Ulvlek: Tolv små bukefalister

Alltså behöver fråga igen tror jag? ställde frågan tidigt för att ha koll på det?
@Hedinn svarade som jag citerade, jag tolkade det som att eftersom BSF åkte i första lynch och hamnade i goda lyan, så kunde spioninforad delas ut direkt efter nattDL imorse? Som det var i förra leken? Eller är det först efter dagens DL första raden levereras?
Förvirrad.....

Jag har tolkat det som att hon gör som jag gjorde. Spioninfo når åskådarna efter nattDL, åskådarna väljer rad till dagDL och raden delas ut efter dagDL. Efter nattDL idag kan ju omöjligt något ha hunnit delats ut, det har helt enkelt inte varit tillräckligt många DL än.

Förtydligande efter vissa frågor jag fått på PM:

- Gällande spioninfon står det i beskrivningen att de i goda lyan ska välja info att skicka och till vem, innan dag-DL. Dvs de får spioninfon efter natt-DL, gör valet innan dag-DL, då infon skickas ut till mottagaren.

- All information ges ut efter jag uppdaterat, om inget av någon anledning skulle påverka uppdateringen, men då meddelar jag det.

- Vissa roller kan ge utfall av information som kommer vid annan tidpunkt än just vid en DL.

Tarvligt
- god sia
inte lita på

Men å andra sidan så behöver vi inte ha ihjäl det svarta fåret, med lite tur så godförklarar siaren det svarta fåret, ulvarna försöker käka, går miste om käk och tror att det är den välsignade och käkar igen och hoppsan så blev vi av med det svarta fåret. Nu försöker jag se det positiva med det hela... :cautious:
Nackdelen är att vi får någon som siaren kanske tror är god men som jobbar för den onda sidan och att den därmed kan lyckas få någon ulv godförklarad av någon anledning.

Goda Roller
Vad som känns extra lurigt den här leken är dels att Svarta Fåret syns som god i en sia, Det är ju ytterst vilseledande, därmed går det inte att lita på att någon är god även om sian säger det.

Cirkus, Snurrfian och jag tog upp det faktum att en god sia inte är att lita på (kort slutsats) i och med att en ond (Svarta Fåret) visas som god i en sia. Vi har alla uttryckt oss på olika sätt, men summa sumarum. Vi konstaterade alla samma sak. Och efteråt så röstade BSF på mig utifrån en teori som baseras på att jag och Snurrfian diskuterat samma ämne, det faktum att cirkus inte gjort det tas inte upp.

Cirkus diskuterar BSF röst och hennes teori runt ferrari/snurris. Dock visade det sig ju att BSF är lika ovetande som övriga goda om vilka som är vad, därför är det kanske lite tidigt att dra slutsats att dom MÅSTE vara onda för BSF diskuterade dom.

Det leder mig till ovanstående citat. Att BSF var ovetandes igår om vilka övriga goda samt onda var i leken igår, som alla andra goda. Så där håller jag med MikaTela, att det känns tidigt att dra slutsatsen att jag är ond utifrån att BSF hade det som teori, och dessutom röstade på mig. Hur många inlägg hade jag skrivit innan jag fick min röst från BSF? Ett? eller möjligen två. Där jag själv satt och räknade och funderade högt.

cirkus röstar på FiaM

Hon är expert på att rösta på en som icke är i farozonen i DL1. Jag kan köpa att hon röstar på Q, men motiveringen är redigt dålig. det finns annat att ta på nöär det gäller Q. jag tror hon bra vill följa sin linje som god men är egentligen ond

Cirkus lägger sen en utstickande röst på FiaM som visade sig vara röstfifflaren, rösten läggs 21.00, alltså i sista minuten. Kanske för att vara säker på att FiaM inte skulle bli utröstad, det känns mera ludet att lägga ensamma röster, speciellt så nära DL och dessutom första DL. När ingen ulv vill sticka ut hakan och rösta ut en god.

Tänker faktiskt rösta nu, för att vara säker på att det blir gjort idag. Ska jobba 21.15 så kommer kolla via mobilen innan, och jag vet också att lägga en första röst gör att jag riskerar att själv åka ut (se vad som hände med BSF....), men det är en chansning jag får ta.

Ferrari röstar på cirkus
För att hon har låst sig fast vid BSF förstadagsteori om mig och Snurrfian, när hon egentligen påpekade exakt samma sak och därmed också borde falla in under samma teori. BSF verkade missa att cirkus också konstaterade att en god sia inte var att lita på, Cirkus verkar vilja ta tillfället i akt och peka ut mig. Hennes sena röst på FiaM känns också väldigt tillgjord, speciellt då hon i efterhand påpekar att BSF teori var bra nog för att eventuella ulvar skulle vilja haka på det. Men då borde väl också goda haka på samma teori om den nu var skarp? Eller är det så att de flesta andra ser svagheten i den förstadagsteorin, speciellt efter att BSF hade en god roll, hon kunde omöjligt vetat något om mig eller min roll.

Nej, det känns mest som att cirkus spånar vidare på BSF teori idag då hon visade sig vara god, och iom det försöka få ut en annan god (mig), på denna förstadagsteori. Så därför röstar jag som jag gör.

*mycket snurrig motivering*

Och efteråt så röstade BSF på mig utifrån en teori som baseras på att jag och Snurrfian diskuterat samma ämne, det faktum att cirkus inte gjort det tas inte upp.
(...)
BSF verkade missa att cirkus också konstaterade att en god sia inte var att lita på, Cirkus verkar vilja ta tillfället i akt och peka ut mig.

Vi vet ju att BSF var god och att hon inte hade någon extra info, så vad spelar det för roll om BSF missade vad cirkus konstaterade? Sen, om jag minns rätt, så var det flera som gav det där med sian av fåret väldigt stor betydelse, vilket både jag och cirkus tonade ner.

LenaH hittade leken sent (som hon även aviserat om i förväg) och lägger en uddaröst på MikaTela i DL1, innan hon lägger rösten där så känns det i inlägget innan som att hon lite kanske vet att BSF och Habina är goda? # 106 syftar jag på. Jag funderar över om en uddaröst på en återvändare kändes som ett hyfsat säkert val i DL1 att inte bli inblandad i att granskas? Lite kändes det också som att hon bäddar för att rösta på Snurrfian, bara att Mirtai kom före med en motivering som hon kanske själv tänkt sig att använda? Och inte vågade lägga en andraröst då?( om nu de två sitter i lyan tillsammans) I det läget när hon röstade så hade BSF( som vi vet var god ) 2 röster och Habina( som vi inte vet än vart hon hör hemma) 2 röster sedan ligger det ströröster på mig, snurrfian och Ferrari. Jag saknar lite det jag upplever att LenaH brukar göra när hon är god- teorierna om vilka som är onda, hon räds ju inte direkt att försöka peka ut dem tidigt. Jag tycker att det verkar som LenaH spelar lite safe och det får mig att fundera på om hon sitter i lyan? Jag vill se mer av hennes tankar
Jag visste inte att Bsf var god och jag vet heller inte om Habina är god.
Jag tyckte dock att det var väldigt enkla röster på dem båda två och ffa Bsf råkar ofta ut för att bli lynchad tidigt bara för att hon måste rösta tidigt. Habina la också en tidig röst och det kändes lite likadant där.

Jag tyckte igår inte att det var någon som stack ut öht, därav kortkommentaren och när min mamma envisades med att ringa mig vid 20.30 så tog jag det jag reagerade mest på, vilket var MikaTelas röst + motivering.

Haha, att jag kan vara tidig kanske jag kan gå med på men dag 1? :p
Mitt mönster är väl snarare att jag är rätt inaktiv dag 1 & 2 och har tröttnat framåt dag 4? :o :p

Skämt åsido, jag har så enormt mycket mindre tid just nu och är förbannat trött så det är mest det. Nu ska jag käka middag och återkommer förhoppningsvis med några tankar efter det.

Men ingen har väl dragit en sådan slutsats?

Jag tycker bara att det föreföll ganska intressant att ingen följde bsf i teorin utan snarare röstade på bsf.

Fast BSFs teori kom ju väldigt tidigt och det var helt uppenbart att hon försökte hitta något när egentligen inget finns, så varför skulle någon följa hennes teori? Dock intressant med rösterna på henne då dessa var ovanligt svaga, tycker jag.

cirkus röstar på FiaM

Hon är expert på att rösta på en som icke är i farozonen i DL1. Jag kan köpa att hon röstar på Q, men motiveringen är redigt dålig. det finns annat att ta på nöär det gäller Q. jag tror hon bra vill följa sin linje som god men är egentligen ond

Ja, FiaMs motivering var helkass men din är ju inte bättre? Sen kunde hon ju omöjligt veta om q skulle vara i farozonen eller inte. Jag undrar om det kan vara så att det är du som inte ville rösta på någon i farozonen :cautious:

Det känns ju som om du hakat upp dig på BSF's teori om mig och Snurrfian utifrån första DL. Du lade själv ingen röst på varken mig eller Snurrfian, men tycker det är konstigt att ingen hakade på BSF och röstade på oss. Varför röstade du inte på mig eller Snurrfian om du tyckte BSF teori var något att gå på? Har du försökt se andra aspekter än det faktum att jag & Snurris råkade diskutera Svarta Fåret och hur den ses i sior?

Jag har ingen aning om Snurrfians roll, det kan ju kanske vara så att ulvarna röstade på BSF för att hon är en bättre spelare? För att de vet att jag inte är lika skarp och därför inte ett lika stort hot. Jag vet min roll, jag vet varken din eller Snurrfians. Men det känns lite lurigt att du hakat upp dig på en teori som egentligen bara baserar sig på att vi råkade nämna samma sak, att Svarta Fåret visas som god i sia.

Jag har redan förklarat att JAG inte tyckte att någon av er var tillräckligt skum för att vilja rösta där. Vad jag var förvånad över snarast är ju att inte någon ond hakade på och röstade på dig om du är god. Capice? JAG har inte hakat upp mig på bsfs teori alls, Inte det minsta. Det jag noterat är hur rösterna efter den föll och ingen föll på dig. En ren BoP föll på Snurris.

Cirkus, Snurrfian och jag tog upp det faktum att en god sia inte är att lita på (kort slutsats) i och med att en ond (Svarta Fåret) visas som god i en sia. Vi har alla uttryckt oss på olika sätt, men summa sumarum. Vi konstaterade alla samma sak. Och efteråt så röstade BSF på mig utifrån en teori som baseras på att jag och Snurrfian diskuterat samma ämne, det faktum att cirkus inte gjort det tas inte upp.

Nu gick jag tillbaka för att läsa. Cirkus rimmade lite om sian och höll sen med mig om att "problemet" är överdrivet. Snurris och du var väl de som skrev mest om detta inledningsvis. Jag tycker inte ni konstaterade samma sak då både du och Snurris verkade tycka att det var ett betydligt större problem än vad jag och cirkus tyckte. Men jag blir osäker på vad du menar med "det faktum att cirkus inte gjort det"? Vad har cirkus inte gjort?

Fast BSFs teori kom ju väldigt tidigt och det var helt uppenbart att hon försökte hitta något när egentligen inget finns, så varför skulle någon följa hennes teori? Dock intressant med rösterna på henne då dessa var ovanligt svaga, tycker jag.

Ja. De var ovanligt svaga och väldigt lika. Och ingen av dom verkade notera det jag kopiera för ett bra tag sen bsfs ambivalens.

Ja, FiaMs motivering var helkass men din är ju inte bättre? Sen kunde hon ju omöjligt veta om q skulle vara i farozonen eller inte. Jag undrar om det kan vara så att det är du som inte ville rösta på någon i farozonen :cautious:

Fast hennes var ju en ren BoP och i det läget vara inte Q i nån farozon. Nu visade det ju sig att hon var god och följde sitt vanliga goda mönster. Jag ville inte rösta på nån av de som hade röster på sig och ja, rösten på henne var lite för att jag inte ville rösta på nån som jag var osäker på (tex bsf)

q4 - ju mer jag läser hit och dit och väger fram och tillbaka så känns hennes panikförsök att ändra sin röst väldigt luden. Om hon nu är god så vet hon inte vilka roller bsf, Habina och Niyama har.
Hon säger dessutom att hon inte hann reflektera över bollens sena röst. Alltså stod det 2 - 2 när hon ändrade sin.
Det som talar emot är att jag tror q4 är en van spelare och då vore ovanstående ett stort misstag av en ulvarna!

Vi vet ju att BSF var god och att hon inte hade någon extra info, så vad spelar det för roll om BSF missade vad cirkus konstaterade? Sen, om jag minns rätt, så var det flera som gav det där med sian av fåret väldigt stor betydelse, vilket både jag och cirkus tonade ner.

Exakt det undrar jag med?
Det var ju vad Snurris också hade som extra argument mot bsf.

q4 - ju mer jag läser hit och dit och väger fram och tillbaka så känns hennes panikförsök att ändra sin röst väldigt luden. Om hon nu är god så vet hon inte vilka roller bsf, Habina och Niyama har.
Hon säger dessutom att hon inte hann reflektera över bollens sena röst. Alltså stod det 2 - 2 när hon ändrade sin.
Det som talar emot är att jag tror q4 är en van spelare och då vore ovanstående ett stort misstag av en ulvarna!

Fast nja.
Jag tror ju att habina är god och det gör att Q's röständring inte syftar till att skydda en ond Habina i allafall. (i själva verket just därför tror jag att habina är god - Q hade aldrig i livet outat sig på det viset som ond).

Jag hänger inte med. Vad vore ett stort misstag? Om hon ville rädda Habina borde hon ju ha ändrat till någon som hade en röst, inte till mig?

(q4 är relativt ny)

Jag hänger inte med. Vad vore ett stort misstag? Om hon ville rädda Habina borde hon ju ha ändrat till någon som hade en röst, inte till mig?

(q4 är relativt ny)

Det vore dumt att ändra sin röst till nån slumpmässig utan röst som inte skulle påverka något i den sena stunden.
Förstår du?

Jag har ju gjort min lilla redovisning redan innan denna morgon. Ingenting har framkommit som ändrar vad jag tänker. Snarare tvärt om. Ferrari har inte tittat på något annat än mina funderingar ingen annan alls, dessutom har hon inte tagit in VAD jag har skrivit utan utgår från helt felaktiga saker. Det är för mig hyffsat ludet. Faktumet att det hamnade lätta röster på bsf men inte en enda på Ferrari gör i min bok F klart misstänkt. Jag menar alltså inte att goda borde följt efter på Ferrari, men kanske de onda - om F varit god.

cirkus röstar på Ferrari

(nu ska jag fira sonens 20års dag)

Det vore dumt att ändra sin röst till nån slumpmässig utan röst som inte skulle påverka något i den sena stunden.
Förstår du?

Ja, det vore ju korkat om syftet skulle vara att rädda Habina. Vet absolut inte var jag har Q men just att hennes röständring skulle vara för att rädda någon har jag släppt.

Jag har helt glömt bort leken. :o Vill tacka @Hedinn för att dl inte är mitt i bonde söker fru (enda programmet jag ser öht), så jag kan kanske få ihop något i tid till dl.

Korta reflektioner för att i alla fall bidra med något.

Cirkus tycker jag resonerar på bra, hon går igenom diskussionen kring blacksmithfarm och förklarar sig när så behövs. Har en tanke om MikaTela som ond om jag är god, men det verkar inte vara någon större misstanke. Jag tänker fortsätta ha cirkus neutral tills vidare.

Quarter4ever tycker jag har betett sig knepigt hittills i leken. Dels att hon försökte ändra röst till Niyama, men framförallt hur hon har försökt förklara sig kring det och mest verkar snurra in sig i konstiga resonemang. Däremot vill jag inte säga att hon är ond pga det, utan hon får också fortsätta vara neutral.

Niyama vänder och vrider på det mesta som vanligt, så där blir jag inte särskilt hjälpt. :p Mer än att hon förstås får andra att klargöra saker så jag slipper fråga dem. ;)

MikaTela tycker jag betedde sig konstigt igår, och jag är inte helt med på hur hon menade. Samtidigt har hon inte spelat på ett tag och det är aldrig lätt att rösta vid DL1.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar