Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Tror du det var ett räddningsförsök?
åtminstone? Tror du ulv/tjuv räddare hemlig om de inte var på samma sida som henne?

Jag försökte iallafall inte rädda hemlig. Hemlig försökte defffinitivt rädda hemlig. Det är fulltmöjligt att GA försökte rädda hemlig men inget jag misstänker GA för i dagsläget.
Jag tror att det var några onda som röstade på Carro Lina, jag är osäker om det betyder att hemlig är ulv eller tjuv, hon kan även vara god som onda vill få att se ond ut.
Det här är skrivit innan dl. Visste du att carro var god?

Dina misstankar mot hemlig kan väl inte ha varit så starka? Om vi bortser ifrån att carro rösterna kan ha räddat hemlig. Tycker du våra motiveringar på carro var orimliga?
Nej jag visste inget om carro-lina, däremot kom det många röster som såg ut att försöka rädda hemlig.

Jag tror att det var några onda som röstade på Carro Lina, jag är osäker om det betyder att hemlig är ulv eller tjuv, hon kan även vara god som onda vill få att se ond ut.

Nej jag visste inget om carro-lina, däremot kom det många röster som såg ut att försöka rädda hemlig.

Många?

Min röst förstår jag folk kan tycka är skum men i övrigt ser jag inte vad du avser?

åtminstone? Tror du ulv/tjuv räddare hemlig om de inte var på samma sida som henne?

Jag försökte iallafall inte rädda hemlig. Hemlig försökte defffinitivt rädda hemlig. Det är fulltmöjligt att GA försökte rädda hemlig men inget jag misstänker GA för i dagsläget.
Vem är GA?

Förlåt, men jag hänger inte med i alla förkortningar...

Uppdatering

På Fjällglimten fortsätta arbetet nästan som vanligt, men för bara någon dag sedan hade man infört besöksförbud. Många anhöriga knorrade, främst hemvändande som bott söderöver men som nu passade på att återvända hem när det blivit så trist och dött i Stockholm. Det var många knackningar på dörren, telefonsamtal och även en del påhopp ute på gatan. Kunde hon inte förstå att moster Elin behövde ett besök!! Sedan att man inte brytt sig om moster Elin de senaste 2 åre talade man inte högt om. Man har ju rättigheter eller hur!?

Mistimed var trött efter en lång dag på äldreboendet, det hade varit mer att göra än vanligt med allt extra städ, men om man kunde skydda de äldre gjorde hon det gärna. På vägen ut krockade hon med en hostande och snörvlande man och bara någon dag senare kunde hon konstatera att nu fick även hon stanna hemma från jobbet med hosta och halsont...

Mistimed var bybo

DagDL 21.30

NattDL 09.30

9:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia ond spion
Hedinn god spion

14.22 Mistimed röstar på LenaH
19.50 godisklubba röstar på snurrfian
20.06 Aliisa röstar på Fio
20.28 Habina röstar på Artline
20.35 hemlig röstar på gabby_ossi,
20.58 Ferrari röstar på Hemlig
21.01 fio röstar på Mirtai
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.18 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21.19 cirkus röstar på carrro_lina
21.19 Carrro_lina röstar på Aliisa.
21.20 Madalitso röstar på fio
21.22 Artline röstar på carrro_lina
21.22 mirtai röstar på mistimed
21.24 LenaH röstar på Habina
21.26 iiantazie röstar på Habina
21.28 carro_lina ändrar sin röst till hemlig
21.30 hemlig ändrar röst till carro_lina
21.30 glömmerallt röstar på carro_lina

carrro_linaa jägare
madalitso bybo
mistimed bybo

Tre goda på ett speldygn :(

Det här:

:down: Två goda på en gång och jag är fortfarande väldigt fundersam på @hemlig eller åtminstone de som röstade på carro lina för att rädda hemlig.
- vadå "eller åtminstone de som..." som om de var mer misstänkta än hemlig. Vem tycker du är rimligast att syna? Den som ser ut att ha blivit räddad eller gissa på nån av de som röstade på den som åkte? Det var ju 3 stycken förutom hemlig.

Tråkigt med tre goda på så kort tid :down:. Ska visa en häst som står hos en fodervärd/ släkting och har ingen mobil att skriva med. Menar inte att smyga med, har mer tid imorgon, och ska läsa igenom en del här igen. Såg att jag hade fått en röst av Carro_lina, och det förstår jag, hon hade helt rätt i att jag inte vill vara bland de avgörande och har fortfarande svårt att formulera mig så att jag tycker att det duger.

Fortsätter fundera/sammanfatta lite då:

7. hemlig: röstade på mig i första DL, och carrro_lina i andra DL. Hon har med andra ord röstat på två goda, rakt av. Dvs inga alibi-röster för att dölja att hon är möjlig ulv/tjuv. Har även lagt två relativt enkla röster med liknande motiveringar, pga ont om tid vid nattning av barn. Hm, varför inte rösta tidigare i så fall? Igår röständrade hon, dessutom från Gabby, till carrro för att rädda sig själv. Att göra ett sånt räddningsförsök, borde väl betyga att hon sitter på någon viktig roll? Speciellt som hon sa att hon nog inte skulle vara inne mer då hon brukar somna i samband med nattning av barn (och det har ändå stämt i förra leken). Har de andra ulvarna i lyan uppmanat henne på att hon är nära på att ryka och måste röständra för att rädda sig själv kanske? Eller den andra ulven?
Vi var även lite oense efter första DL, men hon avskrev snabbt misstanken. Varför? Ulv som inte vill dra år sig uppmärksamhet kanske? Visst, jag tycker att det är jätteskönt att inte vara oense med folk, men varför? Jag vet ju min roll och jag vet att jag inte behöver försöka gå under någon radar. Hon vet sin roll och kanske behöver gå under radarn på oss andra för att rädda sig själv?
Mycket att fundera på här, känner jag. Hemlig är definitivt en av de jag vill syna ikväll, då jag gärna får reda på hennes roll. Dessutom, om hon nu är ulv, skulle det vara bra för goda sidan att få ut en ulv. Är hon tjuv, så skulle det också vara bra att få ut henne, speciellt som det då är 50% chans att det är mästertjuven.

8. glömmerallt: verkar lite virrig, men inte så konstigt med tanke på nicket. Röstade på Mistimed i första DL och carrro_lina i andra DL. Även här en spelare som endast röstat på goda. Är hon god men har en trasig radar? Eller är hon ulv och vill ha ut de goda för att vinna? Det var länge sen hon lekte sist, så den eventuellt trasiga radarn kan bero på det, men det sticker i mina ögon att hon hittills bara röstat på goda. Dessutom två goda som bekräftats goda, genom lynchar och käk. Tycker att leken kan bli spännande, bara för att hen har stor makt att styra utfallet? Å andra sidan tycker hon att Madalitsos resonemang angående antal ulvar låter rimligt. Vill hon visa sig för en god och bonda? Å andra sidan kunde hon omöjligt veta Madas roll så tidigt i leken. Hmm... säger också att hen inte behöver någon specialbehandling samt hakade upp sig något på Mistimed. Varför? För att lägga över fokuset på en god mistimed? Är hon ulv, så visste hon ju att mistimed inte var ulv och således behövde vara antingen god, tjuv eller ond spion. Chansen att hon då är god, är mycket större än spion/tjuv. Glömmerallt är definitivt en jag ska hålla ögonen öppna för. Men inte min huvudmisstänkta just nu.

9. qitis: Röstade på på goda madalitso i DL1. Madalitso rösta på qitis. Finns inte så mycket att säga angående det, då det inte fanns så mycket info vid DL1. Men ser ingen röst från henne DL2 (kollar på senaste listan på denna sidan, den kan vara fel, ursäkta mig i så fall!). Har en syster i NY med corona och det tar fokus från leken, förståeligt. Tror inte att jag och habina är tjuvar. Det första kan jag med säkerhet garantera, då jag vet min roll. Det andra, not so much. Är inte säker på att de med få inlägg är ulvar i denna leken då det inte finns någon info i omlopp. Glömde hon bort siaren här kanske? Siaren har ju möjlighet att sia och om sian lyckades så vet hen en spelares roll. Kanske är hon självaste siaren och menar på att det inte finns någon info i omlopp just pga att hon är den enda som har infon? Svårt att säga, det känns som att qitis gått lite under min radar så hon är definitivt inte huvudmisstänkt men någon jag ska lägga på minnet.

Tråkigt med tre goda på så kort tid :down:. Ska visa en häst som står hos en fodervärd/ släkting och har ingen mobil att skriva med. Menar inte att smyga med, har mer tid imorgon, och ska läsa igenom en del här igen. Såg att jag hade fått en röst av Carro_lina, och det förstår jag, hon hade helt rätt i att jag inte vill vara bland de avgörande och har fortfarande svårt att formulera mig så att jag tycker att det duger.
Take it easy!
Som ny deltagare brukar man vara fredad tills att motsatsen är bevisad, just för att det ÄR svårt att leka ulvlekar. Jag har som sagt lekt två gånger tidigare och varit LL en gång och känner först nu att jag börjar förstå lite hur man kan teoria och tänka.
Skit i formuleringar, jag vet inte heller hur jag ska formulera mig så jag skriver bara ner random tankar. Sen får det bära eller brista ;)
De "hårda" orden som kastas runt är definitivt inte personliga, i en ulvlek kan man inte ta något personligt. Det bara går inte. Direkt leken är slut skrattar man med varandra och har roligt åt det, men jag förstår dig - absolut. Jag jobbar fortfarande med att inte ta saker personligt :)

Hade tänkt teoria men inte mycket nytt som hänt sedan röstningen. Mistimied var god, så min känsla stämde överens med sanningen där. Likaså Madalitso hade jag en bra känsla för. Så det var surt :/

I och med jobb, 13-2130, så kommer jag försöka hålla mig uppdaterad även på jobbet men kommer inte hinna skriva några mängder.

Om @hemlig är ond så tror jag definitivt att någon luden röstade på Carrro, men det kanske är vad dom vill att vi ska tro? Och därför känns även rösterna på Hemlig viktigt att kolla på.

Har svårt att placera @LenaH , @Snurrfian och @Mirtai denna lek, åtminstone en av dem är jag rätt säker på är ond (åtminstone säger statistiken det).

Sen vill jag nästan placera @Aliisa på en ond roll, alternativt tjuv. På sättet hon skrivit och fört sig i leken.

@fio , @Artline och @glömmerallt känns i överlag som jag helt missat dem. Framförallt Glömmerallt, vilket lite komiskt med tanke på namnet.

@qitis och @cirkus samt även @iiantazie har jag satt åt sidan för stunden, beror väl på vad som kommer upp under dagen.

@Habina , hur mår du vännen? ❤️ Det ska vara kul att leka och det ekar tomt nu när du inte skriver. God eller ond, mest troligt inte tjuv.

@godisklubba - om jag vore ulv skulle det inte spela nån roll om lyan taggade mig om jag inte vore online. Då ser jag ju inte det heller ;)
Igår kväll somnade jag inte vid nattningen, även om jag oftast gör det.

Du vill syna mig ikväll om jag är ulv eller tjuv. Men du är alltså villig offra en till god? Det gör ju inte att du ser bättre ut i mina ögon :cautious: , även om jag avskrivit dig igår.

Glömde helt bort @godisklubba , lite lättare nu åtminstone när leken inte är lika stor. Inte heller här är jag säker på vad jag har henne, såg nu att hon skriver ihop sina tankar så får nog hålla lite koll under dagen för att se vart det lutar åt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Gör någon annan det här?
  • Vegansk efterrätt