fortsättning paddington:
Hennes teoriinlägg innan hon röstar på snurrfian. Fokuserar fortfarande på rösterna på mirtai
men lägger sedan rösten på Snurrfian. en första röst som jag inte blir riktigt klok på varför hon gör. OM det nu inte råkade vara så att det upplevdes av lyan som att snurrfian skulle kunnat varit siad? Eller att snurrfian sagt att det var Ok att rösta ut henne, hon var väl upptagen? Måste verkligen komma ihåg att fråga efter leken sedan hur paddington tänkte här
Tycker att jag lagt en konstig motivering på henne i DL2
Fiskar efter roller skulle jag tro! Lyan visste ju att LenaH var ängel vid det här laget, och gör förstås allt för att få LenaH misstänkt (kan det ha varit en plan att de skulle lyncha snurrfian för att kunna använda hennes godförklaring av LenaH för att misstänkliggöra henne- nä väl långsökt väl, ffa med tanke på att spionen nog skulle protesterat)
OK
sammanfattning
Jag tror inte att fio är i lyan om man ser till hur paddington verkar vilja rikta blickarna mot henne i många inlägg. Hon vill även få fokus på LenaH, mig och hedinn, hedinn och LenaH vet vi ju var goda och hade desssutom ledande roller, jag vet vart jag har mig själv, så kontentan av det hela leder till att fio bör vara god
Hon verkar försöka bonda med Myrten, kan vara ett försök att hålla sig väl med en spelare som är vass och brukar kunna gräva fram ulvar
Hennes teoriinlägg innan hon röstar på snurrfian. Fokuserar fortfarande på rösterna på mirtai
men lägger sedan rösten på Snurrfian. en första röst som jag inte blir riktigt klok på varför hon gör. OM det nu inte råkade vara så att det upplevdes av lyan som att snurrfian skulle kunnat varit siad? Eller att snurrfian sagt att det var Ok att rösta ut henne, hon var väl upptagen? Måste verkligen komma ihåg att fråga efter leken sedan hur paddington tänkte här
Lite funderingar efter att ha läst igenom allt igen:
Mirtai fick tre röster emot sig igår, pga hennes teori där om vilka som ev har koll el inte (och där får jag nog korrigera mig själv i min teori igår för jag såg nu att Q visst hade fångat att det var två "inte" i den meningen, det är iaf hur jag tolkar #84) Dock hade både Q och fio citerat samma inlägg från Mirtai och Hedinn skrivit utan citat.
Hedinns tredjeröst står ut, men jag tror inte det är ett räddningsförsök av ngn kollega utan tror mer att det är säkerställande av sig själv (utifrån hur BM fungerar) och att man inte riskerar att lynchas. Det kan man göra som både god och ond, dock tycker jag det känns som lite mer åt det godare hållet för Hedinn (som god litar man mer på sig själv och sin roll än på ngn annan).
Snurrfian tycker jag skickar lite lösa hintar och funderingar åt olika håll idag - lite grann som hon vill se om någon hakar på? Det gör att jag blir fundersam mot henne. Sedan tycker jag hennes teori mot Hedinn är väldigt udda om nu Hedinn försöker medla (vilket jag inte ser att hon försökt göra utan hon har förklarat hur hon ser på situationen) så varför tycker man det är skumt att ngn vill reda ut missförstånd?
Utifrån detta:
Paddington röstar på Snurrfian
Tycker att jag lagt en konstig motivering på henne i DL2
fast anklaga? du läser in något jag inte har skrivit. Jag förstod inte hur du tänkte och jag ville reda ut för att jag skulle förstå!
och utifrån det jag läst igenom igen och Myrtens tolkning så ser jag att vi pratar om varandra. Sedan undrar jag var jag har dig, men det är en annan sak.
Fiskar efter roller skulle jag tro! Lyan visste ju att LenaH var ängel vid det här laget, och gör förstås allt för att få LenaH misstänkt (kan det ha varit en plan att de skulle lyncha snurrfian för att kunna använda hennes godförklaring av LenaH för att misstänkliggöra henne- nä väl långsökt väl, ffa med tanke på att spionen nog skulle protesterat)
Vad tror du om LenaH idag? Nu när vi vet att Snurrfian var ulv?
Nu när jag läser om så håller jag med om att det känns som en lätt godförklaring och det som gör att den sticker ut lite för mig är att den kom så här tidigt i leken. Jag ser två möjligheter till den, men jag tycker att det som du påpekar att hon "nyss" skrev att LenaH var skum (vilket inte var så nyss, utan hände vid DagDL1) gör det lite intressant. Samtidigt hade det hänt en del i leken efteråt å hon hade ju tagit upp LenaH innan så kanske inte konstigt att hon släpper misstankarna - men som sagt, att det ser ut som en godförklaring gör att det står ut för mig.
OK
sammanfattning
Jag tror inte att fio är i lyan om man ser till hur paddington verkar vilja rikta blickarna mot henne i många inlägg. Hon vill även få fokus på LenaH, mig och hedinn, hedinn och LenaH vet vi ju var goda och hade desssutom ledande roller, jag vet vart jag har mig själv, så kontentan av det hela leder till att fio bör vara god
Hon verkar försöka bonda med Myrten, kan vara ett försök att hålla sig väl med en spelare som är vass och brukar kunna gräva fram ulvar