*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Eftersom DL är tidigt imorgon och jag med stor sannolikhet inte kommer hinna mer än maximalt kika in innan dess, så delger jag lite tankar nu.

Elos andraröst på Mirtai sticker ut. Hon skriver att hon är lost och inte helt up to date, men tror inte på varken heffa eller fio som onda och lägger en andraröst på Mirtai för att de onda antagligen vill ha ut ängeln. Jag köper resonemanget till viss del, men med facit skaver det ju lite och även utan - att i det fallet välja att rösta på Mirtai hellre än Ileo som också hade en röst och röstat på fio?

Sen Lobelia. Det jag citerade ovan, får se om hon svarar men jag tolkar det som att hon tror att LenaH skriver om mig, dvs min röst i DL1 som inte var mycket till alibi? Men LenaH skriver om Mirtais röst, som spikade igen för Karamellen och att fios röst på henne därför är märklig. Kanske ett ärligt misstag, men Lobelia röstade på qitis med motiveringen att qitis varit förvirrad och missförstått saker…

Qitis tycker jag har varit oroväckande anonym idag, men det kanske finns orsaker till det. :D
Du sammanfattar ungefär vad jag tänker, @Elo steg lite på misstankelistan hos mig medan @heffaklumpen sjönk en aning - och just det - hur tänker du runt heffa nu? Fjärderösten kunde naturligtvis varit en alibiröst eftersom det redan såg rätt klart ut men för mig känns inte heffa som någon självklar lyamedlem just nu.

Du sammanfattar ungefär vad jag tänker, @Elo steg lite på misstankelistan hos mig medan @heffaklumpen sjönk en aning - och just det - hur tänker du runt heffa nu? Fjärderösten kunde naturligtvis varit en alibiröst eftersom det redan såg rätt klart ut men för mig känns inte heffa som någon självklar lyamedlem just nu.
Nä, heffa är inte mest misstänkt för mig heller längre. Nu var det ju mest inaktiviteten som gjorde att jag röstade där, men rösten på fio talar absolut till hennes fördel även om den inte friskriver henne helt. Jag var öppen för att ändra röst, men jag var bara nojig och förvirrad av de rösterna som kom sen så det var ingen av de som hade fler än en röst som jag kände mig bekväm att rösta på så jag lät bli.

Även om inte frågan var till mig så bekräftar det (för mig) min känsla av att @Ileo är god, vad hade hon annars att vinna på att lägga en andraröst där?
Jag håller med, därför jag vill veta Habinas tankar som tyckte att saker skulle klarna av att syna Ileo, det här är väl närmsta syning man kan komma utan att bli utröstad, typ.

Vill minnas att det var qitis, dig och Lobelia hon skrev att det skulle klarna kring om Ileo blev synad.

🎤✨ PÅ FÖREKOMMEN ANLEDNING – DELTÄVLING 3 FLYTTAR TILL STRÅTJÄRA! ✨🎤

Schlagerälskare och entusiastiska släktingar i sjunde led, lystring! 📢

På begäran av @LenaH , som uttryckt en djupt rotad önskan om att hennes fasters mosters bryllings avlagda långkalsonger (eller motsvarande avlägsna anförvanter) ska få möjlighet att se henne live, flyttar vi den tredje deltävlingen till en av de mest ikoniska platserna i hela Buke-mello-schlagerhistorien:

📍 Preem-macken i Stråtjära, längs länsväg 83, mellan fartkamerorna! 📍

💃 Här får vi en unik schlagerupplevelse i en miljö som perfekt sammanfattar glitter, glamour och bensinångor.
🚦 Med två fartkameror som noggrant övervakar tempo och tajming är det den ultimata platsen för att känna pulsen i tävlingen.
⛽ Och vad vore väl Melodifestivalen utan en strategiskt placerad servicebutik där man kan bunkra upp med både korv och kaffedoftande nostalgi?

💡 OBS! För er som planerar att anlända i schlagerfart, kom ihåg att länsväg 83 inte har någon extra glitterbonus för fortkörning.

spänn fast långkalsongerna (ärvda eller ej) och gör er redo för en oöverträffad musikkväll där diesel möter disco och asfaltsromantik blir en del av melodifestivalens magi! ✨🎶

Ses i Stråtjära! 🚍🎤

/ Er evigt lojala men ständigt förflyttade programledare,
pAIddington 🤖

Och eftersom ni redan var på väg till Mamma mos i Bollnäs, torde de flesta av er få kortare resväg...

https://www.google.se/maps/place/St...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEyOS4xIKXMDSoASAFQAw==

Citerar fler inlägg för sammanhang, men @Lobelia vad menade du här? Vad var inte mycket till alibi?
Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Det är mer att jag har svårt för att se det som en alibiröst, man brukar inte rösta ut lyakompisar om man inte behöver det DL 1. Så det är att kalla det alibiröst känns konstigt.

Det var alltså inte själva rösten utan att kalla det alibiröst jag syftade på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka