Ulvlek: Tolv små bukefalister

MikaTela - två helskumma motiveringar och jag skulle solklart rösta på henne om det inte vore för att jag har för mig att jag brukar tycka att hon spelar urskumt.
Cirkus - känns hal, skum motivering igår och det kändes verkligen som att hon bara tog första bästa för att slänga iväg en udda röst.
q4 - för att hon försökte få det till att jag skrivit något som jag inte alls skrivit igår. Sen röständringen, att hon röstade på mig fast hon inte misstänkte mig för att peka på hur dom hon misstänker fick upp sitt spår. Det sistnämnda känns dock bara udda, inte misstänkt. Och sen att FiaM käkades talar väl inte helt till q4s fördel.
Du har en poäng. Eller antagligen flera.
Vad menar du med att käket av FiaM talar till qs nackdel? *trög*

Jag har försökt hitta något mer skumt men det skummaste jag har är @bollen__ inkastade röst på bsf i sista minuten, jag tycker att det tyder på att hon skulle ha kunnat bli informerade i lyan och har en bra motivering och får dessutom ut en god. Snurrfian röstar på Bollen_ eftersom jag tror att hon är ulv som såg chansen att få ut en god och kunna skylla det på tidsbrist.

Nej, jag uppfattar det som att @cirkus reagerar på vad som inte hände igår, att ingen tog chansen att följa bsf och att det luktar lite ulv.

Ja, fast det tycker inte jag är konstigt för jag tycker BSFs motivering var så svag. Men i läget när Ferrari skrev sitt röstinlägg idag hade jag inte alls uppfattningen att cirkus försökte få ut henne pga BSFs teori :confused:

Nu går jag över till mobilen istället så ni vet om det blir knepiga inlägg eller om ni råkar bli bannade istället... :angel:

Jag skulle vilja se mer av @bollen__ och kanske få en förklaring på varför hon slog spiken i kistan för BSF trots tidsbrist, just nu tycker jag att hon är synnerligen skum med så få inlägg och ändå vågar sig på det.

I övrigt är jag mest inne på @LenaH om att det är för lite oskumma, det mesta går att förklara liksom... :cautious:

Tja, jag hade ingen aning om att det var spiken i kistan - som jag skrev så tog jag bara det jag kunde få ihop en teori om och slängde in rösten. Det var ju typiskt att hon var god. Alternativet hade ju varit att missa att rösta och det ville jag ju inte gärna göra.

Du har en poäng. Eller antagligen flera.
Vad menar du med att käket av FiaM talar till qs nackdel? *trög*

Att ulvarna antagligen vill undvika att käka fåret (även om det är skyddat så är det ju onödigt att slänga bort en natts käk på det) och FiaM röstade på q4. Ulvarna antar troligtvis att fåret inte röstat på en av dom. Jag har i alla fall varit i lyan när fåret varit med och vi valt att käka någon som röstat på någon av oss just för att undvika fåret. Det kan förstås också vara så att ingen ulv fick nån röst eller att FiaM bara käkades för att hon levde länge i förra leken.

Att ulvarna antagligen vill undvika att käka fåret (även om det är skyddat så är det ju onödigt att slänga bort en natts käk på det) och FiaM röstade på q4. Ulvarna antar troligtvis att fåret inte röstat på en av dom. Jag har i alla fall varit i lyan när fåret varit med och vi valt att käka någon som röstat på någon av oss just för att undvika fåret. Det kan förstås också vara så att ingen ulv fick nån röst eller att FiaM bara käkades för att hon levde länge i förra leken.
Aha! Många tankar i en följd där. Alltså, jag tänker sällan så öht för det blir för många "å ena sidan, å andra sidan" för mig. Jag tror inte det finns nån manual längre.

Tror mer på Ferrari än Cirkus i så fall. Om nu inte båda är goda eller onda... Jag tror inte en ond cirkus skulle spela som hon gjort den här gången. Ferrari däremot, det känns som hon försöker klistra på en teori på cirkus som cirkus faktiskt inte framfört

Jag fick känslan av att Ferrari lite desperat försökte hitta något att misstänka cirkus för...

Jag är här sent idag också tyvärr. Det här med ulvlekande och nattjobb är verkligen inte min melodi - får nog ta lekpaus ett tag efter denna lek. Hjärnan är typ damm och jag måste snart åka iväg. Varför har inte dygnet fler timmar? :arghh:
Nåväl, jag har försökt läsa igenom leken sen igår.
Q - jag tycker visserligen att Q var lite mystisk när hon ändrade rösten sådär - men jag tycker inte att det är något som en ond Q skulle göra. Tycker det är mer synonymt med en god Q, även om hon såklart kan luras så gör det iaf inte att jag misstänker henne pga det.
cirkus - inte sett något direkt skumt med henne heller, kan följa hennes tankar kring ferrari och bsf och lynchen igår och de verkar ju ganska vettiga men frågan är om det verkligen gör Ferrari ond att inga fler röster hamnade där igår?
LenaH - verkar vara ungefär lika disträ som jag :p Svårt att säga något här.
Mirtai - tycker alltid att Mirtai är lite småskum men nu har man ju lärt sig den hårda vägen :angel: så svårt att säga något nu.

Jag tycker MikaTela lagt en lätt röst på Q. Det sticker ut lite i mina ögon eftersom det känns som det faktiskt finns en hel del annat att gå på.
Ferrari är den som är mest skum idag tycker jag. Jag tycker hon verkar få oss att tro att cirkus tyckt något som hon inte tyckt.

Mirtai röstar på Ferrari med ovanstående motivering

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar