Tycker det är lite intressant att
hemlig räddar sig själv i DL2, och sedan inte ens försöker försvara sig mot ett drev DL3, utan säger lite uppgivet att drevet redan är igång. Tycker detta liknar Habina litegrann, först räddar sig, och sedan inte motsätter sig lynch (fast det kan ha berott på andra faktorer). Är ganska säker på att hemlig inte har en god specialroll pga för lite reaktion, så antingen bybo, tjuv eller ulv. Ifall vi lynchar en god nu har tjuvarna eller ulvarna möjlighet att vinna inatt, så jag tycker att hemlig borde skrikit lite ifall hon var bybo. Är hon ulv så förstår jag att inte lyakompisarna försvarar henne, då det skulle outa lyan. Det finns också en möjlighet att hemlig är tjuv, tycker hennes spelsätt passar in där. Gräver litegrann här och där, men inte tillräckligt för att väcka uppmärksamhet. Ligger rätt högt på listan över misstänkta, tror jag.
Är dock lite obekväm över drevet mot hemlig.
Artline skrev att "Hade jag varit ulv med hemlig så hade jag offrat henne snabbt som möjligt efter cirkus inlägg" i inlägg #888, och det är mycket möjligt att de håller på med det. Frågan är var det placerar Artline.
LenaH har gått mig förbi helt obemärkt. Tycker hon har varit väldigt aktiv och drivande i de flesta lekar jag läst med henne, dock verkar hon kunna vara lite laidback i början. Men nu är det inte början av leken längre, så det skaver lite att hon inte skrivit jättemycket. Skulle kunna vara de flesta roller, kan tänka mig henne både som god specialroll, tjuv och ulv. Är hon ulv har hon väl ganska starkt alibi, då hon röstat Habina i båda lyncherna (förstaröst i andra, kommer inte ihåg första). Vad jag minns brukar hon vara som mest laidback när hon är ulv, och vara grävande även när hon har specialroll. Litar inte på LenaH alls, möjlig tjuv eller ulv.
Aliisa har inte skrivit mycket alls. Har dock skrivit att hon inte har tid idag, men att hon kommer ha mer tid imorgon och ska läsa igenom det som skrivits igen. Detta tolkar jag som att hon är ganska säker på att vara kvar imorgon. Ulv i lyan som är rädd för att outa den, och tror inte att hon blir lynchad nu? Har inte skapar mig en uppfattning om henne direkt, även om jag håller henne åt det mer ludna hållet för stunden.
Jag verkar bara se ulvar och tjuvar överallt
cirkus lägger en röst på hemlig som drar igång ett drev, och resonerar att om hon varit siaren skulle hon ha siat hemlig, då hemlig blev räddad i DL2. Har inte reagerat speciellt mycket på cirkus, märkte henne mest när hon diskuterade med Madalitso, då hon verkade hålla Mada som god, och så minns jag att Mistimed lagt cirkus åt det onda hållet. Vet inte vad jag ska tro om cirkus, så jag väljer att lita på henne för tillfället. Finns betydligt mer misstänkta att reagera på.
Här skulle jag även vilja notera att
Ferrari lägger den andra rösten på hemlig, när hon hade kunnat rösta på någon annan och undvika drev. Om cirkus är god och hemlig ulv så är Ferrari troligtvis inte ulv med hemlig, då Ferrari antagligen inte skulle ha fortsatt på cirkus spår om en lyakamrat. Har röstat på hemlig i alla lynchar inser jag nu, var först att rösta hemlig i DL2 och ändrade inte trots att hemlig var på väg att åka. Detta gör det ännu mer troligt att Ferrari och hemlig inte sitter i lyan tillsammans. Hon känns ganska aktiv, vilket gör henne till mindre trolig tjuv. Får goda vibbar av Ferrari, så väljer att hålla henne där tills vidare.
glömmerallt röstade sent i DL2 på carrro_lina när det såg ut som om hemlig skulle åka. Då hade både Habina och carrro_lina två röster var, och glömmerallt hade misstankar om båda dem. Hon väljer då att rösta på carrro_lina då hon enligt röstinlägget var den enda som hade röster, alltså såg hon inte rösterna på Habina.
Därefter skrev cirkus om att glömmerallt kanske ville rädda hemlig, och att de då skulle vara kollegor.
fio drar upp det igen, och då svarar
Artline
Tyckte det var ett intressant meningsutbyte. Både Artline och fio verkar inte ha läst/inte komma ihåg vad glömmerallt skrivit i själva röstinlägget. Har inte fått någon stor uppfattning om varken Artline eller fio i dagsläget. Fio ligger i inläggsbotten, så det är inte så konstigt, men Artline verkar ha glidit förbi. Måste kolla upp henne.