*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Alltså, förlåt, förlåt, förlåt! Jag inser att jag min inaktivitet inte direkt gör det lättare för er att bilda er en uppfattning om mig och har uppriktigt lite dåligt samvete för att jag inte alls hänger med. Det känns liksom inte schysst mot varken er eller LL eller över huvud taget någon :(

Och så måste jag äta nu så längre än såhär hinner jag tyvärr inte. Om jag sett rätt på vart de hittills inkomna rösterna ligger så är det på Lobelia och BSF. Jag skulle kunna gå en helt annan väg och lägga in en uddaröst på någon annan, men vet inte om det riktigt hjälper så mycket här. Skulle väl vara för att se vad som händer och om någon/några skulle vara snabba att haka på och försöka styra lynchen åt ett annat håll. Men samtidigt så har jag ju också Lobelia ganska högt upp på min ulvkandidatlista, så Heffaklumpen röstar på Lobelia. Med stöd av citaten nedan.

Sen är det någon diskussion mellan Lobelia, Q och Hedinn om ett inlägg där det verkat blivit ett missförstånd kring ordet "eller". Missförstånd händer utan att det är ulvigt, så det i sig ser jag inte som ulvigt. Men sen var Lobelia ganska snabb på att kommentera om Qs missförstånd om ordet "eller" gör henne till ulvkandidat eller ej. Känner att jag inte alls hängde med där, men det kanske är för att jag själv lätt missuppfattar saker oavsett sidtillhörighet och frekvensen av missuppfattade saker hänger inte direkt på vilken sida jag spelar för. Tänker snarare att det är bra att missförståndet reder ut sig och that's it, typ. Men visst, sker det upprepade missförstånd med samma person kanske det kan bli den där berömda droppen som får bägaren att svämma över. Vad detta skulle säga om Lobelia, eller om det säger något alls, är jag inte säker på. Men min första känsla var lite "sprida misstankar omkring sig"-känsla. Å andra sidan kan det också bara ha varit något som kom ur i affekt/frustration just då, utan att ha någon större betydelse eller underliggande budskap i det, så det kan lika gärna vara jag som överreagerar. Lobelia röstade dock inte på Q sedan, utan valde istället att rösta på Ileo. Så det känns som att jag åtminstone kan konstatera att Q på det stora hela inte var SÅ misstänkt då.

Hänger inte med här heller. Ja, Mirtai hade 2 röster när jag la min röst och fio hade tre röster. Men tredje rösten kom in 21.20 på fio, medan andrarösten på Mirtai kom in 21.28. Jag hade fullt upp med att över huvud taget få ihop ett röstinlägg och hann inte se Elos röst innan jag la min röst, så när jag röstade trodde jag att fio hade 3 röster och Mirtai hade 1 röst - i en sådan situation hade jag väl omöjligt kunnat skapa en lottning mellan Mirtai och fio? Och även OM jag nu hade sett Elos röst innan jag postade min (vilket jag helt ärligt inte gjorde!), så hade jag behövt byta vet jag röstar på i så fall och där säger min hjärna stopp och låser sig. Det var tillräckligt svårt för mig att ställa om från att DL var 22 till att typ fem minuter innan DL få veta att den är 21.35... så alternativet hade varit att inte få in något röstinlägg alls i så fall.

Så nä, jag förstår faktiskt inte riktigt hur du tänker att jag skulle kunnat skapa en lottning när det enda jag visste var att fio hade tre röster mot Mirtai som jag då trodde hade en röst. För någon annan kanske fem minuter är oceaner av tid men för mig är det inte det. Min hjärna fungerar inte alls bra under press/stress och dessutom har jag svårt att ställa om hjärnan på så kort tid, även inför såpass små ändringar som att ha tagit fel på en DL tid...

Men försöker som vanligt att hålla lite koll på tråden från mobilen och bör hinna titta in precis innan DL...

Det som jag tycker talar emot att bsf skulle vara ulv är det faktum att hon var den första som skrev om att Mirtai faktiskt kanske siade någon annan än fio. Hade hon verkligen tjänat på att göra det som ulv?
Varför skulle hon inte göra det som ulv? Hur man tjänar på det är uppenbart när du nu tar upp det som något som pekar på att Heffa skulle vara god.

Skrev jag inte det, att jag reserverade mig för att du inte sett rösten.
Inte som jag tolkade det första gångerna jag läste det - men erkänner att det var jag som misstolkade vad du skrev. Men har nu läst om det jag citerade tre gånger och ser vad du syftar på. Det var dock som sagt inte så jag uppfattade det första gångerna jag läste det :)

Men jag står ändå fast vid att jag tycker att du är skum så för tillfället ligger min röst kvar där den ligger.

Om du får välja helt fritt och inte behöver ta hänsyn till några av de redan lagda rösterna och vem som ser ut att åka, lottning osv, vem misstänker du mest då? Vem skulle du helst lyncha då? (Alltså i teorin, om du fick tänka helt fritt)

Inte som jag tolkade det första gångerna jag läste det - men erkänner att det var jag som misstolkade vad du skrev. Men har nu läst om det jag citerade tre gånger och ser vad du syftar på. Det var dock som sagt inte så jag uppfattade det första gångerna jag läste det :)

Men jag står ändå fast vid att jag tycker att du är skum så för tillfället ligger min röst kvar där den ligger.

Om du får välja helt fritt och inte behöver ta hänsyn till några av de redan lagda rösterna och vem som ser ut att åka, lottning osv, vem misstänker du mest då? Vem skulle du helst lyncha då? (Alltså i teorin, om du fick tänka helt fritt)
Jag har försökt få samma svar från henne hela kvällen

@heffaklumpen har varit ganska inaktiv men har åtminstone skrivit en del teorier som hon brukar, eller egentligen är det mer en beskrivning av vad som hänt och ganska lite tankar. Hennes röstrad är lite mer tveksam, hon lägger en snabb röst på Q, i typ sista sekunden innan DL, den har jag inte så jättemycket att säga om. Jag tror helt enkelt hon panikröstade, ond som god. Sen kom sistarösten på fio idag. Heffa kunde ha lagt den på Mirtai och fått till en lottning, det skulle varit ett smart drag från en ulv, åh andra sidan kanske hon inte han reagera på Elos röst på Mirtai. Av detta så ser det ut som Heffa är lite åt det goda hållet. Vi skulle kunna ha lynchat Mirtai genom lottning.

Det här är ändå det som tippar över det för mig ikväll. Jag får liksom känslan av att Lobelia tänker högt och skriver "Vi skulle kunna ha lynchat Mirtai genom lottning (men istället fick vi käka henne). Dvs ulv som tänker lite för högt som en ulv. Nu har Lobelia försökt förklara bort meningen med att hon menade "Vi" som i "vi i leken". Med det sagt så ber jag om ursäkt i förväg ifall du är god @Lobelia Men jag vill gärna syna dig ikväll.

Habina röstar på Lobelia

DL3 observera dl tiden 21:30(!)

16:57 Ileo röstar på Lobelia
19:05 qitis röstar på Lobelia

20:15 Artline röstar på Blacksmithfarm
20:27 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:34 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:43 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:50 Elo röstar på Lobelia
20:57 Heffaklumpen röstar på Lobelia
21:05 Habina röstar på Lobelia

Lobelia 6
Blacksmithfarm 3

Jag har definitivt inte skrivit något om att fio skulle vara god, nu är jag ännu mer förvirrad och övertygad om att du är ulv.
edit: speciellt inte efter att hon åkte och visade sig vara ulv.
Jag börjar uppenbarligen bli trött, det jag menar är att om någon uppmärksammar att det finns en sia ute när siaren har dött så kan en god göra det för att uppmärksamma sina medgoda om det och en ond göra det för att framstå som god. Jag skulle inte kalla någon god utifrån det, inte ond heller för den delen.

Det här är ändå det som tippar över det för mig ikväll. Jag får liksom känslan av att Lobelia tänker högt och skriver "Vi skulle kunna ha lynchat Mirtai genom lottning (men istället fick vi käka henne). Dvs ulv som tänker lite för högt som en ulv. Nu har Lobelia försökt förklara bort meningen med att hon menade "Vi" som i "vi i leken". Med det sagt så ber jag om ursäkt i förväg ifall du är god @Lobelia Men jag vill gärna syna dig ikväll.

Habina röstar på Lobelia
Tänker du då att Heffa också är ulv? I och med "vi" eller kan "Vi" innebära vem som?

Jag har försökt få samma svar från henne hela kvällen
Mm, jag hade någonstans i bakhuvudet att jag sett någon fråga tidigare idag som i varje fall liknade frågan jag ställde, men kunde inte placera in vem som ställt frågan. Men nu när du säger det så känns det rätt så rimligt att det är just du som gjort det, du brukar ju kunna komma upp med alla möjliga sådana här frågor! :)

Jag börjar uppenbarligen bli trött, det jag menar är att om någon uppmärksammar att det finns en sia ute när siaren har dött så kan en god göra det för att uppmärksamma sina medgoda om det och en ond göra det för att framstå som god. Jag skulle inte kalla någon god utifrån det, inte ond heller för den delen.
Jag tänker inte godförklara henne. Men för mig var det ett läge där jag inte hade kollat så noggrant på sian eftersom vi precis röstat ut en ulv som siaren var den första att rösta på. Det vill säga - det fanns absolut möjlighet att vi hade kunnat missa att siaren pekat ut någon som god.

Habina röstar på Lobelia
Menar du att bara ulvarna röstar vid lynch?

Vi syftar givetvis på vi i leken.

Tänker du då att Heffa också är ulv? I och med "vi" eller kan "Vi" innebära vem som?

Ja, det var därför jag tog med hela citatet. Jag tänker att de skulle kunna vara i lyan ihop. Men det får bli en ulv i taget och jag hoppas verkligen att jag inte har fel om Lobelia. Även om jag brukar försöka lyncha henne alldeles för ofta. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka