Fortsätter fundera/sammanfatta lite då:
7. hemlig: röstade på mig i första DL, och carrro_lina i andra DL. Hon har med andra ord röstat på två goda, rakt av. Dvs inga alibi-röster för att dölja att hon är möjlig ulv/tjuv. Har även lagt två relativt enkla röster med liknande motiveringar, pga ont om tid vid nattning av barn. Hm, varför inte rösta tidigare i så fall? Igår röständrade hon, dessutom från Gabby, till carrro för att rädda sig själv. Att göra ett sånt räddningsförsök, borde väl betyga att hon sitter på någon viktig roll? Speciellt som hon sa att hon nog inte skulle vara inne mer då hon brukar somna i samband med nattning av barn (och det har ändå stämt i förra leken). Har de andra ulvarna i lyan uppmanat henne på att hon är nära på att ryka och måste röständra för att rädda sig själv kanske? Eller den andra ulven?
Vi var även lite oense efter första DL, men hon avskrev snabbt misstanken. Varför? Ulv som inte vill dra år sig uppmärksamhet kanske? Visst, jag tycker att det är jätteskönt att inte vara oense med folk, men varför? Jag vet ju min roll och jag vet att jag inte behöver försöka gå under någon radar. Hon vet sin roll och kanske behöver gå under radarn på oss andra för att rädda sig själv?
Mycket att fundera på här, känner jag. Hemlig är definitivt en av de jag vill syna ikväll, då jag gärna får reda på hennes roll. Dessutom, om hon nu är ulv, skulle det vara bra för goda sidan att få ut en ulv. Är hon tjuv, så skulle det också vara bra att få ut henne, speciellt som det då är 50% chans att det är mästertjuven.
.