Att inte vara aktiv alls tycker inte jag är någon ulvstrategi, det kan alltid komma upp ngt IRL oavsett vilken roll man har som får påverkan på lekmöjligheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag!!
(klippte bort gårdagens röstlistan för att förkorta citatet)
En sak jag upptäckte här:
21:11 Habina röstar på matmissbrukaren
Efter att ha bollat mellan MM och lobelia av samma anledning
21:18 Lobelia röstar på Habina
Men varför liksom? För att Habina röstade på MM eller för att hon misstänkte Lobelia med?
21:27 Matmissbrukaren röstar på Habina
Här visste MM till 99% att Habina skulle läggas upp för lottning. Visste kanske även Lobelia och MM att detta skulle gå omärkt förbi då man kanske tror att det endast är en hämndröst från MMs sida och inte tror att de samarbetar? Detta tåls att fundra på.
Utifrån gårdagens röstning ser jag att Habina tog upp ett ev samband mellan Lobelia och Matmissbrukaren och röstade på Matmissbrukaren. Lobelia och Matmissbrukaren röstade bland de allra sista och bägge två röstade på Habina. Matmissbrukarens röst känns som en hämndröst, säger egentligen inget om hennes roll men att även Lobelia röstar på Habina får mig att fundera.
Beroende på hur slipad jag är så förutser jag om MM kommer att rösta på Habina precis som jag?
PS Snurris, är du medveten om att om MM är ulv så är du klart misstänkt. Du fick två röster och klarade dig tack vare lottning. Ulvarna kan rimligen inte veta vem som är vem av de goda så det är ganska likgiltigt vem som åker ut, men om MM som ond röstat ut goda Habina så kan det vara för att skydda dig som ond. Personligen tror jag att MM är för smart och rutinerad för det, men å andra sidan så kan hon göra det just för att hon är smart och rutinerad och ingen tror att hon skulle avslöja sig så.
Nja, jag vill minnas att Lena klarade sig länge. På det hela taget tycker jag att folk efter ett par tre omgångar tar lätt på vad folk röstade på första vändan. Det säger så lite och det är först när man misstänker folk av andra skäl som det spelar någon roll. Det enda jag noterat är att folk tar till det i brist på bättre.Vi har dessutom sett i dom senaste lekarna att dom som alibiröstat i första lynch har rykt rätt så fort av någon anledning.
Så frågan jag ställer mig är om någon vågat alibirösta denna gången?
Detta reagerar jag lite på, för mig säger inte aktiviteten någonting om spelarens eventuella god- eller ondhet. Däremot blir de ju svårare att bedöma (skämsmössa på mig själv) men @Koppen själv har ju inte direkt kommit med något matnyttigt?Jag blir alltid misstänksam när deltagare skriver att de hittat leken, gör några OT och sedan inget mer.
Fine; ibland skriver folk att de är upptagna av olika anledningar.
Kan de vara ulvar säkra på sin sida och känner att de kan ligga lågt? Eller ligger de lågt för att inte sticka ut?
Jag tror dessutom att alla lekar går i cirklar, allt har redan prövats och då kommer vi till "å ena sidan, å andra sidan" ... @Myrten ...Nja, jag vill minnas att Lena klarade sig länge. På det hela taget tycker jag att folk efter ett par tre omgångar tar lätt på vad folk röstade på första vändan. Det säger så lite och det är först när man misstänker folk av andra skäl som det spelar någon roll. Det enda jag noterat är att folk tar till det i brist på bättre.
Fattar inte, menar du här att jag bara hade skrivit tre inlägg?
Koppen
Inget konstigt, lade sin röst på mig för att jag hade skrivit tre inlägg och verkade chilla.. Ja det var ju en förstadags teori så inga kommentarer om det.
Detta reagerar jag lite på, för mig säger inte aktiviteten någonting om spelarens eventuella god- eller ondhet. Däremot blir de ju svårare att bedöma (skämsmössa på mig själv) men @Koppen själv har ju inte direkt kommit med något matnyttigt?
Detta är det närmaste teoriinlägg som kommit från Koppen.
Forts följer..
Lilltess finns på min långa shortlist också, men det är väl ganska naturligt att släppa en fråga om en dålig förstadagsteori. Koppen verkar dessutom inaktiv...