*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Jag tänker inte godförklara henne. Men för mig var det ett läge där jag inte hade kollat så noggrant på sian eftersom vi precis röstat ut en ulv som siaren var den första att rösta på. Det vill säga - det fanns absolut möjlighet att vi hade kunnat missa att siaren pekat ut någon som god.
Givetvis finns den möjligheten, jag missade det, men det vanliga är att folk letar efter det. Jag hade inte börjat leta utan hade mest fullt upp med att försöka försvara mig. Samtidigt har jag jobbat hela dagen och sätter i mig en del smärtstillande pga ryggproblem så jag är måttligt uppmärksam för stunden.

Hoppsan, missade visst att BSF också är med i leken. Skyller på att jag inte hade någon deltagarlista framför mig 🙈

Uppenbarligen har BSF med andra ord gått mig under radarn - eftersom jag inte ens mindes att hon var med i leken (förlåt BSF, jag tar på mig skämskudden :bag:). Lite svårt att säga något om BSF eftersom jag ju då inte minns något särskilt hon skrivit. Men det innebär ju också att hon inte skrivit något som jag reagerat något vidare på. Så ja, skulle kunna vara en ulv som går under min radar eller bara en god och att det är jag som missat henne.

Nu kom jag på att Elo väl också är med i leken? Då är det ungefär samma som på BSF här också. Någon som gått mig under radarn och skulle kunna vara ulv eller en god som jag bara inte reagerat på/missat.

@qitis.
Jag har ju till och med röstat på dig 🙈

Nu blir jag nojig när det känns som att alla är så nöjda och glada redan innan lynchen är klar. Blir jag grundlurad av qitis och LenaH? :nailbiting:

Nu blir jag nojig när det känns som att alla är så nöjda och glada redan innan lynchen är klar. Blir jag grundlurad av qitis och LenaH? :nailbiting:
Inte av mig - LenaH friskriver jag inte
Dock på uteslutningsbas så 6-3 i röster ? Det finns ju minst 7 goda i de rösterna (enligt min matematik) skulle det visa sig att jag och andra haft helt fel idag så tror jag ändå goda reder upp det i slutändan ?

Senast ändrad:
Nu hänger inte jag med aaaalls. Hur kom jag in i bilden helt plötsligt? Vad har jag med Lobelias "vi" att göra? Ursäkta om det är uppenbart men jag fattar verkligen inte 😅
För att du var den sista som röstade igår och hade du lagt rösten på Mirtai skulle det bli blivit lottning. Så om Lobelias "vi" syftade på lyan så hade du behövt vara i den. Tror jag, minns inte riktigt :)

Det känns lite väl bra för att vara sant om vi lyckas lista ut vilka två som är ulvar.

Jag hade gärna sett en jätte bra teori om någon annan för att ha mer att gå på.

Lobelia skrev det i en teori om dig?

Tror jag.
Aha. Ja det vet i tusan varför hon gjorde det i så fall (och ja det har i så fall gått mig förbi för jag har inte sett det). Stämmer det att Lobelia har nämnt mig i någon teori om att jag skulle vara ulv så är det ett som är säkert. Hon har fel, har rört ihop det, eller bara försöker sprida misstankar omkring sig åt alla håll och kanter. Tror ju att hon nog också insett att hon lär bli lynchad idag så. Jag vet vart jag har mig själv och är Lobelia ond (som jag ändå tror att hon är) så vet hon både vart hon har sig själv och vart hon har mig (kanske inte exakt roll, men åtminstone sida mtp inga onda utanför lyan). Men det får tiden utvisa.

Men visst, har Lobelia presenterat en teori där jag är ulv och hon är ulv, så är det ju ytterligare något som på ett sätt styrker mina misstankar och min röst mot/på henne....

Aha. Ja det vet i tusan varför hon gjorde det i så fall (och ja det har i så fall gått mig förbi för jag har inte sett det). Stämmer det att Lobelia har nämnt mig i någon teori om att jag skulle vara ulv så är det ett som är säkert. Hon har fel, har rört ihop det, eller bara försöker sprida misstankar omkring sig åt alla håll och kanter. Tror ju att hon nog också insett att hon lär bli lynchad idag så. Jag vet vart jag har mig själv och är Lobelia ond (som jag ändå tror att hon är) så vet hon både vart hon har sig själv och vart hon har mig (kanske inte exakt roll, men åtminstone sida mtp inga onda utanför lyan). Men det får tiden utvisa.

Men visst, har Lobelia presenterat en teori där jag är ulv och hon är ulv, så är det ju ytterligare något som på ett sätt styrker mina misstankar och min röst mot/på henne....

Kolla i mitt röstinlägg. Där citerar jag det hon skrev.

Akta dig, blir du misstänkt så räcker ingen förklaring och inte ens vad som är rimligast. Då är allt misstänkt ;)
Inte riktigt ❤️ det handlar också om vad man skriver totalt. Jag har redan sagt flera ggr att jag kan ha fel. Röstar utifrån vad jag finner rimligast
Jag brukar väga å ena sidan mot å den andra sidan. Tyvärr har du för mycket på ”den andra sidan ” för mig
Har jag fel så vill jag gärna att du specificerar (ånyo ) vilka två tror du mest som ulvar. I ett rakt och tydligt svar

För att de brukar vara luriga av sig. Om man tänker tanken att du och bsf är goda alltså. ;)
Jag vet inte om BSF är god eller ond, även om det för mig lutar mot ond. Jag hade inte så mycket val för att rädda mitt liv. Sen är det kanske till min nackdel att jag försöker försvara mig. Jag kanske bara skulle hålla tyst som FSF verkar göra (eller så har hon bara inte tid.

Det känns lite väl bra för att vara sant om vi lyckas lista ut vilka två som är ulvar.

Jag hade gärna sett en jätte bra teori om någon annan för att ha mer att gå på.
Jag skulle inte kalla det för en jättebra teori, men jag tror att de två sista ulvarna är Lobelia och Heffaklumpen. Jag tycker att Heffaklumpen har skrivit väggar av text men jag har minsann inte blivit så mycket klokare av att läsa dem, de saknar substans. Om Lobelias "vi" syftade på lyan förutsätter det ju också nästan att Heffaklumpen är den sista ulven.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Störiga saker vi stör oss på, del 38
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka