Ulvlek: Tolv små bukefalister

Hata leka från mobilen...

@cirkus Jag kommer helt sonika leken igenom hävda att jag är god. Finns det ingen möjlighet för dig att MikaTela också är det då?

@Snurrfian jag hakade inte på någon. Jag reagerade på vad bsf skrivit. Sedan såg jag även att fler gjort det.

@cirkus Jag kommer helt sonika leken igenom hävda att jag är god. Finns det ingen möjlighet för dig att MikaTela också är det då?

@Snurrfian jag hakade inte på någon. Jag reagerade på vad bsf skrivit. Sedan såg jag även att fler gjort det.
Nej jag förstår att du reagerade, det gjorde jag också, men jag "följde" inte heller dig som @cirkus ville få det till. Jag hade diskuterat det tidigare med BSF.

Jag vet att det ofta dyker upp i teorier att ett får kan ha röstat på en ulv för att "visa sig" men har det någonsin hänt? När jag är i lyan brukar vi utesluta att de som röstar på ulvarna är får (om inte ulven är avslöjad då).
.

Jag vet inte om det nånsin har hänt - nu klippte du ju bort resten av vad jag skrivit och där förkastar jag ju den tanken helt och hållet.

Nu fattar jag inte alls vad du menar?

Visst finns det möjlighet att MikaTela är god, men jag tycker hennes röst är skum - iom att jag inte tycker du är så särskilt skum så gör det hennes röst än märkligare

Nu fattar jag inte alls vad du menar?

Visst finns det möjlighet att MikaTela är god, men jag tycker hennes röst är skum - iom att jag inte tycker du är så särskilt skum så gör det hennes röst än märkligare

Det var det jag menade... Att hon skulle kunna vara skum, men ändå god. :)

FiaM röstade på q4, kan ju tyda på att q4 är ulv och att ulvarna tog en som då inte bör vara får eftersom den röstade på en ulv. Eller så valdes hon bara för att hon levde länge i förra leken men värt att ha i åtanke i alla fall.

Habinas "lynch" mot LL tycker jag är rätt skum. Har aldrig tidigare varit med om nån har velat rösta på LL.

LL är alltid onda och därför så är det ett tryggt val att rösta på LL för då får man garanterat ut en ond. Sen får man ta det med en näve salt att man första DL skämtar om en massa. Jag hade en fundering på att lägga en röst på @quarter4ever igår för att hon alltid kommer vara Christian Grey i mina ögon ;) men såklart, det är ju ingen riktig teori och dessutom med glimten i ögat. Det kändes ju som att du baserade din röst på Hab med motiveringen att hennes lynch mot LL var rätt skum, å andra sidan röstade Mirtai på Snurrfian för att hon alltid är ond utanför lyan ;) .

bollen__ alltså - en spik i kistan på bsf. Väldig tidsbrist och kastar iväg en röst i sista sekund. Trots detta hamnar hon inte allra överst på min lista i denna stund
Ferrari missade röstningen, det som jag noterar är att INGEN följde med bsf och röstade där.

Jag undrar lite hur Bollen_ trots att hon satte spiken i kistan för BSF inte hamnar högst på listan över misstänkta i nuet för dig? Har det att göra med att ulvarna inte vill lägga en utslagsröst? Svårt att gå på tycker jag, som det är nu var det faktiskt Bollen_ som gjorde att BSF åkte. Ulv eller inte, jag blir misstänksam mot de som lägger en utslagsröst. Å andra sidan, tidsbrist känner jag igen, jag var ju inte ens vaken så ;)

Varför skulle folk haka på BSF, att hon hade en snurrig teori om att jag och Snurrfian var ulv/får för att vi råkade ventilera samma tankar? Sen tycker jag det är synd att folk röstar på en som inte kan försvara sig närmare DL, då jag själv råkat ut för det, men det är en annan femma. Jag är god så jag är tacksam att ingen följde BSF och röstade på mig. För självklart vill jag vara med och leka så länge som möjligt.

FiaM röstade på q4, kan ju tyda på att q4 är ulv och att ulvarna tog en som då inte bör vara får eftersom den röstade på en ulv. Eller så valdes hon bara för att hon levde länge i förra leken men värt att ha i åtanke i alla fall.

Jag fattar inte alls vad du menade med detta. FiaM röstade på Q4 och det kan tyda på att Q4 är ulv. Jag vet inte hur Svarta Fåret brukar rösta då jag aldrig sett rollen innan, menar du att Svarta Fåret brukar rösta på en ulv i första lynchen för att "visa" sig? Det var iallafall så som jag tolkade ovanstående citat men eftersom jag känner mig grymt förvirrad så tänkte jag att jag dubbelkollar så att jag förstått dig rätt.

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Nu har jag bara skummat igenom snabbt och tagit ut lite citat, ska läsa mera under dagen... :)

Det jag reagerar mest på är jakten på fåret, är inte ulvarna viktigare att få ut?

Jag fattar inte alls vad du menade med detta. FiaM röstade på Q4 och det kan tyda på att Q4 är ulv. Jag vet inte hur Svarta Fåret brukar rösta då jag aldrig sett rollen innan, menar du att Svarta Fåret brukar rösta på en ulv i första lynchen för att "visa" sig? Det var iallafall så som jag tolkade ovanstående citat men eftersom jag känner mig grymt förvirrad så tänkte jag att jag dubbelkollar så att jag förstått dig rätt.

Nej, nu missade du nog ett "inte"? Vanligtvis röstar inte fåret på en ulv, särskilt inte i första DL. Och ulvarna vill ju inte käka fåret (nu är det iofs skyddat men det är ju onödigt att slänga bort en natts käk i onödan), så när jag varit i lyan har det hänt mer än en gång att vi valt att käka någon som röstat på en ulv, för att det med största sannolikhet inte är fåret.

Tillägg: om ulvarna skulle ha trott att FiaM var får skulle de ju inte valt henne.

Jag undrar lite hur Bollen_ trots att hon satte spiken i kistan för BSF inte hamnar högst på listan över misstänkta i nuet för dig? Har det att göra med att ulvarna inte vill lägga en utslagsröst? Svårt att gå på tycker jag, som det är nu var det faktiskt Bollen_ som gjorde att BSF åkte. Ulv eller inte, jag blir misstänksam mot de som lägger en utslagsröst. Å andra sidan, tidsbrist känner jag igen, jag var ju inte ens vaken så ;)

Varför skulle folk haka på BSF, att hon hade en snurrig teori om att jag och Snurrfian var ulv/får för att vi råkade ventilera samma tankar? Sen tycker jag det är synd att folk röstar på en som inte kan försvara sig närmare DL, då jag själv råkat ut för det, men det är en annan femma. Jag är god så jag är tacksam att ingen följde BSF och röstade på mig. För självklart vill jag vara med och leka så länge som möjligt.

Jag tänker att om du är god så är det ju möjligt att åtminstone någon i lyan kanske hakat på bsf's teori om dig. Men nu hakade ingen på.

Anledningen till att bollen__ inte är högst på listan är dels att jag tror att det var flera goda uppe för lynch igår, kanske rent av alla tre (bsf, habina och q) så jag tror inte en ond hade outat sig med sista rösten.

Jag tänker att om du är god så är det ju möjligt att åtminstone någon i lyan kanske hakat på bsf's teori om dig. Men nu hakade ingen på.

Anledningen till att bollen__ inte är högst på listan är dels att jag tror att det var flera goda uppe för lynch igår, kanske rent av alla tre (bsf, habina och q) så jag tror inte en ond hade outat sig med sista rösten.

Fast nu hade inte BSF en jättestark teori mot mig och att då lägga fler röster med samma motivering känns ju mer ludet än något annat, så kan vara av den anledningen att fler inte hakade på mot mig.

Fast nu hade inte BSF en jättestark teori mot mig och att då lägga fler röster med samma motivering känns ju mer ludet än något annat, så kan vara av den anledningen att fler inte hakade på mot mig.

Inga teorier är starka i DL1. Hennes teori var inte jättestark, men inte så jäkla dålig för att vara i DL1 tycker jag - så ja, jag är lite förvånad över att det vändes så mot henne istället för att kolla på de som hon teoriade om

Inga teorier är starka i DL1. Hennes teori var inte jättestark, men inte så jäkla dålig för att vara i DL1 tycker jag - så ja, jag är lite förvånad över att det vändes så mot henne istället för att kolla på de som hon teoriade om
Så du tycker inte att det är märkligt att hon inte ens nämner dig som är den första att dra upp fåret? Och sen väljer att rösta på Ferrari fast logiken i hennes teori borde vara att rösta på mig? Du menar alltså att det är en stark teori? O_o Så pass att du undrar varför ingen följer den? Inte ens du för att vara petnoga...
Dessutom är det lite intressant att du röstar på FiaM som sen ulvarna käkar, jag är inte helt hundra på vad det betyder men det är något som jag reagerar på så här långt.

Så du tycker inte att det är märkligt att hon inte ens nämner dig som är den första att dra upp fåret? Och sen väljer att rösta på Ferrari fast logiken i hennes teori borde vara att rösta på mig? Du menar alltså att det är en stark teori? O_o Så pass att du undrar varför ingen följer den? Inte ens du för att vara petnoga...
Dessutom är det lite intressant att du röstar på FiaM som sen ulvarna käkar, jag är inte helt hundra på vad det betyder men det är något som jag reagerar på så här långt.

Fast vänta nu - jag har inte sagt att det är en STARK teori. Jag har sagt att den inte är jättedålig för att vara i DL1. Min tanke är ju att om Ferrari är god så kanske några ONDA borde tagit chansen och följt teorin. (och om man ska vara petnoga så följde jag inte teorin för jag tycker inte att den var så särskilt hållbar att jag fann någon anledning att rösta på någon av er)

Jag tycker det är en smula märkligt att hon inte nämnde mig, men jag vet inte varför. Läser man hennes teori tycker jag inte att det är jätteskumt att hon väljer att rösta på Ferrari över dig. Hon är ju uppenbart velig:

Jag funderar på om det kan vara så att Ferrari är fåret och Snurrfian ulv? Eller en ulv som tror att Snurrfian är fåret?

Efter att ha varit borta hela fm i stallet är jag nu hemma och har läst ikapp mig vad som hänt sedan kl 8 imorse .
Har ju ingen surf kvar på mobilen efter helgens resa med barn som haft den till att kika på youtube och annat som drar datatrafik. Detta innebär att jag inte kan läsa eller skriva på mobilen just nu om jag inte har wifi tillgängligt.

Det känns som att denna leken lite startar som den förra, de onda lyckas få ut två starka goda specialroller det första som händer.

Det innebär också att de som sitter som åskådare inte heller får särskilt många rader som kan ge dem vilka som är goda.
De rader de kan ha fått inatt
*ängeln skyddar xxx
*siarlärlingen siar xxx
*röstfifflaren röstar på xxx i gårdagens lynch
*ulvarna käkar FiaM ( om nu den raden räknas som spioninfo när käket lyckades)

Av dessa rader så borde det vara ängeln som fått raden om vem siarlärlingen siar som skickats tycker jag, det är den enda säkra goda som kan hittas utifrån detta, ängeln bör ju ha skyddat sig själv inatt iom ingen ond spion finns

Ska läsa igenom allt igen och återkomma med reflektioner etc under dagen

Fast vänta nu - jag har inte sagt att det är en STARK teori. Jag har sagt att den inte är jättedålig för att vara i DL1. Min tanke är ju att om Ferrari är god så kanske några ONDA borde tagit chansen och följt teorin. (och om man ska vara petnoga så följde jag inte teorin för jag tycker inte att den var så särskilt hållbar att jag fann någon anledning att rösta på någon av er)

Jag tycker det är en smula märkligt att hon inte nämnde mig, men jag vet inte varför. Läser man hennes teori tycker jag inte att det är jätteskumt att hon väljer att rösta på Ferrari över dig. Hon är ju uppenbart velig:
Att det var så konstigt att det inte var någon ulv som hängde på tycker jag inte att det är, teorin blev ju ifrågasatt rätt omgående. Som jag har sagt tidigare så tycker jag att det är mer konstigt att du inte tittar närmare på @bollen__ som kommer in och lägger en avgörande röst, jag tycker att det luktar mer ulv än något annat i gårdagens röstning. Jag kan köpa tidsbrist och slänga in en röst, men precis som jag har skrivit tidigare så tycker jag att det är lite knepigt och lite vågat att slänga in en avgörande röst i första dl.

cirkus hittade leken först och har inte riktigt kunnat sluta rimma på haiku- vilket inte säger något om hennes roll alls, har haft lite funderingar kring sia och tjuvande av densamma samt hur fåret visas vid sia. får pudla lite om benämningen hagga till Snurrfian, tydligen det enda som rimmade på tagga
Skriver bra sammanställningar både igår och idag om alla deltagare, och har många tankar jag själv har. Cirkus är för rutinerad för att det ska säga något om vilken sida hon spelar på , men jag hoppas att hon är på den goda sidan

Ferrari har dividerat om rollfördelningen onda/goda och resonerat med sig själv för att reda ut tankarna kring detta . Blir misstänkt av BSF för detta och får även DL1 första röst på sig av densamme. Jag har precis samma tanke som cirkus här, varför hakade ingen på BSFs röst om nu Ferrari är god? Det är ju sånt som onda brukar vilja göra, eller i alla fall elda på lite. Jag känner mig tveksam om vart jag har Ferrari så här långt

quarter4ever det är jag :D

Mirtai hittat leken men inte mer då hon är i stallet inför första DL. Snabbt inne igår och röstar i en riktigt BoP röst på Snurrfian Har inte varit inne något mera sedan dess. Jag behöver se mer av Mirtai för att kunna tycka något

MikaTela hittade leken men inte mer än så än så pga jobb första dagen.Röstade på Habina i DL1 strax efter jag själv röstat på Habina. Jag blev rätt spooky över att hon la en andra röst igår, och det var det som fick mig att tveka över om min röst på Habina skulle ligga kvar. MT har deltagit lite i diskussionerna igår efter DL, verkade inte ha koll på att det fanns en roll som var röstfifflare med i spelet. Hon känns mest som en förvirrad god för stunden, men får stå som neutral tills vidare

Niyama resonerar även hon mycket kring svarta fåret och hur det påverkar leken att denne visas som bybo/ god . Ställer frågan till blacksmithfarm om varför hon röstar på den hon tror är svarta fåret i hennes teori-inlägg och inte den som enligt samma inlägg skulle kunna vara ulv. Jag tyckte iofs att BSF resonerade om båda möjligheterna kring de två att båda skulle kunna vara ulvar och den andra får, så lite intressant att Niyama väljer att fokusera på att BSF skulle rösta på den hon håller som troligast får, för så läste inte riktigt jag BSFs röstinlägg. Hon röstade på mig i DL1
Jag känner mig väldigt mycket å ena sidan och å andra sidan när det gäller Niyama.
Hennes röst på mig är inte till hennes fördel heller. jag upplever det lite som att hon sår in lite misstankar här och där, både mot BSF igår och mot mig idag- mycket av hennes resonemang utgår från scenariot att jag skulle vara ulv, vilket känns en aning enkelspårigt. Jag har ingen aning om vart jag har Niyama, hon kan lika gärna vara en god som försöker vända på alla stenar som något helt annat-men håller ett öga på henne iaf

Snurrfian börjar resonera kring hur det svarta fåret kan ”ställa till det” både för siaren ( och i förlängningen andra goda ) samt för ulvarna om de råkar tro att fåret är god om siare skulle godförklara fåret… Fortsätter funderingarna kring risken att fåret kan bli godförklarad via siaren så den kan smyga med till slutet av leken ffa om den kan connecta med lyan. Är detta ett försök att ge instruktioner till fåret? Röstar på BSF igår, vilket gör att hon hamnar i mångas funderingar efter det visade sig att BSF var brevis. Hon verkar inte tycka att det är konstigt att ingen hakar på BSFs röst på Ferrari då den var så dåligt underbyggd- kan det vara ett försvar mot cirkus ( och mina) tankar om att det är lite skumt att Ferrari inte får fler röster, om hon nu är god? Snurrfian verkar vilja ha bollen__ som den mest misstänkta utifrån röstningen sett igår, vilket troligen ger att de två inte sitter i lyan ihop iaf, däremot kan bollen__ mycket väl vara fåret och lyan kan tycka att den kan offras och kanske även ge lite cred till de som driver på ditåt? Noterar också att snurrfian INTE röstar på LenaH, vilket nästan är skrivet i sten annars :p Sammantaget så har jag misstankar mot Snurrfian, men kan även hon lika gärna vara god , så får stå som neutral med lite bevakning på sig

Habina förefaller mest inne på att vilja rösta på LL Hedinn i DL1 och i övrigt inte kommit med så mycket input mer än att brevis nog inte får skicka brev till sig själv innan DL1 Lägger en förstaröst på BSF i DL1, vilket jag blev misstänksam emot och valde att lägga min röst på henne. Men fick lite ändrade tankar under kvällen , ffa som det bara minuter efter min röst på Habina kom en till på henne ( MT) På det sätt som Habina därefter skrivit så känner jag att jag inte har henne på min misstänkta-lista idag, även om jag inte heller känner mig säker på att hon är god.Hon får stå som neutral för stunden

bollen__ har redan kommit i julstämning och ställt fram staken :p i övrigt har hon mest OT:at och hittat leken, och konstaterat att rim är inte hennes pryl;) kommer in med en röst i sista momangen i DL1 , lägger en 3:e röst på BSF. Och tja den sticker ju ut onekligen! Jag funderar på om bollen__ kan vara fåret? i så fall känns det inte så konstigt att hon drämmer till med en röst som ser avgörande ut, hennes roll är ju inte viktigt för onda sidan på det viset iom vinstvillkoren. BSF vet vi ju var god, jag vet att jag är god, och har en fundering om även Habina är god,
i så fall känns det inte direkt nödvändigt för en ulv att lägga en röst på någon av oss tre, lynchen verkar ju gå till de ondas favör oavsett. Så ulv känns inte det troligaste ( OM nu inte Habina är ond ändå) därav min fundering kring om hon är fåret. Eller så är bollen__ god som inte hann läsa mer och la en röst där hon kunde motivera den? Håller mina ögon på bollen__

LenaH hittade leken sent (som hon även aviserat om i förväg) och lägger en uddaröst på MikaTela i DL1, innan hon lägger rösten där så känns det i inlägget innan som att hon lite kanske vet att BSF och Habina är goda? # 106 syftar jag på. Jag funderar över om en uddaröst på en återvändare kändes som ett hyfsat säkert val i DL1 att inte bli inblandad i att granskas? Lite kändes det också som att hon bäddar för att rösta på Snurrfian, bara att Mirtai kom före med en motivering som hon kanske själv tänkt sig att använda? Och inte vågade lägga en andraröst då?( om nu de två sitter i lyan tillsammans) I det läget när hon röstade så hade BSF( som vi vet var god ) 2 röster och Habina( som vi inte vet än vart hon hör hemma) 2 röster sedan ligger det ströröster på mig, snurrfian och Ferrari. Jag saknar lite det jag upplever att LenaH brukar göra när hon är god- teorierna om vilka som är onda, hon räds ju inte direkt att försöka peka ut dem tidigt. Jag tycker att det verkar som LenaH spelar lite safe och det får mig att fundera på om hon sitter i lyan? Jag vill se mer av hennes tankar

Av dessa rader så borde det vara ängeln som fått raden om vem siarlärlingen siar som skickats tycker jag, det är den enda säkra goda som kan hittas utifrån detta, ängeln bör ju ha skyddat sig själv inatt iom ingen ond spion finns

Fast ingen kan ha fått någon rad än, den första når ju fram efter dagDL.

Nä, men de bör ju kunna levereras efter dag-DL. :)
Alltså behöver fråga igen tror jag? ställde frågan tidigt för att ha koll på det?
@Hedinn svarade som jag citerade, jag tolkade det som att eftersom BSF åkte i första lynch och hamnade i goda lyan, så kunde spioninforad delas ut direkt efter nattDL imorse? Som det var i förra leken? Eller är det först efter dagens DL första raden levereras?
Förvirrad.....

bsf - röstar på Ferrari. Det intressanta är att INGEN följer den rösten och enda rösten som ens följer hennes tankar om Ferrari/Snurris som ulv/får eller tvärt om är Mirtais rena BoP röst på Snurris. Detta gör att jag funderar lite på både Snurris och Ferrari
Mirtais röst på Snurrfian är också redigt kass motiverad - visst är Snurrfian ofta ond utanför lyan, men varför inte ens försöka leta lite mer efter nånting annat? Hon hade ju kunnat spinna på bsf's tråd? Den här motiveringen känns som tidsbrist och kanske, kanske ett sätt att vinka till lyan.
Ferrari missade röstningen, det som jag noterar är att INGEN följde med bsf och röstade där.

Det känns ju som om du hakat upp dig på BSF's teori om mig och Snurrfian utifrån första DL. Du lade själv ingen röst på varken mig eller Snurrfian, men tycker det är konstigt att ingen hakade på BSF och röstade på oss. Varför röstade du inte på mig eller Snurrfian om du tyckte BSF teori var något att gå på? Har du försökt se andra aspekter än det faktum att jag & Snurris råkade diskutera Svarta Fåret och hur den ses i sior?

Jag har ingen aning om Snurrfians roll, det kan ju kanske vara så att ulvarna röstade på BSF för att hon är en bättre spelare? För att de vet att jag inte är lika skarp och därför inte ett lika stort hot. Jag vet min roll, jag vet varken din eller Snurrfians. Men det känns lite lurigt att du hakat upp dig på en teori som egentligen bara baserar sig på att vi råkade nämna samma sak, att Svarta Fåret visas som god i sia.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Vad gör vi? Del CCVII