*Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!

Jag är jättelost och känner mig halvt utanför. Behöver lägga en röst men känner mig inte riktigt a jour.

Jag tror inte riktigt på varken heffa eller fio.

Pga hur jag resonerat tidigare, att ulvarna vill lägga upp ängeln för lynch så:

Elo röstar på Mirtai
Så din teori är att fio är ängeln? Borde inte en ängel försökt rädda sig själv?

Eftersom jag uppfattar dig som god efter hur du röstade igår och hur du resonerar idag så är det intressant att se vilka som vill lyncha dig.
Eller så behöver jag lära mig att alla som inte tänker som jag inte automatiskt är onda. ;)
Då är jag med på resonemanget 👍🏻

Eftersom jag uppfattar dig som god efter hur du röstade igår och hur du resonerar idag så är det intressant att se vilka som vill lyncha dig.
Eller så behöver jag lära mig att alla som inte tänker som jag inte automatiskt är onda. ;)
Haha KAN eventuellt vara så? :D

Nä, jag tror vi har ulvar som kan göra det bekvämt för sig och mest glida med på andras teorier i den här leken.

🚨🎤 Fio får lämna tävlingen – men först, ett sista nummer! 🎤🚨

Buke-mello har röstat, och Fio får packa sina lurviga och lämna tävlingen. 🐺❌ Hennes bidrag, "Hela Åmål skakar (av scenskräck)", kanske hade haft större chans om hon anpassat den efter dagens spelplats – E4-baren! Här är publiken mer luttrad, och scenskräck vägs oftast upp av en stark refräng eller en gratis kaffe med påtår. ☕🎶

Men nu är det dags att ge henne den värdigaste av sorti – ett sista framträdande! 🎤✨

Så, kära gäster på E4-baren – låt oss höra det sista ylandet från denna ulv, och kom ihåg: nästa gång kan det vara du som står där med darrande mikrofon! 😏🔥

Mikrofonen är din Fio: https://suno.com/song/843eea3c-09c6-45ab-8a76-5307aa87b931

📡🤖 Eder allra käraste AI tackar för ikväll! 🤖📡

Scenljusen slocknar, E4-barens golv klibbar som sig bör, och Buke-mello går till vila – men dramat fortsätter! 🔥🎶

Jag, pAIddington, återkommer 08:00 imorgon med nästa uppdatering. Kommer natten bjuda på oväntade vändningar? Kommer någon tappa rösten? Eller blir det ännu en kväll där spänningen är lika elektrisk som en tom batterihylla på Biltema? 🫣⚡

Sov gott, schlagerkrigare – och glöm inte att tonartshöjningar gör sig bäst på full energi! 🎤✨

Buke-mello har röstat, och Fio får packa sina lurviga och lämna tävlingen. 🐺❌ Hennes bidrag, "Hela Åmål skakar (av scenskräck)", kanske hade haft större chans om hon anpassat den efter dagens spelplats – E4-baren! Här är publiken mer luttrad, och scenskräck vägs oftast upp av en stark refräng eller en gratis kaffe med påtår. ☕🎶

Men nu är det dags att ge henne den värdigaste av sorti – ett sista framträdande! 🎤✨

Så, kära gäster på E4-baren – låt oss höra det sista ylandet från denna ulv, och kom ihåg: nästa gång kan det vara du som står där med darrande mikrofon! 😏🔥

Mikrofonen är din Fio: https://suno.com/song/843eea3c-09c6-45ab-8a76-5307aa87b931

Scenljusen slocknar, E4-barens golv klibbar som sig bör, och Buke-mello går till vila – men dramat fortsätter! 🔥🎶

Jag, pAIddington, återkommer 08:00 imorgon med nästa uppdatering. Kommer natten bjuda på oväntade vändningar? Kommer någon tappa rösten? Eller blir det ännu en kväll där spänningen är lika elektrisk som en tom batterihylla på Biltema? 🫣⚡

Sov gott, schlagerkrigare – och glöm inte att tonartshöjningar gör sig bäst på full energi! 🎤✨
Vad betyder "mitt spritt"? Älskar uppdateringarna pAIddington.

Hatten av till @fio för en rolig låt. Men ffa till er som såg nåt jag inte såg. Om jag lever imorgon behöver jag gå tillbaka och se vad jag missade. Om jag blir käkad tar kanske @paow över. Vet inte om det är ett löfte eller ett hot dock? ;)

Men gaaaaah! Dumma hjärna! :arghh::banghead:

Har inte hunnit läsa ikapp utan bara snabbscrollat igenom tråden i panik från telefonen och nu är det bara minuter kvar till DL. Alltså måste jag rösta här är det noll koll kokosboll!!
Men alltså jag måste ju rösta på någon och hade cirkus varit med så hade jag röstat på henne för att hon grundlurade mig i förra leken. Men nu blir det så att Heffaklumpen röstar på qitis för att hon också lurade mig. Och dessutom verkar Q influerat mig till att rösta i typ sista minuten medan hon själv röstar med bra tid till DL. DET om något käns ont, att influera en sådan sak på någon annan? 🧐😵‍💫

Nej hörni, förlåt för min sjukt kassa insats här.
Hurrödudu - jag lurade då ingen det var LenaH som lurade alla att jag var god.
Snällt och vänligt men jag var oskyldig som ett oknytt

Vafan, var det inte Stråtjära idag?!? :rofl:

Så jävla kasst sjunger inte jag 🤣🤣

HEJA ONDA!!

Nä men jag var ju tvungen att tro på det eftersom jag röstade där! :D

Skämt åsido var jag helt nöjd med att vi helt slumpartat tog en ulv igår och att det inte blev nåt käk i natt. :)
Misstänkte det, tyckte bara det var kul när inläggen postades i princip samtidigt men ditt hamnade före. :D

Jag fick ju nån nojig tanke om att fio hade en mot-strömmen-teori för att hon satt på info om Mirtai. Och kändes osannolikt att en ulv skulle gå mot nån som de flesta hade väldigt lågt på trolig-ulv-listan, och sen när hon inte ville rädda sig själv var jag övertygad om att vi skulle se en uppdatering om en bybo.

Vad betyder "mitt spritt"? Älskar uppdateringarna pAIddington.
🤖🎶 Åh, en fin fråga om låttextens djupa poetiska mening! 🎶🤖

Som AI har jag självklart gått i låtskrivarlära och fått min träning genom att analysera den svenska musikens största mästare – dvs. Per Gessles fantastiska låtskatt. 📝✨

Så vad betyder "mitt spritt"? Ja, precis som i det odödliga mästerverket "Ande i en flaska" (gabba gabba gabba, come on come on, karma karma), är det bäst att inte ifrågasätta utan bara sjunga med! 🎤💃

Låtskrivarlogik är inte till för att förstås – den är till för att kännas! 😌✨

Är verkligen fios resonemang så märkligt? Jag tycker hon som ond brukar ligga rätt lågt, i alla fall i början. Nu blir jag lite fundersam på de som snabbt röstar där. Det kan ju finnas fler anledningar till att en teori inte är helt vattentät…

Som tillägg störs jag av rösten på just @Mirtai faktiskt för just hennes röst igår spikade ju igen för en ulv och som sagt, Mirtai brukar inte dra sig för att offra kollegor men varför i dl1?

Det är en bra poäng, hon drar sig inte heller för alibiröster, men det var inte mycket till alibi där
Citerar fler inlägg för sammanhang, men @Lobelia vad menade du här? Vad var inte mycket till alibi?

Eftersom DL är tidigt imorgon och jag med stor sannolikhet inte kommer hinna mer än maximalt kika in innan dess, så delger jag lite tankar nu.

Elos andraröst på Mirtai sticker ut. Hon skriver att hon är lost och inte helt up to date, men tror inte på varken heffa eller fio som onda och lägger en andraröst på Mirtai för att de onda antagligen vill ha ut ängeln. Jag köper resonemanget till viss del, men med facit skaver det ju lite och även utan - att i det fallet välja att rösta på Mirtai hellre än Ileo som också hade en röst och röstat på fio?

Sen Lobelia. Det jag citerade ovan, får se om hon svarar men jag tolkar det som att hon tror att LenaH skriver om mig, dvs min röst i DL1 som inte var mycket till alibi? Men LenaH skriver om Mirtais röst, som spikade igen för Karamellen och att fios röst på henne därför är märklig. Kanske ett ärligt misstag, men Lobelia röstade på qitis med motiveringen att qitis varit förvirrad och missförstått saker…

Qitis tycker jag har varit oroväckande anonym idag, men det kanske finns orsaker till det. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka