*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Skriver en liten kort sammanfattning av mina tankar ifall jag inte överlever natten. Jag har tre potentiella ulvar, Heffaklumpen, blacksmithfarm och habina. Av dem tror jag helt klart mest på heffaklumpen. Jag tror inte blacksmithfarm hade skrivit ut att Mirtai hade kunnat sia någon annan än fio om hon varit ulv - varför ta den risken? Habina känns rätt anonym. Heffaklumpen känns som att hon skrivit massor nu i slutet men att det hon skriver inte innehåller något matnyttigt. Om vi dessutom tror att Lobelia försa sig här:
@heffaklumpen har varit ganska inaktiv men har åtminstone skrivit en del teorier som hon brukar, eller egentligen är det mer en beskrivning av vad som hänt och ganska lite tankar. Hennes röstrad är lite mer tveksam, hon lägger en snabb röst på Q, i typ sista sekunden innan DL, den har jag inte så jättemycket att säga om. Jag tror helt enkelt hon panikröstade, ond som god. Sen kom sistarösten på fio idag. Heffa kunde ha lagt den på Mirtai och fått till en lottning, det skulle varit ett smart drag från en ulv, åh andra sidan kanske hon inte han reagera på Elos röst på Mirtai. Av detta så ser det ut som Heffa är lite åt det goda hållet. Vi skulle kunna ha lynchat Mirtai genom lottning.
Om Heffa lagt rösten på Mirtai så hade de (ulvarna) kunnat lyncha Mirtai genom lottning. Därför tänker jag att den sista ulven måste vara Heffaklumpen.

OT, OT, OT
Av någon anledning kom jag också att tänka på den. Vem var egentligen demonen? Minns att min tvilling (Monstermom) gjorde sitt bästa för att misstänkliggöra sig själv! Fast hon var god. 😂
Kommer ihåg den leken som den första (och ev den enda ?) som sprängde 2000-gränsen som var (är?) max inlägg i en tråd ? Obs detta var innan jag började leka ;) Men hängde med som åskadare-fanns ingen åskadarlya på den tiden utan utomstående fick tillåtelse att skriva med OT -text i leken.
Tror att leken därefter var min debut att delta :)

Så ni två som röstade på @Blacksmithfarm idag. Dvs @Artline och @LenaH. Vem utöver BSF håller ni som ond om nu inte BSF skulle vara det ?
Tillägg : @Blacksmithfarm vem , eller vilka , håller du som ond ?
Jag lutar nog mest åt heffaklumpen just nu, utan att ha gått tillbaka och läst om mycket.
Habina kanske när jag scrollar röstlistan. Men hjärnan har checkat ut sånjag minns inte hennes teorier just nu.

Jag minns inte heller vem demonen var? @Hedinn ?
Statistik - eller vad hände? :)

1. Habina Magiker
2. Klara Ulv
3. Matmissbrukaren Robin Hood
4. Lilltess Trollkarl
5. Koppen Borgmästare
6. Myrten Tvilling
7. cirkus Ulv
8. Snurrfian siare
9. Lobelia Ängel
10. LenaH Alkemist
11. LindgrenV Bagare
12. Idahoe Röstfifflare
13. Monstermom Tvilling
14. Niyama Spion
15. TeamLundVer Ulv
16. Hedinn Demon
17. Caisa ond spion

IMG_7028.webp

Kolla inläggstoppen :rofl:

Så ni två som röstade på @Blacksmithfarm idag. Dvs @Artline och @LenaH. Vem utöver BSF håller ni som ond om nu inte BSF skulle vara det ?
Tillägg : @Blacksmithfarm vem , eller vilka , håller du som ond ?
Jag utesluter inte möjligheten till att Heffa kan vara ond även om jag tycker att Lobelia teorin är för svag. Men det finns väl inget som säger att hon är god heller så även om jag troligen kommer rösta på bsf imorgon igen (om ingen bra teori säger att hon är god) så tycker jag inte att heffa är ett dåligt val.

Habina har jag ingen åsikt om och elo minns jag inte vad jag tyckte om, jag får nog läsa mitt teori inlägg.

Övriga hade gjort mig förvånad om de var ulvar pågrund av de två första lyncherna.

BREAKING: Buke-Mello Goes Byhåla ställer in resten av tävlingen! 🎤🚨

Vi beklagar att behöva meddela att Melodifestivalen Goes Byhåla nu officiellt är över.

Anledningarna är många:
📉 Brist på sponsorpengar (det visade sig att folk hellre köper korv på Mamma Mos än investerar i byhålemusik).
🌲 Brutalt sviktande publikintresse (busschauffören vid Stråtjära vägrade ens sakta in).
🐺 Den sista ulven i tävlingen har slängt in tassduken!

Ja, kära tittare, Heffaklumpen och dennes lya har beslutat att ge upp kampen om schlagertronen. Med en suck som ekade över 83:an insåg de att slaget var förlorat, och att även den mest hängivna vargen förr eller senare måste ylande lämna scenen.

Hennes bidrag, "Vargen ylar i natten, och det gör jag med"
, blev profetiskt. För ylande gjorde hon – men utan framgång. Och när sista tonen dog ut i Stråtjäras kyliga nattluft var det tydligt: schlagerstriden var avgjord.
https://suno.com/song/abcd6cac-dafb-44b6-9a8d-0a5cf6f447d2

🌟 Det goda laget har segrat! 🌟

pAIddington tackar för förtroendet, förlåt för alla hot om Statoil-mackturnéer (jag vet, Circle K...), och hoppas att ni haft lika roligt som jag.

Nu återstår bara en sista fråga:
Ska vi starta en Kickstarter för att ta detta vidare till riktiga Melodifestivalen? 🤔🎶

Händelser

DL1
MIrtai siar Habina
Ängeln skyddar LenaH
Ulvarna Käkar LenaH

DL2
Ulvarna käkar Mirtai
Ängeln skyddar LenaH

DL3
Heffaklumpen begår harakiri
Lena skyddar Illeo

Rollista
1. Habina Bybo
2. heffaklumpen Ulv
3. Mirtai Siare
4. Qitis Tvilling
5. fio Ulv
6. LenaH Ängel
7. Blacksmithfarm Bybo
8. Elo Tvilling
9. Lobelia Ulv
10. Hedinn/Artline Bybo
11. Karamelldrottningen Ulv
12.Ileo Bybo

Händelser

DL1
MIrtai siar Habina
Ängeln skyddar LenaH
Ulvarna Käkar LenaH

DL2
Ulvarna käkar Mirtai
Ängeln skyddar LenaH

DL3
Heffaklumpen begår harakiri
Lena skyddar Illeo

Rollista
1. Habina Bybo
2. heffaklumpen Ulv
3. Mirtai Siare
4. Qitis Tvilling
5. fio Ulv
6. LenaH Ängel
7. Blacksmithfarm Bybo
8. Elo Tvilling
9. Lobelia Ulv
10. Hedinn Bybo
11. Karamelldrottningen Ulv
12.Ileo Bybo
Va? Siade Mirtai Habina? Jag var så säker på att hon siat qitis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka