*muttrar* att ni ska ge er på mig jämt? ;) Fast @Habina är det ännu mer synd om! ;) @Lilltess jag kan väl knappast räkna med att vara kvar på fredag oavsett om jag är god eller ond? Men jag tyckte att det var schysst att säga till i god tid om det nu blir så att jag är kvar då, det gör det enklare för alla! Samma sak till @LenaH , här försöker man vara schysst för spelet och så håller man på att åka dit för det... ;)
Men var försvann @bumpo ? Missade hon att det var DL idag?
Menar du att du tycker det var en svag röst?!? :eek: :o

FÖRLÅT allihop!
Jag slocknade och vaknade inte av klockan - jag vaknade nu. Tyvärr så funksr min skalle så att när jag blir hjärntrött (en av få sviter efter stroken) så somnar jag väldig tvärt och uppenbarligen så vaknar jag inte heller :(

Det var ju en väldigt spridd röstning. Och avslutades med en lottning mellan två spelare och en god som åkte. Det enda som jag noterar i själva röstningen är att de två som det lottades mellan är de två som fick sista 4 rösterna.

FÖRLÅT allihop!
Jag slocknade och vaknade inte av klockan - jag vaknade nu. Tyvärr så funksr min skalle så att när jag blir hjärntrött (en av få sviter efter stroken) så somnar jag väldig tvärt och uppenbarligen så vaknar jag inte heller :(

.
Du ska vara rädd om dig! :love:

Håller med Snurris - ta hand om dig @cirkus :love:

Sedan är det en intressant notering du gör ang rösterna Cirkus, ofta är förstadags-rösterna väldigt spridda men att de var de fyra sista rösterna som var avgörande är intressant, vet inte vad det säger egentligen men kan vara värt att hålla i minnet.

@Lilltess jag kan väl knappast räkna med att vara kvar på fredag oavsett om jag är god eller ond? Men jag tyckte att det var schysst att säga till i god tid om det nu blir så att jag är kvar då, det gör det enklare för alla!

Fast lilltess reagerade inte på att du skulle vara borta, lilltess skrev att det var ditt "nu tar vi de onda" hon reagerade på.

Fast lilltess reagerade inte på att du skulle vara borta, lilltess skrev att det var ditt "nu tar vi de onda" hon reagerade på.
Du menar att det var det här hon reagerade på:
:bump: Nu har alla hittat hit! :D Nu gäller det bara att hitta vilka ondingar vi har... :cautious:

Ja det har jag nog uttryckt i varje lek jag har varit med i oavsett om jag har varit ond eller god... Har jag missat något eller är det inte det vi gör? :confused: *noterar* du får inte skriva att du letar efter onda för då är du själv ond... :meh::D

Utifrån gårdagens röstning ser jag att Habina tog upp ett ev samband mellan Lobelia och Matmissbrukaren och röstade på Matmissbrukaren. Lobelia och Matmissbrukaren röstade bland de allra sista och bägge två röstade på Habina. Matmissbrukarens röst känns som en hämndröst, säger egentligen inget om hennes roll men att även Lobelia röstar på Habina får mig att fundera.

Du menar att det var det här hon reagerade på:

Ja det har jag nog uttryckt i varje lek jag har varit med i oavsett om jag har varit ond eller god... Har jag missat något eller är det inte det vi gör? :confused: *noterar* du får inte skriva att du letar efter onda för då är du själv ond... :meh::D

Kan inte svara på vad lilltess reagerade på, det får hon göra själv - men troligen var det väl det inlägget.

*Uppdatering*

Tyvärr överlevde inte Cirkus natten!
Cirkus var häxa

Eftersom en fråga jag fått under natten nu blir aktuell så kan jag meddela att om häxan lyckades förhäxa någon innan hon dog, så kommer den förhäxningen att gälla vid dagens lynch, trots att häxan är död.

DagDL 21.30 (Jag kan råka bli några minuter sen med uppdatering då jag jobbar till sent ikväll)

@Paddington och @Snurrfian , ja det var det. Såklart är ju meningen att vi ska hitta onda men jag vet inte känslan igår var bara att det skulle sitta en ond där och skriva "nu hittar vi onda" .dessutom är det typ omöjligt att hitta onda första DL, jag ville inte ha en röst som basarades på vem som gillar vad för julgodis. :D

@Paddington och @Snurrfian , ja det var det. Såklart är ju meningen att vi ska hitta onda men jag vet inte känslan igår var bara att det skulle sitta en ond där och skriva "nu hittar vi onda" .dessutom är det typ omöjligt att hitta onda första DL, jag ville inte ha en röst som basarades på vem som gillar vad för julgodis. :D
Jag förlåter väl dig också då... ;)

19:17 Snurrfian röstar på Paddington
21:11 Habina röstar på matmissbrukaren

21:15 Paddington röstar på Koppen
21:16 Koppen röstar på Lilltess
21:16 LenaH röstar på Snurrfian
21:18 Lobelia röstar på Habina
21:22 lilltess röstar på snurrfian
21:27 Matmissbrukaren röstar på Habina

Bumpo och Cirkus missar röstningen

Habina åker efter lottning

Ulvarna käkar Cirkus

Nu kommer det svåra att försöka uttyda något av det här, det är svårt så här i början, det verkar lite väl otroligt att två ulvar skulle rösta på samma, men en ulv skulle kunna hänga på en gods röst, det gör att Lilltess och Matmissbrukaren möjligtvis skulle kunna vara ulvar. Men Matmissbrukarens röst kan lika gärna vara en hämnd röst och då är frågan om Lobelia var så med att hon kom på att Matmissbrukaren antagligen skulle lägga en hämndröst och därmed hängde på den.
Sen är det frågan med Lilltess, varje röst är viktig när vi är så få, frågan är om en ulv skulle våga sticka ut näsan så mycket första DL och vara medskyldig till att rösta ut en god?

Ulvarna käkar Cirkus

Nu kommer det svåra att försöka uttyda något av det här, det är svårt så här i början, det verkar lite väl otroligt att två ulvar skulle rösta på samma, men en ulv skulle kunna hänga på en gods röst, det gör att Lilltess och Matmissbrukaren möjligtvis skulle kunna vara ulvar. Men Matmissbrukarens röst kan lika gärna vara en hämnd röst och då är frågan om Lobelia var så med att hon kom på att Matmissbrukaren antagligen skulle lägga en hämndröst och därmed hängde på den.
Sen är det frågan med Lilltess, varje röst är viktig när vi är så få, frågan är om en ulv skulle våga sticka ut näsan så mycket första DL och vara medskyldig till att rösta ut en god?

Fast det är ju bara du och ev ulvkompisar/tvilling som vet om du är god el ej.. Så innan motsatsen är bevisad kan du vara vad som helst..

Ulvarna käkar Cirkus

Så du menar på allvar att jag skulle vara ulv och räkna ut att MM skulle hämndrösta?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025