*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

BSF lutar nog åt god? Men skulle kunna vara ond och bara ha hakat på Hedinns tidiga röst (på en god) och därigenom försökt starta ett enkelt drev mot en god?

Jag förstår att det Jan se ut som att jag hakat på hedinns röst, men jag missade att det hade kommit inlägg undertiden som jag tänkte o h skrev på mitt inlägg. Så jag trodde jag la en förstaröst.
Sen hittade jag inte något jag fastnade tillräckligt på för att ändra mig.
Ville bara förtydliga det. :)

• Gilla
Reactions: Elo
Jag röstar nu också så har jag iaf lagt en röst.
Lobelia börjar komma med lite mer än tidigare men fortfarande är det där jag har mina starkaste misstankar helt enkelt. Pga hennes andra röst på Ileo i första lynchen och hennes röst på mig igår.
Kan ju varit ett försök det med att få till en röstning med flera med två röster ? Jag var ju ändå rätt misstänkt eller iaf inte avskriven hos flera? Scenariot funkar också om nu Heffa ändå är ulv ?

Qitis röstar på Lobelia

Om inte Illeo oxå är ulv? Hon fick en andraröst 21.50. När Lena ändrade till karamellen från hedinn så innebar det att 2 ulvar isåfall plus en ev god Habina var uppe för lynch om jag läser tiderna korrekt. Hade varit mer misstänkt för en ond q att röständra till en isåfall god Habina för då hade det ju setts som värsta räddningsaktionen från lyan.

Eller jag vet inte.. känns kanske långsökt trots allt. 😅

fio röstar på Mirtai

kan ju vara så att Mirtai alibiröstade på Habina, fick panik när det började närma sig DL och såg till att skaffa sig ett annat alibi istället.
Valde mellan henne och Q för det är samma tanke om båda. Ja jag hittar inget annat skumt just nu iallafall.
Nu är både fio och Mirtai ute ur leken, men jag förstår inte varifrån fio fick det till att mirtais röst på Habina skulle vara alibi? Nog för att fio var ulv och ulvar är skumma, men varför benämndes rösten på Habina som alibiröst?

Om jag missat något så får ni gärna förklara, tycket jag har backat och läst om, men blir inte klokare. Min fundering är alltså ifall det benämns som alibiröst för att fio vet att Habina är ond?

DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

16:01 LenaH röstar på Hedinn
16:11 qitis röstar på Ileo

18:45 fio röstar på qitis
19:17 Elo röstar på heffa
19:18 Habina röstar på MirtAI.
19:39 Ileo röstar på Hedinn
20:11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

20:26 Mirtai röstar på Habina
21:50 Lobelia röstar på Ileo
21:52 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21:57 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen
21:59 Heffaklumpen röstar på qitis
21:59 Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

karamelldrottningen - ulv 🐺

ingen käkas

DL2 21:30(!)

14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17:08 Qitis röstar på Lobelia
18:36 Habina röstar på Ileo
20:06 fio röstar på Mirtai
20:24 Lobelia röstar på qitis

20:35 Ileo röstar på Habina
21:00 Mirtai röstar på fio
21:12 Ileo ändrar röst till fio
21:20 LenaH röstar på fio
21:28 Elo röstar på Mirtai
21:30 Heffaklumpen röstar på fio
Fio lynchas -Ulv 🐺

Mirtai käkas - siare🔮
fio röstade på qitos i DL1 och Mirtai i DL2.
Mirtai käkades sedan, om det intenvar för att lyan trodde mirtainvar siare, så kan det hanräckt med att fio la sin röst där som anledning till käkvalet.
Alltså för att lämna så lite info att gå på som möjligt.

Det lämnar då qitis, som @Ileo hittat bevis för eventuellt kan ha varit siad god av Mirtai. Jag vet inte. Det kan ha varit fio som var siad, men Mirtai höll låg profil. Röstmotiveringen från Mirtai stämmer in på det för mig. Så osäkert, men möjligt att qitis blev siad.

Dels för att du betet dig skumt i synnerhet igår och missförstått en himla massa - kanske blev det för mycket med 2 melodifestivaler+ leken plus lyan och dels på fjärderösten på Karamellen. Du visade i förra leken att du mycket väl kan sticka ut som ond och du lyckades dessutom peka ut cirkus som ond för mig (inte för att någon trodde mig). Och du har redan hämnd röstat i förväg på mig för att jag ens misstänkt dig ;)

Lobelia röstar på @qitis
Jag undrar om du verkligen tror att jag hämndröstar ”i förväg ” för att du misstänkt mig?jag var på mångas obs lista igår även om flertalet velade mellan om jag var ond eller god.
Den där har legat och skavt hos mig ändå sedan du röstade på mig med den motiveringen
Du kan ha röstat på mig för du tror jag är ulv -men känns inte så med den motiveringen helt enkelt ?

Det känns nästan som det är du som hämndröstar på mig efter förra leken ? :p

Nu har jag nästan läst igenom hela leken även om jag läste mer noggrant i början och mina anteckningar känns väldigt röriga så jag varnar för ett rörigt inlägg.

Jag börjar med att titta igenom första lynchen och som åskådare så tyckte jag att röständringarna till KD var skumma men som Hedinns efterträdare så är det inget jag kommer fokusera på just nu.

Jag kommer heller inte fokusera på någon som röstade på fio igår. Det skulle möjligtvis vara heffa som fick stressa iväg en röst men där kommer jag troligen inte rösta idag.

Bsf: Hon kändes lite spretig. Först funderade hon på om någon av kd rösterna var alibiröster för att sedan rösta på heffa för att hon eventuellt försökt rädda KD. Jag tror inte på den teorin och jag tror att Heffa faktiskt trodde att hon lade en udda röst.

Habina: jag förstår inte rösten på Ileo men det behöver inte innebära att Habina är ond.

Elo: jag tycker det är lite överdrivet när hon skriver att Ileo räddade sig själv när det var rätt tidigt i lynchen även om Ileo hade det som motivering. Jag förstår inte riktigt Elos röst på Mirtai. Men om hon var kollega med fio så borde hon kanske ha röstat på heffa. Men det kanske var riskabelt. Så Elo är skum men det är möjligt att hon är för skum för att vara ulv.

Jag förstår inte riktigt Lobelias röst på Q i mina anteckningar så står det att jag inte förstår varför fio inte röstade på Q. Jag minns inte vad fio skrev men det kändes nog som att hon ville sprida misstankar dit. Så det kanske är möjligt att Lobelia är i lyan med fio och att de diskuterat Q.

Sedan var fio tidig med att diskutera alibiröster efter kd lynchen och bsf var också tidigt inne på alibiröster. Så om bara goda röstade på kd så är det möjligt att ulvarna ville sprida misstankar ditåt. Men den teorin är kanske långsökt.

Ber om ursäkt för min frånvaro idag. Det har varit massor på jobbet och lagom till att jag kunde kolla leken så la bredbandet av. :banghead:

Ska läsa ikapp mig, men för att svara @Hedinn @LenaH och @Lobelia Tanken jag hade kring Ileo var från första dagens röstning, jag tycker det verkar ganska troligt att hon är god. Alternativt väldigt ojuste mot fio. ;)

Jag är lite förbryllad över hur minskad misstanke mot Ileo skulle påverka misstankarna mot både mig och LenaH, hur hänger det ihop. Och varför skulle du omvärdera det utifrån att Mirtai var siare?

Nä, när det gäller dig och LenaH så handlade det om andra dagens teori. Mirtai är nåt helt annat. Jag har liksom flera pussel i huvudet samtidigt. :)

ingen käkas

Fio lynchas -Ulv 🐺
Mirtai käkas - siare🔮

Jag får inte riktigt ihop det.
JAg hade gjort en lös sortering men inser att jag inte vet varför @Blacksmithfarm är god tex? Noll facit på hennes röster och ganska blekt teoriande hittills.

Sen @Elo - jag tyckte spontant att rösten på Mirtai igår var ett avslöjande men nu tänker jag mer att nää, så uppenbar är ingen ulv ändå så jag tror nog att Elos förklaring lirar.

@heffaklumpen sjönk på misstankelistan efter fiorösten igår men åas - vad hade hon för val? Rösta på Mirtai hade ju typ varit självmordbenäget om hon är ulv och det hade ju inte ens varit ett säkert utfall på det och en uddaröst hade hon kanske kommit undan med men jag kan fan höra @fio i lyan - "rösta på mig, jag är ändå körd så får du ett snyggt alibi!" :D

@Habina tänker verkligen inte som jag men det är jag van vid och jag blir möjligtvis lite nervös över att hon blåser mig för det har hänt förr att jag tyckt hennes teorier är så uppåt väggarna att hon inte kan vara ulv men se det kan hon visst det.
JAg hajar ff inte @Ileo - @Lobelia - jag - kopplingen men hon svarar väl när hon kommer in.

@Lobelia förresten - hon känns ond men jag vet lika lite varför hon känns ond som jag tycker bsf känns god?
@qitis och Ileo - kan ni förklara varför Lobelia är ond? Pretty please? :D

Nu är både fio och Mirtai ute ur leken, men jag förstår inte varifrån fio fick det till att mirtais röst på Habina skulle vara alibi? Nog för att fio var ulv och ulvar är skumma, men varför benämndes rösten på Habina som alibiröst?

Om jag missat något så får ni gärna förklara, tycket jag har backat och läst om, men blir inte klokare. Min fundering är alltså ifall det benämns som alibiröst för att fio vet att Habina är ond?

fio röstade på qitos i DL1 och Mirtai i DL2.
Mirtai käkades sedan, om det intenvar för att lyan trodde mirtainvar siare, så kan det hanräckt med att fio la sin röst där som anledning till käkvalet.
Alltså för att lämna så lite info att gå på som möjligt.

Det lämnar då qitis, som @Ileo hittat bevis för eventuellt kan ha varit siad god av Mirtai. Jag vet inte. Det kan ha varit fio som var siad, men Mirtai höll låg profil. Röstmotiveringen från Mirtai stämmer in på det för mig. Så osäkert, men möjligt att qitis blev siad.

Fio hade en teori om att jag, Mirtai och Karamelldrottningen var ulvar. Här förklarar hon det: https://www.bukefalos.se/threads/ulvlek-melodifestivalen-goes-byhala.1533065/page-13#post-20730865

ingen käkas

Fio lynchas -Ulv 🐺
Mirtai käkas - siare🔮

Jag får inte riktigt ihop det.
JAg hade gjort en lös sortering men inser att jag inte vet varför @Blacksmithfarm är god tex? Noll facit på hennes röster och ganska blekt teoriande hittills.

Sen @Elo - jag tyckte spontant att rösten på Mirtai igår var ett avslöjande men nu tänker jag mer att nää, så uppenbar är ingen ulv ändå så jag tror nog att Elos förklaring lirar.

@heffaklumpen sjönk på misstankelistan efter fiorösten igår men åas - vad hade hon för val? Rösta på Mirtai hade ju typ varit självmordbenäget om hon är ulv och det hade ju inte ens varit ett säkert utfall på det och en uddaröst hade hon kanske kommit undan med men jag kan fan höra @fio i lyan - "rösta på mig, jag är ändå körd så får du ett snyggt alibi!" :D

@Habina tänker verkligen inte som jag men det är jag van vid och jag blir möjligtvis lite nervös över att hon blåser mig för det har hänt förr att jag tyckt hennes teorier är så uppåt väggarna att hon inte kan vara ulv men se det kan hon visst det.
JAg hajar ff inte @Ileo - @Lobelia - jag - kopplingen men hon svarar väl när hon kommer in.

@Lobelia förresten - hon känns ond men jag vet lika lite varför hon känns ond som jag tycker bsf känns god?
@qitis och Ileo - kan ni förklara varför Lobelia är ond? Pretty please? :D
Har du någon du misstänker?

För att qitis gick i försvar för elo i citatet nedan. Har även för mig att hon försvarade elo tidigare i leken men kan ha fel. Det är klart att båda kan vara onda också men då känns försvaret lite risky. Jag kan såklart ha helt fel här men så resonerar jag. Qitis röstade också på karamelldrottningen i dl1 vilket talar iallafall lite till hennes fördel.
Jag fattar inte riktigt det här. På vilket sätt tror du att Q är så säker på Elo att hon försvarar Elo? Med tanke på att det var Mirtai som var siaren så kan Q omöjligt veta att Elo är god. Jag vet inte, är inte tillräckligt insatt i de situationer där Q ska ha skyddat Elo, men jag har lite svårt att se att en som god börjar skydda en spelare utan att kunna veta att den är god? Enda undantaget i denna leken är tvillingarna som känner till sin tvilling. Jag personligen ser det som möjligt att det lika gärna kan vara en ond Q och en god Elo, som två goda.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat

Tillbaka