Nej det har jag sett Jag var nog lite otydlig
jag menade det du skrev till mammas (var det väl?) igår

Och det var det jag ville ha utvecklat om i hur du tänkte kring?
Det var inte riktigt det du frågade om... ;) Men ja Gabby känns fortfarande rätt skum men mer pga att rösten på Hedinn igår kändes helt out of the blue, och inlägget nu när hon skriver att hon aldrig trodde att Fio var ond, precis som hon säger så är det lätt att skriva det i efterhand och varför ens dra upp det? Och även om jag kan hålla med om att du Q är en aning skum så förstår jag inte varför hon inte ens nämner Mammas som röstar efter dig.

Nej, hon har inte skrivit om det, sorry! Det var en tanke från mig, att först skriver snurrfian att ferrari smugit under radarn och sedan kommer ferrari in med en jätteskum teori strax efter det, är de i lyan och vill få ferrari utröstad, samtidigt förstår jag inte varför de skulle vilja det, även om det inte är odelat negativt för lyan att få ut någon av dem är det ju samtidigt bättre för dem om de är kvar? Har sett det tidigare i tråden att någon skrivit att någon vill åka ut för hen har någon av de rollerna, men hänger inte med i det resonemanget? Samtidigt förstår jag verkligen inte ferraris teori, varför tanken om att hon vill åka ut (parat med snurris misstanke precis innan) slog mig. Men får inte ihop det, som sagt.

Men ingen annan verkar ha reagerat på ferraris teori, så den kanske är vettig, bara att jag verkligen inte förstår hur?

Jag hänger inte riktigt med på vilken teori du menar? Inlägg #284 ? Varför känns det så skumt?

Först kommer @Snurrfian in och påpekar att @Ferrari är någon vi borde kolla närmare på, sedan kommer Ferrari in med en tokskum teori. Alltså, även om psykopaten och självmordsbombaren tar med sig roller när de dör så har väl ulvarna inget att vinna på att de röstas ut? Och isf borde de inte göra det så uppenbart?
Nej, de borde inte det. Om det inte står lika, eller +1 till goda och ulvarna har stor chans att lyckas med käket. Annars borde det ju vara bättre att behålla både psykopaten och självmordsbombaren så länge som möjligt.
Då sett till att det vore risk för en annan ulv att åka, i övrigt bör det inte finnas anledning alls.

Så det känns som liten risk att det är ett spel för galleriet.

Nej, de borde inte det. Om det inte står lika, eller +1 till goda och ulvarna har stor chans att lyckas med käket. Annars borde det ju vara bättre att behålla både psykopaten och självmordsbombaren så länge som möjligt.
Då sett till att det vore risk för en annan ulv att åka, i övrigt bör det inte finnas anledning alls.

Så det känns som liten risk att det är ett spel för galleriet.

Nej precis, jag kan inte heller se någon anledning till det, så det borde vara bara ett sammanträffande.

Men ingen annan verkar ha reagerat på ferraris teori, så den kanske är vettig, bara att jag verkligen inte förstår hur?
Jag passade på att äta lite mat med familjen så jag har inte hunnit än! ;) Men jag håller med dig om att teorin är skitskum, att jag drog upp Ferrari var för att jag själv ett tag satt och fundera på när hon dog, för att sen upptäcka att hon fortfarande var kvar i leken och blev tvungen att kika på vad hon hade skrivit egentligen.

Jag kan ärligt säga att jag är väldigt off pga maximal sömnbrist. Kan inte koncentrera mig alls.

Håller med om att det i överlag är väldigt inaktivt i denna leken. Kommer igång främst på kvällen och eftersom jag redan varit vaken i 12 timmar på 3 timmar sömn så är jag inte högintelligent såhär dags.

Intressant reflektion @Snurrfian . Tyvärr stämmer det inte att jag skulle vara ond.

Jag känner mig mest tveksam gentemot @derr

Fortsätter.

@Derring-Do, först poängterar hon att man aldrig ska lita på Q. Innan DL 2 vänder hon och "försvarar" Q gentemot Fio som var god. Känns lite som något en ulv skulle kunna göra.
Jag förstår inte riktigt vad som skulle göra Derring-do så skum för att hon inte litar på Q? Jag litar inte på någon i den här leken än, men jag upplever att DD kommer med mycket andra tankar och funderingar och röstar dessutom på Fio för att hon lite lättvindigt lägger en röst på Q? Men det är intressant att både du och Q verkar vilja bortse från det DD skriver utöver det hon skriver om Q.

Det där var ändå lite skumt skrivet -brukar fio verkligen få korn på ulvar så enkelt att hon egentligen bara teoriar om en enda dvs mig i detta fallet i sina få inlägg? Det lät mer som att du tänkte på LenaH?

Nej, jag vet att fio fick korn på mig en gång när jag var ulv och det fanns verkligen inget att gå på, hon teoriade i stort sett inte om något annat och jag var helt övertygad om att hon siat mig. Men det hade hon inte...

Nej, jag vet att fio fick korn på mig en gång när jag var ulv och det fanns verkligen inget att gå på, hon teoriade i stort sett inte om något annat och jag var helt övertygad om att hon siat mig. Men det hade hon inte...
ok jag har aldrig märkt av annat än att hon ibland har rätt och ibland fel såsom god -liksom de flesta av oss som leker
Däremot vet jag att hon ofta misstänker mig när jag är god även om det finns en spion som bekräftar att jag är god - eller vad säger du @Emma_Andersson när du gjorde mig till kärlekspar med @Martin_Melin ? Det var första gången jag var ängel det ...

Förlåt OT, men medan jag satt här och stirrade tomt in i datorskärmen på senaste inlägget försökte jag läsa texten på din avatar @Gabby_Ossi . Och eftersom jag sett en bild på en ko så läser jag "find a cow. Find a job. Keep" och så kunde jag inte läsa vad som stod efter keep. Så jag klickade på bilden.... DET ÄR JU INGEN KO! Tycker ändå att "Find a cow" är mer klatchigt än "find a crew". Och att det är en ko och inget ryndskepp! :D :D :D

Ja, det var ju den jag skrev om i inlägg #290. Vad i vad jag skrev vill du att jag utvecklar? :)

Sorry, hela ditt #290 hade fallit bort i någon uppdatering. Därav min totala förvirring av vad du menade. :p
Men jo, då håller jag med om att det var en konstig teori. Har väl dock inte skrivit något annat jag reagerat på än, men har åh andra sidan inte skrivit mycket alls. :confused:

Sorry, hela ditt #290 hade fallit bort i någon uppdatering. Därav min totala förvirring av vad du menade. :p
Men jo, då håller jag med om att det var en konstig teori. Har väl dock inte skrivit något annat jag reagerat på än, men har åh andra sidan inte skrivit mycket alls. :confused:

Aha, då förstår jag att det blev rörigt att hänga med i hur jag menade! Nej, jag har inte reagerat på något annat direkt heller, hon känns hal. Hoppas få se mer där!

Förlåt OT, men medan jag satt här och stirrade tomt in i datorskärmen på senaste inlägget försökte jag läsa texten på din avatar @Gabby_Ossi . Och eftersom jag sett en bild på en ko så läser jag "find a cow. Find a job. Keep" och så kunde jag inte läsa vad som stod efter keep. Så jag klickade på bilden.... DET ÄR JU INGEN KO! Tycker ändå att "Find a cow" är mer klatchigt än "find a crew". Och att det är en ko och inget ryndskepp! :D :D :D

:rofl: Det är en kvarleva från sist jag var LL och hade Firefly-tema :D

Hur kunde du få den bilden till en ko? :confused: :laugh:

Jag funderar över hemlig som inte varit inne sedan imorse och då bestämt sa att vi måste få ut en ulv idag och att det inte är rätt väg att ta ut henne (hon verkade inse att hon skulle kunna vara någon som skulle vara aktuell att lynchas idag)
Hon skriver också att det är för hennes vaga teori mot bollen__ igår
Jag får lite ondvibbar när hon nu inte är inne och deltar efter det alls? Å andra sidan kanske hon hade tid i förmiddags när typ alla andra inte hade det? Men som god borde hon väl velat gräva och visa vart hennes tankar gått - tycker jag?

Vi måste ha ut en ulv ikväll hörrni. Jag gissar att jag sitter pyrt till i lynchen efter min vaga motivering igår, men det är inte rätt väg att gå.

Jag har varit på träning med hunden och helt glömt bort leken :o. Ska slänga i mig lite mat så kommer jag in igen sen.

Jag håller på att somna där jag sitter. Kommer inte komma med något längre teoriinlägg idag.

Hade hoppats se mer av @hemlig idag. Igår vägde jag mellan henne och fio, och fio vann. Kan hon vara ond och vi bara hade otur att det var fio som åkte? För jag tycker att det är märkligt, och hon har inte direkt skrivit något som fått mig att sätta henne åt något håll efter det.

Å andra sidan har jag fått upp ögonen för @Ferrari idag. Hon har smugit med en del, och jag förstår verkligen inte teorin om DD.

Vidare reagerade jag, liksom @Snurrfian , på @Gabby_Ossi men trodde att jag kanske överreagerade eftersom jag var en av de som pekades ut. Men om någon mer ser det så kanske det inte är bara jag? Reagerar på det som snurr skriver men även att det kan vara ett sätt att flytta fokus från hemlig som diskuterades mycket igår och riskerade att åka och till oss som röstade på fio? En "lätt" misstanke att så in, och efterklokheten liksom.

Sedan när jag skrivit det här blir jag nojig igen, eftersom jag här litar på snurrfian vad det gäller mitt omdöme om två personer, vad är det som säger att snurr inte drar mig vid näsan? Å andra sidan är det vagt att misstänka någon för att hon tänker som jag om två spelare, just nu har jag inget som pekar på att snurr är ond så jag får ha henne som neutral för nu.

Q har jag också reagerat en del på idag. Vissa saker har hon glömt eller missat, men även om det kan vara så är det också ett smidigt försvar om en är ond, att en missat saker och därför kan vrida teorier. Eller så är hon bara god.

Men då står jag där, halvsovande och tänkte bädda ner mig inför jobb imorgon, och har ingen aning.

Det står mellan Ferrari och hemlig för min del idag, och synd att jag inte hunnit läsa mer av dem idag. Det som gör att det kommer falla över till hemlig är att jag tycker att hon resonerat skumt, och när hon inte är inne funderar jag på om det är en taktik att smyga under radarn och hoppas att det blåser över och att vi hittar andra som gör skumma saker. Därför:

mammas röstar på hemlig

Och nu kom hon in precis när jag skrivit klart och skriver att hon ska skriva mer strax. Låter ändå rösten falla här just nu och ser om jag håller mig vaken efter att jag bäddat ner mig. Det är rätt lika dem emellan, men magkänslan säger hemlig därför låter jag rösten falla där.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar