Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Okej, jag tänker såhär.
Siaren har siat och överlevt och hade jag varit siare hade jag siat hemlig inte minst för det som ser ut som en räddningsaktion. Visserligen kan det vara tvillingarna också som försökt rädda en i paret - men det borde också bli tydligt om så är och framför allt om så inte är. Jag tror inte att siaren kommer lägga en tydlig - hemlig är ond/tjuvröst om det är så att hon är siad ond för både tjuvar och ulvar vill ju ha ihjäl siaren. Är hon däremot siad god -dvs är tvilling (i min spekulation då) så lär den andra tvillingen och siaren tona ner eventuella röster på henne. Så för att siaren inte ska behöva outa sig om hemlig är siad ulv/tjuv som första röst som alla ska följa

så röstar cirkus på hemlig

med det sagt, jag är inte siare :D men jag tror att hemlig är siad och ser det som troligt ond/ulv.

Sen finns det ju hur många som helst kvar i leken. Om jag lever vidare så tänker jag dels kolla på rösterna på hemlig då jag tänker att om hon är ulv så har säkert någon lagt en liten prydlig alibi röst där är hon tjuv är det mest troligt att kollegan försökt rädda henne och då blir rösterna på carrro_linaa intressanta att försöka rda ut om det är en tjuvkollega där. Sen tror jag ju att om hon är ulv så har nog någon lagt en sen röst på carrro_linaa - jag kommer rikta mig på Artline och glömmerallt.

Sen noterar jag att LenaH inte blev käk på sin födelsedag 🥳🎂

Då är vi väl 15 kvar,
Ängeln, Siaren, 2 tvillingar
3-4 bybor?
2 tjuvar
5-6 ulvar ink. psykopaten
7-8 goda, 2 tjuvar, 5-6 ulvar
Om det är 7 goda och 6 ulvar kvar skulle leken kunna vara slut imorgon, om vi lynchar en god och sedan käkas en god (både tjuvar och ulvar käkar inatt). Vi får alltså absolut inte lyncha fler goda nu :nailbiting:

@godisklubba - om jag vore ulv skulle det inte spela nån roll om lyan taggade mig om jag inte vore online. Då ser jag ju inte det heller ;)
Igår kväll somnade jag inte vid nattningen, även om jag oftast gör det.

Du vill syna mig ikväll om jag är ulv eller tjuv. Men du är alltså villig offra en till god? Det gör ju inte att du ser bättre ut i mina ögon :cautious: , även om jag avskrivit dig igår.
Men i lyan kan man skriva privat information, tex "mitt nr är X smsa om jag håller på att lynchas". Då behöver du inte se taggningar utan det räcker att du ser smset och kastar dig in för att röständra.

Jag tror inte att du hade skrivit ”du är alltså villig att offra en ond?”. Så oavsett roll hade du nog ändå påstått att du är god.

Du behöver inte avskriva mig, absolut inte. Jag tänker inte tvinga dig. Det är dessutom något du inte ens behöver fundera över on du är ulv i lyan. Då vet du att jag antingen är god/tjuv och chansen är större att jag är god än tjuv. Dvs något du rätt enkelt kan anta i så fall.

Jag tycker dessutom att du är mindre grävande i denna leken, än i förra leken. Hemlig som I-or är mer grävande. Betyder det att du är ulv kanske? Ulv som inte behöver gräva, utan ändå har information och vet vilka som är ulvar? Mycket att fundera på...

Håller på att gå igenm gårdagens röstning man fastnade mitt i - mitt huvud orkar inte med :p Noterar istället lite om deltagarna.

Verkar vara många jag inte har sett så mycket av, bland annat @Aliisa, @glömmerallt och @Gabby_Ossi. Gabby lägger två ganska enkla röster på cirkus och hemlig, och verkar inte teoriat speciellt mycket. Vill se mer av Gabby. Aliisa verkar vilja gå obemärkt förbi, kan vara för hon är ny. Lagt ganska enkla röster, inte skrivit mycket. Skulle hon kunna sitta i lyan och vara livrädd för att outa sig? @glömmerallt säger att hon inte kommer fokusera på antal inlägg, och röstar på carrro_lina för att hon försökt godförklara Aliisa? samtidigt som hon (GA) tycker att Habina är skum och undrar varför hon inte har fler röster. Har flygit under radarn för mig

Tycker @Habina är svår att placera. Först räddar hon sig i DL1 och sedan säger hon att det är ok att lyncha henne i DL2 (men skrev också att hon blivit påmind om varför hon slutade leka - så kan vara därför). Skulle därför tro att hon inte har en god specialroll, utan snarare var en bybo som trodde sig hittat onda i DL1 eller ulv som kan ta en för laget. Är väldigt aktiv så har avskrivit henne som tjuv, plus att hon flitigt letat tjuvar tidigare

Fortsättning kommer, måste bara få ur mig tankar

Viktig information från LL

tyvärr kan varken @Habina eller @qitis fortsätta leken.
Ta hand om er :heart

Habina var ulv
Qitis var tvilling

Jag har valt att inte ersätta dem med någon annan.

Jag hade med andra ord rätt i att @Habina inte var tjuv, utan ond. Och i att @qitis var god. Synd att ni inte ville leka mera :/

Detta får mig att fundera på @LenaH som ifrågasatte varför en ulv skulle visa sig så mycket. Försök till att avleda mig ifrån @Habina ?

Undrar om ulvarna trodde Misti var siare
Jag hade med andra ord rätt i att @Habina inte var tjuv, utan ond. Och i att @qitis var god. Synd att ni inte ville leka mera :/

Detta får mig att fundera på @LenaH som ifrågasatte varför en ulv skulle visa sig så mycket. Försök till att avleda mig ifrån @Habina ?
Nänä, jag har röstat på Habina båda dl och du blandar nog ihop mig med nån annan.

Eftersom jag ska till jobbet strax så väljer jag att rösta nu, eftersom jag inte vet på förhand hur lugnt det är på jobbet så får jag nog rösta nu.

Jag väljer att följa @cirkus och min tidigare känsla angående @hemlig .

Ferrari röstar på Hemlig
för att jag upplever att hon mest glider med, inte letar onda och lägger väldigt enkla röster.

Jag är en aning nöjd med att min känsla om Habina stämde och måste gå tillbaka lite för att se vilka samband jag ev spånade runt.

Det var nåt med @hemlig och @godisklubba och jag har sett att @cirkus lagt en röst redan för att se vad som händer.

Lunch slut!

Vad tråkigt att inte Habina och qitis fortsätter :cry:

Det rätar dock ut en del frågetecken, bla om Habinas roll. Hon var ulv, som var ena rollen jag kunde se henne som, känns lite bättre nu.

qitis har skrivit i ett annat inlägg att det är ok om Mada ville starta drev mot henne, och att det nog skulle räta ut en del frågetecken för goda:
Jag kan svara!

Jag är inte ulv eller tjuv så det bästa är ju om du funderar mer kring de andra tycker jag då :idea:
men gör det dig lugnare av att skapa ett drev mot mig så är det ok - det kommer kanske ge lite mer svar som hjälper de goda om inte annat
Men jag kommer starkt misstänka de som hänger på mot mig just nu pga att du verkar hakat upp dig på mig - det oavsett om jag överlever dagens lynch eller inte
Ska sätta mig och gå igenom en del av q's inlägg och se om hon har uttalat sig speciellt om någon, men har känslan av att hon är en duktig hintare så tror inte jag kommer hitta även om det finns :angel:

Deltagare:

1. Artline
2. Snurrfian
3. Mistimed (bybo)
4. Hedinn (god spion)
5. Habina (ulv)
6. iiantazie
7. Gabby_Ossi
8. Ferrari
9. Madalitso (bybo)
10. godisklubba
11. Fio
12. Aliisa
13. Lobelia (ond spion)
14. glömmerallt
15. qitis (tvilling)
16. LenaH
17. cirkus
18. hemlig
19. Mirtai
20. Carro_lina (jägare)

Vi är då 13 deltagare kvar nu. Vilket innebär att det borde vara något enklare att hålla isär deltagarna och börja få lite koll nu.

Då är vi väl 13 kvar,
Ängeln, Siaren, 1 tvilling
3-4 bybor?
2 tjuvar
4-5 ulvar ink. psykopaten
6-7 goda, 2 tjuvar, 4-5 ulvar
Om det är 6 goda och 5 ulvar kvar skulle leken kunna vara slut imorgon, om vi lynchar en god och sedan käkas en god (både tjuvar och ulvar käkar inatt). Vi får alltså absolut inte lyncha fler goda nu :nailbiting:
Uppdaterar här. Kommer vända siktet mot att leta ulvar framför tjuvar nu då det finns risk att vi förlorar inatt om vi inte får ut en ulv

Det ser ut som goda måste samla sina röster och få ut en ulv för att inte förlora. Jag väljer att lita på cirkus när det gäller teorin om att hemlig är siad ond.

fio röstar på hemlig

Jag gillade tanken när @cirkus gick ut i början men nu känns det rätt meningslöst ur analyssynpunkt.

Även om siaren siat @hemlig god så är jag tveksam till om siaren vågar säga ens nja för att inte riskera att röja sig själv.

Obs att jag inte heller är siaren! :rofl:

Jag säger inte att cirkus har fel men hade jag varit siaren så hade jag inte siat hemlig.

Men jag funderar på goda lyan. Det kan vara möjligt att de skickat en sia i natt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar