Habina
en sak som slog mig när jag läste igenom habina är att det trots många inlägg inte varit så mycket av ren leksubsatns, utan mycket OT och inte så mycket teorier , mer reaktioner på enstaka inlägg
röstar på hemlig i första DL
Hm... Efter att ha läst igenom leken igen.
Habina röstar på hemlig
Då hon sådär lagom lurigt försöker spela ut förvirrad-kortet redan i dl1. Det gör mig misstänksam, så hon får min röst.
sedan dagen efter ovillig att rösta på hemlig igen ...
Min röstmotivering var SUPERSVAG. Det ska nog mycket till för att jag ska lägga en röst på hemlig idag, om vi säger så. Men hon kan förstås vara ulv ändå.
Lite ängel-prat
Nej, ängeln är inte intresserad av att tala öppet i leken om att hon är ängel. Tror det är farligt att öht spekulera kring den rollen. Däremot vet spionen (och tyvärr även ulvarna) med största sannolikhet nu om ängeln.
Kommenterar min och paddis diskussion samt nämner Myrten och hemlig
Jaha... Mina reflektioner så här långt. Paddington och Quarter4ever hamnar i någon slags diskussion om två teorier som Q, som Q hävdar är en teori. Typ.
Myrten tycker jag lyfter saker på ett bra sätt och själv är jag tacksam över att inte behöva ha en lång textmassa att ta mig igenom (orkar inte sådant just nu). Så fortsätt gärna med korta inlägg, även om du får fortsätta vara neutral.
Hemlig trasslar in sig lite kring ängel och spion, samt verkar fiska efter vem som är borgmästare. Eller snarare försöker sig på att gissa goda roller öppet. Jag tänker tills vidare dock se det som nybörjarmisstag och tycker ändå det talar mer för att hemlig är god än ond, för lyakollegorna borde ha hunnit stoppa henne lite tidigare.
Men det är klart, hon kanske är själv i lyan just nu. Jaja, neutral tills vidare då.
röstar på snurrfian en fjärderöst. förefaller ha svårt att hitta något att rösta på: jag får lite känslan av att denna rösten kan vara en alibiröst. Jag noterar också Habinas vilja att få fram att hedinn nog är god- det skaver lite för mig hur hon skriver det ( ffa som hon inte alls nämnt det innan, vad jag kunnat hitta )
Nä, jag är ledsen. Jag hittar ingenting vettigt att gå på idag, så jag går på något som jag reagerade på och som jag vet att fler reagerat på (även om jag inte hade orken att upprepa det andra redan skrivit före mig när jag läste ikapp leken).
Snurrfian målar upp en bild av hedinn som jag inte känner igen öht och jag tror precis som
@Myrten ? tror jag det var, att hedinn likväl kan ha en god roll och inte ville riskera att ryka och därför röstade på mirtai för att gardera sig om borgmästaren lagt sin dolda röst på henne.
Habina röstar på snurrfian pga detta.
Och jag kan direkt tillägga att jag inte sett de tidigare rösterna på snurrfian när jag röstade.
Men jag vet inte vem jag annars ska rösta på.
sedan efter vill hon hålla hedinn god pga att hon borde ha en god roll för att säkerställde att hon inte skulle kunna åka i DL1
Det gör nog att jag vill sätta Hedinn lite, lite mer åt goda hållet. Dels baserat på det jag tog upp innan (och som fler tagit upp) om en anledning för Hedinn att rösta på just mirtai. Dels på att Snurrfian röstade på Hedinn.
Nästa dag ifrågasatte hon min röst på paddington
Jag förstår inte alls
@quarter4ever s röst på
@Paddington Javisst, jag har ingen som helst aning om vilken sida någon av er är på, men att kalla paddingtons frågor (för att hon inte hängde med misstänker jag?) för anklagelser känns väldigt magstarkt...
Vill vrida blickarna till att ulvarna borde finnas bland de som röstade på paddington....? ffa mot mig Har tanke om att det kunde vara två ulvar det stod emellan i DL2 Verkar också fortfarande inte greppat här på DL3 hur borgmöstarens dolda röst och utslagröst fungerar...?
Funderar om någon ulv röstade på paddington för att försöka rädda snurrfian? Alltså lite sådär halvdiskret... Den teorin gäller dock bara quarter4ever, eftersom de andra två rösterna på paddington kom innan någon röst på snurrfian. Fast det är klart, det låg lite i luften att snurrfian förmodligen skulle få röster på sig.
Hm... Kan det tom ha varit så att paddington också var ond? Så det stod mellan två ulvar och ulvarna passade på att alibirösta lite? *kluven*
@bumpo om vi tänker för ett ögonblick att borgmästaren lägger sin dolda röst så det egentligen står lika mellan två personer, räknas borgmästarens utslagsröst då också? Dvs även om det i leken ser ut som att det inte är lika mellan två personer?
fortsätter tycka att min ,, och hedinns?, röstmotiveringar i DL2 var skumma, spekulerar om jag och paddis inte borde vara onda ihop....
Jo, hon röstade före. Men buke roade sig med att inte ladda alla inläggen för mig igår, så jag såg inte hennes röst och motivering förrän nu. Såg tex inte heller ditt F5-inlägg förrän nu.
Ibland blir jag less på tekniken...
Nu gör det egentligen ingen skillnad, jag tycker lika om hedinn och quarter4ever när det gäller motivering, däremot tyckte jag att artline skrev lite "fluffigare" om det hela och även om hon reagerar på samma sak som de andra, så var hon inte lika tydlig med att det var anklagelser. Samtidigt, det kan förstås (återigen) vara enbart goda som håller på och diskuterar med varandra också.
Jag har dock svårt att se paddington och quarter4ever tillsammans i lyan, men helt säker är jag inte.
efter att hedinn käkats och ska kolla om hon lämnat spår efter sig
Nä!
Ja, då kan jag ju stryka Hedinn från listan på misstänkta. Måste läsa och se om hon lämnat något spår efter sig...
superssnabb att rösta på paddington , inte många minuter mellan inläggen
Jag hittar ingenting som känns tydligt i hedinns inlägg efter natten. Antingen har hon siat en god eller så har hon siat paddington som ond. Just för att hon röstar på paddington fast hon förstår hur paddington menar så nämner hon "nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra". Det tycker jag låter som en siare som vet att någon är ond, men inte har substans nog att teoria kring det.
Dessutom var hon snabb att markera när jag missat hennes röstmotivering på paddington, utan bara reagerade på quarter4evers. Kan det vara så att det var två ulvar uppe till lynch igår ändå?
Äh, jag kan lika gärna lägga en säkerhetsröst nu, så får jag se om jag ändrar mig under dagen/kvällen.
Habina röstar på paddington då jag misstänker att hedinn kan ha siat henne som ond.
Börjar sedan vackla om mig på ett sätt som jag reagerade på redan igår
Ja, jag skulle absolut kunna tänka mig att sia någon av de två efter den diskussionen. Paddington är en gammal räv (samtidigt som hon är en björn?!) så jag är inte förvånad om Hedinn siat henne. Men jag är absolut inte säker och vacklar lite nu när jag ser hur Q vänder det till att hon plötsligt skulle blivit god?
Nej, jag tror ju att paddington blivit siad som ond, men det gör ju inte dig god för det. Däremot tycker jag din reaktion är skum och den blir inte mindre skum för att du plötsligt fått för dig att jag tror att hedinn siat dig som ond. Då skulle jag väl ha lagt min röst på dig?
Jag vacklade inte över huruvida du var siad eller inte, utan huruvida du också var ond eller inte. Stor skillnad.
Försvarar sig mot artlines formulering
Va? Outade Hedinn? Var och när får du fram det? Jag hade noll koll på hennes roll.
Aha. Nä, mest att hon kanske räddade sig själv före någon annan, men det kan hon ju göra även som bybo. Jag hade ärligt talat inte en susning om hennes roll.
Verkar vilja hålla öppet för paddington kanske inte är ond trots allt...?)
Röstlista? Jag vacklar lite, vill verkligen inte ha missförstått Hedinn. Samtidigt känns Paddington lite uppgiven (men det kan vara irl).
Någon nämnde den kontakt jag och Paddington brukar få i lekar, jag har inte fått den i den här leken öht, så då borde hon vara ond.
Är fö sjukt trött, så jag kommer inte orka vara uppe länge efter dl.
Tycker det har varit rätt dött på teorier idag. Några har försökt, jag lovar bättring imorgon.
Vill här hålla mig som lite godare efter det visade sig att paddis var ulv
Haha, jag ska alltid lita på min magkänsla när det gäller
@Paddington
Spontant vill jag nog sätta quarter4ever lite mer åt goda sidan efter det här, har svårt att se den diskussion som blev mellan henne och Paddington som mellan två onda...
I övrigt, återkommer imorgon.
får dela inlägget i två delar ( för många tecken)