Ulvlek: Tolv små bukefalister

Quarter4ever tycker jag har betett sig knepigt hittills i leken. Dels att hon försökte ändra röst till Niyama, men framförallt hur hon har försökt förklara sig kring det och mest verkar snurra in sig i konstiga resonemang. Däremot vill jag inte säga att hon är ond pga det, utan hon får också fortsätta vara neutral.

Det är väl rätt typiskt q4 oavsett roll? :D Eller vid närmare eftertanke kanske hon t.o.m är rörigare som god när hon faktiskt inte har koll?

Alltså - jag hade nån briljant (iaf i mitt eget huvud...) tanke om att eftersom FiaM var röstfifflare så levde kanske @quarter4ever farligt igår och det kanske var nån räddningsaktion på gång där men insåg sen att ingen kunde vetat det igår ändå. Ridå.

q4s röständring var väldigt märklig men jag kan efter att ni andra stött och blött den under dagen och igår kväll inte direkt se vad den skulle tjänat till? Iaf inget som kunde gynnat q själv så jag släpper nog den för nu.

@bollen__ s spik i kistan för bsf sticker ju också ut en del men skulle en ond boll gjort något så uppseendeväckande? Jag har den på noteralistan men har sett för lite av bollen både före och efter det så jag avvaktar.

@Snurrfian fick inte min röst igår vilket bara i sig är ett trendbrott men jag tyckte hon resonerade rätt vettigt fast kanske för vettigt? Jag tippar faktiskt inte ond utanför lyan den här gången för då är hon mer uppgiven men hon kanske är ond med sällskap istället? Hm.

Kommer nog ha dåligt med tid närmare 21 då jag snart blir avlöst som barnvakt över en kopp kaffe.
Därför väljer jag att lägga min röst redan nu.

Mikatela röstar på quarter4ever.

Pga hennes röständring då hon inte gillade att jag röstade på Habina också. Och hennes röst hade isf gått från kanske betydelsefull till totalt utan relevans.

@Snurrfian fick inte min röst igår vilket bara i sig är ett trendbrott men jag tyckte hon resonerade rätt vettigt fast kanske för vettigt? Jag tippar faktiskt inte ond utanför lyan den här gången för då är hon mer uppgiven men hon kanske är ond med sällskap istället? Hm.

Just det, jag reagerade på att du tyckte att hon resonerade vettigt (visst var det du som skrev det igår?). Jag tycker nämligen hennes röstmotivering är helskum. Dels är det väldigt lätt att hugga på den som gör det otacksamma jobbet att lägga första rösten, dels drar hon upp att BSF utelämnat cirkus fast cirkus aldrig var en del av den diskussionen, hon rimmade ju bara lite.

Kommer nog ha dåligt med tid närmare 21 då jag snart blir avlöst som barnvakt över en kopp kaffe.
Därför väljer jag att lägga min röst redan nu.

Mikatela röstar på quarter4ever.

Pga hennes röständring då hon inte gillade att jag röstade på Habina också. Och hennes röst hade isf gått från kanske betydelsefull till totalt utan relevans.

Fast så gör Q alltid. Inte lätt för dig att veta såklart men hon blir inte ond i min bok pga sen röständring

Cirkus, Snurrfian och jag tog upp det faktum att en god sia inte är att lita på (kort slutsats) i och med att en ond (Svarta Fåret) visas som god i en sia. Vi har alla uttryckt oss på olika sätt, men summa sumarum. Vi konstaterade alla samma sak. Och efteråt så röstade BSF på mig utifrån en teori som baseras på att jag och Snurrfian diskuterat samma ämne, det faktum att cirkus inte gjort det tas inte upp.

Det leder mig till ovanstående citat. Att BSF var ovetandes igår om vilka övriga goda samt onda var i leken igår, som alla andra goda. Så där håller jag med MikaTela, att det känns tidigt att dra slutsatsen att jag är ond utifrån att BSF hade det som teori, och dessutom röstade på mig. Hur många inlägg hade jag skrivit innan jag fick min röst från BSF? Ett? eller möjligen två. Där jag själv satt och räknade och funderade högt.

Cirkus lägger sen en utstickande röst på FiaM som visade sig vara röstfifflaren, rösten läggs 21.00, alltså i sista minuten. Kanske för att vara säker på att FiaM inte skulle bli utröstad, det känns mera ludet att lägga ensamma röster, speciellt så nära DL och dessutom första DL. När ingen ulv vill sticka ut hakan och rösta ut en god.

Tänker faktiskt rösta nu, för att vara säker på att det blir gjort idag. Ska jobba 21.15 så kommer kolla via mobilen innan, och jag vet också att lägga en första röst gör att jag riskerar att själv åka ut (se vad som hände med BSF....), men det är en chansning jag får ta.

Ferrari röstar på cirkus
För att hon har låst sig fast vid BSF förstadagsteori om mig och Snurrfian, när hon egentligen påpekade exakt samma sak och därmed också borde falla in under samma teori. BSF verkade missa att cirkus också konstaterade att en god sia inte var att lita på, Cirkus verkar vilja ta tillfället i akt och peka ut mig. Hennes sena röst på FiaM känns också väldigt tillgjord, speciellt då hon i efterhand påpekar att BSF teori var bra nog för att eventuella ulvar skulle vilja haka på det. Men då borde väl också goda haka på samma teori om den nu var skarp? Eller är det så att de flesta andra ser svagheten i den förstadagsteorin, speciellt efter att BSF hade en god roll, hon kunde omöjligt vetat något om mig eller min roll.

Nej, det känns mest som att cirkus spånar vidare på BSF teori idag då hon visade sig vara god, och iom det försöka få ut en annan god (mig), på denna förstadagsteori. Så därför röstar jag som jag gör.

*mycket snurrig motivering*

Jag tycker det här känns skumt! För visst var det så att @cirkus skrev att teorin inte var tillräckligt bra?

Nattat sonen och kör via mobilen så kan inte leta inlägget...

Just det, jag reagerade på att du tyckte att hon resonerade vettigt (visst var det du som skrev det igår?). Jag tycker nämligen hennes röstmotivering är helskum. Dels är det väldigt lätt att hugga på den som gör det otacksamma jobbet att lägga första rösten, dels drar hon upp att BSF utelämnat cirkus fast cirkus aldrig var en del av den diskussionen, hon rimmade ju bara lite.
Vettigt är ju en subjektiv term ;) men mer att hon hade en linje i sitt tänk, hon kan vara så enormt mycket snurrigare och då utan stringens.
Röstmotiveringen kommer jag inte riktigt ihåg utan jag tänkte mer på hur hon resonerade innan.
Jag kör i ärlighetens namn rätt mycket ad hoc just nu för jag är så satans trött och vill helst lägga mig i soffan och somna framför Homeland. :o

Jag tycker det här känns skumt! För visst var det så att @cirkus skrev att teorin inte var tillräckligt bra?

Nattat sonen och kör via mobilen så kan inte leta inlägget...
Ja, @cirkus tyckte inte teorin höll egentligen men tyckte den var en hyfsad förstadagsteori såpass tidigt under dagen.
Cirkus reagerade mer på att ingen följde den.

Jag skulle vilja se mer av @bollen__ och kanske få en förklaring på varför hon slog spiken i kistan för BSF trots tidsbrist, just nu tycker jag att hon är synnerligen skum med så få inlägg och ändå vågar sig på det.

I övrigt är jag mest inne på @LenaH om att det är för lite oskumma, det mesta går att förklara liksom... :cautious:

Själv tycker jag alla är för oskumma. :crazy:
Alltså - jag känner att jag sitter här och är rätt förlåtande inför allt möjligt. :arghh:

MikaTela - två helskumma motiveringar och jag skulle solklart rösta på henne om det inte vore för att jag har för mig att jag brukar tycka att hon spelar urskumt.
Cirkus - känns hal, skum motivering igår och det kändes verkligen som att hon bara tog första bästa för att slänga iväg en udda röst.
q4 - för att hon försökte få det till att jag skrivit något som jag inte alls skrivit igår. Sen röständringen, att hon röstade på mig fast hon inte misstänkte mig för att peka på hur dom hon misstänker fick upp sitt spår. Det sistnämnda känns dock bara udda, inte misstänkt. Och sen att FiaM käkades talar väl inte helt till q4s fördel.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar