uppdaterar med färgläggning av denna:
DL 1
20:29:Myrten röstar på Hedinn
20:33 hemlig röstar på Paddington
20:37 Habina röstar på hemlig
20:46 Mirtai röstar på Q
20:47 Q röstar på Mirtai
20:49 Fio röstar på Mirtai
20:49 Artline röstar på Snurrfian
20:55 Snurrfian röstar på Artline
20:57 LenaH röstar på Myrten
20,57 Paddington röstar på fio
20:58 Hedinn röstar på Mirtai

Mirtai lynchas ( bybo)
Ingen käkas

DL 2

17:39 Snurrfian röstar på Hedinn
20:03 hemlig röstar på Quarter4ever
20:57 Hedinn röstar på Paddington
21:07 Artline röstar på Paddington
21:13 Paddington röstar på Snurrfian
21:21 Fio röstar på Snurrfian
21:21 Myrten röstar på Snurrfian
21:22 Habina röstar på snurrfian

21:30 quarter4ever röstar på paddington
(LenaH missar rösta)

snurrfian lynchas (ulv )
Hedinn käkas ( siare)

Röstlista DL3 kl 21.00

9.20 Habina röstar på paddington
11.09 quarter4ever röstar på Paddington
11.36 Fio röstar på paddington
12.30 Myrten röstar på Paddington
12.38 Artline röstar på paddington
17.39 hemlig röstar på quarter4ever
20,45 LenaH röstar på Paddington
21.00 Paddington röstar på Paddington

Myrten röstar på Hedinn-Snurrfian-Paddington
hemlig röstar på Paddington-quarter4ever-quarter4ever
habina röstar på hemlig-snurrfian-Paddington
Q röstar på Mirtai-Paddington-paddington
fio röstar Mirtai-Snurrfian-paddington
artline röstar snurrfian-Paddington-paddington
snurrfian
röstar artline-hedinn
LenaH
röstar myrten-
missar-Paddington
Paddington röstar fio-snurrfian-Paddington
Hedinn röstar mirtai-Paddington

Paddington lynchas ( ulv)
LenaH käkas (ängel)

hemlig :
Inte så många inlägg att gå igenom har sparat de som jag fastnade för
röstar på paddington, en OT.röst
Tur att det inte är så många sidor i leken än. Har valt att lägga min första röst såhär:
hemlig röstar på Paddington
då hon var väldigt mån om att tagga folk för att de skulle hitta leken. Saknade kanske sina raggiga kompisar i lyan tänker jag (ja jag vet att hon taggade en hel hög, men det är första DL liksom :p).

I sin sammanställning håller hon paddington som ganska säker ond ( tycker jag iaf)
Paddington - taggade flera spelare igår vilket jag såg som en möjlighet att få in fler notiser hos dem för att de inte svarade i lyan. Säger att det är märkligt att Q4 och fio använt samma röstunderlag mot mirtai. Röstar själv på fio däför. Varför valde hon fio framför Q4 undrar jag? Singlade slant eller pratade med sina gråa kompisar?

men röstar sedan på mig i DL2 för att Paddis skulle velat inte rösta på mig?
Jag ska försvinna in i Masterchef Australien ett tag nu och lägger därför min röst så jag inte missar nåt. Kan dock komma att ändra sista halvtimmen (när programmet är slut) om det framkommit nåt jag reagerar på.

hemlig röstar på Quarter4ever då jag faktiskt inte hittat nåt som talat för att hon är god. Hon lade första rösten på Mirtai igår och sen kanske det blev en lyckoträff för lyan att fler hängde på så M röstades ut.

Sedan under lynchen igår är helt plötsligt inte alls säker på Paddis ondhet
Har tittat igenom leken och försöker hitta nåt att gå på. Ser ju onekligen ut som Paddi kommer att ryka idag, om inte flera av er ändrar rösten. Det jag funderar på är att Paddington la första rösten på Snurrfian igår. Det känns som en väl chansning ifall fler hakat på, som ju blev fallet, för lyan tycker jag.

vilket Artline reagerade på
Så du tror inte Paddi är siad ond?

Annars tycker jag att jag skrivit mycket idag :p Sedan tycker jag det är intressant att du gör en Klara. Lägger en uddaröst när många andra redan röstat på paddi. Frågan är om du gör det för att du hoppas bli godförklarad som Klara blev. Fast det säger egentligen inget om du är god eller ond.

Hemlig svarar
Jag hittar inget som tyder till det, mer än att Hedinn var misstänksam mot henne.

och utvecklar vidare i detta inlägget
jag är nyfiken på vad hon lutar åt mig idag nu när paddis visade sig vara ond ( och mest troligt siad)
Jo, jag vet att hon var siare. Verkar ju som Paddington kommer åka idag ändå och då får vi se vart det får mig att luta q åt imorgon, om jag är kvar då.

för mig känns det lite som att hemlig igår gjorde ett försök att flytta fokus till mig istället för paddington
Jag får också känslan av att hon visste tidigt att paddis var ond men utöver den första rösten så istället röstat på mig ur det att paddis skulle vara ond?
Så jag är fortfarande mycket frågande till hemlig , och hon hamnar på min obslista idag
Annars är hon en ytterst förvirrad god spelare ( vilket hon iofs flaggat för, men själva flaggandet kan ju också vara ett sätt att komma undan med lite konstigheter)

Hur kommer det sig att du bara säker på just LenaH?
Som jag ser det så de enda som kunnat vara helt säkra på LenaH är ulvarna ( iom uteblivna käket ) och spionen ( eftersom den fått spioninfo om det uteblivna käket och vem ängeln skyddade)
Har man hittat spionen så man känt sig säker på LenaH på det viset så har man ju också en till roll man är säker på
så det där skaver lite för mig

För jag har två personer jag tycker beter sig som spion. :nailbiting: :arghh:

För jag har två personer jag tycker beter sig som spion. :nailbiting: :arghh:
Och även om du har två kandidater , så kan ju mycket väl båda vara goda som bara haft ungefär samma utgångspunkt i spelet och dragit slutsatser av de.
Och den ena kan ha hittat den andra om inte annat efter att hedinn visade sig vara siare och därigenom kunnat följa dens tankar

tillägg: då får man hoppas att även ulvarna kan ha problem med att lokalisera spionen:devil:

tänker så det knakar
vi är 6 kvar
antingen står det 4-2 ( troligt ) eller 5-1 om det ändå bara är en ulv kvar ( mindre troligt)
Om inte annat visar det sig om vi hittar en ulv idag om leken fortsätter eller tar slut

Ängeln är ute ur spelet vilket gör att käken kommer att lyckas
BM är kvar i spelet och har inte använt sitt lynchstopp, och det kan jag tänka mig bekymrar ulvarna för jag tror inte de alls kan ha hittat BM :p
Den enda som kan ha en god idé om vem det är - det är spionen då den får spionraden vem BM röstat dolt på ( och sedan beror det ju på hur BM gjort -konsekvent röstat lika med dold och öppen röst , eller om den röstat olika- om ens spionen har greppat vem som är BM)
Så om lynchen vänder mot BM så kan den ju stoppa lynchen ;)
lynchstoppet är ett kraftfullt vapen
Såtillvida de inte lyckas käka BM innan lynchstoppet kunnat användas.

Om det blir BM som är kvar om det kommer till ett läge där det är lika så tror jag att det kan bli ett avgörande vapen för goda att kunna avgöra det hela
Jag tror att bara goda jobbar ihop så kommer vi att vinna :)

lite sent slår det mig att du kanske fiskar efter få reda på vem som ÄR spionen:cautious:
iofs så kan man ju göra det som god med, jag har gjort det några ggr (:o )
men jag reagerade på det.....

Nej, nej, nej! Jag tror att bägge mina spionkandidater är goda, så jag vill INTE att spionen hintar. :nailbiting:

Lyncha hellre mig då om vi prompt ska lyncha någon god. ;)

Japp, då har jag godförklarat mig själv. :rofl:

Attans! Enda rollen jag var säker på. :( @LenaH du ska alltid skydda dig själv...
Jag reagerar också på det här av samma orsak som Q. Men samtidigt känns det som en god habina också hade kunnat skriva så. Men lite mysko är det.

Ni som inte är ulvar får sluta erbjuda att vi kan lyncha er ;) är ni inte ulvar så är det bättre vi lynchar den riktiga ulven.

Vad misstänker ni mest?

Jag reagerar också på det här av samma orsak som Q. Men samtidigt känns det som en god habina också hade kunnat skriva så. Men lite mysko är det.

Ni som inte är ulvar får sluta erbjuda att vi kan lyncha er ;) är ni inte ulvar så är det bättre vi lynchar den riktiga ulven.

Vad misstänker ni mest?

Jag misstänker... Fan vad svårt! Alltså jag misstänker alla i högre eller lägre grad, men jag måste sätta mig vid datorn så jag kan ha flera flikar öppna och läsa tillbaka i tiden, känns som jag totalt missat någon. Typ Myrten... :arghh:

ALLA LEKDELTAGARE!
Avbröt genast det ni håller på och teoria :angel:Just ni känns det skitsvårt att säga vem som är ulv. Mest misstänker jag nog Habina. Men hon är så skum så hon faktiskt hade kunnat vara god.

Vad misstänker ni mest?
jag håller på med genomgång av Habina . har gått igenom hemlig tidigare
tänkte gå igenom myrten och fio också

Vad det gäller dig så känner jag mig inte tvungen att göra en sådan genomgång, Min uppfattning om dig står orubbad sedan ett tag tillbaka

ALLA LEKDELTAGARE!
Avbröt genast det ni håller på och teoria :angel:Just ni känns det skitsvårt att säga vem som är ulv. Mest misstänker jag nog Habina. Men hon är så skum så hon faktiskt hade kunnat vara god.
Vill du ha mina teorier? Jag tror att LenaH är ängel! :up: Jag är nästan helt övertygad om att hon därmed är god! :p

Paddi frågar även Artline om vad hon tror om LenaH. Funderar på om hon vet vad Artline har för roll?
Artline har inte skrivit nåt speciellt idag

Jag funderar lite på vad hemlig menade här. Det känns som har bättre koll än vad hon utger sig av men hon skriver inget om mig.

Känns som hon borde ha mer teorier men som hon inte skriver ner. Vill veta lite mer hur du tänker Hemlig :)

Sedan funderar jag på Q rösterna. Det känns som att om hemlig var ulv så hade det varit enklare för henne att rösta på Paddi igår men samtidigt var hemlig med i förra leken när Klara blev godförklarad för just det. Jag sa även i lyan i den leken att det hade varit en jätte bra taktik om man är ond. Men den taktiken kan hon köra med även om hon hade varit god. Men samtidigt vet jag inte om hemlig är tillräckligt rutinerad för att medvetet köra eget spår för att bli godförklarad.

Jag funderar lite på vad hemlig menade här. Det känns som har bättre koll än vad hon utger sig av men hon skriver inget om mig.

Känns som hon borde ha mer teorier men som hon inte skriver ner. Vill veta lite mer hur du tänker Hemlig :)

Sedan funderar jag på Q rösterna. Det känns som att om hemlig var ulv så hade det varit enklare för henne att rösta på Paddi igår men samtidigt var hemlig med i förra leken när Klara blev godförklarad för just det. Jag sa även i lyan i den leken att det hade varit en jätte bra taktik om man är ond. Men den taktiken kan hon köra med även om hon hade varit god. Men samtidigt vet jag inte om hemlig är tillräckligt rutinerad för att medvetet köra eget spår för att bli godförklarad.
Tja spelar hon inte ensam så ser jag det inte som omöjligt att det sker. Vi vet ju att paddington var i lyan, och även Snurrfian ( som vid detta laget tror jag abonnerar på plats i lyan:laugh: ) Så inte direkt några duvungar som sitter där:cool:
Men hon kan precis lika gärna vara lika förvirrad som hon skrivit sedan lekstarten , tänker då på att detta är väl hennes fjärde lek eller nåt sånt och har ju åkt tidigt 2 ggr så inte haft chansen att delta en hel lek sas sedan hennes första.....

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 640
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker som underlättar livet
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror