@PaddingtonUlvarna käkar Hedinn som var siare.
Dag-DL 21.00
Natt-DL Imorgon 09.00
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@PaddingtonUlvarna käkar Hedinn som var siare.
Dag-DL 21.00
Natt-DL Imorgon 09.00
hon kan inte ha siat mig, för då skulle hon veta att jag inte är ond.Jag hittar ingenting som känns tydligt i hedinns inlägg efter natten. Antingen har hon siat en god eller så har hon siat paddington som ond
är det så enkelt så är det ju plättlättDet här funderade jag på lite och jag tror inte att någon ulv alibiröstade i DL1. Det fanns oerhört lite att gå på och risken med BMs extraröst plus avgörande vid lika hade kunnat göra att lyan förlorade en medlem redan med en gång.
Om vi då anammar den något enkla teorin så gör det att du, @fio och @hemlig bör vara goda + Hedinn och Mirtai vilket ger 5 goda av 7. Jag vet min roll, då är det bara en god kvar att hitta och resten är ulvar!
Jag ska läsa igenom hela leken igen och se vad jag kan lista ut men jag gillar enkelheten i den här teorin.
Apropå typ inget så måste jag flagga för dålig tid här imorgon. Ska först vara några timmar på jobbet från typ 12-13 och sen ska mamma och jag ut och äta och jag har bara mobilen att surfa på![]()
Jag ser nog än så länge på @hemlig lite som @Myrten gör - hon är inte jätterutinerad och har bara lekt en hel lek.är det så enkelt så är det ju plättlätt
Men jag är inte säker på om ulvarna verkligen fattade innan DL precis hur den dolda rösten kunde slå.
Själv kom jag på det efteråt när jag reflekterade om rösterna ( det inlägget som sedan jag hamnade i diskussion med Paddington och fio om)
Jag hade ju en tidig röst på mig , hade jag insett konsekvenserna av BM dolda röst och utslagskraft så hade jag kanske inte lagt en uddaröst i det läget utan istället nog väntat för att ha chansen att lägga en röst som skulle kunnat göra att jag inte åkte
Ser också att både Myrten och Artline inte heller greppat det, så det är inte säkert att lyan heller greppat det innan den diskussionen kom upp efter DL.
Så även om jag gillar din enkla teori så tror jag inte att vi ska ta för givet att inga alibiröster förekommit.
Med dessa tankar kanske jag får revidera lite vad jag skrev tidigare ang det att ingen ulv borde lagt upp en lyakompis till att kunna bli lynchad i slutet av DL1,
Dock så tycker jag fortfarande att Artline känns som god oavsett den tanken pga hur hon skriver och resonerar
Har väldigt svårt att tro att hon är ond med tanke på att hon kommer till ungefär samma slutsatser som mig, även om vi tagit lite olika vägar för att komma till slutsatserna.
fio är mer svårbedömd, och jag är lite rädd för att jag fått misstankar om henne under lekens gång för att hon dels hakade på Padddis efter DL1 och sedan hakade på habina imorse. Jag tyckte att jag kommit på något tidigare idag med mitt inlägg #388 ,men som sagt det är ju å andra sidan inte alls säkert att ulvarna hade koll på exakt hur BM röst kunde påverka
Jag håller med om att Habina är klart misstänkt
Myrten har inte skrivit något som fått mig att reagera, men å andra sidan är hon ju ingen duvunge på detta med ulvspel
Jag tycker dock att hemligs röst på mig idag ( igen!) inte talar till hennes fördel
Hur ser du på den rösten om det skulle visa sig att jag var god senare i leken @LenaH ?
Du skrev ju att du inte tyckte att den uddarösten gjorde till eller från vad du anser om henne?
Alltså siaren är väl den enda som har haft möjlighet att sia i denna leken, och hann ju bara få svar på en sia, så det har ju inte ens hjälpt spionen särskilt mycket ur det hänseendet?
Känner du dig säker på att hemlig( och för den delen fio och Artline) är god ? Eller är det bara din tanke om att inga alibiröster förekommit som ligger till grund för det?
Jag är mer som en sluten musslaApropå ostron...![]()
Jag håller med om att Artline inte är misstänkt för mig alls. Baserat på vad hon skrivit och röstat i leken@Artline har jag hittills inte sett något misstänkt ifrån och hon låg nog mer åt goda hållet för mig även innan jag kom på min eminenta teori. Hon var efter @Paddington redan igår och det talar till hennes fördel.
Om nu inte Paddi visar sig vara god nu då men det tror jag inte.
Det var ju ingen rolig läsning nu när jag kommit till slutet av tråden, verkar som ni har bestämt er och det finns inte så mycket jag kan göra åt det
Alltså jag är helt säker på att jag inte är siad, men eftersom jag känner mig mycket mer Paddington än vanligt å inte riktigt hänger med i allt här leken och faktiskt inte kommer på ngn annan att rösta på - så får jag väl lita på er att ni faktiskt har rätt.
Paddington röstar på Paddington
Förresten - skulle en ond @fio hakat på om Snurris? Det hade ju varit väldigt onödigt? Där tycker jag hennes andraröst talar till hennes fördel.Jag håller med om att Artline inte är misstänkt för mig alls. Baserat på vad hon skrivit och röstat i leken
Jag tror inte heller att Paddington skulle vara god, det hon skriver nu är bara ett sista krampaktigt försök att verka god( skulle jag tro)
Jag själv blev mycket tidigt frågande till Paddington för det sätt hon skrev till mig i den diskussion vi hade direkt efter DL1
Jag fattade inte varför hon gick så efter mig- såååå oklart var det väl ändå inte vad jag menade oavsett om det var självklarheter eller inte. Så jag upplevde att hon försökte skapa misstankar mot mig helt enkelt.
Fio som sagt, skitsvår att bedöma- det är ju fio
Och jag vet att hon och jag ofta brukar misstänka varandra, även om vi båda är goda , så försöker se lite bortom det just bara för det. Hon har lagt två andraröster i båda lyncherna
Hon följde mig med en röst på mirtai ( dock så snabbt att det mycket väl kan vara att hon inte alls sett min röst. Och det hon anförde för att rösta där är ju precis samma som jag reagerade på så det säger jag inget om)
igår la hon en andra röst på snurrfian och där var det hela 8 minuter emellan så det borde hon ju sett ( kommer inte ihåg om hon skrivit något om det - var ju inte med "live" igår utan läste sista 45 minuterna innan DL och har läst en gång till idag. men just det har jag inget i minnet eller noterat om)
som sagt väldigt osäker ang fio, kan precis lika gärna vara ond som god för mig just nu
Inte oväntat direkt , ffa inte efter hennes röstinläggJag tror inte att jag behöver en röstlista
Ni har just lynchat ulven Paddington
Var jag ULV!!!????Jag tror inte att jag behöver en röstlista
Ni har just lynchat ulven Paddington
Förresten - skulle en ond @fio hakat på om Snurris? Det hade ju varit väldigt onödigt? Där tycker jag hennes andraröst talar till hennes fördel.
Förresten - skulle en ond @fio hakat på om Snurris? Det hade ju varit väldigt onödigt? Där tycker jag hennes andraröst talar till hennes fördel.
in a minute!Någon som känner för att posta röstlistor för alla dagar?