Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag säger inte att cirkus har fel men hade jag varit siaren så hade jag inte siat hemlig.

Men jag funderar på goda lyan. Det kan vara möjligt att de skickat en sia i natt.
Varför skulle du inte ha siat hemlig?

Jag har fått vibes av dig att du är god, men det här fick mig att fundera på saken lite till. Är du verkligen god? Du kanske är varulv precis som hemlig och just nu håller på med ett räddningsförsök för hemlig?

Ahhhhhh jag ser ulvar överallt! Ena sekunden är ni alla ulvar, nästa sekund är ni alla goda och tredje sekunden är hälften av er goda och hälften ulvar. Fjärde sekunden byter ni så de som tidigare var goda blev onda och vise versa :mad:

Jag gillade tanken när @cirkus gick ut i början men nu känns det rätt meningslöst ur analyssynpunkt.

Även om siaren siat @hemlig god så är jag tveksam till om siaren vågar säga ens nja för att inte riskera att röja sig själv.

Obs att jag inte heller är siaren! :rofl:

Fast om goda ändå förlorar om vi inte får ut en ulv, så vad spelar det för roll? Vi har ju en ängel kvar oxå!

Jag gillade tanken när @cirkus gick ut i början men nu känns det rätt meningslöst ur analyssynpunkt.

Även om siaren siat @hemlig god så är jag tveksam till om siaren vågar säga ens nja för att inte riskera att röja sig själv.

Tänker att om siaren röjer sig själv tillräckligt bra så kanske ängeln skyddar siaren? De är ju trots allt goda, båda två. Det säger ju inget om vem ängeln är, om ängeln skulle skydda X för att X är siaren, liksom.

Sen kan ju faktiskt siaren ha siat hemlig som både ulv eller tjuv. Har siaren siat hemlig som ulv, så är det väl jättebra om hon lynchas ikväll? Jag tror som sagt i alla fall starkt på hemlig som antingen ulv, eller tjuv. Motivering finns i mitt tidigare inlägg med "teorier" även om två andra deltagare.

Varför skulle du inte ha siat hemlig?

Jag har fått vibes av dig att du är god, men det här fick mig att fundera på saken lite till. Är du verkligen god? Du kanske är varulv precis som hemlig och just nu håller på med ett räddningsförsök för hemlig?

Ahhhhhh jag ser ulvar överallt! Ena sekunden är ni alla ulvar, nästa sekund är ni alla goda och tredje sekunden är hälften av er goda och hälften ulvar. Fjärde sekunden byter ni så de som tidigare var goda blev onda och vise versa :mad:
Jag har inga planer på att rädda hemlig. Jag hade nog siat cirkus. Mest för att jag inte är van vid att vi håller med varandra. Ang att vi båda röstade på carro igår. Sedan är jag rädd för att hon är typ som hedinn. En ulv som lyckas verka god eftersom de båda är klok.

Jag säger inte att cirkus är icke god men hade jag varit siare så hade jag velat veta om jag kunde lita på henne. Men det är nog tur att jag inte är siare.

Fast om goda ändå förlorar om vi inte får ut en ulv, så vad spelar det för roll? Vi har ju en ängel kvar oxå!
Tänker att om siaren röjer sig själv tillräckligt bra så kanske ängeln skyddar siaren? De är ju trots allt goda, båda två. Det säger ju inget om vem ängeln är, om ängeln skulle skydda X för att X är siaren, liksom.

Sen kan ju faktiskt siaren ha siat hemlig som både ulv eller tjuv. Har siaren siat hemlig som ulv, så är det väl jättebra om hon lynchas ikväll? Jag tror som sagt i alla fall starkt på hemlig som antingen ulv, eller tjuv. Motivering finns i mitt tidigare inlägg med "teorier" även om två andra deltagare.
Jag säger inte att det är fel att lyncha hemlig (jag misstänker ju henne också) men jag skrev ur analyssynpunkt. 🙂

Jag säger inte att cirkus har fel men hade jag varit siaren så hade jag inte siat hemlig.

Men jag funderar på goda lyan. Det kan vara möjligt att de skickat en sia i natt.

Nej, eftersom du redan vet att hon sitter i lyan med dig och kanske glömmmerallt om man ska dra lite slutsatser från röstningen 😎

Känns väldigt rimligt att vilja förvirra då!

Tycker detta citat från cirkus är värt att uppmärksammas. Dvs inga fler röster på Habina som trots allt hade 2 st och vi vet ju nu att hon var ulv

hemligs röständring är ju väldigt rimlig. Frågan är om glömmerallt räddade en kollega här?

Känns som en konstigt DL med avseende på att det är så spritt i början och sen några snabba röster på hemlig, sen spritt igen utom på slutet med flera på carrro_linaa och det ser ju lite sýnkroniserat ut - och ingen röst på Habina trots att hon också hade 2 röster (precis som carrro_linaa).

Jag vet ju min roll så jag vet att jag inte räddade hemlig. Det som talar för att hemlig är ond är att hon röstade på en inaktiv deltagare. Med tanke på att hon blev lynchad som ängel i förra leken så borde hon förstå de viktiga rollerna kan ligga lågt.

Nej, eftersom du redan vet att hon sitter i lyan med dig och kanske glömmmerallt om man ska dra lite slutsatser från röstningen 😎

Känns väldigt rimligt att vilja förvirra då!

Tycker detta citat från cirkus är värt att uppmärksammas. Dvs inga fler röster på Habina som trots allt hade 2 st och vi vet ju nu att hon var ulv
Hade jag varit ulv med hemlig så hade jag offrat henne snabbt som möjligt efter cirkus inlägg. Har Jag någonsin lurat någon till att ändra uppfattning om någon? Förutom möjligen min egna roll.

Det där med Habina gör GA intressant med tanke på att hon misstänkte Habina mer än Carro.

Nu är ena tvillingen borta och det var min tanke om ev räddningar - så jag är ganska säker på att hemlig inte är den andra tvillingen i allafall. Tyvärr har du nog rätt i att det kan bli ett stordrev och då säger den här omröstningen ingenting ur analyssynpunkt. Sorry - men förhoppningsvis så är inte siaren röjd i allafall.

Varför inte?

Jag tror inte de har skickat en sia så här tidigt om de inte är tvärsäkra på en god och ingen i goda lyan är ju tviling

Jag tycker verkligen jag grävde betydligt mindre förra leken, när jag hade den viktiga rollen ängel. Då ville jag ju på knappt visa mig, än mindre skriva nåt som kunde missuppfattas (då jag vet att det lätt händer).

Varför inte?

Jag tror inte de har skickat en sia så här tidigt om de inte är tvärsäkra på en god och ingen i goda lyan är ju tviling
Jag hade mycket väl kunnat chansa och skicka en sia om jag hade varit i goda lyan.

Jag tycker det är intressant att så många redan följt dig. Du och niyama är de som lätt hade kunnat göra så som ulvar för att få ut en god.

Men jag tror jag ska försöka lita på dig men det är läskigt. Du kan vara lurig som ulv.

Jag tycker verkligen jag grävde betydligt mindre förra leken, när jag hade den viktiga rollen ängel. Då ville jag ju på knappt visa mig, än mindre skriva nåt som kunde missuppfattas (då jag vet att det lätt händer).
Så det var därför du kändes rätt lugn trots att du fick misstankar.

Fortsätter fundera/sammanfatta lite då:

7. hemlig: röstade på mig i första DL, och carrro_lina i andra DL. Hon har med andra ord röstat på två goda, rakt av. Dvs inga alibi-röster för att dölja att hon är möjlig ulv/tjuv. Har även lagt två relativt enkla röster med liknande motiveringar, pga ont om tid vid nattning av barn. Hm, varför inte rösta tidigare i så fall? Igår röständrade hon, dessutom från Gabby, till carrro för att rädda sig själv. Att göra ett sånt räddningsförsök, borde väl betyga att hon sitter på någon viktig roll? Speciellt som hon sa att hon nog inte skulle vara inne mer då hon brukar somna i samband med nattning av barn (och det har ändå stämt i förra leken). Har de andra ulvarna i lyan uppmanat henne på att hon är nära på att ryka och måste röständra för att rädda sig själv kanske? Eller den andra ulven?
Vi var även lite oense efter första DL, men hon avskrev snabbt misstanken. Varför? Ulv som inte vill dra år sig uppmärksamhet kanske? Visst, jag tycker att det är jätteskönt att inte vara oense med folk, men varför? Jag vet ju min roll och jag vet att jag inte behöver försöka gå under någon radar. Hon vet sin roll och kanske behöver gå under radarn på oss andra för att rädda sig själv?
Mycket att fundera på här, känner jag. Hemlig är definitivt en av de jag vill syna ikväll, då jag gärna får reda på hennes roll. Dessutom, om hon nu är ulv, skulle det vara bra för goda sidan att få ut en ulv. Är hon tjuv, så skulle det också vara bra att få ut henne, speciellt som det då är 50% chans att det är mästertjuven.
.
Det fetade. Godförklaring av sig själv på hög nivå. Inte ett dugg misstänkt, eller?

Och nåt telefonnummer har jag då aldrig lämnat när jag varit i en lya. Det är en lek, inte nåt jag lämnar ut mitt nr för :p.

Förra leken? Ja, jag vet som sagt att vad jag än skriver så vrider jag till det och som ängel ville jag det verkligen inte. Som "oviktig" bybo spelar det ingen roll liksom.
Om jag minns rätt så brukade du bli mer nervös av misstankar och bli ännu mer misstänkt. Men det kan ha varit länge sen.

Ja förra leken. Jag minns att jag tänkte på hur lugn och cool du kändes.

Jag jobbar idag så kommer tyvärr inte kunna skriva så mycket förrän ikväll idag heller, men lite snabba kommentarer nu när jag har lunch:

Inte förvånad att Habina var ulv när hon inte blev käk (och att hon hoppade av) eftersom hon skrev som hon gjorde igår :heart.

Däremot är jag inte så säker på att hemlig är siad? Beror ju helt på vem som är siare och vilken taktik denne kör. Vissa vill ju sia de som varit uppe som misstänkta i tråden men andra kanske hellre väljer att sia någon som inte är så aktiv just för att de är svårare att få grepp på.

Sedan är jag fortsatt lite misstänksam mot hemlig, men det har inget med ev sia att göra.

Det fetade. Godförklaring av sig själv på hög nivå. Inte ett dugg misstänkt, eller?

Och nåt telefonnummer har jag då aldrig lämnat när jag varit i en lya. Det är en lek, inte nåt jag lämnar ut mitt nr för :p.
Nej? Jag är ju god! Det har LL sagt :p
(Härmar vem det nu var som började med den? ;))

Okej, det var bara en teori från min sida. Sitter som sagt inte i lyan så tja, jag vet inte. Någon kanske hade ditt nr sen innan? Eller listade ut och skicka sms? Jag har ingen aning, jag bara gissade.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar