Jag måste ju få ur mig lite tankar.
16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf
21:01 q röstar på Niyama
bsf var brevbärare
Jag går igenom i röstningsordning:
bsf - röstar på Ferrari. Det intressanta är att INGEN följer den rösten och enda rösten som ens följer hennes tankar om Ferrari/Snurris som ulv/får eller tvärt om är Mirtais rena BoP röst på Snurris. Detta gör att jag funderar lite på både Snurris och Ferrari
Habina - hon lägger första rösten på bsf. Det är en lätt röst ja, men det är också typ det som fanns att ta på vid det tillfället. Detta gör inte Habina till ond.
Q4E - lägger nästa röst som hamnar på Habina, hon försöker sedan ändra sin röst och då funderar jag först på om det är såhär: Är Habina en ulv och q försöker visa sig som får genom att rösta där. Sen när habina har risk att åka (tänker in röstfifflare här) så får q kalla fötter och ändrar sin röst. . MEN jag har oerhört svårt att tänka mig att q skulle vara så uppenbar?Så nej, jag tror inte alls att det är så. Varför ändrar hon då till just Niyama?
MikaTelas röst på Habina är ...jätteskum. Om Habina är god så är det ju en logisk röst från en ond, motiveringen känns så svag att det helt enkelt är en ulv som har svårt att motivera sin röst.
Mirtais röst på Snurrfian är också redigt kass motiverad - visst är Snurrfian ofta ond utanför lyan, men varför inte ens försöka leta lite mer efter nånting annat? Hon hade ju kunnat spinna på bsf's tråd? Den här motiveringen känns som tidsbrist och kanske, kanske ett sätt att vinka till lyan.
FiaM röstar på q4e. En BoP röst på Q. Jag reagerade på den igår och den känns fortfarande inte helt stabil. Det fanns annat att gå på.
Snurrfian röstar på bsf. Hon återanvänder i princip habinas röstinlägg, men lägger till tanken om varför bsf inte drog in mig. Nu vet vi ju att bsf var god. Jag tror att det faktiskt kan osa lite ulv här. Igår när jag skrev mitt röstinlägg tänkte jag att hon drar i alla ändar men så känns det inte riktigt idag. Hon försökte nog rikta om strålkastaren bort från sig snarast.
LenaH röstar på MikaTela. Jag förstår rösten i sig, för MT's röst var jätteskum. Men det är ändå nånting som skaver lite, hon har tidigare sagt attt hon inte vill rösta på nybörjare, men ändå så gör hon det här. Det har jag också gjort, men bara när jag varit rätt säker på att nybisen inte åker (dvs jag suttit i lyan)
Niyama röstar på q4. Hon ställde frågorna till bsf som ändå satte ljuset på bsf, det går inte att förneka och hon röstar på q när hon faktiskt är den som pekar på detta faktum.
bollen__ alltså - en spik i kistan på bsf. Väldig tidsbrist och kastar iväg en röst i sista sekund. Trots detta hamnar hon inte allra överst på min lista i denna stund
Ferrari missade röstningen, det som jag noterar är att INGEN följde med bsf och röstade där.