försvarat q (litar fortfarande inte på henne :p), jag har röstat på någon som jag tyckt betett sig skumt hela leken, även om det nu visade sig vara en god.

Förlåt, jag sitter med ett teoriinlägg och försöker följa det nya som kommer in (inte alltid lätt när "visa nya inlägg" ger en skum följd på inläggen). Har letat runt lite nu, men hittar inte Ferraris inlägg om psykopat och självmordsbombare, kan du länka den?

Nej, hon har inte skrivit om det, sorry! Det var en tanke från mig, att först skriver snurrfian att ferrari smugit under radarn och sedan kommer ferrari in med en jätteskum teori strax efter det, är de i lyan och vill få ferrari utröstad, samtidigt förstår jag inte varför de skulle vilja det, även om det inte är odelat negativt för lyan att få ut någon av dem är det ju samtidigt bättre för dem om de är kvar? Har sett det tidigare i tråden att någon skrivit att någon vill åka ut för hen har någon av de rollerna, men hänger inte med i det resonemanget? Samtidigt förstår jag verkligen inte ferraris teori, varför tanken om att hon vill åka ut (parat med snurris misstanke precis innan) slog mig. Men får inte ihop det, som sagt.

Men ingen annan verkar ha reagerat på ferraris teori, så den kanske är vettig, bara att jag verkligen inte förstår hur?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inspo: dela FL
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Sytråden del 4