Tarvligt
- god sia
inte lita på
Men å andra sidan så behöver vi inte ha ihjäl det svarta fåret, med lite tur så godförklarar siaren det svarta fåret, ulvarna försöker käka, går miste om käk och tror att det är den välsignade och käkar igen och hoppsan så blev vi av med det svarta fåret. Nu försöker jag se det positiva med det hela...
Nackdelen är att vi får någon som siaren kanske tror är god men som jobbar för den onda sidan och att den därmed kan lyckas få någon ulv godförklarad av någon anledning.
Goda Roller
Vad som känns extra lurigt den här leken är dels att Svarta Fåret syns som god i en sia, Det är ju ytterst vilseledande, därmed går det inte att lita på att någon är god även om sian säger det.
Cirkus, Snurrfian och jag tog upp det faktum att en god sia inte är att lita på (kort slutsats) i och med att en ond (Svarta Fåret) visas som god i en sia. Vi har alla uttryckt oss på olika sätt, men summa sumarum. Vi konstaterade alla samma sak. Och efteråt så röstade BSF på mig utifrån en teori som baseras på att jag och Snurrfian diskuterat samma ämne, det faktum att cirkus inte gjort det tas inte upp.
Cirkus diskuterar BSF röst och hennes teori runt ferrari/snurris. Dock visade det sig ju att BSF är lika ovetande som övriga goda om vilka som är vad, därför är det kanske lite tidigt att dra slutsats att dom MÅSTE vara onda för BSF diskuterade dom.
Det leder mig till ovanstående citat. Att BSF var ovetandes igår om vilka övriga goda samt onda var i leken igår, som alla andra goda. Så där håller jag med MikaTela, att det känns tidigt att dra slutsatsen att jag är ond utifrån att BSF hade det som teori, och dessutom röstade på mig. Hur många inlägg hade jag skrivit innan jag fick min röst från BSF? Ett? eller möjligen två. Där jag själv satt och räknade och funderade högt.
cirkus röstar på FiaM
Hon är expert på att rösta på en som icke är i farozonen i DL1. Jag kan köpa att hon röstar på Q, men motiveringen är redigt dålig. det finns annat att ta på nöär det gäller Q. jag tror hon bra vill följa sin linje som god men är egentligen ond
Cirkus lägger sen en utstickande röst på FiaM som visade sig vara röstfifflaren, rösten läggs 21.00, alltså i sista minuten. Kanske för att vara säker på att FiaM inte skulle bli utröstad, det känns mera ludet att lägga ensamma röster, speciellt så nära DL och dessutom första DL. När ingen ulv vill sticka ut hakan och rösta ut en god.
Tänker faktiskt rösta nu, för att vara säker på att det blir gjort idag. Ska jobba 21.15 så kommer kolla via mobilen innan, och jag vet också att lägga en första röst gör att jag riskerar att själv åka ut (se vad som hände med BSF....), men det är en chansning jag får ta.
Ferrari röstar på cirkus
För att hon har låst sig fast vid BSF förstadagsteori om mig och Snurrfian, när hon egentligen påpekade exakt samma sak och därmed också borde falla in under samma teori. BSF verkade missa att cirkus också konstaterade att en god sia inte var att lita på, Cirkus verkar vilja ta tillfället i akt och peka ut mig. Hennes sena röst på FiaM känns också väldigt tillgjord, speciellt då hon i efterhand påpekar att BSF teori var bra nog för att eventuella ulvar skulle vilja haka på det. Men då borde väl också goda haka på samma teori om den nu var skarp? Eller är det så att de flesta andra ser svagheten i den förstadagsteorin, speciellt efter att BSF hade en god roll, hon kunde omöjligt vetat något om mig eller min roll.
Nej, det känns mest som att cirkus spånar vidare på BSF teori idag då hon visade sig vara god, och iom det försöka få ut en annan god (mig), på denna förstadagsteori. Så därför röstar jag som jag gör.
*mycket snurrig motivering*