Att inte vara aktiv alls tycker inte jag är någon ulvstrategi, det kan alltid komma upp ngt IRL oavsett vilken roll man har som får påverkan på lekmöjligheten.

(klippte bort gårdagens röstlistan för att förkorta citatet)

En sak jag upptäckte här:
21:11 Habina röstar på matmissbrukaren

Efter att ha bollat mellan MM och lobelia av samma anledning
21:18 Lobelia röstar på Habina
Men varför liksom? För att Habina röstade på MM eller för att hon misstänkte Lobelia med?
21:27 Matmissbrukaren röstar på Habina
Här visste MM till 99% att Habina skulle läggas upp för lottning. Visste kanske även Lobelia och MM att detta skulle gå omärkt förbi då man kanske tror att det endast är en hämndröst från MMs sida och inte tror att de samarbetar? Detta tåls att fundra på.

Fast @Lilltess, det där skrev jag redan i morse:

Utifrån gårdagens röstning ser jag att Habina tog upp ett ev samband mellan Lobelia och Matmissbrukaren och röstade på Matmissbrukaren. Lobelia och Matmissbrukaren röstade bland de allra sista och bägge två röstade på Habina. Matmissbrukarens röst känns som en hämndröst, säger egentligen inget om hennes roll men att även Lobelia röstar på Habina får mig att fundera.

Vilket faktiskt gör mig lite misstänksam mot dig. Det har inte varit särskilt mycket teoriinlägg tidigare så att du inte sett mitt inlägg känns inte helt troligt, men varför då planka det? Är det för att du inte kommer på någon egen teori eller vill verka mer aktiv? Jag hade inte reagerat om du tagit upp att du sett mitt inlägg och byggt vidare på mina funderingar men nu känns det som om du nästan tagit det rakt av.

Ang diskussionen om ev alibiröst el räddning av ev kollega. Iaf utifrån gårdagens röstning så har de 6 första rösterna hamnat på olika personer. Det är fyra personer kvar att rösta. Sedan kommer ytterligare två röster som hamnar på de två personer som fått de senaste rösterna (vilket ser nu mer ut som en slump om man kollar tiderna för min, koppen och LenaHs röst eftersom de rösterna kom med en minuts mellanrum). Jag tror ju inte att någon ulv så här tidigt i leken skulle komma en kollega till undsättning om denne låg illa till (flest röster el risk för lottning).

19:17 Snurrfian röstar på Paddington
21:11 Habina röstar på matmissbrukaren
21:15 Paddington röstar på Koppen
21:16 Koppen röstar på Lilltess
21:16 LenaH röstar på Snurrfian
21:18 Lobelia röstar på Habina
21:22 lilltess röstar på snurrfian
21:27 Matmissbrukaren röstar på Habina

Som Matmissbrukaren skriver så har alibiröster tidigt i lekarna alltid straffat sig (iaf i de senaste lekarna) och de flesta som är med i leken har ju också deltagit i dem vilket gör att de har detta färskt i minnet. Fast eftersom det är ulvlek vi leker så ska man ju aldrig säga aldrig, allting kan ju hända, sedan får vi väl inte glömma att två av tio missade röstningen igår och det kan ju vara så att man trodde/hoppades att det skulle komma fler röster på slutet och maskera ett försök till alibiröst även om det känns långsökt.

Beroende på hur slipad jag är så förutser jag om MM kommer att rösta på Habina precis som jag?

PS Snurris, är du medveten om att om MM är ulv så är du klart misstänkt. Du fick två röster och klarade dig tack vare lottning. Ulvarna kan rimligen inte veta vem som är vem av de goda så det är ganska likgiltigt vem som åker ut, men om MM som ond röstat ut goda Habina så kan det vara för att skydda dig som ond. Personligen tror jag att MM är för smart och rutinerad för det, men å andra sidan så kan hon göra det just för att hon är smart och rutinerad och ingen tror att hon skulle avslöja sig så.

:D Jag tänkte inte ens så långt! :D Jag borde ha gjort det efter ett antal lekar men nej jag hade inte ens en tanke på det... :crazy:

Vi har dessutom sett i dom senaste lekarna att dom som alibiröstat i första lynch har rykt rätt så fort av någon anledning.
Så frågan jag ställer mig är om någon vågat alibirösta denna gången? :cautious:
Nja, jag vill minnas att Lena klarade sig länge. På det hela taget tycker jag att folk efter ett par tre omgångar tar lätt på vad folk röstade på första vändan. Det säger så lite och det är först när man misstänker folk av andra skäl som det spelar någon roll. Det enda jag noterat är att folk tar till det i brist på bättre.

Jag blir alltid misstänksam när deltagare skriver att de hittat leken, gör några OT och sedan inget mer.
Fine; ibland skriver folk att de är upptagna av olika anledningar.

Kan de vara ulvar säkra på sin sida och känner att de kan ligga lågt? Eller ligger de lågt för att inte sticka ut?
Detta reagerar jag lite på, för mig säger inte aktiviteten någonting om spelarens eventuella god- eller ondhet. Däremot blir de ju svårare att bedöma (skämsmössa på mig själv) men @Koppen själv har ju inte direkt kommit med något matnyttigt?

Detta är det närmaste teoriinlägg som kommit från Koppen.

Forts följer..

Nja, jag vill minnas att Lena klarade sig länge. På det hela taget tycker jag att folk efter ett par tre omgångar tar lätt på vad folk röstade på första vändan. Det säger så lite och det är först när man misstänker folk av andra skäl som det spelar någon roll. Det enda jag noterat är att folk tar till det i brist på bättre.
Jag tror dessutom att alla lekar går i cirklar, allt har redan prövats och då kommer vi till "å ena sidan, å andra sidan" ... @Myrten ... ;)

@Snurrfian letar galen. Så galen att jag undrar om hon i förväg tänker spamma leken för att ändå ligga på inläggstopp även om hon ska sitta på Friends imorgon. :p
Några tankemissar hit och dit men det känns som en "normal" Snurrfia.

Jag tyckte först att Snurris var misstänkt som vanligt, egentligen som brist på bättre. Den svaga teorin att MM försökt skydda en ulvkollega. Hon verkar i så fall ha snurrat till det ordentligt med tanke på att teorin att MM eller jag skulle vara onda och vilja få ut Habina slår tillbaks på henne själv. Vad säger detta mej? Inte mycket, men jag ser det som högst otroligt att Snurris ockuperar lyan tillsammans med MM. Hon borde rimligen tänkt på det då och inte snurrat om det :)

@Lilltess
Fattar inte, menar du här att jag bara hade skrivit tre inlägg?

Koppen
Inget konstigt, lade sin röst på mig för att jag hade skrivit tre inlägg och verkade chilla.. Ja det var ju en förstadags teori så inga kommentarer om det.

Detta skaver lite, Lilltess ifrågasätter hur @Koppen tänkte men senare har hon helt släppt det utan att Koppen någonsin svarade?

Fick hon svar i lyan? Hm.

@Paddington jo jag har faktiskt helt missat det, har snabbläst på jobb genom telefonen hela dagen. Dessutom hade jag nog inte skrivit att jag såg fram emot teoriininlägg från dig om jag hade sett att du redan skrivit det..

Utifrån dom fyra sista rösterna så känns Lilltess mest åt det onda hållet med en andraröst på Snurrfian.
Hon gjorde så det i det läget hade varit Snurrfian som skulle rykt. Hon kunde inte veta om min röst på Habina som kom några min senare.
Eller så är det LenaH som är den onda av dom två. Lobelia vet jag inte var hon står men hon kändes ärlig i sina inlägg hon skrev till Habina efter hela godisgrejen och som att hon ville reda ut det.
Och mig själv behöver jag ju inte fundera över.

Och koppen är var?

Detta reagerar jag lite på, för mig säger inte aktiviteten någonting om spelarens eventuella god- eller ondhet. Däremot blir de ju svårare att bedöma (skämsmössa på mig själv) men @Koppen själv har ju inte direkt kommit med något matnyttigt?

Detta är det närmaste teoriinlägg som kommit från Koppen.

Forts följer..

Jag håller med dig här, men aktivitet kan avslöja, ju fler ord man skriver dess större sannolikhet är det att någon hugger. Det är svårt att hitta teorier mot folk som inte skriver och ibland inte ens röstar. Vissa hakar upp sig på precis allt och man kan få försvara den mist oskyldiga stavelse.

Förresten har väl ingen pratat om rollfördelningen än? :p
Fast iofs borde det vara klart att det är tre ulvar så det här inlägget var kanske meningslöst. :o

@Lilltess

Detta skaver lite, Lilltess ifrågasätter hur @Koppen tänkte men senare har hon helt släppt det utan att Koppen någonsin svarade?

Fick hon svar i lyan? Hm.

Jag frågade för jag inte fattade hennes mening, när jag läste det lät det som hon pratade om sig själv typ. Sen såklart kommer jag hålla i minnet att hon inte ens kunde svara på en enkel fråga, men vill inte hänga upp mig på det, hon kan ju trots allt ha missat det!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar