*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Eftersom DL är tidigt imorgon och jag med stor sannolikhet inte kommer hinna mer än maximalt kika in innan dess, så delger jag lite tankar nu.

Elos andraröst på Mirtai sticker ut. Hon skriver att hon är lost och inte helt up to date, men tror inte på varken heffa eller fio som onda och lägger en andraröst på Mirtai för att de onda antagligen vill ha ut ängeln. Jag köper resonemanget till viss del, men med facit skaver det ju lite och även utan - att i det fallet välja att rösta på Mirtai hellre än Ileo som också hade en röst och röstat på fio?

Sen Lobelia. Det jag citerade ovan, får se om hon svarar men jag tolkar det som att hon tror att LenaH skriver om mig, dvs min röst i DL1 som inte var mycket till alibi? Men LenaH skriver om Mirtais röst, som spikade igen för Karamellen och att fios röst på henne därför är märklig. Kanske ett ärligt misstag, men Lobelia röstade på qitis med motiveringen att qitis varit förvirrad och missförstått saker…

Qitis tycker jag har varit oroväckande anonym idag, men det kanske finns orsaker till det. :D
Du sammanfattar ungefär vad jag tänker, @Elo steg lite på misstankelistan hos mig medan @heffaklumpen sjönk en aning - och just det - hur tänker du runt heffa nu? Fjärderösten kunde naturligtvis varit en alibiröst eftersom det redan såg rätt klart ut men för mig känns inte heffa som någon självklar lyamedlem just nu.

Du sammanfattar ungefär vad jag tänker, @Elo steg lite på misstankelistan hos mig medan @heffaklumpen sjönk en aning - och just det - hur tänker du runt heffa nu? Fjärderösten kunde naturligtvis varit en alibiröst eftersom det redan såg rätt klart ut men för mig känns inte heffa som någon självklar lyamedlem just nu.
Nä, heffa är inte mest misstänkt för mig heller längre. Nu var det ju mest inaktiviteten som gjorde att jag röstade där, men rösten på fio talar absolut till hennes fördel även om den inte friskriver henne helt. Jag var öppen för att ändra röst, men jag var bara nojig och förvirrad av de rösterna som kom sen så det var ingen av de som hade fler än en röst som jag kände mig bekväm att rösta på så jag lät bli.

Även om inte frågan var till mig så bekräftar det (för mig) min känsla av att @Ileo är god, vad hade hon annars att vinna på att lägga en andraröst där?
Jag håller med, därför jag vill veta Habinas tankar som tyckte att saker skulle klarna av att syna Ileo, det här är väl närmsta syning man kan komma utan att bli utröstad, typ.

Vill minnas att det var qitis, dig och Lobelia hon skrev att det skulle klarna kring om Ileo blev synad.

🎤✨ PÅ FÖREKOMMEN ANLEDNING – DELTÄVLING 3 FLYTTAR TILL STRÅTJÄRA! ✨🎤

Schlagerälskare och entusiastiska släktingar i sjunde led, lystring! 📢

På begäran av @LenaH , som uttryckt en djupt rotad önskan om att hennes fasters mosters bryllings avlagda långkalsonger (eller motsvarande avlägsna anförvanter) ska få möjlighet att se henne live, flyttar vi den tredje deltävlingen till en av de mest ikoniska platserna i hela Buke-mello-schlagerhistorien:

📍 Preem-macken i Stråtjära, längs länsväg 83, mellan fartkamerorna! 📍

💃 Här får vi en unik schlagerupplevelse i en miljö som perfekt sammanfattar glitter, glamour och bensinångor.
🚦 Med två fartkameror som noggrant övervakar tempo och tajming är det den ultimata platsen för att känna pulsen i tävlingen.
⛽ Och vad vore väl Melodifestivalen utan en strategiskt placerad servicebutik där man kan bunkra upp med både korv och kaffedoftande nostalgi?

💡 OBS! För er som planerar att anlända i schlagerfart, kom ihåg att länsväg 83 inte har någon extra glitterbonus för fortkörning.

spänn fast långkalsongerna (ärvda eller ej) och gör er redo för en oöverträffad musikkväll där diesel möter disco och asfaltsromantik blir en del av melodifestivalens magi! ✨🎶

Ses i Stråtjära! 🚍🎤

/ Er evigt lojala men ständigt förflyttade programledare,
pAIddington 🤖

Och eftersom ni redan var på väg till Mamma mos i Bollnäs, torde de flesta av er få kortare resväg...

https://www.google.se/maps/place/St...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEyOS4xIKXMDSoASAFQAw==

Citerar fler inlägg för sammanhang, men @Lobelia vad menade du här? Vad var inte mycket till alibi?
Jag kanske uttryckte mig klumpigt. Det är mer att jag har svårt för att se det som en alibiröst, man brukar inte rösta ut lyakompisar om man inte behöver det DL 1. Så det är att kalla det alibiröst känns konstigt.

Det var alltså inte själva rösten utan att kalla det alibiröst jag syftade på.

Eftersom DL är tidigt imorgon och jag med stor sannolikhet inte kommer hinna mer än maximalt kika in innan dess, så delger jag lite tankar nu.

Elos andraröst på Mirtai sticker ut. Hon skriver att hon är lost och inte helt up to date, men tror inte på varken heffa eller fio som onda och lägger en andraröst på Mirtai för att de onda antagligen vill ha ut ängeln. Jag köper resonemanget till viss del, men med facit skaver det ju lite och även utan - att i det fallet välja att rösta på Mirtai hellre än Ileo som också hade en röst och röstat på fio?

Sen Lobelia. Det jag citerade ovan, får se om hon svarar men jag tolkar det som att hon tror att LenaH skriver om mig, dvs min röst i DL1 som inte var mycket till alibi? Men LenaH skriver om Mirtais röst, som spikade igen för Karamellen och att fios röst på henne därför är märklig. Kanske ett ärligt misstag, men Lobelia röstade på qitis med motiveringen att qitis varit förvirrad och missförstått saker…

Qitis tycker jag har varit oroväckande anonym idag, men det kanske finns orsaker till det. :D
@Elo tror jag tänkte precis som hon skrev. Att hon var orolig för att onda kunde försöka rösta ut fio som , om jag uppfattade henne rätt , hon trodde var ängeln ?
Inte så lätt att leka och hinna läsa ordentligt samt skriva och rösta under jobb och hon hade ju också flaggat för att hon skulle ha dåligt med tid under helgen redan i anmälningstråden ?

Tycker ändå att hon skrev ett balanserat inlägg igår innan rösten så jag henne inte högst upp på min lista faktiskt.

Du @Hedinn tycker jag , som jag redan skrev igår , tippar över lite åt det godare håller allt eftersom leken fortskrider , med brasklappen att du är duktig på att verka vettig även. Är du är ond , tycker dock att du i stora delar tänker väldigt likt mig så du står inte heller högt på min lista

@LenaH ligger även hon inte högt på min lista , av samma anledning som Hedinn
Håller också med er båda om att @Ileo tippar över åt der godare hållet

Den som däremot fortsatt står högst på min lista över skumma är @Lobelia. Tycker det känns som hon försöker så lite misstankar istället för att gräva ” på riktigt ” och fortfarande tycker jag att hennes andra röst på Ileo i dl 1 sticker i ögonen på mig

Övriga känner jag hamnar i mitten. Neutrala och kan vara antingen goda eller onda.

Nu. Dags att jobba 😅

DL 1 kl 22:00

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina[/B]
16:01 LenaH röstar på Hedinn
16:11 qitis röstar på Ileo

18:45 fio röstar på qitis
19:17 Elo röstar på heffa
19:18 Habina röstar på MirtAI.
19:39 Ileo röstar på Hedinn
20:11 Hedinn röstar på Karamelldrottningen

20:26 Mirtai röstar på Habina
21:50 Lobelia röstar på Ileo
21:52 LenaH ändrar röst till karamelldrottningen
21:57 Mirtai ändrar röst till karamelldrottningen
21:59 Heffaklumpen röstar på qitis
21:59 Ändrar Qitis röst till Karamelldrottningen

karamelldrottningen - ulv 🐺✨

ingen käkas
DL2 21:30(!)

14:39 Hedinn röstar på heffaklumpen
14:44 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
17:08 Qitis röstar på Lobelia
18:36 Habina röstar på Ileo
20:06 fio röstar på Mirtai
20:24 Lobelia röstar på qitis

20:35 Ileo röstar på Habina
21:00 Mirtai röstar på fio
21:12 Ileo ändrar röst till fio
21:20 LenaH röstar på fio
21:28 Elo röstar på Mirtai
21:30 Heffaklumpen röstar på fio
Fio lynchas -Ulv 🐺

@qitis, du missade fios röst i DL1 :)

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

ingen käkas

Fio lynchas -Ulv 🐺

@qitis, du missade fios röst i DL1 :)

15:51 Blacksmithfarm röstar på Habina

ingen käkas

Fio lynchas -Ulv 🐺
Tack. Är på jobbet så hann inte dubbelkolla allt 😅

🌲 DIMMORNA LÄT SIG INTE SKINGRAS – SIAREN HAR FALLIT 🌲

Morgonen grydde över Stråtjära busshållplats, mellan fartkamerorna, men en av våra resenärer nådde aldrig fram. Mirtai, älgen med den klarsynta blicken, såg sin sista syn. Kanske var det en varning, kanske en skymt av det som komma skall – men vad hon än såg, så räckte det inte för att undvika ulvarnas käftar.

På radion, någonstans mellan FM-bruset och en väderleksrapport för Bollnäs, ekar hennes powerballad "De dimhöljda bergens älgar", som ett sista sorgset eko över tävlingen.

Hon färdades längs länsväg 83, genom mörka skogar och ensliga mil, för att hinna fram till Buke-mellos tredje deltävling. Men någon – något – väntade i vägkanten. En skugga i dimman, ett par ögon som lyste i natten, en sång som aldrig fick klinga ut i full kraft.

https://suno.com/song/f13481ab-779c-4d68-aa69-16cffdb544bc

Och nu är hon borta.

Sången tystnar, men ulvarna ylar. Älgarna har flytt skogen – och frågan är vilka som står på tur.

DagDL 21:30

Vad tänker du om Ileo nu, som la andra rösten på fio?

Jag lutar åt att hon är god. Blir därmed mer misstänksam mot LenaH och Lobelia, men då har jag inte läst igenom allt som hände igår ordentligt.

Sen såg jag precis att Mirtai var siare. Det var inte vad jag trodde, så idag behöver jag försöka få tid till att lägga om mitt pussel lite. :crazy:

Jag lutar åt att hon är god. Blir därmed mer misstänksam mot LenaH och Lobelia, men då har jag inte läst igenom allt som hände igår ordentligt.

Sen såg jag precis att Mirtai var siare. Det var inte vad jag trodde, så idag behöver jag försöka få tid till att lägga om mitt pussel lite. :crazy:
Jag förstår inte riktigt hur du får in en misstanke mot mig om du sorterar in @Ileo åt det goda hållet?
Enlighten me! :)

Tror nog ändå att jag börjar få ihop något slags pussel nu. Har definitivt en del deltagare som jag har åt det godare hållet och då är det inte så många kvar sen.

Hedinn tycker jag resonerar klokt och håller henne som god tills vidare.

LenaH håller jag också som god. Även om jag tror att en ond Lena skulle kunna rösta ut fio om hon förstått att Mirtai var siaren var hon den som fick mig att ändra röst från Habina. Det hade hon inte tjänat på som ulv om inte både LenaH och Habina är i lyan - vilket känns osannolikt. Eftersom Lena håller Habina år det godare hållet gör jag också det tills vidare.

Jag tror att qitis och elo är på samma sida och just nu tror jag mer på att båda är goda än onda så släpper dem idag.

Heffaklumpens röst igår tycker jag inte säger så mycket. Den var sen och om hon inte hann se elos sena röst på Mirtai var hon själv den enda med fler än en röst. Jag tycker hon känns hyfsat neutral.

Kvar är blacksmithfarm och Lobelia som jag tycker har smugit med under radarn och inte kommit med så mycket matnyttigt. Kommer förmodligen rösta på någon av dem idag.

Jag förstår inte riktigt hur du får in en misstanke mot mig om du sorterar in @Ileo åt det goda hållet?
Enlighten me! :)
Jag begriper inte heller, men jag ser inte varför en ulv skulle köra på det spåret heller så jag känner mig tveksam till att det gör henne till ulv.

Å andra sidan tyckte jag detsamma om fios röst på Mirtai igår, så man vet väl aldrig. :D

Tror nog ändå att jag börjar få ihop något slags pussel nu. Har definitivt en del deltagare som jag har åt det godare hållet och då är det inte så många kvar sen.

Hedinn tycker jag resonerar klokt och håller henne som god tills vidare.

LenaH håller jag också som god. Även om jag tror att en ond Lena skulle kunna rösta ut fio om hon förstått att Mirtai var siaren var hon den som fick mig att ändra röst från Habina. Det hade hon inte tjänat på som ulv om inte både LenaH och Habina är i lyan - vilket känns osannolikt. Eftersom Lena håller Habina år det godare hållet gör jag också det tills vidare.

Jag tror att qitis och elo är på samma sida och just nu tror jag mer på att båda är goda än onda så släpper dem idag.

Heffaklumpens röst igår tycker jag inte säger så mycket. Den var sen och om hon inte hann se elos sena röst på Mirtai var hon själv den enda med fler än en röst. Jag tycker hon känns hyfsat neutral.

Kvar är blacksmithfarm och Lobelia som jag tycker har smugit med under radarn och inte kommit med så mycket matnyttigt. Kommer förmodligen rösta på någon av dem idag.
Varför tror du att qitis och elo är på samma sida och båda goda?

Varför tror du att qitis och elo är på samma sida och båda goda?
För att qitis gick i försvar för elo i citatet nedan. Har även för mig att hon försvarade elo tidigare i leken men kan ha fel. Det är klart att båda kan vara onda också men då känns försvaret lite risky. Jag kan såklart ha helt fel här men så resonerar jag. Qitis röstade också på karamelldrottningen i dl1 vilket talar iallafall lite till hennes fördel.
@Elo tror jag tänkte precis som hon skrev. Att hon var orolig för att onda kunde försöka rösta ut fio som , om jag uppfattade henne rätt , hon trodde var ängeln ?
Inte så lätt att leka och hinna läsa ordentligt samt skriva och rösta under jobb och hon hade ju också flaggat för att hon skulle ha dåligt med tid under helgen redan i anmälningstråden ?

Tycker ändå att hon skrev ett balanserat inlägg igår innan rösten så jag henne inte högst upp på min lista faktiskt.

Det som däremot är lite skumt är att qitis inte hade Mirtai på sin lista över goda igår. Mirtai hade trots allt röstat ut två ulvar vid det laget.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka