Sasse
Trådstartare
Det lottas.Kommer ulvarna att veta på förhand vems röst som inte räknas? Eller lottas det i efterhand?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lottas.Kommer ulvarna att veta på förhand vems röst som inte räknas? Eller lottas det i efterhand?
Jag försökte bara bena ut vad som händer när ulvarna tjuvar av en olika roller. Det var inte bara smeden jag funderade över.Nu har jag försökt förstå mig på Q, men det går inte bättre än vanligt. Alltså, jag tror mig fatta (så här i efterhand ) att hennes snack om att inte bli käkad var menat som en hint om att hon var bestulen och ville bli skyddad, men varför började hon prata om sin egen odödlighet redan innan dagDL?
Sen skriver hon ett sånt där typiskt Q inlägg:
och jag fattar bara inte vad det är för svar och samband hon tänkt sig? Det enda svaret det ger mig är att änglen tydligen inte skyddade rätt? Jag känner att jag missar massor. (Hade behövt en rutinerad spelare som kan sitta brevid och förklara, men får man det så blir den ju bara omvandlad sen. )
Sen reagerade jag lite på att bollen__ mitt i natten, när gissningsvis Q och ulvarna men ingen annan visste att smeden var bestulen, började fråga om smedstölder, men jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det.
heja goda och rackarns ulvar är käka migUppdatering!
I en annan del av staden vaknade även Fia upp med ett ryck. Det luktade av tjock rök i hela rummet och hon hade svårt att andas. Hon tog sig krypandes på alla fyra upp ur sängen och tog sig fram till dörren; handtaget var så hett att hon skrikandes släppte igen. Hon stirrade på sin hand som blivit alldeles rödflammig. Sedan stirrade hon sig runt om i sovrummet; det fanns inga fönster eftersom hon gillade att ha tungt mörker runt sig när hon sov. Således var den enda vägen ut genom dörren hon hade framför sig.
Hon manar fram modet; sliter itu sitt lakan och virrar om handen så att hon kan hålla i dörrhandtaget utan att bränna sig. Dessvärre tänker hon inte på att hålla sig ur vägen när flammorna på andra sidan får nys om att det finns en massa syre i ännu ett rum som de kan sluka; de slukar även Fia som får all hetta över ansikte och kropp. Hon dör av brännskadorna kort därpå.
Q4 var smed, smedens förmåga ärvs inte vidare utan försvinner från leken.
DagDL onsdag: 22.00
Jag ska iväg på torsdag morgon, så NattDL torsdag måste ske vid ca 08 - 08.30-tiden!
(Hade behövt en rutinerad spelare som kan sitta brevid och förklara, men får man det så blir den ju bara omvandlad sen. )
Jag funderar på bsf. Det är inte lätt att lägga första rösten. Så rösten i sig är inte konstig. Men jag undrar ändå varför den hamnade på just Sookie som lynchades först i förra leken. Räknade hon med att Sookie inte skulle få fler röster? Eller var det den enda hon kom på en röstmotivering på?
Hon hade en teori på Ferrari men som hon inte riktigt tror på utan fegar ut och lägger en förtäckt bop på Sookie. På något sätt känns det ärligt att hon inte röstar på en teori hon inte tror på. Som ulv hade det kanske varit lätt att rösta där istället för att tvivla. Men jag känner endå. Varför just Sookie?
Artline röstar på Blacksmithfarm.
Jag kan förstå hennes röst men jag undrar även om det finns en baktanke med att rösta på Sookie då jag tycker man ska vara försiktig med att rösta på henne då hon lynchades först i förra leken. Men samtidigt känns det som det hade varit lättare för henne att lägga en röst på Ferrari om hon hon vore ond. Sedan tycker jag det finns för lite att gå på för att lägga en andra röst och Sookie rösten är det jag funderar mest på
Art, vad tror du om Bsf idag? Har du funderat något mer åt det håller, eller har du släppt henne?Men vi har en god utanför lyan så även om hon vore ulv så hade risken funnits att Habina var den onda utanför lyan. Så en säker god finns det inte.
Din röst på Sookie för du inte tror att det skulle bli drev. Känns lite som när onda röstar på nya för de ändå inte kommer bli lynchade. Men i förr förra leken (?) när det var nya deltagare så var det väl bara goda som röstade på nya? (förutom Sookie som själv var ny). Så det behöver inte betyda något.
Jag har släppt henne. Första dags teorierna mot henne kändes väldigt svaga. Efter det har hon inte skrivit något som sticker ut och hon har kommit med vettiga teoriinlägg.Art, vad tror du om Bsf idag? Har du funderat något mer åt det håller, eller har du släppt henne?
Jag reagerade redan innan quarter4ever citerade på Snurrfian. Snurrfian tycker aty q har lite väl god koll. Det känns som att i denna leken med bara specialroller så kan många ha koll. Q har i mina ögon kommit med konstruktiva inlägg. Jag vet att q kan luras rejält, men tycker ändå hon känns mer god än ond i denna lek.
hemlig röstar på Snurrfian med tanke på det jag skrev ovan
Jag hade en fundering igår på om hemlig var älvan och hade siat Q och att det var därför hon röstat på Snurrfian - som ju fick reaktioner på grund av en kommentar hon skrev om Q.Men åh... Inte bra. Börjar fundera på q ändå... Nu ska jag sova. Imorgon kommer jag vara borta i jobbrelaterade saker stor del av dagen, så ingen misstänker mig pga inaktivitet. Om jag lever imorgon alltså
Jag undrar vad du tror om Snurrfian och Bsf ikväll?Två röster på mig och jag kan inte se att nån av dom är rättfärdigad. Det är väl inte så konstigt att först tycka q var god och sen, när hon började skriva såna där inlägg om att överleva natten/inte överleva så gjorde det mig väldigt misstänksam.
Nu visade det sig att hon var god. Ulvarna måste jubla i denna lek.
Jag måste klura lite till hur jag ska lägga min röst ikväll.
Det är svårt när alla har lite tid, för mig kan bumpo lika gärna vara ond som god. Men det känns inte schysst att rösta ut någon pga att den inte är aktiv, dessutom finns det inte mycket att ta på och formulera en teori kring. Plus att hon som sagt lika gärna kan vara god och det vore väl onödigt att förlora en god roll till, så onda sidan får dens krafter.Blacksmithfarm - Jag tyckte att rösten på Sookie var skum men har efter det inte skrivit något jag reagerat på. Jag tycker hon letar onda och jag har svårt att tänka mig att hon är ond själv.
bollen__ - Det känns som hon började förstå Q inatt när hon började fråga om smeden (även om hon förnekar det idag ) Som ond tror jag inte hon hade skrivit på det sättet inatt. Men visst kan hon luras.
bumpo - Jag har skrivit tidigare att jag misstänker att hon inte är i lyan men det kanske är långsökt och jag jämför med förra leken.
DD - Jag vet inte riktigt. Hon har röstat tidigt och det är inte helt lätt men hon kanske har gjort det lite lätt för sig? Att först rösta på mig för jag skrivit minst och sedan på Bollen av typ samma anledning. Jag uppfattar det som att hon hade velat se mer av bsf innan hon röstade. Känns som hon lite hade velat göra det lätt för sig. Men samtidigt kan jag förstå att det inte är helt lätt.
Snurrfian - Hennes reaktion imorse om smeden blivit käk kändes äkta så jag tror inte hon är i lyan iallafall. Min röst på henne igår var mycket för att visste inte vem jag skulle rösta på och jag ville inte att Sookie skulle lynchas tidigt igen. Sedan fick jag känslan jag skrev i min teoriinlägg men den teorin är så dålig så jag förstår om jag skulle få misstankar för det.
hemlig - Jag vet inte riktigt vart jag har henne. Det är som bsf skrev i sitt röstinlägg att Hemlig svänger om Q. Jag funderar om hemlig skulle ha misstänkt Q om hon var i lyan och planerade att käka Q. Hemlig kommenterade även Q överleva natten grej tidigt igårkväll. Kan ha varit en nojig ulv. Men samtidigt förståeligt om hon tidigare hade misstankar mot Q. Jag funderar på att om hemlig vore ulv. Så kanske hon hade ifrågasatt Q överleva grej mer. Så jag vet inte.
Jag håller med dig. Jag var ulv med henne i förra leken och då röstade hon i alla lyncher och syndes till mer. Men det kan ha berått på andra anledningar också. Oavsett om hon är ond eller ej så finns det två andra onda att börja med.Det är svårt när alla har lite tid, för mig kan bumpo lika gärna vara ond som god. Men det känns inte schysst att rösta ut någon pga att den inte är aktiv, dessutom finns det inte mycket att ta på och formulera en teori kring. Plus att hon som sagt lika gärna kan vara god och det vore väl onödigt att förlora en god roll till, så onda sidan får dens krafter.
Hur fick du den funderingen? Vad var det som gjorde att du trodde att just hemligs röst var älvans?Jag hade en fundering igår på om hemlig var älvan och hade siat Q och att det var därför hon röstat på Snurrfian - som ju fick reaktioner på grund av en kommentar hon skrev om Q.
Men eftersom hemlig svängde om Q innan Q's död så känns det inte längre lika troligt.
Gör det hemlig ond? Jag vet inte. Men det skaver. Och jag känner mig inte mycket klokare idag än jag gjorde igår.
Blacksmithfarm röstar på hemlig
För att hon svängde så om Q, först verkade hon vilja skydda Q, för att sedan vända sig mot henne när det visade sig att Sookie - som fått en röst av Q - var god. Lite vända kappan efter vinden-känsla.
Jag är medveten om att DD redan röstat på hemlig, jag vet inte vart jag har DD, men hittills har hon inte gjort något som fått mig att misstänka henne.
Nu ska jag sova lite till innan nattens jobb, beroende på hur bra det går så kommer jag att följa eller inte följa leken under kvällen.