Tja spelar hon inte ensam så ser jag det inte som omöjligt att det sker. Vi vet ju att paddington var i lyan, och även Snurrfian ( som vid detta laget tror jag abonnerar på plats i lyan:laugh: ) Så inte direkt några duvungar som sitter där:cool:
Men hon kan precis lika gärna vara lika förvirrad som hon skrivit sedan lekstarten , tänker då på att detta är väl hennes fjärde lek eller nåt sånt och har ju åkt tidigt 2 ggr så inte haft chansen att delta en hel lek sas sedan hennes första.....
När hon skrev i lekstarten att hon var förvirrad.. Det svarade paddi på. Svarade paddi på en ulv eller på en gods kommentar?

Ja! vi har inte ältat färdigt paddi och Q konversationen än :angel::angel::angel:
21:17 Skriver Q inlägget att minst en ulv borde ha fått röster på sig.
21:20 Reagerar paddi
21:22 Reagerar fio

Jag har väldigt svårt att tänka mig att de är ulvar alla tre. Jag har svårt att tänka mig att fio och paddi som kollegor båda två skulle gå på Q. Då borde fio ha nöjt sig med att Paddi var där. Jag är tveksam till om Q och Paddi hade haft den konversationen om de var ulvar ihop.

Habina
en sak som slog mig när jag läste igenom habina är att det trots många inlägg inte varit så mycket av ren leksubsatns, utan mycket OT och inte så mycket teorier , mer reaktioner på enstaka inlägg

röstar på hemlig i första DL
Hm... Efter att ha läst igenom leken igen.

Habina röstar på hemlig

Då hon sådär lagom lurigt försöker spela ut förvirrad-kortet redan i dl1. Det gör mig misstänksam, så hon får min röst.

sedan dagen efter ovillig att rösta på hemlig igen ...
Min röstmotivering var SUPERSVAG. Det ska nog mycket till för att jag ska lägga en röst på hemlig idag, om vi säger så. Men hon kan förstås vara ulv ändå.

Lite ängel-prat
Nej, ängeln är inte intresserad av att tala öppet i leken om att hon är ängel. Tror det är farligt att öht spekulera kring den rollen. Däremot vet spionen (och tyvärr även ulvarna) med största sannolikhet nu om ängeln.

Kommenterar min och paddis diskussion samt nämner Myrten och hemlig
Jaha... Mina reflektioner så här långt. Paddington och Quarter4ever hamnar i någon slags diskussion om två teorier som Q, som Q hävdar är en teori. Typ. ;)

Myrten tycker jag lyfter saker på ett bra sätt och själv är jag tacksam över att inte behöva ha en lång textmassa att ta mig igenom (orkar inte sådant just nu). Så fortsätt gärna med korta inlägg, även om du får fortsätta vara neutral. :p

Hemlig trasslar in sig lite kring ängel och spion, samt verkar fiska efter vem som är borgmästare. Eller snarare försöker sig på att gissa goda roller öppet. Jag tänker tills vidare dock se det som nybörjarmisstag och tycker ändå det talar mer för att hemlig är god än ond, för lyakollegorna borde ha hunnit stoppa henne lite tidigare. ;) Men det är klart, hon kanske är själv i lyan just nu. Jaja, neutral tills vidare då.

röstar på snurrfian en fjärderöst. förefaller ha svårt att hitta något att rösta på: jag får lite känslan av att denna rösten kan vara en alibiröst. Jag noterar också Habinas vilja att få fram att hedinn nog är god- det skaver lite för mig hur hon skriver det ( ffa som hon inte alls nämnt det innan, vad jag kunnat hitta )
Nä, jag är ledsen. Jag hittar ingenting vettigt att gå på idag, så jag går på något som jag reagerade på och som jag vet att fler reagerat på (även om jag inte hade orken att upprepa det andra redan skrivit före mig när jag läste ikapp leken).

Snurrfian målar upp en bild av hedinn som jag inte känner igen öht och jag tror precis som @Myrten ? tror jag det var, att hedinn likväl kan ha en god roll och inte ville riskera att ryka och därför röstade på mirtai för att gardera sig om borgmästaren lagt sin dolda röst på henne.

Habina röstar på snurrfian pga detta.

Och jag kan direkt tillägga att jag inte sett de tidigare rösterna på snurrfian när jag röstade. :o Men jag vet inte vem jag annars ska rösta på. :arghh:

sedan efter vill hon hålla hedinn god pga att hon borde ha en god roll för att säkerställde att hon inte skulle kunna åka i DL1
Det gör nog att jag vill sätta Hedinn lite, lite mer åt goda hållet. Dels baserat på det jag tog upp innan (och som fler tagit upp) om en anledning för Hedinn att rösta på just mirtai. Dels på att Snurrfian röstade på Hedinn.

Nästa dag ifrågasatte hon min röst på paddington
Jag förstår inte alls @quarter4ever s röst på @Paddington Javisst, jag har ingen som helst aning om vilken sida någon av er är på, men att kalla paddingtons frågor (för att hon inte hängde med misstänker jag?) för anklagelser känns väldigt magstarkt...

Vill vrida blickarna till att ulvarna borde finnas bland de som röstade på paddington....? ffa mot mig Har tanke om att det kunde vara två ulvar det stod emellan i DL2 Verkar också fortfarande inte greppat här på DL3 hur borgmöstarens dolda röst och utslagröst fungerar...?
Funderar om någon ulv röstade på paddington för att försöka rädda snurrfian? Alltså lite sådär halvdiskret... Den teorin gäller dock bara quarter4ever, eftersom de andra två rösterna på paddington kom innan någon röst på snurrfian. Fast det är klart, det låg lite i luften att snurrfian förmodligen skulle få röster på sig.

Hm... Kan det tom ha varit så att paddington också var ond? Så det stod mellan två ulvar och ulvarna passade på att alibirösta lite? *kluven*

@bumpo om vi tänker för ett ögonblick att borgmästaren lägger sin dolda röst så det egentligen står lika mellan två personer, räknas borgmästarens utslagsröst då också? Dvs även om det i leken ser ut som att det inte är lika mellan två personer?

fortsätter tycka att min ,, och hedinns?, röstmotiveringar i DL2 var skumma, spekulerar om jag och paddis inte borde vara onda ihop....
Jo, hon röstade före. Men buke roade sig med att inte ladda alla inläggen för mig igår, så jag såg inte hennes röst och motivering förrän nu. Såg tex inte heller ditt F5-inlägg förrän nu. :banghead: Ibland blir jag less på tekniken...

Nu gör det egentligen ingen skillnad, jag tycker lika om hedinn och quarter4ever när det gäller motivering, däremot tyckte jag att artline skrev lite "fluffigare" om det hela och även om hon reagerar på samma sak som de andra, så var hon inte lika tydlig med att det var anklagelser. Samtidigt, det kan förstås (återigen) vara enbart goda som håller på och diskuterar med varandra också. :p Jag har dock svårt att se paddington och quarter4ever tillsammans i lyan, men helt säker är jag inte. :nailbiting:

efter att hedinn käkats och ska kolla om hon lämnat spår efter sig
Nä! :( Ja, då kan jag ju stryka Hedinn från listan på misstänkta. Måste läsa och se om hon lämnat något spår efter sig...

superssnabb att rösta på paddington , inte många minuter mellan inläggen
Jag hittar ingenting som känns tydligt i hedinns inlägg efter natten. Antingen har hon siat en god eller så har hon siat paddington som ond. Just för att hon röstar på paddington fast hon förstår hur paddington menar så nämner hon "nåt med tonen i det hela som inte känns helt bra". Det tycker jag låter som en siare som vet att någon är ond, men inte har substans nog att teoria kring det.

Dessutom var hon snabb att markera när jag missat hennes röstmotivering på paddington, utan bara reagerade på quarter4evers. Kan det vara så att det var två ulvar uppe till lynch igår ändå?

Äh, jag kan lika gärna lägga en säkerhetsröst nu, så får jag se om jag ändrar mig under dagen/kvällen.

Habina röstar på paddington då jag misstänker att hedinn kan ha siat henne som ond.

Börjar sedan vackla om mig på ett sätt som jag reagerade på redan igår
Ja, jag skulle absolut kunna tänka mig att sia någon av de två efter den diskussionen. Paddington är en gammal räv (samtidigt som hon är en björn?!) så jag är inte förvånad om Hedinn siat henne. Men jag är absolut inte säker och vacklar lite nu när jag ser hur Q vänder det till att hon plötsligt skulle blivit god?

Nej, jag tror ju att paddington blivit siad som ond, men det gör ju inte dig god för det. Däremot tycker jag din reaktion är skum och den blir inte mindre skum för att du plötsligt fått för dig att jag tror att hedinn siat dig som ond. Då skulle jag väl ha lagt min röst på dig?

Jag vacklade inte över huruvida du var siad eller inte, utan huruvida du också var ond eller inte. Stor skillnad.

Försvarar sig mot artlines formulering
Va? Outade Hedinn? Var och när får du fram det? Jag hade noll koll på hennes roll.

Aha. Nä, mest att hon kanske räddade sig själv före någon annan, men det kan hon ju göra även som bybo. Jag hade ärligt talat inte en susning om hennes roll.

Verkar vilja hålla öppet för paddington kanske inte är ond trots allt...?)
Röstlista? Jag vacklar lite, vill verkligen inte ha missförstått Hedinn. Samtidigt känns Paddington lite uppgiven (men det kan vara irl).

Någon nämnde den kontakt jag och Paddington brukar få i lekar, jag har inte fått den i den här leken öht, så då borde hon vara ond. ;)

Är fö sjukt trött, så jag kommer inte orka vara uppe länge efter dl.

Tycker det har varit rätt dött på teorier idag. Några har försökt, jag lovar bättring imorgon.

Vill här hålla mig som lite godare efter det visade sig att paddis var ulv
Haha, jag ska alltid lita på min magkänsla när det gäller @Paddington

Spontant vill jag nog sätta quarter4ever lite mer åt goda sidan efter det här, har svårt att se den diskussion som blev mellan henne och Paddington som mellan två onda...

I övrigt, återkommer imorgon. :)

får dela inlägget i två delar ( för många tecken)

habina fortsättning:
hennes funderingar imorse, funderar över fio, hemlig och mig (igen)
Lite tankar innan nattdl.

Jag förstår om några reagerade på att jag var så snabb att rösta på Paddington. Men jag var osäker på hur mycket jag skulle hinna vara inne i leken, då jag hade en fullspäckad dag/kväll. Därför la jag en säkerhetsröst på Paddington eftersom jag fick känslan att Hedinn kunde ha siat henne. När jag sedan kom in och läste (artlines tror jag) kloka tanke att Hedinn först varit lite tveksam till Paddington och sedan röstade där, så förstod jag att jag hade haft rätt i min misstanke och rösten fick stå kvar.

Om det räknats rätt är det två ulvar kvar. Jag vet inte alls var de gömmer sig. Spontant funderar jag på fio som Paddington röstade på i dl1 (tror det var få, om någon, som uppfattade vidden av BM i den röstningen) och kanske hemlig som gick mot strömmen igår.

Eller så är det Q ändå... Fast jag får inte den känslan den här leken och det är bara att inse att jag bör gå på känsla. ;)

verkar vilja få LenaH att rikta in sig på Myrten, nu är jag plötsligt så pass god igen att hon tycker det är tveksamt att jag skulle vara ond
@LenaH det är alltså Q och mig själv jag främst är tveksam till. Myrten vet jag inte alls var jag har...
sedan detta som kom efter käket av LenaH, jag reagerade direkt på det:
Attans! Enda rollen jag var säker på. :( @LenaH du ska alltid skydda dig själv...

Fiskar hon efter spionrollen?
För jag har två personer jag tycker beter sig som spion. :nailbiting: :arghh:

erbjuder sig att bli lynchad- kan vara ett försök att verka god?
Nej, nej, nej! Jag tror att bägge mina spionkandidater är goda, så jag vill INTE att spionen hintar. :nailbiting:

Lyncha hellre mig då om vi prompt ska lyncha någon god. ;)

Japp, då har jag godförklarat mig själv. :rofl:

har svårt att misstänka någon, utom Myrten
Jag misstänker... Fan vad svårt! Alltså jag misstänker alla i högre eller lägre grad, men jag måste sätta mig vid datorn så jag kan ha flera flikar öppna och läsa tillbaka i tiden, känns som jag totalt missat någon. Typ Myrten... :arghh:

Alltså Jag slås, än en gång, över hur ombytlig Habina varit ffa om mig , men även mot Hedinn
Jag upplever det som hon vänder kappan efter vinden lite väl mycket
Och har uppenbart svårt att komma med egna teorier, utan hakar gärna i andras
För mig ringer ulvklockan ganska högt på Habina., ligger nog i topp tom idag ( om inget annat framkommer)

Taggar @Hedinn @Snurrfian och @LenaH som troligen fortfarande ligger och sover ;)

Tur att det inte är så många sidor i leken än. Har valt att lägga min första röst såhär:
hemlig röstar på Paddington
då hon var väldigt mån om att tagga folk för att de skulle hitta leken. Saknade kanske sina raggiga kompisar i lyan tänker jag (ja jag vet att hon taggade en hel hög, men det är första DL liksom :p).

Nu vet vi att en av de paddi taggade var ulvar så hemligs teori stämmer (delvis även det inte var paddis syfte).

Är de ulvar så är det fullt möjligt att paddi sagt att hemlig får rösta på henne och det känns som en teori som ulv hemlig hade kunnat skriva.

Men slutet när hon skriver att det är första DL så känns hon dock inte ulvig.

Uppmärksammade detta när jag läste Q sammanställning.

Det gör nog att jag vill sätta Hedinn lite, lite mer åt goda hållet. Dels baserat på det jag tog upp innan (och som fler tagit upp) om en anledning för Hedinn att rösta på just mirtai. Dels på att Snurrfian röstade på Hedinn.

Nä! :( Ja, då kan jag ju stryka Hedinn från listan på misstänkta. Måste läsa och se om hon lämnat något spår efter sig...

Ena stunden vill Habina ha Hedinn lite åt det mer goda hållet. För att morgonen efter "då kan jag stryka Hedinn ifrån listan på misstänkta"

Visst det är några inlägg imellan. Men jag tycker ändå det är skumt och förvirrande.

Ena stunden vill Habina ha Hedinn lite åt det mer goda hållet. För att morgonen efter "då kan jag stryka Hedinn ifrån listan på misstänkta"

Visst det är några inlägg imellan. Men jag tycker ändå det är skumt och förvirrande.
Jag uppfattade habina som väldigt ombytlig redan igår , tror jag skrev det någon gång också Och slogs igen av det nu vid genomgången

habina fortsättning:
hennes funderingar imorse, funderar över fio, hemlig och mig (igen)

verkar vilja få LenaH att rikta in sig på Myrten, nu är jag plötsligt så pass god igen att hon tycker det är tveksamt att jag skulle vara ond

sedan detta som kom efter käket av LenaH, jag reagerade direkt på det:

Fiskar hon efter spionrollen?

erbjuder sig att bli lynchad- kan vara ett försök att verka god?

har svårt att misstänka någon, utom Myrten

Alltså Jag slås, än en gång, över hur ombytlig Habina varit ffa om mig , men även mot Hedinn
Jag upplever det som hon vänder kappan efter vinden lite väl mycket
Och har uppenbart svårt att komma med egna teorier, utan hakar gärna i andras
För mig ringer ulvklockan ganska högt på Habina., ligger nog i topp tom idag ( om inget annat framkommer)

Jag är allmänt osäker, däremot tycker jag inte jag hoppar på andras teorier hur som helst. Sedan har IRL ställt till det, så jag har fått leka mer via mobil än jag tänkt mig.

Men du får gärna rösta på mig om det för dig glad. ;) Själv ska jag försöka leta ulv så snart jag fodrat hästarna och lekt lite med modellhästarna. :angel:

Nu ska jag egentligen läsa igenom Myrtens inlägg men jag är för lat för att läsa massa gamla inlägg om det inte är något speciellt jag letar efter.

Jag har alltid alla som mer eller mindre misstänkta om jag inte säkert vet roll. Men de kan vara mer eller mindre åt goda hållet. Är ett uttryckssätt jag började med efter att jag varit siare, blivit käkad och folk analyserade det jag skrivit helt tokigt. :)

Jag har alltid alla som mer eller mindre misstänkta om jag inte säkert vet roll. Men de kan vara mer eller mindre åt goda hållet. Är ett uttryckssätt jag började med efter att jag varit siare, blivit käkad och folk analyserade det jag skrivit helt tokigt. :)
Förvirrande.

När hon skrev i lekstarten att hon var förvirrad.. Det svarade paddi på. Svarade paddi på en ulv eller på en gods kommentar?

denna kommentaren fick mig att gå igenom Paddingtons inlägg , för att se om man kunde hitta något i dem
I sitt röstinlägg DL1, så vill hon rikta blickarna mot rösterna på Mirtai som lagts av mig och fio och klämmer dessutom in en misstanke mot LenaH. Visserligen visste inte lyan då vilken roll LenaH hade men de visste ju vilka som var goda iom att ingen ond utanför lyan finns i denna leken
alltså att man inte läser allas inlägg ordentligt gör att jag får lite fundersamma vibbar, visst det var lite för många "inte:n" i Mirtais inlägg, men så svårförståeligt var det ju inte - om man läste igenom det en gång till, tillsammans m hennes nästa inlägg - så att både Q och fio röstar där får igång min radar. Sedan att även LenaH skriver:

Får mig att undra hur folk läser och även fundera över vilken agenda de går efter....

Jag förstår varför Q reagerade eftersom Mirtais röst hamnade där, men att fio hakade på så snabbt...

Paddington röstar på fio

fortsätter att rikta blickarna på de som röstade på Mirtai, samt att bita sig fast vid mitt inlägg
själv tycker jag att de som röstade på Mirtai är intressanta. Både du Q och fio använde samma inlägg från Mirtai som röstunderlag

sedan kommer Hedinn med en egen teori till röst och det blir spiken i kistan:

jag tycker det är lite konstigt att du tar upp ngt som självklart - med 11 deltagare och 9 olika personer som får röster MÅSTE någon av de som fått röster emot sig vara ond. Om inte LL helt fått snurran och det här är leken utan onda? O_o För oavsett hur jag räknar kan jag inte bara få det till två onda i leken...
Så varför ta upp det självklara?

och sedan kommer hennes fokuseringsförslag efter DL1 Och här är det intressant att hon inte tror att alla tre rösterna på mirtai är gjorda av ulvar, men senare fokuserar hon ändå på dessa tre röster
Det som jag tycker är intressant är var ulvarna kan ha röstat och jag tycker inte det känns sannolikt att ulvarna samlat sina röster och röstat ut en och samma person, så endera är det bara goda eller så döljer det sig minst en ulv el fler bland rösterna på Mirtai. Men att bara ulvar röstat på denne?... det tror jag inte på. Så var har ulvarna röstat? På varandra? på andra? udda?
DET tycker jag är ngt att fundera över och som kanske inte klarnar förrän längre fram

Hedinns första inlägg efter den (troliga ) sian blivit besvarad på paddington
Det är väl mest att Q4 skriver "teorier" som är självklara, vilket är vad Paddi försöker påpeka.

På den fronten kan jag förstå ifrågasättandet till viss del, just för att det är så självklart, men Q4 brukar väl, vad jag vet, skriva ut exakt alla tankar/ konstateranden m.m mest för att ha dem på pränt, så jag tycker inte att det är ett dugg skumt att hon gör det. Så sett till det har jag lite mindre förståelse för att @Paddington gör en såpass stor diskussion av det.

Paddis försvarar sig
fast göra stor sak av det? isf gjorde väl fio det oxå?
Jag hängde inte med på vad Q menade och därför ställde jag följdfrågor. Sedan som jag skriver i mitt sista inlägg igår är att vi nog pratar om varandra

VIll rikta blickarna mot LenaH och fio som också reagerat på mitt inlägg dagen innan
Det jag funderar över är varför ni inte funderar över fio eller LenaH som oxå tog upp Qs inlägg och undrade vad som var poängen m inlägget eller som LenaH skrev "stating the obvious".

Myrten kommer in och försöker bena ut vad jag egentligen menat, och jag tycker mig se att även hon reagerar lite på hur padington skrivit i sina inlägg mot mig
Jag tog en paus och var inne på Buke och skrev i en annan tråd varpå jag fick notis om att du taggat mig. Jag fattar inte riktigt hur du menar faktiskt.

Det jag gör är att jag skriver hur jag tror att Q menade om att Hedinns röst kunde vara skum. För att se om jag förstått Qs resonemang. Ja, jag fattade att Q teoriade runt om Mirtai-röster och främst Hedinns kunde vara ett drag för lyan att säkerställa att ingen ond åkte. Det var så hon fick ihop sina "två" teorier och det var det jag försökte bena ut.

Själv vet jag inte om jag tror att det är så. Som jag skrev tidigare kan det kan vara lika stor anledning för vilken god spelare som helst som inte är borgmästare att se till någon annan fick en tydlig majoritet vid lynchen.

Verkar försöka bli kompis med myrten och hänga med i hur hon menar
är jag såå otydlig :arghh:

Jag menar att jag genom ditt inlägg förstår mer hur Q menade å hur hon menade att teorierna hängde ihop.

Det jag undrar över i ditt inlägg
Så när jag skrev:

Så menar jag att det ser ju ut som att vara en räddningsröst eftersom Mirtai var den enda som fick fler än 1 röst emot sig och hon fick totalt tre röster. Och eftersom jag tycker det ser ut som ett räddningsförsök så tycker jag det ser ut som ett klumpigt ett och jag förstår inte nyttan av att försöka rädda en ev kollega redan i DL1. Så därför tror jag nog inte att det är ett försök till räddningsröst.

Däremot har du ju helt rätt i att en god som tror att denne kan vara i riskzonen och som vet var denne har sig själv skulle kunna göra en sådan sak.

Myrten förklarar ytterligare hur hon ser på räddningsröster
@Paddington - jag menar såhär: i det jag skrev är "fast det inte ser ut så" det väsentliga. Vanligtvis när man diskuterar räddningsröster så är scenariot att X har tre röster och Y har tre röster varpå Z röstar så att X får majoritet. Då börjar man fundera på om Z ville rädda Y. Här så är borgmästarens extraröst dold för alla utom hen själv och bm har den där extrarösten i alla lyncher (vilket jag inte fattade igår). Därför kan röst(er) som ger en spelare majoritet så som Mirtai fick igår egentligen vara räddningsröst(er) från lyan fast det ser ut som att inte någon annan är i fara. Det såg ut som att Mirtai hade självklar majoritet, men det kan ha varit knappare än vad det såg ut. Mirtai kan ha legat lika med någon som dessutom skulle rykt för att hon var bm:s val när Hedinn lade sin röst.

Sen tar jag inte ställning till om det hände eller inte. Men eftersom goda hade lika stor anledning att se till att det skilde mer än en röst så blir det ju inte direkt utstickande att rösta så medvetet.

Paddington hänger med
:up:

då hänger jag med på vad du menar :)

Förklarar varför hon röstade på fio och inte mig < ( jag tror att hon röstat på mig om inte jag redan hade haft en röst. jag tror inte att hon ville sticka ut med en andra röst som skulle kunna leda till att jag åkte ut)
därför att jag tycker att en andraröst står ut mer än en första röst

Efter att jag röstat skrev fio att hon inte såg att det var en andra röst som hon la (den kom 2min e Qs)

får dela i två delar ......

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 633
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar