*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Alltså jag fattade att du inte tyckte att jag och Ileo kunde sitta i lyan ihop men hur jag blev misstänkt för att du sorterar Ileo som god fattar jag inte?
Det bör vara 7 goda kvar liksom, vi kan vara goda båda två. 😉

Jag tänkte (då) som ett motsatspar, att om Ileo är i lyan är du det inte och vice versa. Men efter det har det hänt så mycket att jag håller det som mindre troligt att du är ulv. Men säkert vet man inte förrän leken är över. ;)

Jag har pusslat med lite roller vid sidan av (hittade anteckningar på datorn yey!) och hade sånt problem med att så många lutade åt goda sidan. Tills jag insåg att det här är första leken på evigheter som det redan dag tre är två ulvar ut. Så det är klart att det ska vara många goda i pusslet. :)

Just nu är det Heffa, BSF och Lobelia som jag känner mig mest osäker på. Så där lär min röst hamna ikväll.

Lobelia röstar på BSF,

Dels för att BSF verkar ganska avvaktande i din spelstil denna gången, delvis för att du är en av de som jag inte kan placera i en roll. Dells för att hon gör det enkelt för sig och följer strömmen mot mig och så för den i mig konstiga röstmotiveringen igår, det var inte en svag röst, den höll liksom inte alls i förklaringen att någon ska lägga en andra röst som räddningsröst där det finns bättre alternativ och den knappast kan göra någon skillnad.

DL3 observera dl tiden 21:30(!)

16:57 Ileo röstar på Lobelia
19:05 qitis röstar på Lobelia

20:15 Artline röstar på Blacksmithfarm
20:27 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:34 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Lobelia 3
Blacksmithfarm 2

Äh, jag är inte direkt klarare över vem som står högst på listan men det är något med bsf som skaver, särskilt i gårdagens dl.
Ja, heffarösten var svag (det var iofs Hedinn/Artlines också) och jag trooor inte att bsf var offline igår och inte hade möjlighet att ändra men även så så har det inte inkommit några starkare teorier idag så:

LenaH röstar på Blacksmithfarm

Så det är LenaH som du känner dig mest misstänksam emot just nu?
Eller vilka misstänker du mest :)
Om jag ska ge dig det riktigt raka/ärliga svaret så är det: Jag vet inte. Noll koll kokosboll.

Men det hjälper ju knappast dig (eller någon annan)... så om jag ändå ska försöka säga vem jag misstänker så är det så att ni alla är mer eller mindre potentiella ulvar i mina ögon. Du är inte avskriven, det enda jag är relativt säker på är att du och Hedinn/Artline inte sitter i någon lya ihop iom att fio nämnde er två ihop som mest misstänkta pga DL1. Men en av er kan mycket väl göra det.

Lobelia är en till jag är osäker på. Får inte direkt något grepp om henne, har svårt att hänga med i det hon skriver och tycker att det känns lite allmänt... skumt?

Av Habina och Mirtai så vet vi åtminstone att de inte sitter i lyan ihop. Men Habina kan fortfarande vara ulv. Känner dock att hon ändå har varit med här och försöker vända och vrida på saker och leta ulvar. Om det är ett riktigt bra spel från hennes sida, om jag bara läst slarvigt och uppfattar henne som mindre misstänkt än hon bör vara, eller om hon helt enkelt är god är jag inte säker på. Men inte högst på min ulvkandidatslista idag i alla fall och ingen jag har för avsikt att rösta på idag om inget mycket suspekt händer.

LenaH är jag inte heller säker på. Mycket möjligt att hon kan vara lurvig, men jag tycker alltid att LenaH är mer eller mindre skum och känner att jag behöver titta närmare på vad hon faktiskt skrivit för att bilda mig någon uppfattning. Så inte höst upp på listan över vem jag misstänker mest idag.

Ileo är ett stort frågetecken för mig. Är dock aktiv och skriver en hel del i tråden, men jag får liksom inte riktigt något grepp om henne. Är lite rädd att det möjligtvis kan gömma sig en ulv här och att det gått under min radar. Men som vanligt behöver jag läsa lite mer innan jag säger något säkert.

Så om jag ska försöka sammanfatta på något sätt så är Lobelia misstänkt i mina ögon. Du och Hedinn/Artline är ett frågetecken för mig fortfarande, men kanske inte högst på min misstankelista. Habina är inte heller högst på min misstankelista. LenaH och Ileo har jag inte något grepp om, så mycket möjligt att det kan gömma sig en ulv bland dem. Eller så är det någon av du Q, Hedinn/Artline eller Habina som håller på att lura brallorna av mig.

Vi är 9 kvar i leken och det är (för mig iaf lektekniskt ) inte troligt med mer än 2 ulvar kvar
Vilket borde innebära att det står minst 7-2 till goda
Även om vi tyvärr lynchar en god idag (föredrar om det är en ulv ändå !) så är det goda odds att goda tar hem det tycker jag ?

Äh, jag är inte direkt klarare över vem som står högst på listan men det är något med bsf som skaver, särskilt i gårdagens dl.
Ja, heffarösten var svag (det var iofs Hedinn/Artlines också) och jag trooor inte att bsf var offline igår och inte hade möjlighet att ändra men även så så har det inte inkommit några starkare teorier idag så:

LenaH röstar på Blacksmithfarm
Hm vad hände nu med att du hellre lägger avgörande röster och inte vill ha lottning ?!

Hoppsan, missade visst att BSF också är med i leken. Skyller på att jag inte hade någon deltagarlista framför mig 🙈

Uppenbarligen har BSF med andra ord gått mig under radarn - eftersom jag inte ens mindes att hon var med i leken (förlåt BSF, jag tar på mig skämskudden :bag:). Lite svårt att säga något om BSF eftersom jag ju då inte minns något särskilt hon skrivit. Men det innebär ju också att hon inte skrivit något som jag reagerat något vidare på. Så ja, skulle kunna vara en ulv som går under min radar eller bara en god och att det är jag som missat henne.

Nu kom jag på att Elo väl också är med i leken? Då är det ungefär samma som på BSF här också. Någon som gått mig under radarn och skulle kunna vara ulv eller en god som jag bara inte reagerat på/missat.

@qitis.

Du har varit mycket mer aktiv idag och skrivit betydligt fler inlägg än förut, men jag känner väl att du kanske mest har försökt få mig att tro att qitis kan vara ulv och försvarat dig själv än faktiskt pekat ut någon som jag genuint tror kan var ulv. Om du kan peka ut något misstänkt med någon jag inte har som god är jag beredd att lyssna. Jag tycker också att du känns mer som en desperat ulv än en god som vill lämna ett testamente.
Jag håller inte med om att jag försökt peka ut Q som ulv, snarast resonerat kring det och olika scenarios. Det enda jag haft på Q är en 4:e röst på karamellen och att hon tycks missförstå många inlägg. det senare är inte direkt ulvigt. Jag har dessutom insett att Q troligen inte är det. Än är jag inte säker, men det är svårt att missförstå sian när man väl upptäckt den.

De jag ser som möjliga ulvar är framförallt BSF som jag röstat på och Habina mest för att jag har dålig koll där, jag brukar alltid misstänka Habin. Jag vet inte hur många lekar som vi var i luven på varandra trots båda var goda i början av min lekkarriär. En möjlig ulv skulle kunna vara Heffa, jag har skrivit om det tidigare, det skulle vara en högoddsare om de andra visar sig vara fel. Jag har skrivit om det i ett annan inlägg.

Alltså, Lobelia vs BSF. Duett-duell of the century? Eller bara denna tråkiga måndagseftermiddag? Kan de båda vara ulvar? Det känns som att det allmänna konsensus ser ut på det sättet?

Jag förstår Lobelias röst på BSF, ett sätt att rädda sig själv. Men också en möjlighet att, om ond, försöka starta drev mot en god för att rädda sig själv. Och sedan kunna säga: 'amen, jag trodde hon var ond'.

Jag håller nog dem båda för onda, men Lobelia mer än BSF (iaf just nu) så därför:

Elo röstar på Lobelia

Hänger inte med här heller. Ja, Mirtai hade 2 röster när jag la min röst och fio hade tre röster. Men tredje rösten kom in 21.20 på fio, medan andrarösten på Mirtai kom in 21.28. Jag hade fullt upp med att över huvud taget få ihop ett röstinlägg och hann inte se Elos röst innan jag la min röst, så när jag röstade trodde jag att fio hade 3 röster och Mirtai hade 1 röst - i en sådan situation hade jag väl omöjligt kunnat skapa en lottning mellan Mirtai och fio? Och även OM jag nu hade sett Elos röst innan jag postade min (vilket jag helt ärligt inte gjorde!), så hade jag behövt byta vet jag röstar på i så fall och där säger min hjärna stopp och låser sig. Det var tillräckligt svårt för mig att ställa om från att DL var 22 till att typ fem minuter innan DL få veta att den är 21.35... så alternativet hade varit att inte få in något röstinlägg alls i så fall.

Så nä, jag förstår faktiskt inte riktigt hur du tänker att jag skulle kunnat skapa en lottning när det enda jag visste var att fio hade tre röster mot Mirtai som jag då trodde hade en röst. För någon annan kanske fem minuter är oceaner av tid men för mig är det inte det. Min hjärna fungerar inte alls bra under press/stress och dessutom har jag svårt att ställa om hjärnan på så kort tid, även inför såpass små ändringar som att ha tagit fel på en DL tid...
Skrev jag inte det, att jag reserverade mig för att du inte sett rösten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka