Nä det har du rätt i. Bara antog det var nattDL för det har väl onda..men det står ingen dl där heller tror jag? Läste ju nyss men minnet är skitkort.
Har den nattDL så kan väl inte scenariot med tkuvandet inträffa, den var väl dagDl.
jo tjuveriet har dagDL - det har jag frågat om :)

just nu tror jag att det hänger på om ulvarna kommer lyckas med käket inatt- ifall inte så tror jag en hel del frågetecken rötas ut-och OM de gör det så är det ungefär detsamma :)
och oavsett: den goda roll de tar ut om de får lyckat käk kommer sedan tillbaka till de goda :)

Det här kanske har frågats om redan men jag orkar inte leta med mobilen.
Vad händer om Ulvarna tjuvar från smeden?
Om de tjuvar ängeln kan de väl käka ängeln, men smeden räknas det då som att den blivit utsatt för en attack redan sas eller hur blir det?
Om ulvarna tjuvar smeden så står smeden utan beskydd följande natt. Om ulvarna använder beskyddet blir smeden som en bybo. Om de inte använder det går beskyddet tillbaka till smeden.
Om goda fen gissar rätt vad onda fen gör och Ulvarna tjuvar goda fen. Behåller onda fen sin förmåga då?
Nej, ulvarna får den förmågan då.

Tyvärr minns jag inte goda fens DL utan mina anteckningsr.

Om ulvarna tjuvar smeden så står smeden utan beskydd följande natt. Om ulvarna använder beskyddet blir smeden som en bybo. Om de inte använder det går beskyddet tillbaka till smeden.
Om ulvarna väljer att käka smeden när denne står utan beskydd, dör smeden, och dess förmåga som ulvarna snott lottas inte ut, utan anses förverkad.

Er fråga var om smeden, men vad gäller ängeln försvinner dess skydd för en natt och återkommer sedan. Sedan hänger det på brevbäraren vad för paket den har delat ut.

Tyvärr verkar det inte bli så mycket lättare att ta in drygt tio sidor lek på en gång bara för att man sovit, men jag kan åtminstone svara på det som rör mig.

Du tänker att jag la en udda röst för att hålla lågprofil? :) Jag röstade på bsf för jag hade en teori och att jag inte ville lägga en andra röst som kunde bli avgörande då den lynchades krafter hamnar på den onda sidan.
Nja, jag tänkte väl egentligen på rösten i kombination med att du skrev innan att du inte ville lägga en betydande röst (eller nåt sånt) som att du inte ville sticka ut, men det var en ganska lös tanke.

DD i uppenbar tidsbrist , så rösten känns inte som vare sig lagd av någon med info eller egentlig baktanke. Det enda som möjligen får mig att höja på ögonbrynen är att hon faktiskt inte röstar på mig vare sig igår eller idag :p Antingen har hon kommit över tvillingtraumat vi fick i hennes första lek- eller så är hon ond denna gången och vet lite bakom kulisserna? Men sammantaget hamnar hon mog som neutral för stunden
Ständigt denna Q. :p Hur mycket jag än skämtar om det skulle jag faktiskt aldrig rösta på dig (eller någon annan) för att ge igen från en tidigare lek, det skulle ju fördärva leken. Att jag röstade på dig i förra leken var för att jag inte lyckades ignorera hur skumt du faktiskt spelade. :o;)
Sedan kan jag kanske tyvärr inte riktigt påstå att jag kommit över "tvillingtraumat". När jag läste:
de kan ju redan ha tjuvat en idag med så de har koll på två goda roller , eller onda fen ....
@Sasse om ulvarna tjuvar av någon får de då reda direkt de bestämt sig vad de lyckats tjuva eller får de veta efter DL? Och får den tjuvade veta om det ?
så kändes det missförståndet om ulvarnas tjuveri så likt ditt blåögda "Nä, jag tror inte en tvilling kan ha blivit omvandlad, då hade de nog inte fått prata med varandra längre." :cautious::crazy:
Samtidigt känns dina skumma kommentarer om att överleva natten som något typiskt för en god Q som tycker hon kommit på något jättesmart som alla andra goda borde fatta rent magiskt. :rofl: Så sammantaget har jag (som vanligt) ingen aning.

Uppdatering!

I en annan del av staden vaknade även Fia upp med ett ryck. Det luktade av tjock rök i hela rummet och hon hade svårt att andas. Hon tog sig krypandes på alla fyra upp ur sängen och tog sig fram till dörren; handtaget var så hett att hon skrikandes släppte igen. Hon stirrade på sin hand som blivit alldeles rödflammig. Sedan stirrade hon sig runt om i sovrummet; det fanns inga fönster eftersom hon gillade att ha tungt mörker runt sig när hon sov. Således var den enda vägen ut genom dörren hon hade framför sig.

Hon manar fram modet; sliter itu sitt lakan och virrar om handen så att hon kan hålla i dörrhandtaget utan att bränna sig. Dessvärre tänker hon inte på att hålla sig ur vägen när flammorna på andra sidan får nys om att det finns en massa syre i ännu ett rum som de kan sluka; de slukar även Fia som får all hetta över ansikte och kropp. Hon dör av brännskadorna kort därpå.

Q4 var smed, smedens förmåga ärvs inte vidare utan försvinner från leken.

DagDL onsdag: 22.00

Jag ska iväg på torsdag morgon, så NattDL torsdag måste ske vid ca 08 - 08.30-tiden!

Uppdatering!

I en annan del av staden vaknade även Fia upp med ett ryck. Det luktade av tjock rök i hela rummet och hon hade svårt att andas. Hon tog sig krypandes på alla fyra upp ur sängen och tog sig fram till dörren; handtaget var så hett att hon skrikandes släppte igen. Hon stirrade på sin hand som blivit alldeles rödflammig. Sedan stirrade hon sig runt om i sovrummet; det fanns inga fönster eftersom hon gillade att ha tungt mörker runt sig när hon sov. Således var den enda vägen ut genom dörren hon hade framför sig.

Hon manar fram modet; sliter itu sitt lakan och virrar om handen så att hon kan hålla i dörrhandtaget utan att bränna sig. Dessvärre tänker hon inte på att hålla sig ur vägen när flammorna på andra sidan får nys om att det finns en massa syre i ännu ett rum som de kan sluka; de slukar även Fia som får all hetta över ansikte och kropp. Hon dör av brännskadorna kort därpå.

Q4 var smed, smedens förmåga ärvs inte vidare utan försvinner från leken.

DagDL onsdag: 22.00

Jag ska iväg på torsdag morgon, så NattDL torsdag måste ske vid ca 08 - 08.30-tiden!
:confused: Hur kunde smeden dö redan vid första ulvattacken? Eller hade ulvarna dubbla käk som de la båda på Q?

:confused: Hur kunde smeden dö redan vid första ulvattacken? Eller hade ulvarna dubbla käk som de la båda på Q?
De hade väl troligtvis stulit av smeden?
Om ulvarna väljer att käka smeden när denne står utan beskydd, dör smeden, och dess förmåga som ulvarna snott lottas inte ut, utan anses förverkad.

Följdfråga dock @Sasse : om ulvarna käkat smeden efter att ha stulit beskyddet, blir det då som om smeden dött i andra ulvattacken, dvs kommer en ulvs röst bli ogiltig?
Smed – Överlever en ulvattack, vid andra attacken dör smeden, men en av ulvarnas röster kommer räknas bort vid lynchningen. Om smeden dör vid lynch händer inget.

Följdfråga dock @Sasse : om ulvarna käkat smeden efter att ha stulit beskyddet, blir det då som om smeden dött i andra ulvattacken, dvs kommer en ulvs röst bli ogiltig?
Jag har inte tänkt på det :angel: Jag ska höra vidare med mina hjälpredor vad de tycker. Kommer in så fort jag kan med info. :)

Nu har jag försökt förstå mig på Q, men det går inte bättre än vanligt. :banghead: Alltså, jag tror mig fatta (så här i efterhand :meh:) att hennes snack om att inte bli käkad var menat som en hint om att hon var bestulen och ville bli skyddad, men varför började hon prata om sin egen odödlighet redan innan dagDL?
Sen skriver hon ett sånt där typiskt Q inlägg:
oavsett så tycker jag att det blir högintressant att se vad som händer inatt- om ulvarna kommer att lyckas med käket ? för min del kommer det ge en hel del svar iaf :)
och jag fattar bara inte vad det är för svar och samband hon tänkt sig? Det enda svaret det ger mig är att änglen tydligen inte skyddade rätt? Jag känner att jag missar massor.:confused: (Hade behövt en rutinerad spelare som kan sitta brevid och förklara, men får man det så blir den ju bara omvandlad sen. :rage::banghead::crazy::p;))

Sen reagerade jag lite på att bollen__ mitt i natten, när gissningsvis Q och ulvarna men ingen annan visste att smeden var bestulen, började fråga om smedstölder, men jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det.
Det här kanske har frågats om redan men jag orkar inte leta med mobilen.
Vad händer om Ulvarna tjuvar från smeden?
Om de tjuvar ängeln kan de väl käka ängeln, men smeden räknas det då som att den blivit utsatt för en attack redan sas eller hur blir det?

Jag kan konstatera att Q's kommentarer under natten kan ha berott på att hon antingen ville få ängeln att skydda henne eller att hon ville skrämma ulvarna från att käka henne genom att få dem att fundera på ifall hon kanske hade fått ett beskyddspaket från brevis.
Så långt tänkte inte jag inatt, men tur i outren ändå att det "bara" var smeden som rök- hade ju varit värre om det vore ängeln... (även om rollen ärvs vidare)

Målar igen då:

DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari

20.58 (quarter4ever röstar på bollen__)
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian
21:48 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:49 Habina röstar på quarter4ever
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
21:58 quarter4ever ändrar röst till Habina

Habina lynchas (Häxa - rollen hamnar hos en ond)
Ferrari käkas (Brevbärare - rollen hamnar hos en god)
DL 2 22:30
11:16 Derring-Do röstar på bollen__
21:46 hemlig röstar på Snurrfian
22:03 Sookie röstar på quarter4ever
22:21 bollen röstar på Sookie
22:24 Snurrfian röstar på bumpo
22:26 quarter4ever röstar på Sookie
22:29 Artline röstar på Snurrfian
22:30 Blacksmithfarm röstar på Artline

Sookie lynchas (Röstfifflare - rollen hamnar hos en ond + brevbärare - rollen försvinner)
quarter4ever käkas (Smed - rollen försvinner)

Målar igen då:

DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari

20.58 (quarter4ever röstar på bollen__)
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian
21:48 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:49 Habina röstar på quarter4ever
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
21:58 quarter4ever ändrar röst till Habina

Habina lynchas (Häxa - rollen hamnar hos en ond)
Ferrari käkas (Brevbärare - rollen hamnar hos en god)
DL 2 22:30
11:16 Derring-Do röstar på bollen__
21:46 hemlig röstar på Snurrfian
22:03 Sookie röstar på quarter4ever
22:21 bollen röstar på Sookie
22:24 Snurrfian röstar på bumpo
22:26 quarter4ever röstar på Sookie
22:29 Artline röstar på Snurrfian
22:30 Blacksmithfarm röstar på Artline

Sookie lynchas (Röstfifflare - rollen hamnar hos en ond + brevbärare - rollen försvinner)
quarter4ever käkas (Smed - rollen försvinner)

Hade missat att göra Sookie grön DL1....

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar