Q4 tycker att Paddi försökt anklaga henne och samtidigt får hon för sig att Hedinn siat henne som god. Detta gör att jag blir fundersam på henne idag igen.
alltså jag bara måste svara på detta
Det här första av henne igår morse fick mig att fundera över om hon kunde vara siare, fick känslan av att hon "visste" att jag var god, och att hon kanske därför började misstänka Paddington utifrån vår diskussion efter DL1. Men det troligaste är nog att hon siat Paddington som ond, när man sedan fortsätter att läsa inläggen som kommer efteråt. Hon känns så pass inriktad på att Paddington är ond genom hela dagen , på ett sätt bara en som är siare brukar kunna vara

Jag hade inte för mig ( totalt sett ) igår att jag var siad god
däremot var det min FÖRSTA tanke , vilken var den jag redovisade , att det SKULLE KUNNAT vara så..
Jag tycker jag är väldigt tydlig med att skriva att det nog är Paddington som är siad när man läser de inlägg Hedinn gjorde innan lynchen DL2
jag vet inte hur mycket tydligare man ska kunna skriva det utan att vilja outa en roll man fått en fundering om
Dessutom vad är motsatsen i att jag uppfattade att paddington var anklagande mot mig och att ev hedinn skulle kunnat sia mig god:confused: ( för tydlighet skull - nä jag tror INTE att hedinn siat mig god )
jag kan vara trög- men jag får inte ihop det helt enkelt
ffa som det visade sig att paddington var ulv

( men jag lovar på heder och samvete att inte någonsin mer efter denna leken redovisa tydligt hur mina tankar uppkommit från scratch :( för det enda de gör är uppenbarligen att slå tillbaka på mig själv :crazy: )

hittade de inlägg från Hedinn igår som jag tycker är intressanta nu när det visade sig att hon var siare
Det här första av henne igår morse fick mig att fundera över om hon kunde vara siare, fick känslan av att hon "visste" att jag var god, och att hon kanske därför började misstänka Paddington utifrån vår diskussion efter DL1. Men det troligaste är nog att hon siat Paddington som ond, när man sedan fortsätter att läsa inläggen som kommer efteråt. Hon känns så pass inriktad på att Paddington är ond genom hela dagen , på ett sätt bara en som är siare brukar kunna vara
med det jag skriver här "min första tanke" etc är alltså så som jag uppfattade det hela när jag läste det första gången och inte efter det visade sig att hedinn var siare efter nattDL2, kanske är det det som en del missuppfattat?

Känner lite såhär om att du håller med mig om hemlig och habina: :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Antigen är du god och tänker ungefär som mig eller så är du ond och tycker att min felaktiga teori är bra :p

Om du och paddi skulle vara onda ihop så vore det ett snyggt skådespel :D
måste svara på detta också

Jag tror att vi tidigt kom att uppfatta saker på ett liknande sätt:)

Sedan tror jag att vi kanske kommit fram till liknande saker på olika sätt?

Sedan tycker jag verkligen, verkligen att jag försökt att redovisa varför jag tycker ditten och datten om deltagarna i leken ( sedan verkar det inte kommit fram så bra som jag själv tyckte :o )
Jag ville ju inte outa vad jag snabbt uppfattade i leken ( hedinns roll tex var jag rätt övertygad om redan när jag läste det hon skrev direkt efter nattDL1- bara att jag först trodde att hon siat mig men senare under dagen/kvällen innan lynchen DL2 fattade jag att hon nog siat paddington)

Vad det gäller snyggt skådespel så ja- om jag vore ond vore det lysande :D
Och önskar att jag vore så lysande :laugh:

Men kan bara aspirera på en guldstatyett ( @LenaH ;) ) vad det gäller att försvara mig själv med näbbar och klor när jag är uppenbart siad.

Men att direkt efter DL1 komma på kant med Paddington, och hon dessutom ( som jag upplevde det då och med facit i hand så var nog inte den känslan fel) försöker vränga på det jag skriver och sedan håller jag fast vid att hon är skum utifrån det genom 2 dl?

Ja då är jag verkligen duktig på att förställa mig....

Är det så att det är jag som får de flesta att grubbla imorgon ( om jag överlever- men med tanke på att jag är lite misstänkt här och där idag så tror jag att jag gör det - lyan brukar gilla att goda gör jobbet åt dem sas....) så är det" fine by me" att lyncha mig så kanske det ger er övriga mer att gå på.
Helst ser jag dock att vi försöker hitta en ulv direkt, för det borde ge mera

Vi är minst två :p
vi var tre
det gick upp för mig först efter DL , när jag hade mina funderingar kring röstningen i DL 1 precis hur BM röster kunnat påverka. Trots att jag faktiskt hade hyfsat klart för mig hur BM-rollen var stipulerad
Men konsekvenserna av det just vid röstningen var inte så uppenbara för mig - däremot tror jag att Hediinn hade greppat det iom hennes sena röst på mirtai, nu när man ser det i backspegeln

Lite tankar innan nattdl.

Jag förstår om några reagerade på att jag var så snabb att rösta på Paddington. Men jag var osäker på hur mycket jag skulle hinna vara inne i leken, då jag hade en fullspäckad dag/kväll. Därför la jag en säkerhetsröst på Paddington eftersom jag fick känslan att Hedinn kunde ha siat henne. När jag sedan kom in och läste (artlines tror jag) kloka tanke att Hedinn först varit lite tveksam till Paddington och sedan röstade där, så förstod jag att jag hade haft rätt i min misstanke och rösten fick stå kvar.

Om det räknats rätt är det två ulvar kvar. Jag vet inte alls var de gömmer sig. Spontant funderar jag på fio som Paddington röstade på i dl1 (tror det var få, om någon, som uppfattade vidden av BM i den röstningen) och kanske hemlig som gick mot strömmen igår.

Eller så är det Q ändå... Fast jag får inte den känslan den här leken och det är bara att inse att jag bör gå på känsla. ;)

Jag tror mer och mer på min teori från igår och det innebär att jag håller en peng på @Myrten och @quarter4ever med @Habina som reserv för att vara ludna.

Ingen av dem har gjort något direkt skumt men jag tror helt enkelt inte att någon vågade alibirösta i DL1 vilket utesluter de övriga tre.

Jag tror mer och mer på min teori från igår och det innebär att jag håller en peng på @Myrten och @quarter4ever med @Habina som reserv för att vara ludna.

Ingen av dem har gjort något direkt skumt men jag tror helt enkelt inte att någon vågade alibiröstade i DL1 vilket utesluter de övriga tre.

Tror du verkligen att ulvarna hade förstått hur BM skulle fungera? Alltså att det skulle bli så spridda röster?

Ingen av dem har gjort något direkt skumt men jag tror helt enkelt inte att någon vågade alibiröstade i DL1 vilket utesluter de övriga tre.
Men Lena kom igen, om jag hypotetiskt var ond tror du inte jag skulle våga
alibirösta? Jag känner mig på gränsen till kränkt! :p

(Att jag sen vid DL1 inte insett hur BM funkar så att jag därför inte skulle sett någon fara med en hypotetisk alibiröstning kan vi bortse från just nu. Men inte skulle våga!!!:eek:)

Om hemlig så har jag hittills inte några direkta misstankar mot henne, men jag tror inte att rösterna säger något direkt. Hon spelar lite annorlunda. Jag håller öppet än så länge.

Lenas säkerhet runt sin teori är lite skum. Samtidigt tror Artline, som jag tror är god att Lena är god.

Nu får jag väl släpa mig upp och börja jobba. Blev klar med artikel 1 igår, så nu ska jag flytta mig 800 år tillbaka i tiden och växla språk.

Shit! Inte bra!

Finns en fördel och det är att jag nu känner mig säkrare på var jag har Artline. Även om jag garanterat kommer att nojja en del, men det är ju ett ulvspel!:rofl:

Nu frukost och jobb!

Attans! Enda rollen jag var säker på. :( @LenaH du ska alltid skydda dig själv...
Hur kommer det sig att du bara säker på just LenaH?
Som jag ser det så de enda som kunnat vara helt säkra på LenaH är ulvarna ( iom uteblivna käket ) och spionen ( eftersom den fått spioninfo om det uteblivna käket och vem ängeln skyddade)
Har man hittat spionen så man känt sig säker på LenaH på det viset så har man ju också en till roll man är säker på
så det där skaver lite för mig

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 640
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar