Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Vi får gäster snart och jag vet inte hur länge de stannar. Eftersom jag brukar bli rätt utmattad av socialt umgänge så röstar jag nu, då jag fortfarande har en chans att ha hjärnan med mig. Eftersom mina röstmotiveringar tydligen inte varit bra nog tidigare, så kommer här ett nytt försök.

godisklubba röstar på hemlig

För att hon röstade på mig i första DL, och carrro_lina i andra DL. carrro_lina var god, och med tanke på att jag vet min egna roll och att den inte är ond/tjuv så vet jag att hon inte lagt några alibi-röster för att dölja att hon är möjlig ulv/tjuv. Hon har även lagt två relativt enkla röster med liknande motiveringar, pga ont om tid vid nattning av barn. Om hon visste att det skulle bli ont om tid på kvällen, kunde hon väl röstat tidigare på dagen (framför allt igår då)? Det är ju liksom ingen nyhet att barnet behöver gå och lägga sig igen, tänker jag. Igår röständrade hon dessutom från Gabby, till carrro för att rädda sig själv. Att göra ett sånt räddningsförsök, borde väl betyda att hon sitter på någon viktig roll? Eller kanske i lyan och inte vill röja den? Speciellt som hon sa att hon nog inte skulle vara inne mer då hon brukar somna i samband med nattning av barn (och det har ändå stämt i förra leken). Har de andra ulvarna i lyan uppmanat henne på att hon är nära på att ryka och måste röständra för att rädda sig själv kanske? Eller den andra tjuven?
Vi var också lite oense efter första DL, men hon avskrev snabbt misstanken. Varför? Ulv som inte vill dra år sig uppmärksamhet kanske? Visst, jag tycker att det är jätteskönt att inte vara oense med folk, men varför? Jag vet ju min roll och jag vet att jag inte behöver försöka gå under någon radar. Hon kanske behöver gå under radarn på oss andra för att rädda sig själv?

Hoppas att min motivering duger idag!

Fast vad hade det hjälpt om det suttit en tvilling i goda lyan? Tvillingarna hamnar ju inte där förrän båda är döda.

Jajuste - tvillingarna hamnar där först när bägge är döda. Oavsett så tror jag inte att goda lyan har vågat skicka en sia om de inte är 100% på en god

• Gilla
Reactions: fio
Jag kan ha missat det i mängden inlägg men jag har fortfarande inte fått något svar på varför endel tror att Habina och @godisklubba inte skulle vara i lyan ihop? Jag begriper fortfarande inte det och det känns ju extra intressant nu när vi vet att Habina var ulv.

Jag tycker det är intressant att så många redan följt dig. Du och niyama är de som lätt hade kunnat göra så som ulvar för att få ut en god.

Men jag tror jag ska försöka lita på dig men det är läskigt. Du kan vara lurig som ulv.

Jag tackar för komplimangen tror jag ;)

Och håller med om att det inte verkar vara någon tvekan om att folk vill följa. En sak som jag tänker då är att goda - även om de håller med- borde försöka göra lite mer analyser medan onda (både tjuvar och ulvar) är nog försiktiga och håller korten närmare bröstet eftersom alla analyser nagelfars i efterhand

Jag gillade tanken när @cirkus gick ut i början men nu känns det rätt meningslöst ur analyssynpunkt.

Även om siaren siat @hemlig god så är jag tveksam till om siaren vågar säga ens nja för att inte riskera att röja sig själv.

Obs att jag inte heller är siaren! :rofl:

Med tanke på läget i leken så är det väl viktigare att inte få ut en god än att siaren håller sig diskret?

Dock är det ju fullt möjligt att någon annan är siad och då lär nog inte siaren protestera, utan hålla tyst.

Jag kan ha missat det i mängden inlägg men jag har fortfarande inte fått något svar på varför endel tror att Habina och @godisklubba inte skulle vara i lyan ihop? Jag begriper fortfarande inte det och det känns ju extra intressant nu när vi vet att Habina var ulv.

Jag tror att det är en möjlighet att de sitter/satt i lyan ihop om man ser hur rösterna föll i DL1. Habina räddade sig själv genom röst på Lobelia (som visserligen var ond men ulvarna inte kände till) , inte på godisklubba. Fast det kan ju finnas något annat jag inte har tänkt på som säger motsatsen

Med tanke på läget i leken så är det väl viktigare att inte få ut en god än att siaren håller sig diskret?

Dock är det ju fullt möjligt att någon annan är siad och då lär nog inte siaren protestera, utan hålla tyst.

Jag skulle säga att båda sakerna är lika viktiga :(
Jag förutsätter att siaren håller sig diskret oavsett faktiskt. Är någon siad god finns inget skäl för siaren att avisera det mer än att den känner till en god. Är någon siad ulv/tjuv lär hon kunna spara på den infon till nästa DL förhoppningsvis. Är hemlig siad god är det lite knixigare :( men jag hoppas verkligen inte det

Senast ändrad:
Jag vet inte vad jag tycker om alla röster på @hemlig , jag gillar inte drev. Känns lätt för onda att rösta på henne oavsett om hon är ond, god eller tjuv. De smälter liksom in.

Eftersom hon i princip skrev att hon ville ut. Då tycker jag lyorna för det mesta brukar vara schyssta och ta den som skriver så så att LL slipper krångla med ersättare/kompensation. Om de nu inte har korn på någon speciell roll de vill ha ut.

Aha då förstår jag hur du tänkte, Dock tycker jag inte det verkar rimligt att förvänta sig med tanke på läget i leken(det du var inne på med speciella roller), dock spelar det ju ingen roll nu då vi vet att hon var ulv.

Något jag funderar på är att @hemlig inte verkar försvara sig mer än hon gör? Kanske är hon upptagen med annat, men med tanke på att alla som röstat hittills lagt sina röster på henne, känns det som att hon borde försvara sig mer än hon gör? Eller så hoppas hon på att flera av oss ska röständra ikväll?

Eller så kanske hon helt enkelt inte vill röja lyan, och därmed sitter tyst? Typ som att hon offrar sig för teamet.

Jag skulle säga att båda sakerna är lika viktiga :(
Jag förutsätter att siaren håller sig diskret oavsett faktiskt. Är någon siad god finns inget skäl för siaren att avisera det mer än att den känner till en god. Är någon siad ulv/tjuv lär hon kunna spara på den infon till nästa DL förhoppningsvis. Är hemlig siad god är det lite knixigare :( men jag hoppas verkligen inte det

Jag vill inte att siaren avslöjar sig men med tanke på att tbåde tjuvarna och ulvarna lär vara på jakt i natt så tycker jag nog att det vore bra om siaren skriver teorier som vanligt(men inte på ett siarvis).

Något jag funderar på är att @hemlig inte verkar försvara sig mer än hon gör? Kanske är hon upptagen med annat, men med tanke på att alla som röstat hittills lagt sina röster på henne, känns det som att hon borde försvara sig mer än hon gör? Eller så hoppas hon på att flera av oss ska röständra ikväll?

Eller så kanske hon helt enkelt inte vill röja lyan, och därmed sitter tyst? Typ som att hon offrar sig för teamet.

Hon har väl inte skrivit alls i tråden? Så hon kanske är ovetande om att hon har röster?

Jag känner mig verkligen inte bekväm med alla röster på @hemlig Jag tror visserligen att hon mycket möjligt kan vara ulv men jag ser även scenarion där hon är god och lyan försöker få det att framstå som om hon är ulv. Jag vill nog gräva lite till och fundera lite mer över vilka som räddade hemlig igår och hur de tänker idag.

Hon har väl inte skrivit alls i tråden? Så hon kanske är ovetande om att hon har röster?
I inlägg #861 röstade cirkus på hemlig och i #868 röstade Ferarri på hemlig. Sen röstar även fio i #878 på hemlig. Sen i #891 så skriver hemlig ett post om att hon tycker att hon grävde betydligt mindre när hon var god med specialroll. Även #894 och #895 är från hemlig. Men det är mycket möjligt att hon kan läst ikapp och svarat efter hand utan att kommit fram till där rösterna på henne postades.

En riktigt långsökt fundering, Habina som vi nu vet är ulv röstar på @Artline Det skulle kunna vara en alibiröst på en ulvkollega, @Artline reagerar överhuvudtaget inte på rösten. Det känns väldigt märkligt, har de hunnit diskutera det i lyan och genom att det blev ett drev mot hemlig istället så låg artline lågt? Just nu tycker jag faktiskt att artline ser skummare ut än hemlig, men det kan även vara så att båda sitter i lyan.

Det gör mig även lite fundersam på @cirkus agerande, hon borde veta att folk, både goda och onda följer ett sånt inlägg och det är cirkus som lägger första rösten på carro lina, samtidigt kan det mycket väl vara en god cirkus som används som bricka. Det är intressant med vilka som hänger på hennes röst på hemlig men det gör det precis som @LenaH skriver svårt att analysera vad som händer. Säg att Cirkus är ulv och hemlig är god så ligger vi riktigt risigt till. Men jag kan samtidigt hålla med om att hemlig ser jäkligt skum ut.

En riktigt långsökt fundering, Habina som vi nu vet är ulv röstar på @Artline Det skulle kunna vara en alibiröst på en ulvkollega, @Artline reagerar överhuvudtaget inte på rösten. Det känns väldigt märkligt, har de hunnit diskutera det i lyan och genom att det blev ett drev mot hemlig istället så låg artline lågt? Just nu tycker jag faktiskt att artline ser skummare ut än hemlig, men det kan även vara så att båda sitter i lyan.
Hade Habina levt idag så hade jag kommenterat det. Men jag blev inte förvånad över rösten. Habina hade kunnat lägga den oavsett roll.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar