DL 3 22:00
19:18 Derring-Do röstar på hemlig
20:13 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21.37 hemlig röstar på bollen_
21.44 Artline röstar på hemlig
21.55 Snurrfian röstar på Derring-do
21.59 bollen__ röstar på Bsf

hemlig 3
bollen__ 1
DD 1
BSF 1
bumpo missar att rösta
Två små tankar.
Art lägger en tredje röst på hemlig, vilket för mig gör att hon hamnar i bättre dager. Kan visserligen också en ulv göra, men för nu så tycker jag det lutar åt det bättre hållet.
DD la första rösten på hemlig. Nog äre väl sjukt onödigt att lägga den på en kollega?

Skönt att jag lyckats ha rätt om någonting iallafall! Synd bara med älvan. :(

Att ulvrollen ärvs vidare borde innebära att det är fifty-fifty om den onda fen hamnat i lyan nu eller?

Skönt att jag lyckats ha rätt om någonting iallafall! Synd bara med älvan. :(

Att ulvrollen ärvs vidare borde innebära att det är fifty-fifty om den onda fen hamnat i lyan nu eller?
Fördelen med att bumpo var älva är att hon borde ha kvar iallafall en sia. Känns som den kan vara bra att ha nu.

DL 1 22:00
17:49 Blacksmithfarm röstar på Sookie
18:58 Derring-Do röstar på Artline
20.11 Ferrari röstar på Hemlig
20.21 hemlig röstar på Ferrari

20.58 (quarter4ever röstar på bollen__)
21.04 Snurrfian röstar på Habina
21.13 bollen__ röstar på Derring-Do
21.18 Bumpo röstar på snurrfian
21:48 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:49 Habina röstar på quarter4ever
21:57 Sookie röstar på quarter4ever
21:58 quarter4ever ändrar röst till Habina

Habina lynchas (Häxa - rollen hamnar hos en ond)
Ferrari käkas (Brevbärare - rollen hamnar hos en god)
DL 2 22:30
11:16 Derring-Do röstar på bollen__
21:46 hemlig röstar på Snurrfian
22:03 Sookie röstar på quarter4ever
22:21 bollen röstar på Sookie
22:24 Snurrfian röstar på bumpo
22:26 quarter4ever röstar på Sookie
22:29 Artline röstar på Snurrfian
22:30 Blacksmithfarm röstar på Artline
bumpo missar att rösta

Sookie lynchas (Röstfifflare - rollen hamnar hos en ond + brevbärare - rollen försvinner)
quarter4ever käkas (Smed - rollen försvinner)

bumpo missar att rösta

hemlig lynchades ( ulv -rollen hamnar hos en ond )
Bumpo kickas för inaktivitet ( älva - rollen lottas bland goda )

Spontant så ser ju uddarösterna mindre bra ut eftersom de skulle kunna ha öppnat upp för lottning. Jag har ju tänkt att Snurrfian verkar mer än lovligt snurrig för att sitta i lyan, men det utesluter ju inte möjligheten att hon skulle kunna vara ond fe? Att hon röstar på mig bara för att jag fattat att det som precis diskuterats i tråden är ett möjligt scenario känns sådär?

Spontant så ser ju uddarösterna mindre bra ut eftersom de skulle kunna ha öppnat upp för lottning. Jag har ju tänkt att Snurrfian verkar mer än lovligt snurrig för att sitta i lyan, men det utesluter ju inte möjligheten att hon skulle kunna vara ond fe? Att hon röstar på mig bara för att jag fattat att det som precis diskuterats i tråden är ett möjligt scenario känns sådär?
Jag tror nog mer på att hon sitter i lyan. Det känns troligare att ond fe "råkade" rösta på hemlig. Känns konstigt om de vågade gambla i detta läge ändå..

Jag tror nog mer på att hon sitter i lyan. Det känns troligare att ond fe "råkade" rösta på hemlig. Känns konstigt om de vågade gambla i detta läge ändå..
Kanske det, tyckte mest det lät som så äkta förvirring när Q blev käkad. Men jag fick ju lära mig redan i min första lek att bara för att jag inte skulle klara att skriva på ett visst sätt som ond så betyder det inte att andra är lika dåliga på att ljuga. :cautious:

Kanske det, tyckte mest det lät som så äkta förvirring när Q blev käkad. Men jag fick ju lära mig redan i min första lek att bara för att jag inte skulle klara att skriva på ett visst sätt som ond så betyder det inte att andra är lika dåliga på att ljuga. :cautious:
Den som lever får se helt enkelt! Fast jag hoppas de missar käket.

Mina tankar om jag skulle råka käkas:
Jag är misstänksam mot de som la uddaröster igår. Framförallt Snurrfian som jag tycker ja en väldigt konstig röst och överlag inte bidragit med mycket. bollen__ är jag mer osäker på, jag gillar inte oviljan att rösta på hemlig när det var så viktigt att samla goda röster, och jag tycker hon frågar mer än hon teoriar själv, men det kan ju vara äkta osäkerhet också. Artline är den jag känner mig säkrast på som god, hon hade konkreta (om än felaktiga) misstankar mot mig och hade kunnat vända ditåt istället för att lägga tredje och avgörande rösten på hemlig.

Uppdatering!

En snabbis nu igen eftersom mitt internet legat nere och jag har inte tid.

Snurrfian var god fe och älva, den goda fen ärvs vidare medan älvan försvinner ur leken.

DagDL 22.00. Jag är iväg ikväll men jag tror jag är hemma till den tiden :)

bumpo missar att rösta

Sookie lynchas (Röstfifflare - rollen hamnar hos en ond + brevbärare - rollen försvinner)

bumpo missar att rösta

Snurrfian käkas (god spion - lottas bland goda + älva - försvinner)

bumpo missar att rösta

bumpo missar att rösta

Snurrfian käkas (god spion - lottas bland goda + älva - försvinner)

Alltså det här är en av de lekar som jag har känt mig som mest lost i...
Och det blir inte bättre.

bollen__s sätt att "fega ur" igår skaver.
Artlines röst på hemlig borde peka på att hon i alla fall inte är ulv, onödigt att offra en kollega - eller?
Derring-Do lägger första rösten på hemlig, samma där, om inte ännu onödigare att dra upp sin kollega till lynch - men kan, precis som art, vara ond spion...
Så enbart baserat på rösterna i lynchen igår är det bollen__ som känns mest ulvig.

Hmmm.... Svårt och synd att Snurris åkte tillsammans med älvrollen, en sia hade suttit fint...
Jag får ta och sova på saken känner jag. Tittar in igen när jag har vaknat för att se om jag har blivit vettigare.

Jag som trodde jag äntligen börjat få åtminstone lite koll. :(

Har vi egentligen någon reell chans?
- Om onda fen blivit ulv så är de två i lyan mot två goda, och lyan kan förhäxa och röstfiffla, alltså styra rörstningen hur de vill, så i det läget är det helt klart game over.
- Om onda fen åtminstone inte blivit ulv så kan de iallafall inte snacka ihop sig, men tillsammans har fen och ulven ändå möjligheten att förhäxa en röst och dessutom röstfiffla, så enda svaga hoppet där är om de fortfarande inte hittat varandra. (Och då förhoppningsvis en råkat förhäxa den andra, men det går väl att låta bli att förhäxa om man är osäker). Men tydligen hade lyan, till skillnad från mig (:banghead:) inte Snurrfian som tänkbar ond fe, så risken är väl att de hittat fen. :cautious:

Jag kommer kunna titta in i leken av och till fram till femtiden, sedan ska jag iväg men bör komma tillbaka i god tid innan DL. Tyvärr känner mig ganska lost...

Jag väljer ändå att förutsätta att onda fen inte hamnat i lyan och att hon och ulven inte hittat varandra helt innan DL, och spela efter det, för i annat fall har ju ändå onda redan vunnit. :meh: Det enda jag skulle kunna tänka mig talar till godas fördel är att spionen förhoppningsvis kan ha hittat ängeln...

Vaken igen.

Jag håller med DD, det känns som om det är en minimal chans att vi ska lyckas ro hem det här. Men den finns.
Jag tänker rösta nu, dels för att jag skulle behöva sova lite till, men också för att se vilka reaktioner jag får. För jag är inte säker nu, och har jag fel kan jag tänka mig att ändra.

Blacksmithfam röstar på bollen__
För att hennes ströröst på mig är det som känns ulvigast helt enkelt. Jag tror inte att ulvarna var villiga att offra en kollega vilket gör att både DD och Artline känns mindre troliga som ulvar, däremot lär en av dem vara fé - vem det är är lite svårare att säga. Förhoppningsvis är fén kvar utanför lyan - då vinner vi om vi hittar ulven ikväll.
Så tänker jag just nu.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar