cirkus hittade leken först och har inte riktigt kunnat sluta rimma på haiku- vilket inte säger något om hennes roll alls, har haft lite funderingar kring sia och tjuvande av densamma samt hur fåret visas vid sia. får pudla lite om benämningen hagga till Snurrfian, tydligen det enda som rimmade på tagga
Skriver bra sammanställningar både igår och idag om alla deltagare, och har många tankar jag själv har. Cirkus är för rutinerad för att det ska säga något om vilken sida hon spelar på , men jag hoppas att hon är på den goda sidan
Ferrari har dividerat om rollfördelningen onda/goda och resonerat med sig själv för att reda ut tankarna kring detta . Blir misstänkt av BSF för detta och får även DL1 första röst på sig av densamme. Jag har precis samma tanke som cirkus här, varför hakade ingen på BSFs röst om nu Ferrari är god? Det är ju sånt som onda brukar vilja göra, eller i alla fall elda på lite. Jag känner mig tveksam om vart jag har Ferrari så här långt
quarter4ever det är jag
Mirtai hittat leken men inte mer då hon är i stallet inför första DL. Snabbt inne igår och röstar i en riktigt BoP röst på Snurrfian Har inte varit inne något mera sedan dess. Jag behöver se mer av Mirtai för att kunna tycka något
MikaTela hittade leken men inte mer än så än så pga jobb första dagen.Röstade på Habina i DL1 strax efter jag själv röstat på Habina. Jag blev rätt spooky över att hon la en andra röst igår, och det var det som fick mig att tveka över om min röst på Habina skulle ligga kvar. MT har deltagit lite i diskussionerna igår efter DL, verkade inte ha koll på att det fanns en roll som var röstfifflare med i spelet. Hon känns mest som en förvirrad god för stunden, men får stå som neutral tills vidare
Niyama resonerar även hon mycket kring svarta fåret och hur det påverkar leken att denne visas som bybo/ god . Ställer frågan till blacksmithfarm om varför hon röstar på den hon tror är svarta fåret i hennes teori-inlägg och inte den som enligt samma inlägg skulle kunna vara ulv. Jag tyckte iofs att BSF resonerade om båda möjligheterna kring de två att båda skulle kunna vara ulvar och den andra får, så lite intressant att Niyama väljer att fokusera på att BSF skulle rösta på den hon håller som troligast får, för så läste inte riktigt jag BSFs röstinlägg. Hon röstade på mig i DL1
Jag känner mig väldigt mycket å ena sidan och å andra sidan när det gäller Niyama.
Hennes röst på mig är inte till hennes fördel heller. jag upplever det lite som att hon sår in lite misstankar här och där, både mot BSF igår och mot mig idag- mycket av hennes resonemang utgår från scenariot att jag skulle vara ulv, vilket känns en aning enkelspårigt. Jag har ingen aning om vart jag har Niyama, hon kan lika gärna vara en god som försöker vända på alla stenar som något helt annat-men håller ett öga på henne iaf
Snurrfian börjar resonera kring hur det svarta fåret kan ”ställa till det” både för siaren ( och i förlängningen andra goda ) samt för ulvarna om de råkar tro att fåret är god om siare skulle godförklara fåret… Fortsätter funderingarna kring risken att fåret kan bli godförklarad via siaren så den kan smyga med till slutet av leken ffa om den kan connecta med lyan. Är detta ett försök att ge instruktioner till fåret? Röstar på BSF igår, vilket gör att hon hamnar i mångas funderingar efter det visade sig att BSF var brevis. Hon verkar inte tycka att det är konstigt att ingen hakar på BSFs röst på Ferrari då den var så dåligt underbyggd- kan det vara ett försvar mot cirkus ( och mina) tankar om att det är lite skumt att Ferrari inte får fler röster, om hon nu är god? Snurrfian verkar vilja ha bollen__ som den mest misstänkta utifrån röstningen sett igår, vilket troligen ger att de två inte sitter i lyan ihop iaf, däremot kan bollen__ mycket väl vara fåret och lyan kan tycka att den kan offras och kanske även ge lite cred till de som driver på ditåt? Noterar också att snurrfian INTE röstar på LenaH, vilket nästan är skrivet i sten annars
Sammantaget så har jag misstankar mot Snurrfian, men kan även hon lika gärna vara god , så får stå som neutral med lite bevakning på sig
Habina förefaller mest inne på att vilja rösta på LL Hedinn i DL1 och i övrigt inte kommit med så mycket input mer än att brevis nog inte får skicka brev till sig själv innan DL1 Lägger en förstaröst på BSF i DL1, vilket jag blev misstänksam emot och valde att lägga min röst på henne. Men fick lite ändrade tankar under kvällen , ffa som det bara minuter efter min röst på Habina kom en till på henne ( MT) På det sätt som Habina därefter skrivit så känner jag att jag inte har henne på min misstänkta-lista idag, även om jag inte heller känner mig säker på att hon är god.Hon får stå som neutral för stunden
bollen__ har redan kommit i julstämning och ställt fram staken
i övrigt har hon mest OT:at och hittat leken, och konstaterat att rim är inte hennes pryl
kommer in med en röst i sista momangen i DL1 , lägger en 3:e röst på BSF. Och tja den sticker ju ut onekligen! Jag funderar på om bollen__ kan vara fåret? i så fall känns det inte så konstigt att hon drämmer till med en röst som ser avgörande ut, hennes roll är ju inte viktigt för onda sidan på det viset iom vinstvillkoren. BSF vet vi ju var god, jag vet att jag är god, och har en fundering om även Habina är god,
i så fall känns det inte direkt nödvändigt för en ulv att lägga en röst på någon av oss tre, lynchen verkar ju gå till de ondas favör oavsett. Så ulv känns inte det troligaste ( OM nu inte Habina är ond ändå) därav min fundering kring om hon är fåret. Eller så är bollen__ god som inte hann läsa mer och la en röst där hon kunde motivera den? Håller mina ögon på bollen__
LenaH hittade leken sent (som hon även aviserat om i förväg) och lägger en uddaröst på MikaTela i DL1, innan hon lägger rösten där så känns det i inlägget innan som att hon lite kanske vet att BSF och Habina är goda? # 106 syftar jag på. Jag funderar över om en uddaröst på en återvändare kändes som ett hyfsat säkert val i DL1 att inte bli inblandad i att granskas? Lite kändes det också som att hon bäddar för att rösta på Snurrfian, bara att Mirtai kom före med en motivering som hon kanske själv tänkt sig att använda? Och inte vågade lägga en andraröst då?( om nu de två sitter i lyan tillsammans) I det läget när hon röstade så hade BSF( som vi vet var god ) 2 röster och Habina( som vi inte vet än vart hon hör hemma) 2 röster sedan ligger det ströröster på mig, snurrfian och Ferrari. Jag saknar lite det jag upplever att LenaH brukar göra när hon är god- teorierna om vilka som är onda, hon räds ju inte direkt att försöka peka ut dem tidigt. Jag tycker att det verkar som LenaH spelar lite safe och det får mig att fundera på om hon sitter i lyan? Jag vill se mer av hennes tankar