fortsättning paddington:
Hennes teoriinlägg innan hon röstar på snurrfian. Fokuserar fortfarande på rösterna på mirtai
men lägger sedan rösten på Snurrfian. en första röst som jag inte blir riktigt klok på varför hon gör. OM det nu inte råkade vara så att det upplevdes av lyan som att snurrfian skulle kunnat varit siad? Eller att snurrfian sagt att det var Ok att rösta ut henne, hon var väl upptagen? Måste verkligen komma ihåg att fråga efter leken sedan hur paddington tänkte här :p
Lite funderingar efter att ha läst igenom allt igen:

Mirtai fick tre röster emot sig igår, pga hennes teori där om vilka som ev har koll el inte (och där får jag nog korrigera mig själv i min teori igår för jag såg nu att Q visst hade fångat att det var två "inte" i den meningen, det är iaf hur jag tolkar #84) Dock hade både Q och fio citerat samma inlägg från Mirtai och Hedinn skrivit utan citat.

Hedinns tredjeröst står ut, men jag tror inte det är ett räddningsförsök av ngn kollega utan tror mer att det är säkerställande av sig själv (utifrån hur BM fungerar) och att man inte riskerar att lynchas. Det kan man göra som både god och ond, dock tycker jag det känns som lite mer åt det godare hållet för Hedinn (som god litar man mer på sig själv och sin roll än på ngn annan).

Snurrfian tycker jag skickar lite lösa hintar och funderingar åt olika håll idag - lite grann som hon vill se om någon hakar på? Det gör att jag blir fundersam mot henne. Sedan tycker jag hennes teori mot Hedinn är väldigt udda om nu Hedinn försöker medla (vilket jag inte ser att hon försökt göra utan hon har förklarat hur hon ser på situationen) så varför tycker man det är skumt att ngn vill reda ut missförstånd?

Utifrån detta:

Paddington röstar på Snurrfian

Tycker att jag lagt en konstig motivering på henne i DL2
fast anklaga? du läser in något jag inte har skrivit. Jag förstod inte hur du tänkte och jag ville reda ut för att jag skulle förstå!

och utifrån det jag läst igenom igen och Myrtens tolkning så ser jag att vi pratar om varandra. Sedan undrar jag var jag har dig, men det är en annan sak.

Fiskar efter roller skulle jag tro! Lyan visste ju att LenaH var ängel vid det här laget, och gör förstås allt för att få LenaH misstänkt (kan det ha varit en plan att de skulle lyncha snurrfian för att kunna använda hennes godförklaring av LenaH för att misstänkliggöra henne- nä väl långsökt väl, ffa med tanke på att spionen nog skulle protesterat)
Vad tror du om LenaH idag? Nu när vi vet att Snurrfian var ulv?
Nu när jag läser om så håller jag med om att det känns som en lätt godförklaring och det som gör att den sticker ut lite för mig är att den kom så här tidigt i leken. Jag ser två möjligheter till den, men jag tycker att det som du påpekar att hon "nyss" skrev att LenaH var skum (vilket inte var så nyss, utan hände vid DagDL1) gör det lite intressant. Samtidigt hade det hänt en del i leken efteråt å hon hade ju tagit upp LenaH innan så kanske inte konstigt att hon släpper misstankarna - men som sagt, att det ser ut som en godförklaring gör att det står ut för mig.

OK
sammanfattning
Jag tror inte att fio är i lyan om man ser till hur paddington verkar vilja rikta blickarna mot henne i många inlägg. Hon vill även få fokus på LenaH, mig och hedinn, hedinn och LenaH vet vi ju var goda och hade desssutom ledande roller, jag vet vart jag har mig själv, så kontentan av det hela leder till att fio bör vara god
Hon verkar försöka bonda med Myrten, kan vara ett försök att hålla sig väl med en spelare som är vass och brukar kunna gräva fram ulvar

Jisses Q, nu spinner du loss: D Det är jag tacksam för.

Jag är helt trött och seg idag. Och orkar inte tänka... Sockerfattigt i hjärnan på det oxå :D

myrten
startar leken med tidsbrist så hittade inget från första dagen Andra dagen läser hon ikapp och börjar komma med inlägg
Kommenterar rösterna på mirtai. Jag upplever att hon analyserar objektivt och sansat min och fios röster. Kommenterar hemligs reaktion på habinas röst på henne, lika där objektivt hållet
Det fetstilade - varför det? Det är väl lika troligt att bli lynchad som ond eller god i DL1?:confused: Fast jag tar nog inte så allvarligt på teorin om jag ska vara ärlig.:laugh:

Har läst till Lenas röst alltså och det som sticker ut är att fio lägger en andraröst på Mirtai. Dock tyckte jag att nog (vid första ordentliga genomläsningen) att Qs förstaröst och fios andraröst var något mindre tydliga OT-baserade än majoriteten av övriga röster. Vilket innebär att fio kanske faktiskt reagerade på Mirtai "på riktigt" och därför röstade där. Jag har inte heller kollat hur långt det gick mellan rösterna, så jag återkommer till det här.

TILLÄGG: Två minuter mellan Qs och fios röster. (Ja, man läsa igenom hela leken först, gå tillbaka och kolla och sen posta sina inlägg så föra att slippa ändra i dem eller ändra sig. Jag känner till den metoden också.:D)

TILLÄGG 2: Nu har jag kommit till inlägg 123 av fio och där skriver hon att hon inte hann se Qs inlägg. Med tanke på hur rösterna föll låter det ju rimligt.

Jo, en sak till sticker ut. Att hemlig frågar sig om Habina är ulv för att hon röstar på hemlig. Det reagerade jag på - varför skulle det indikera var Habina står, liksom? Men jag vet inte direkt om jag tycker att det gör hemlig till skum? Jag tycker nog ofta att nya spelare reagerar när de får röster på sig och faktiskt mer när de är goda än onda, så om (!!!) det ska dra hemlig åt något håll är det snarare mot god. Men jag vet alltså inte.

Fångar upp Artlines kommentar om snurrfian
Tycker det här är en intressant kommentar av Artline. Får kolla upp Snurrfians resonemang när jag går tillbaka.

Återigen ett objektivt inlägg angående Hedinns tredjeröst som ju flera ( däribland jag) funderat över)
Är den som pekar på att en god också kan ha haft anledning att säkra sp den inte åkte ut
Fastnade lite på Hedinns sena röst på Mirtai. Är den skum? Fast nu inser jag att plötsligt att alla som hade en röst igår kunde vara i potentiell fara, vilket jag borde fattat då om jag hängt med:crazy:. Det fanns väl egentligen inget verkligt utstickande i bemärkelsen ulvigt? De flesta röster var rätt OT-inriktade? Borgmästaren har dels utslagsröst, dels extraröst vilket gör den här varianten av borgmästare till en kombo av borgmästare och röstfifflare. Så hade man en röst kunde man i princip ha en till dold om den som röstat på en var borgmästaren, och därmed kunde man åkt ut med bara en öppen röst! (Visst stämmer det här?)

Om jag själv varit alert hade jag insett det där redan igår och också flyttat röst (naturligtvis förutsett att jag inte hade starka anledningar att tro att Mirtai var godare än Hedinn som jag röstat på). Summan av kardemumman är att jag inte tycker Heddans sena röst som fällde Mirtai är skum. Den säger dock inget om vilken sida Heddan står på .

Läser igenom min diskussion med paddis ( och fio)
Benar ut det jag nog menat, och åter igen att man inte ska glömma bort att även goda kan ha gjort en räddningsröst
Nu har jag läst diskussionen mellan Q, Paddi och fio och känner mig... lost:o. Jag fattar Qs resonemang såhär:

Finns det någon anledning att kolla vidare på röst 2 och 3 på Mirtai?
Svar: Ja
Varför då?
Svar: Lynchen var väldigt spridd. 9 av 11 deltagare fick röster. Enligt alla fördelningsregler måste leken ha minst tre ulvar. Det innebär att minst en ulv måste ha fått en röst på sig. Med tanke på hur lekens borgmästare funkar kan det innebära att en spelare som ser ut att ha en röst i själva verket har två + utslagsröst. För att säkerställa att en spelare med en röst inte åker ut så är det bäst att se till att någon får fler röster. Alltså kan lyan ha gått in och räddningsröstat fast det inte ser ut så.

Så uppfattar jag det hela.

Fio och Paddi verkar tycka att det är två teorier. Jag tycker att det hänger ihop, att det här med att minst en ulv måste fått en röst är grunden i teorin. Men som sagt, det måste måste väl även gälla goda spelare? Att det fanns anledning att se till att någon annan åkte? Typ alla goda spelare utom bm själv som (förhoppningsvis:p) vet hur hen har röstat.

Jag hängde inte med på vad hon tyckte var intressant med Artlines kommentar
vad var det intressanta ? :)

hon svarar
Ur minnet: att det kan ligga i ulvarnas intresse att invagga goda i att det är färre ulvar. Jag skrev mest det inlägget för att jag tyckte det var intressant då och så måste jag komma ihåg att gå tillbaka och kolla om det intrycket består och om det kan leda till något. Inget mer sofistikerat än så.

svar till paddington ang hennes utbening av vad jag menat i diskussionen. Jag uppfattar henne lite fundersam över hur paddington argumenterar
Jag tog en paus och var inne på Buke och skrev i en annan tråd varpå jag fick notis om att du taggat mig. Jag fattar inte riktigt hur du menar faktiskt.

Det jag gör är att jag skriver hur jag tror att Q menade om att Hedinns röst kunde vara skum. För att se om jag förstått Qs resonemang. Ja, jag fattade att Q teoriade runt om Mirtai-röster och främst Hedinns kunde vara ett drag för lyan att säkerställa att ingen ond åkte. Det var så hon fick ihop sina "två" teorier och det var det jag försökte bena ut.

Själv vet jag inte om jag tror att det är så. Som jag skrev tidigare kan det kan vara lika stor anledning för vilken god spelare som helst som inte är borgmästare att se till någon annan fick en tydlig majoritet vid lynchen.

fortsätter att förklara hur hon ser på räddningsröster
@Paddington - jag menar såhär: i det jag skrev är "fast det inte ser ut så" det väsentliga. Vanligtvis när man diskuterar räddningsröster så är scenariot att X har tre röster och Y har tre röster varpå Z röstar så att X får majoritet. Då börjar man fundera på om Z ville rädda Y. Här så är borgmästarens extraröst dold för alla utom hen själv och bm har den där extrarösten i alla lyncher (vilket jag inte fattade igår). Därför kan röst(er) som ger en spelare majoritet så som Mirtai fick igår egentligen vara räddningsröst(er) från lyan fast det ser ut som att inte någon annan är i fara. Det såg ut som att Mirtai hade självklar majoritet, men det kan ha varit knappare än vad det såg ut. Mirtai kan ha legat lika med någon som dessutom skulle rykt för att hon var bm:s val när Hedinn lade sin röst.

Sen tar jag inte ställning till om det hände eller inte. Men eftersom goda hade lika stor anledning att se till att det skilde mer än en röst så blir det ju inte direkt utstickande att rösta så medvetet.

reagerar på Snurrfians röstmotivering på hedinn
Nu verkar du ju ha jättebråttom, men hur är medlandet skumt? Och röstat så som Hedinn gjorde tycker jag det klarlagts att även en god med en röst hade anledning att göra p g a hur borgmästarrollen fungerar i den här leken.

fortsätter ifrågasätta snurrfians röstinlägg
Sen vet jag inte om Hedinn "medlar" direkt? Här är inläggen. Hon skriver väl hur hon uppfattar det hela. Jag tycker att det känns som om Snurris röstmotivering är fabricerad. Iofs hade hon bråttom, men det har väl ändå hänt en del sedan igår?

får dela i två delar ....

myrten forts...

förklarar hur hon ser på hemlig
Fast hemlig har väl åkt ut direkt i sina två senaste lekar? Så även om hon spelat tre gånger så har hon bara erfarenhet av en full lek.

Jag vet inte var hemlig står, men jag tycker som sagt att hennes reaktion på Habinas röst igår snarare drar henne åt det goda hållet (om något). Helt enkelt för att många nya börjar misstänka den som röstar på dem främst om de (de nya alltså) är goda. Det blir typ att rösten känns "orättvis" och därför misstänker de den som har röstat. Likaså tänker jag att om hemlig spelade tillsammans med någon kunde hon fråga där om Hedinns delfiner och en del annat. Men som sagt - jag vet inte!

Håller fast vid att hon tycker att snurrfian är misstänkt
Skummade snabbt igenom leken, d v s vad som hänt sen jag skrev sist. Fortfarande tycker jag nog att Snurris röst är det mest utstickande. Men jag känner inte riktigt att jag har koll på vad jag tycker/tänker/tror om typ någon. Borde läsa igenom hela leken igen och göra en sammanfattning, men jag kommer inte att hinna det ikväll. Det är bara att konstatera.

Röstar sedan på snurrfian
Jag är naturligtvis inte klar med det jag ska göra så jag hinner inte gå igenom leken igen, men jag måste ju rösta. Det jag tycker är mest utstickande är Snurrfians röstinlägg med den väldigt dåligt motiverade rösten på Hedinn. Helst skulle jag vilja att Snurris kom in och förklarade, men hon är väl borta för kvällen. Och det är nu till syvende och sist det jag reagerat mest på. Att Snurris verkar bortse från att det kan vara lika viktigt för en god som inte är borgmästare som för en ond att se till att någon hade majoritet.

Myrten röstar på Snurrfian

Blir fundersam över Habinas reaktion på min röstmotivering av rösten på Paddington DL2
Men Heddan röstade ju först?

När jag läste diskussionen tänkte jag att jag nog känt mig lite frustrerad i Qs skor eftersom (såvitt jag minns) både fio och Paddi pressade Q angående att hon skrev självklarheter (typ, jag skriver som sagt ur minnet) medan jag tyckte att det var väsentligt för resonemanget. Jag vet inte var någon av de inblandade står, men att Q reagerade tycker jag inte är så märkligt. Jag var lite brydd själv runt alla inblandade men sedan hann jag inte gå tillbaka och bena så jag gick på Snurris som jag ändå tyckte var uppenbart utstickande.

Din fråga till bumpo - så måste det vara, tycker jag. Att om borgmästarens dolda röst gör att det blir lika gäller fortfarande utslagsrösten.

Nu ska jag fortsätta att jobba. Återkommer senare om jag lever (ja, jag återkommer nog även om jag är död:p). Jag konstatera att det i så fall kommer att bli ungefär den här aktiviteten även nu under semestern. Jag har inte längre ro att lusläsa leken flera gånger som jag gjorde förr och jag får väl på något sätt acceptera det. Men jag måste verkligen försöka hinna gå igenom gårdagen ordentligt!
Går igenom hedinns inlägg efter att hon blivit käk och röstar på Paddington
Jag ska fixa lunch och tänkte göra som igår att gå igenom leken i samband med det. Men - nu inser jag att det ska få vänta. Hedinns roll är klarlagd och teorin som flera spelare redan röstat efter är att hon siat Paddington som ond. Vad tror jag själv om det?
Hedinn röstade först på Paddi igår. Jag letade upp Heddans första inlägg efter DL:

Jag har en gång varit spion när Hedinn var siare. Och det jag minns väldigt tydligt är att Heddan då var diskret, men också mycket noga med att "tala om" vem hon siat i sitt första inlägg efter natt-DL. Det är vad jag tror hon gör här. Sen röstar hon hyfsat tidigt på Paddi. För mig känns det som starka indikationer på att Hedinn verkligen har siat Paddington som ulv.

Myrten röstar på Paddington

Nu ska jag luncha och (förhoppningsvis:p) hålla mig borta härifrån till ikväll. Jag spar lekgenomgången tills dess, för jag har bra flow i skrivandet nu.

förklarar för hemlig varför hedinn troligen siat Paddington
Först var hon misstänksam mot henne, sedan röstade hon på henne.

verkar lite frustrerad över att inte hinna ägna leken den tid hon skulle vilja
Tack! Det känns faktiskt bättre!:bow: Vi ska kanske vara LLs nästa lek. Jag känner att jag totalt tappat stinget. Iofs röstade jag ju tidigt på en ulv igår, men det känns som en lyckträff i allmänna kaoset i mitt huvud.

Ett teoriinlägg av myrten under lynchan DL3
Nu när jag ändå är inne kan jag ju försöka teoria lite. Men jag skjuter från höften, d v s läser inte om leken:

Paddi - tror jag är siad ulv.

Artline & Q - tar jag samlat helt enkelt för att båda röstade på Paddi redan igår. Om nu Paddi visar sig vara ond (vilket hon bör vara) måste jag kolla över dem (ja, det måste jag ändå!:laugh:). Hittills känner jag att jag har ganska goda vibbar av Artline, men varför vet jag inte. Jo, nu har jag den uppenbara anledningen - hon är lika trög som jag när det gäller BM:rofl::p. Q är jag alltid jäkligt ambivalent till. Hon känns ofta god, men så kommer det en del konstiga saker. Jag hajjade inte vad hon snackade om att hon kanske var siad. Märkligt. Fast i diskussionen med Paddi kändes hon god. Med andra ord - vet inte. Det gör jag inte med någon av dem egentligen.

Habina - har jag inte så bra koll på, men jag reagerade lite på hennes tidiga röst på Paddi idag. Om Paddi nu visar sig vara ond (vilket hon åter igen bör som sagt vara, men...) så känns det viss alibivarning. Eller så var hon bara snabb.

fio - har jag totalt nollkoll på faktiskt! Tror inte hon stuckit ut åt ena eller andra hållet.

LenaH - har jag också nollkoll på. Hennes senaste teori känns väldigt enkel. Jag vet inte om jag tror på den, men jag tycker inte heller att den för Lena åt vare sig ena eller andra hållet.

hemlig - åter tror jag inte att hennes udda röster och att hennes sammanfattningar av vad som skrivits inte stämmer överens med hur jag själv skulle sammanfatta det hela behöver betyda att hon är ond.

Det var väl alla? Hoppas att jag får energi att gå igenom leken ordentligt. Men ärligt talat måste jag jobba, men jag känner mer för att hänga här med er och - pladdra! Tror jag ska öppna min lilla vinbox jag nyss var och shoppade!:idea:

Fortsätter att analysera röster objektivt
Jag har inga direkta misstankar eller plustankar (nytt ulvspelsord?) om fio, men jag vill understryka att hon och jag röstade i samma minut. Jag såg inte hennes röst förrän efteråt och jag kan tänka mig att det gäller samma för @fio ?

Dock var Snurris så skum och utstickande att det kändes ganska givet att hon borde få några röster. Jag undrar om ens Paddi, som alibiröstade på kollegan, tänkte HOPPSAN när Snurris fick fler röster?

sammanfattning:
Jag upplever inte att Myrten sår in några misstankar mot några alls, som jag tror att en ond myrten skulle göra ? Hon hade alla chanser i världen att tex vilja hålla hedinn som skum för tredjerösten, istället hittar hon en förklaring som visar att hon lika gärna skulle göra en räddningsröst om hon var god
Hon tar sig också tid att ta ut kontentan av vad jag menade i min och paddis diskussion, lika där, en ond Myrten tror jag hade vridit till det mot mig istället för att visa att det faktiskt var en osannolik reaktion av paddington på det jag skrivit
Hon driver också mot snurrfian ( och det är här jag undrar lite om lyan kan ha fått för sig att Myrten var siare?) Paddington tycker jag gör uppenbara försök att vilja stryka myrten medhårs och röstar dessutom först på snurrfian efter att Myrten fångat upp artlines fundering om snurrfian.

Samtidigt så vet jag inte riktigt vart jag har Myrten, så säker kan jag inte vara, men det samlade intrycket är att hon spelar ensam och verkligen försöker ge alla en chans fram till hon hittar något som är skumt. visserligen röstade hon på hedinn i DL1, men den var en sådan uppenbar BOP att jag inte riktigt vill hålla det mot henne. och som sagt på det sätt hon driver mot snurrfian känns inte heller som nåt en ulv skulle göra Men reserverar mig för om jag är totallurad

Hon verkar försöka bonda med Myrten, kan vara ett försök att hålla sig väl med en spelare som är vass och brukar kunna gräva fram ulvar
förtydligar att jag menar att Paddington verkade vilja bonda med Myrten . Såg att det kunde uppfattas som att jag menade att det var fio som skulle gjort det

Snabb genomgång, bara så jag har lite att återkomma till, ifall jag fastnar med modellhästarna (tro mig, lätt hänt :o)

1: hemlig
2: Paddington - ulv
3: Mirtai - bybo
4: Snurrfian - ulv
5: LenaH - ängel
6: Quarter4ever
7: Hedinn - siare
8: fio
9: Myrten
10: Habina - jag
11: Artline

Med uteslutningsmetoden. Det är fem stycken jag inte vet var jag har, av dessa fem tycker jag Artline har varit skärpt leken igenom, letat onda och försökt medla i vissa situationer. :angel: Någonting med henne gör att jag vill ha henne åt godare hållet, men jag är på intet vis säker.

Samma sak känner jag med quarter4ever. Har svårt att se henne och paddington hamna i en sådan diskussion (kan självklart vara lurad här!) och jag tycker att hennes grävande tyder på godhet.

Hemlig, fio och myrten är jag mer osäker på. Hemlig känns lite sådär, å ena sidan å andra sidan, så jag blir inte alls klok på henne. Fio får jag noll grepp om och myrten är ju eh... :crazy: Myrten.

Q vill ha myrten åt godare hållet, om jag skulle lita på henne så är det alltså hemlig och fio som är ulvar? O_o

Men vad ni skriver :arghh:
Jag sa ju att jag bara har mobilen idag. Mina tankar så här långt? Inga, ingen aning om vem eller vilka som är raggiga eller hur jag ska lägga min röst i kvällens DL.

Sorry jag är helt dränerad.. Det är verkligen jättesvårt.
Jag vet min roll... Artline tycker jag har visat genom diskussioner att hon har haft liknande tankar dom Hedinn och dig själv och till en viss del mig själv, fast jag kanske är lite trögare. Så henne och dig själv har jag åt det godare hållet. Myrten har jag ganska neutral fortfarande. Hemlig är jag tveksam till, tycker hon är klart skum med sin röstning igår, sen vet jag sen tidigare att hon gärna klamrar sig fast vid en och samma. Habina upplever jag oxå som skum och precis som du säger vänder hon lite kappan efter vinden. Är det bara dessa kvar? Isåfall har jag nog hemlig och Habina som kandidater till lite mer hårigt utanmäte. Om nu inte Myrten lurar röva av mig.

Ok @quarter4ever nu kom lite fler inlägg fram. Är på mobilen, ja men då ser jag att vi tänker lika om Habina och hemlig. Då är det ju bara till att organisera upp röstningen så plockar vi en ulv i kvällens lynch! När var den förresten? 21?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 633
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar