Ulvlek: Tolv små bukefalister

Eller så ville du skydda Habina men i så fall bör du vara får och då är det lite udda att rösta på henne från början. Men jäkligt suspekt att ändra röst som gör BSFs öde säkrare samtidigt som du motiverar rösten med att jag ville rikta misstankar mot BSF, då borde du ju tro på att hon är god och inte vilja göra läget sämre för henne. Nä, du är tyvärr huvudmisstänkt nu :p
det är helt ok att misstänka mig, det kan jag förstå....

Trist att bli av med brevis och naturligtvis bör väl rösterna där granskas men ofta är det ju goda som lynchar goda DL1. @bollen__s sistaminutenröst är ju lite spektakulär men jag vet inte om den betyder något.
Jag måste tryna nu.

Håller med om att goda ofta lynchar goda men jag tycker rösterna på BSF var lite väl lätta, tycker att det nuförtiden brukar vara lite mer eftertanke eftersom den som röstar tidigt tenderar att bli ett lätt offer.

Nej jag är inte med överhuvudtaget :D se mitt senaste inlägg. Om du trodde att BSF var ett lätt offer, varför då ändra röst som gör läget sämre för henne?
alltså jag var mer spooky att jag hade fel om habina:o med tanke på MikaTelas sena röst där... bollen__s röst på BSF kom så pass sent att jag inte riktigt hann ta den under övervägande

Håller med om att goda ofta lynchar goda men jag tycker rösterna på BSF var lite väl lätta, tycker att det nuförtiden brukar vara lite mer eftertanke eftersom den som röstar tidigt tenderar att bli ett lätt offer.
det var detta jag menade med om du nu förstår hur jag tänkte?
du lanserade något MOT BSF som andra (möjligen med onda avsikter) snabbt hakade på ?

alltså jag var mer spooky att jag hade fel om habina:o med tanke på MikaTelas sena röst där... bollen__s röst på BSF kom så pass sent att jag inte riktigt hann ta den under övervägande

MikaTelas röst var inte sen? Men den var svag, ja. Tycker de tre rösterna efter BSF var udda, BSF röstar först = skitsvårt, Habina röstar på BSF vilket kanske är att göra det lite väl lätt för sig och sen kommer du och MT och röstar på Habina. Värsta kedjereaktionen.

det var detta jag menade med om du nu förstår hur jag tänkte?
du lanserade något MOT BSF som andra (möjligen med onda avsikter) snabbt hakade på ?

Fast jag lanserade inget mot BSF. Om andra sedan använde det jag frågade BSF om som en teori mot henne kan ju inte jag lastas för? Därav är det helskumt att du försökte ändra röst till mig.

MikaTelas röst var inte sen? Men den var svag, ja. Tycker de tre rösterna efter BSF var udda, BSF röstar först = skitsvårt, Habina röstar på BSF vilket kanske är att göra det lite väl lätt för sig och sen kommer du och MT och röstar på Habina. Värsta kedjereaktionen.

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
kanske inte en "sen" röst i den bemärkelsen i sista minuten ,men ändå den första andra rösten när det närmar sig DL, vilket i princip alltid får mig "spooky" Jag inser att det kan se ut som ett försvar mot Habina att jag ändrar rösten, men tro mig! inte alls med den intentionen! Det kommer oavsett visa sig framöver så tänker inte stånga mig blodig över att försöka förklara mig.
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

Fast jag lanserade inget mot BSF. Om andra sedan använde det jag frågade BSF om som en teori mot henne kan ju inte jag lastas för? Därav är det helskumt att du försökte ändra röst till mig.
nej och det gjorde jag inte heller ( lasta dig för det alltså)? ( tyckte jag då :crazy: ) utan mer att försöka visa att jag inget vet och därmed rösta på en som inga andra röster har? Men som samtidigt kan ge vissa spår till just HUR dessa tog upp spåret? För nog var det väldigt tydligt? ( eller är det bara jag som tycker det :confused: )

20:43 Mikatela röstar på Habina kanske inte en "sen" röst i den bemärkelsen i sista minuten ,men ändå den första andra rösten när det närmar sig DL, vilket i princip alltid får mig "spooky" Jag inser att det kan se ut som ett försvar mot Habina att jag ändrar rösten, men tro mig! inte alls med den intentionen! Det kommer oavsett visa sig framöver så tänker inte stånga mig blodig över att försöka förklara mig.

Nä, alltså det är ju smått obegripligt som försvar av Habina också eftersom du sätter dig själv i sämre sits och det skulle bara förklaras av att du är får och Habina ulv, men då är det ju udda att rösta på henne från början så det är jag tveksam till.

nej och det gjorde jag inte heller ( lasta dig för det alltså)? ( tyckte jag då :crazy: ) utan mer att försöka visa att jag inget vet och därmed rösta på en som inga andra röster har? Men som samtidigt kan ge vissa spår till just HUR dessa tog upp spåret? För nog var det väldigt tydligt? ( eller är det bara jag som tycker det :confused: )

Jag vet inte om jag fattar. Du röstade på mig utan att misstänka mig för att typ peka på hur de du misstänker fick upp sitt spår? Rätt? Fel?

målar lite!

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

spontat så känns det ganska utstickande både med snurrfians och bollen__s röster på BSF, Habina är jag sjukt ambivalent till, om det inte framgått innan:crazy:

Svårt med teorier och misstankar särskilt första dl.
Men gör ett försök.

Habinas "lynch" mot LL tycker jag är rätt skum. Har aldrig tidigare varit med om nån har velat rösta på LL.

LenaH kommer in i sitt första inlägg och har full koll på att Habina vill rösta på LL.
Pratat i lyan först?

Snurran frågar en del om fåret och ifrågasätter det. Är det för det blir svårt för även ulvarna att hitta sin onda vän om dom inte kan få tips av siaren i tråden.

Mikatela röstar på Habina
Det här tycker jag också är skumt. Är det inte uppenbart att det var skämt av Habina? Sen att LenaH kommenterar att Habina vill rösta på LL, ja hon har väl läst vad Habina har skrivit i lektråden?

När MikaTela röstar har ändå diskussionen om BSF börjat, det kommenterar hon inte alls.

Nu är jag inne och mer tid att se över allt.
Min tystnad och sedan "sena" röst berodde på att jag inte var hemma utan hos en vän.
Habina var i mina misstankar redan från sidan 3 (dit jag hann läsa innan jobbet kallade).
När jag sen såg att klockan tickade nämre 21 så kände jag att jag inte hade tid att läsa igenom flera sidor via mobilen och hinna lägga en röst.
Därför gick jag på min allra första magkänsla, hann alltså inte se att hon redan hade en röst och det spelar ingen större roll för mig då jag gick på egen teori och känsla och inte utefter hur andra hade röstat.

Jag är ny spelare för vissa av er här (kanske alla) dock inte ny in i gemet. Dock vet jag inte hur ni brukar diskutera och skämta med varandra i tidigare lekar.
Därför reagerade jag på att Habina och LenaH skämtade om LL på det viset.

Däremot tycker jag det är lite skumt att LenaH väljer att lägga sin röst på mig, det kändes som hon ville lägga det på nån utanför farozon och samtidigt lägga lite hämnd för jag lagt misstankar på henne.
Hon tycker min formulering är en täckmantel för att jag skulle ha BoP samtidigt som hon tycker jag hakar på tidigare lagd röst som är helt annan teori än min egen. Och detta för att jag i grund och botten inte visste om att dom "brukar" skämta om LL?

Sen förstår jag inte hur Niyama vill få det till att q4e försöker säkra BSF lynch för att hon försökte ändra sin röst till just Niyama.
BSF hade vid det läget redan 3 röster och övriga hade 1 eller 2 röster. Dvs att BSF gick redan till sitt öde oavsett röständring i det läget.

Då tycker jag man skulle bli mer misstänksam mot bollen__ som kommer in precis vid DL och lägger en snabbröst på BSF med en redan välventilerad teori från tidigare. Det om något känns ju isf som att säkra BSF lynch då det innan den rösten såg ut att bli en lottning mellan 3 olika deltagare.

Jag somnade vid 20 när jag försökte lägga min lilla och vaknade nu.... ska läsa ikapp mig imorgon så jag vet vad som hände.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar