ja eftersom det är andra dagen och vi har haft en DL så har jag inte några bättre teorier, min förstadags teori var att du var en ulv som försökte vara god, och sålänge ingen annan sticker ut så kommer jag fortsätta att hålla dig som ond. För just nu är det som att hitta en nål i en höstack. :crazy:

Dock ett STORT plus till dig @Snurrfian som faktiskt tar tag i leken och försöker teoria. Det är inte lätt såhär tidigt. Ska försöka knåpa ihop något när tiden på jobb räcker till..

Dock ett STORT plus till dig @Snurrfian som faktiskt tar tag i leken och försöker teoria. Det är inte lätt såhär tidigt. Ska försöka knåpa ihop något när tiden på jobb räcker till..
:D Jag gör mitt bästa, det finns inte så mycket att gå på liksom... ;) Sen är min tidsplan lite tvärs emot alla andras, jag har gott om tid på dagarna, på kvällarna tjocknar det till istället och jag har svårare att sitta och fundera på teorier. ;)

Matmissbrukaren
Förutom lite OT har MM inte gjort så mycket väsen av sig. Ifrågasatt Habina om hennes röst, vad säger detta? Förmodligen inget..
LenaH
Har inte deltagit något i OT-snacket, men har knappt heller deltagit i leken än så länge. Hon kom in, lade sin röst och försvann nästan igen.
Lobelia
Är igång och ifrågasätter, försöker få igång leken. Detta är ett klart plus, men det kanske också kan vara en ulv som inte vill bli utpekad till just en ulv som försöker ligga lite lågt. (Gud vad långsökt det blev, men ja bara en tanke)
Bumpo
Hallå? Var är du?

Paddington
Bara lite OT här med, rättade snurrfian när hon började snurra lite om friendsarena, (fattade inte ens vad som hände där) Jag gillar Paddingtons teoriinlägg så väntar med spänning.

Snurrfian
Försöker teoria och få igång leken, därav ett plus av mig. Dock lite på om att andra ska komma med bättre teorier mm. när man bara frågar om hennes tankar.

Koppen
Inget konstigt, lade sin röst på mig för att jag hade skrivit tre inlägg och verkade chilla.. Ja det var ju en förstadags teori så inga kommentarer om det.

19:17 Snurrfian röstar på Paddington
21:11 Habina röstar på matmissbrukaren

21:15 Paddington röstar på Koppen
21:16 Koppen röstar på Lilltess
21:16 LenaH röstar på Snurrfian
21:18 Lobelia röstar på Habina
21:22 lilltess röstar på snurrfian
21:27 Matmissbrukaren röstar på Habina

Bumpo och Cirkus missar röstningen

Habina åker efter lottning

Ulvarna käkar Cirkus
En sak jag upptäckte här:

Efter att ha bollat mellan MM och lobelia av samma anledning
Men varför liksom? För att Habina röstade på MM eller för att hon misstänkte Lobelia med?
Här visste MM till 99% att Habina skulle läggas upp för lottning. Visste kanske även Lobelia och MM att detta skulle gå omärkt förbi då man kanske tror att det endast är en hämndröst från MMs sida och inte tror att de samarbetar? Detta tåls att fundra på.

19:17 Snurrfian röstar på Paddington
21:15 Paddington röstar på Koppen
21:16 Koppen röstar på Lilltess
21:16 LenaH röstar på Snurrfian
21:22 lilltess röstar på snurrfian

Bumpo och Cirkus missar röstningen

Habina åker efter lottning

Ulvarna käkar Cirkus

Nu kommer det svåra att försöka uttyda något av det här, det är svårt så här i början, det verkar lite väl otroligt att två ulvar skulle rösta på samma, men en ulv skulle kunna hänga på en gods röst, det gör att Lilltess och Matmissbrukaren möjligtvis skulle kunna vara ulvar. Men Matmissbrukarens röst kan lika gärna vara en hämnd röst och då är frågan om Lobelia var så med att hon kom på att Matmissbrukaren antagligen skulle lägga en hämndröst och därmed hängde på den.
Sen är det frågan med Lilltess, varje röst är viktig när vi är så få, frågan är om en ulv skulle våga sticka ut näsan så mycket första DL och vara medskyldig till att rösta ut en god?

Är det inte lite väl riskabelt för två kollegor att rösta på samma sådär som du har som teori?
Min röst var en förstadagsröst, och det tror jag Lobelias var med. Jag förstår att hon reagerade på Habinas teori om godiset, det gjorde ju jag med.
Det kändes som en långsökt teori om att vi skulle vara kollegor bara för att vi OTar om godis.

Är det inte lite väl riskabelt för två kollegor att rösta på samma sådär som du har som teori?
Min röst var en förstadagsröst, och det tror jag Lobelias var med. Jag förstår att hon reagerade på Habinas teori om godiset, det gjorde ju jag med.
Det kändes som en långsökt teori om att vi skulle vara kollegor bara för att vi OTar om godis.
Nej nu missförstod du mig, jag menar att en av er är ulv, vem är dock en aning oklart... ;) Det beror lite på hur slipad @Lobelia är... ;)

Nej nu missförstod du mig, jag menar att en av er är ulv, vem är dock en aning oklart... ;) Det beror lite på hur slipad @Lobelia är... ;)
Beroende på hur slipad jag är så förutser jag om MM kommer att rösta på Habina precis som jag?

PS Snurris, är du medveten om att om MM är ulv så är du klart misstänkt. Du fick två röster och klarade dig tack vare lottning. Ulvarna kan rimligen inte veta vem som är vem av de goda så det är ganska likgiltigt vem som åker ut, men om MM som ond röstat ut goda Habina så kan det vara för att skydda dig som ond. Personligen tror jag att MM är för smart och rutinerad för det, men å andra sidan så kan hon göra det just för att hon är smart och rutinerad och ingen tror att hon skulle avslöja sig så.

Hämdröster som nån nämde tidigare hänger jag med på men hämdröster tror jag inte man kan se så allvarligt på flrsta DL.
Jag har även jag funderat på MM' s röst på Habina.
Men jag suger på teorier så jag vill avvakta lite.
Ska ha parmiddag om en timma men sedan ska jag läsa igenom igen och se om jag blir klokare.
(Förmodligen inte... Är jag nånsin det?) O_o

Har du några bättre teorier? :D

Jag har då inga sämre, den är väldigt långsökt att jag röstar för att jag gissar att någon annan ska rösta på personen.

Vad sägs om att jag hoppas på det? Liksom andra kanske hoppades på samma sak så som du med Paddis? Eller så fasar man ör det för att man genast blir utpekad.

Beroende på hur slipad jag är så förutser jag om MM kommer att rösta på Habina precis som jag?

PS Snurris, är du medveten om att om MM är ulv så är du klart misstänkt. Du fick två röster och klarade dig tack vare lottning. Ulvarna kan rimligen inte veta vem som är vem av de goda så det är ganska likgiltigt vem som åker ut, men om MM som ond röstat ut goda Habina så kan det vara för att skydda dig som ond. Personligen tror jag att MM är för smart och rutinerad för det, men å andra sidan så kan hon göra det just för att hon är smart och rutinerad och ingen tror att hon skulle avslöja sig så.

Jag är för smart och rutinerad för det. Skulle aldrig ta en sån risk. Jag räddar alltid mig själv i första hand och vill inte kopplas ihop till någon kollega om jag är ulv för att inte röja hela lyan.
Och så här tidigt i leken är det extra korkat att försöka rädda en kollega.
Det är något man kan göra längre in i leken när man tror sig tjäna på det.

Vi har dessutom sett i dom senaste lekarna att dom som alibiröstat i första lynch har rykt rätt så fort av någon anledning.
Så frågan jag ställer mig är om någon vågat alibirösta denna gången? :cautious:

Jag blir alltid misstänksam när deltagare skriver att de hittat leken, gör några OT och sedan inget mer.
Fine; ibland skriver folk att de är upptagna av olika anledningar.

Kan de vara ulvar säkra på sin sida och känner att de kan ligga lågt? Eller ligger de lågt för att inte sticka ut?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025