Jag tycker att bsf kommer med rätt konstruktiva funderingar om leken idag.
Snurrfian vet jag inte var jag har idag.

Den enda jag i nuläget reagerar på är bollen_, som frågar alla andra "vad tycker du om den och den idag?" men själv inte skriver något speciellt om nån annan.
Mitt val i dagens röstning faller därför på henne.
hemlig röstar på bollen_
Jag tycker det är intressant att du igår tyckte att jag och q var goda. Idag är det knappt någon som skriver något och jag frågar för att få igång leken och få se andras tankar, det är lite svårt att basera saker på tomma intet, då vänder du plötsligt kappan efter vinden och jag är ond? Jag anar ugglor i mossen.

Artline röstar på hemlig
Jag funderar på om det kan ha varit en nojig ulv som kommenterade Q igårkväll. Sedan förstår jag inte riktigt rösten på Bollen. Hon har två röster på sig och hon försöker inte visa sin godhet. En ulv som gett upp?

Funderar över vad för info som kan finnas i leken:
älvan kan ha siat 2 st, jag antar att älvan inte siade någon som ond första natten eftersom inga starka misstankar vänts mot någon.
Brevbäraren kan ha skickat paket med sia, som kan ha använts nu.
Lösmynte spionen har första natten fått info, och därefter valt person som fått info.
Ond fe kan ha valt att titta på spioninfon
God fe kan ha träffat rätt vad ond fe valt, och därigenom kan god fe fått se spion info istället.
Ond fe kan ha siat, omen även här kan ju god fe träffat rätt och fått sian istället.

Tror det var allt.
Sedan har vi röstfifflare och förhäxning på onda sidan.

DL 3 22:00
19:18 Derring-Do röstar på hemlig
20:13 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21.37 hemlig röstar på bollen_
21.44 Artline röstar på hemlig

hemlig 3
bollen__ 1

Jag känner mig väldigt nojig över hemlig. Det känns lite som att kan vara ulv pga vänder kappan efter vinden samtidigt är jag rädd att hon kanske är god ändå och kanske ulvarna listat ut hennes roll och vill lyncha henne pga komma åt hennes förmåga?
Av de som röstat nu tycker jag att @Artline ger mest intryck av att vara god. (av DD, BSF och hemlig alltså) Men jag vet också att Art spelar väldigt lugnt och sansat som ulv så jag vet inte vad jag ska tro..

Har precis hunnit innanför dörren och försöker kolla igenom vad som hänt. Vad gäller det här:
@Derring-Do har varit tvungen att rösta tidigt och det är svårt. Men det är lite intressant att hon snappade upp att smeden Q var bestulen och därför kunde bli käkad. Det finns lite olika scenarion för det, men jag kan inte låta bli att undra om hon kanske är ulv?
så tycker jag inte det är konstigt att jag, när jag precis suttit och läst igenom nattens diskussioner om vad som skulle hända om smeden blev bestulen, klarade att lägga ihop ett plus ett?

Vars är alla? Om jag inte räknar fel står det 4-3 nu det innebär att om vi lynchar en god och käket lyckas så förlorar goda? Så hallå, det är 8 minuter kvar till DL och det känns nästan som att jag pratar med mig själv.

Har precis hunnit innanför dörren och försöker kolla igenom vad som hänt. Vad gäller det här:

så tycker jag inte det är konstigt att jag, när jag precis suttit och läst igenom nattens diskussioner om vad som skulle hända om smeden blev bestulen, klarade att lägga ihop ett plus ett?
Jag undar också vilka fler scenarion det är @Snurrfian menar kan ha hänt, det är väl endast ulvarna som kan tjuva, och smeden kan bara dö efter att ha blviit bestulen på beskyddet eller att de försökt käka henne och vi har väl inte haft något misslyckat käk.

Jag känner mig väldigt nojig över hemlig. Det känns lite som att kan vara ulv pga vänder kappan efter vinden samtidigt är jag rädd att hon kanske är god ändå och kanske ulvarna listat ut hennes roll och vill lyncha henne pga komma åt hennes förmåga?
Av de som röstat nu tycker jag att @Artline ger mest intryck av att vara god. (av DD, BSF och hemlig alltså) Men jag vet också att Art spelar väldigt lugnt och sansat som ulv så jag vet inte vad jag ska tro..
Vilka misstänkta har du? Det känns jobbigare nu när den lynchades roll hamnar på onda sidan. Hemlig känns skummast men hon är lätt att missförstå. Jag kan tänka mig att byta.

Snurrfian röstar på Derring-do eftersom jag tror att hon är ulv som har koll på läget vad som hände vid nattens käk och därför kunde svar på det.

Jag undar också vilka fler scenarion det är @Snurrfian menar kan ha hänt, det är väl endast ulvarna som kan tjuva, och smeden kan bara dö efter att ha blviit bestulen på beskyddet eller att de försökt käka henne och vi har väl inte haft något misslyckat käk.
Snarast att det kan finnas flera scenarion till varför hon kändes så insatt.

Vilka misstänkta har du? Det känns jobbigare nu när den lynchades roll hamnar på onda sidan. Hemlig känns skummast men hon är lätt att missförstå. Jag kan tänka mig att byta.
Alla? Nä jag tycker också att hemlig är väldigt skum men annars är det Bsf jag funderar över mest pga vad q skrev igår och hur Bsf röstade då..

Jag hoppas att de andra har rätt och att hemlig är ulv men jag är inte tillräckligt säker för att rösta där.
Däremot har jag reagerat på Bsf, bla. att hon tänkte att hemlig kunde vara älva som röstade på q och jag förstår inte riktigt vad i hemligs röst som tydde på att att hon skulle kunna ha siat någon.
Därför tänker jag att Bsf kanske har lite mer info än andra.
Plus att hon la en sen andraröst igår.
bollen__ röstar på Bsf

Snurrfian röstar på Derring-do eftersom jag tror att hon är ulv som har koll på läget vad som hände vid nattens käk och därför kunde svar på det.
Jag tycker det är mer märkligt att du inte fattade det fast det scenariot diskuterats under natten? Eller är det ulvigt att vara mindre förvirrad än du är? :angel:;)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar