Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Nu är det kanske troligt att F är väldigt leksugnen men ett sådanhärt inlägg så här tidigt i leken när man egentligen inte vet något är ett enkelt knep för en ulv att verka mer aktiv än vad man är.

Snabb genomgång medans leken ännu är hanterbart 😁

1. Artline: Nämner att tjuvarna är onda då de dödar folk och att de är ondare än ulvar då de gör det för nöjes skull, ulvarna pga hunger. Försöker hon rikta blickarna bort från sig själv till tjuvarna måntro? Just att hon påpekar att tjuvarna är "ondare" med, hmm.

2. Snurrfian: tycker man ska hålla koll på de som smyger bakom granarna, att det inte är säkert att de som skriver skumt är de skumma. Är alltid lika viktigt att hålla koll på smygarna, så instämmer, men är minst lika viktigt att inte låta skumhet gå förbi obemärkt.

3. Mistimed: Tycker inte tjuvar är "onda", mer kriminella. Och säger att goda ofta dödar goda i lynch. Tjuvar kan vara både onda och kriminella :o . Har en poäng i att det inte bara är onda som lynchar goda i lekar.

4. Hedinn: mutbar!

5. Habina: dålig på geografi, tramshumör, döper om iiantazie och Aliisa. Galna Habina, har ju min teori om att hon är en göteborgare som inte kan geografi. 😏😁

6. iiantazie: räknar, skriver om roller och frågar. Ny!

7. Gabby_Ossi: påpekar att båda tjuvarna inte måste ut.

8. Ferrari: jag!

9. Madalitso: först med att räkna roller.

10. Klubban: redan tappat bort sig på sida 3.

11. Fio: tycker det är ett bra tema.

12.Aliisa: tycker det bara är att döda de onda så är det lugnt. Ny!

13. Lobelia:

14. glömmerallt: tycker rollerna är intressanta och håller med Mada i hennes beräkningar av antalet goda/onda/tjuvar.

15. qitis: god koll på geografi, påpekar för LL att man inte pratar dalmål i Åre.

16. LenaH:

17. cirkus: tror infon i leken kan bli svårtolkad.

18. hemlig: noterar att Mada gått hårt ut i början av leken.

19.Mirtai: säger att ängeln kanske inte vill visa sig på samma sätt pga ond spion

20. Carro_lina: räknar roller och nämner att hon kommer bli superförvirrad

artline röstar på ferarri

Habina är den enda jag känt tjuv-vibbar från (och nu ser jag hon försöker sätt mig som tjuv, kul! :D Framförallt med "han som sa det var det", det kanske är Habina som är mästertjuven? TVIST! :D ).

Dels det inlägget jag kommenterat tidigare, där hon skriver:
"Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda." Eftersom just att tjuvar inte faller under "onda", jag tänker att hon kanske visst hade koll på det (i alla fall undermedvetet, eftersom hon läst listan) och inte behöver misstänka tjuvar för hon vet vilka de är. HON och..

dun dun duuuuuuuun

Möjligtvis Madalitso. BUT WHY?! Undrar ni då. Jo, jag tycker Habina ett par gånger nu gått in och ganska friskt försvarat Mada. Se t.ex #194 och #197, i försvar mot Qitis. Även i #214 var hon blixtsnabb till Madas försvar.
Jag ser en möjlig tjuvlya där.

Hur många tjuvar har du i din lek? Först nailar du Hedinn som tjuv, sen Habina och nu också Mada

Här har Hemlig noterat dels att @iiantazie kommer med bra frågor & funderingar. Och i nästa inlägg har hon noterat att @cirkus och @Habina pratar om gamla leken för att därefter prata om Al's godförklaring. Inte mycket av substans mer än att hon läst det och tycker det är konstigt.

Ifrågasätter sen @godisklubba och varför hon röstade som hon gjorde, även om hon själv skriver att det är svårt att motivera en röst i dl1. Klubban tyckte jag ändå motiverade sin röst så gott hon kunde i mitt tycke, det ÄR svårt i dl1. Hon valde ändå mellan två spelare och hade en motivering till varför.

Därför Ferrari röstar på Hemlig då hon lägger en i mitt tycke enkel röst på Klubban, utan att motivera det närmare än med ovanstående citat. Detta sticker ut i mina ögon!

Min mobil har 5% batteri och det är läggning av barn, så förhoppningsvis hinner jag in innan DL men ville vara på säkra sidan.
Motivera mera? Jag förstår inte varför hon valde just LenaH.
Precis som @Mirtai poängterade lite senare.

men varför just Lena? Varför valde du henne framför fio eller snurrfian?

Jag är inte jättesugen på att rösta på de aktiva spelarna heller, det är så trist att bara gräva där. Men det är ju svårt att teoria om de andra mer än att de "flyter med". Åh andra sidan kanske det är i de här stora lekarna man SKA rösta på de som är mest aktiva, så det blir mer hanterbart. :p

Möjligtvis Madalitso. BUT WHY?! Undrar ni då. Jo, jag tycker Habina ett par gånger nu gått in och ganska friskt försvarat Mada. Se t.ex #194 och #197, i försvar mot Qitis. Även i #214 var hon blixtsnabb till Madas försvar.
Jag ser en möjlig tjuvlya där.
Jag tror du är färgad av mio min mio leken. Tycker förresten att vill du anklaga mig för att vara tjuv får du hitta på nått bättre än vad habina gör :p

Hur många tjuvar har du i din lek? Först nailar du Hedinn som tjuv, sen Habina och nu också Mada

Ond spion var visst Hedinn. ;) Plötsligt känns det skönt att bara luta sig tillbaka och låta Mistimed förklara allas roller. Synd bara att hon fått det lite om bakfoten. :p

Du tror inte att tjuvarna vinner än mer på det?
förstår vad du skriver om onda. Så är det ju per se i varje lek?
Jag tror du har en poäng i att just tjuvarna verkligen kan luta sig tillbaka och låta goda och onda köra sitt vanliga race.
Samtidigt är det ju svårt att dra några slutsatser om det förrän efter ett par dagar men då har @Paddington antagligen haft ihjäl de flesta av oss, oavsett sida! :p

"han som sa det han var det".

Det här inlägget har gnagt lite i bakhuvudet hela dagen och eftersom jag inte lyckas hitta nånting som är i närheten av misstänkt i övrigt (har fortfarande lust att rösta på Hedinn som förvirrar mig), så får det bli världens tunnaste förstadagsteori.

Jag får känslan av att Mistimed är mästertjuven, det är nåt med "så goda kan inte vinna alls" och "bäddat för en tvist i slutet". Jag vill såklart gärna ha ut mästertjuven, så jag lägger min röst på Mistimed.

Habina röstar på Mistimed
Det skulle inte förvåna mig om du själv är tjuven.

Du tror inte att tjuvarna vinner än mer på det?
förstår vad du skriver om onda. Så är det ju per se i varje lek?
Säkert, men hann inte tänka så långt, fick det rätt stressigt ikväll. Dessutom vill jag gärna ha ut både ulvar och tjuvar, så om de nu tänker på samma sätt så räcker det ju att jag har det i åtanke.

Jag är redan alldeles försenad med att rösta, så det blir rakt ur minnet.
Kommer förhoppningsvis kunna titta in korta ögonblick under kvällen, men är inte alls säker på att jag kommer hinna läsa igenom allt som skrivs.

Madalitso röstar på Quitis för att hon tyckte min räknemiss var skum, när det verkligen bara var ren förvirring. Trodde dessutom jag räknat in ulvarna i antalet bybor som att "alla utom tjuvarna är på samma sida", när det i själva verket var så att jag räknat med de goda med specialroller i antalet bybor.

Är kanske en dålig röst, men jag lutar mig på statistiken, alla gånger q sagt jag är skum för något jag skrivit skojsamt eller virrigt i dl1 så har hon varit ond :rofl:

kan du inte ens stava mitt namn rätt? 🙃
annars är det helt ok att rösta på mig

Jag tror du är färgad av mio min mio leken. Tycker förresten att vill du anklaga mig för att vara tjuv får du hitta på nått bättre än vad habina gör :p

Jag... tror inte jag minns den? :o

Oroa dig inte, I Habina-scenariot är du egentligen inte mer misstänkt än någon annan om inte Habina visar sig vara just tjuv. :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar