Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

DL2:

Sasse röstar på Hedinn 20.03
Hedinn röstar på Lenis 21.22
Lenis röstar på Niyama 21.27
cirkus röstar på glömmerallt 21.28
bumpo röstar på Lenis 21.29
Niyama röstar på glömmerallt 21.29
glömmerallt röstar på Sasse 21.30
Vira röstar på Lenis 21.30
Myrten röstar på glömmerallt 21.30

Demonen måste ju ut nångång. Jag funderar på vilka roller som är kvar:
eremit
ängel - kan inte omvandlas
spion - kan inte omvandlas
siare

två ulvar och en demon. Ett nattkäk kan garanterat stoppas med hjälp av eremiten. Problemet är ju att när demonen lynchas så har nu onda troligtvis fått någon uppfattning om vem som är ängel i alla fall, kanske även siare (eftersom de får en rad spioninfo). De kommer alltså troligtvis lyckas med omvandlingen. Det bästa vore alltså om demonen blev kvar till sist, tillsammans med ängel och spion. Jag kan inte tänka, jag bara konstaterar att ängeln får det kämpigt :crazy:

Ang. att Cirkus är kvar så har jag flera gånger varit med om att nya är kvar till slutet. När jag är ulv (och nu kommer jag kasta misstankar på mig själv :p) försöker jag gärna att inte käka nya spelare direkt utan vill att de ska få testa på spelet. Att gå fri från misstankar som ny är inte heller särskilt konstigt - jag var god i min allra första lek och gick i princip helt fri från misstankar (trots att jag höll alla ulvar som goda :rofl:), tror Myrtens första lek var när hon var ond med mig och hon gick också väldigt fri från misstankar. Så nej, jag tycker inte man kan utläsa något av att Cirkus är kvar fast hon är ny. Att du tar upp detta gör mig lite skeptisk till dig, känns som att du försöker skapa misstankar mot Cirkus.

Ja okej, jag blev alltid uppäten första (i nåt enstaka fall andra) natten mina första lekar, med anledning av att jag var så neutral och inte drog misstankar till mig. Men jag antar att det beror på vilka som sitter i lyan också. Jag är inte ute efter att kasta misstankar mot nån, skulle jag gå på min spontana känsla skulle jag ropa "Ja!" efter ditt teoriinlägg idag och vara bombsäker på att glömmerallt, Vira och bumpo var ulvar. Men det är ju just det som skrämmer mig, att det känns så förbannat vettigt och enkelt, så jag kände att jag var tvungen att försöka se andra möjligheter också.

Ja, jag är medveten om att det kan göra mig mer misstänkt att slänga ut misstankar om alla andra, men jag vågar verkligen inte utesluta någon i det här läget, hur gärna jag än skulle vilja.

Kan inte hjälpa att du är långsam :p

La in dag ett också i mitt inlägg nu om någon ha den infon.

Förlåt att jag tar upp det, men var det inte du som skrev ut att du var siare och hade siat en ulv? Jag har för mig att jag var ulv nån gång sen, och tyckte att det var lika bra att käka dig så du inte kunde outa nån av oss :o :p

Jag försöker också se andra möjligheter, och jag blir lite nojig av Myrten. Att GA är ond och Myrten skaffat sig ett bra alibi. Men det skulle kunna stämma med rösten dag två, men dag ett? Tveksamt.

Dock så vet jag inte, om glömmerallt var demon skulle de väl vilja spara på henne så länge som möjligt?

Som ond hade det ju varit bäst att bli av med en god. Men om jag har rätt i att GA är ond känns det troligt att ulvarna kommer alibirösta eftersom GA har så pass mycket misstankar mot sig nu.

Nja, det beror väl på? Det är ju trots allt två goda kvar som inte kan omvandlas, så i nuläget har demonen en 50/50 chans att lyckas omvandla en god. Visst, skulle de få ut en god ikväll skulle de kunna ha tur och lyckas få ut en immun, så de skulle få 67% chans för lyckad omvandling om demonen istället skulle åka imorgon, om de inte får äta inatt. Men de skulle också kunna lyckas få ut en som inte är immun, vilken skulle sänka chansen till 33%. Så hade jag själv varit ulv hade jag nog gärna sett att demonen åkte idag, framför allt om det var en med mycket misstankar mot sig. Hellre demonen än en annan ulv i alla fall, om det inte fanns nån stor chans att få ut en god.

Förlåt att jag tar upp det, men var det inte du som skrev ut att du var siare och hade siat en ulv? Jag har för mig att jag var ulv nån gång sen, och tyckte att det var lika bra att käka dig så du inte kunde outa nån av oss :o :p

Jag försöker också se andra möjligheter, och jag blir lite nojig av Myrten. Att GA är ond och Myrten skaffat sig ett bra alibi. Men det skulle kunna stämma med rösten dag två, men dag ett? Tveksamt.

Hahaha jo okej, det hade jag förträngt. Det var min allra första lek och jag hade missat att man inte fick avslöja rollerna. Så ja, du har rätt, första leken fick jag faktiskt vara med ett tag. :p

Så nä, okej, då har jag inget mot cirkus. Alls.

Haha, nu börjar du som GA!

Ja, hellre demonen än en annan ulv skulle jag också tycka. Och jag skulle nog tycka att det var helt okej om demonen åkte. Men jag hade inte tydligt jobbat för det.

Tillägg: Sen är det detta med specialrollerna. Det hade kunnat göra att jag prioriterade att få ut en god. Två roller kvar som får information, en roll som kan stoppa käket helt och en ängel. Jag hade tyckt att det skulle varit väldigt skönt att bli av med nån av dom, om jag var ulv. (Dvs säkert, vilket inte omvandlingen är. + att ängeln inte går att bli av med genom omvandling och den vill man ju gärna bli av med som ond.)

Senast ändrad:

Haha, nu börjar du som GA!

Ja, hellre demonen än en annan ulv skulle jag också tycka. Och jag skulle nog tycka att det var helt okej om demonen åkte. Men jag hade inte tydligt jobbat för det.

Tillägg: Sen är det detta med specialrollerna. Det hade kunnat göra att jag prioriterade att få ut en god. Två roller kvar som får information, en roll som kan stoppa käket helt och en ängel. Jag hade tyckt att det skulle varit väldigt skönt att bli av med nån av dom, om jag var ulv. (Dvs säkert, vilket inte omvandlingen är. + att ängeln inte går att bli av med genom omvandling och den vill man ju gärna bli av med som ond.)

Det är sant. Så glömmerallt kan vara god menar du, och ulvarna utnyttjar detta? :p Nä, men med tanke på antalet röster GA fick igår så kan de ju mycket väl ha beslutat att offra henne för att rädda de andra från misstankar.

Och i så fall, om vi nu säger att du är god, så kan ju Viras röst på GA mycket väl vara med tanke på det Sasse skrev tidigare i leken, att hon som ulv helst lägger en tidig röst på en ulvkollega i ett sånt läge för att inte vara en som "följer med strömmen"...

Det är sant. Så glömmerallt kan vara god menar du, och ulvarna utnyttjar detta? :p Nä, men med tanke på antalet röster GA fick igår så kan de ju mycket väl ha beslutat att offra henne för att rädda de andra från misstankar.

Och i så fall, om vi nu säger att du är god, så kan ju Viras röst på GA mycket väl vara med tanke på det Sasse skrev tidigare i leken, att hon som ulv helst lägger en tidig röst på en ulvkollega i ett sånt läge för att inte vara en som "följer med strömmen"...

Nej, jag tycker ingenting tyder på att GA skulle vara god. Jag försökte resonera hur jag skulle prioritera som ond, men när jag skrivit klart insåg jag att det egentligen är helt meningslöst men skickade ändå.

Det sista stycket fattade jag inte? Ska det stå att Viras röst mycket väl kan vara en alibiröst? Ja, det är mycket möjligt.

Nej, jag tycker ingenting tyder på att GA skulle vara god. Jag försökte resonera hur jag skulle prioritera som ond, men när jag skrivit klart insåg jag att det egentligen är helt meningslöst men skickade ändå.

Det sista stycket fattade jag inte? Ska det stå att Viras röst mycket väl kan vara en alibiröst? Ja, det är mycket möjligt.

Nä, inte jag heller men jag vill inte riskera att fastna någonstans även om jag har ganska klart för mig i huvudet hur jag tror att det ligger till.

Ja, det ska det stå. :)

Var är resten? Skulle gärna vilja se mycket mer av Bumpo och Cirkus!

Ja speciellt bumpo har väl knappt skrivit något alls, känns ju nästan omöjligt att försöka lista ut vilken roll alla har

Själv är jag fortsatt krasslig så det snurrar mest i huvudet när jag läser tråden.

Lite teorier:

Niyama
spelar som någon påpekade inte som jag har för mig hon brukar, men jag vet inte om det är misstänkt i sig, mest bara konstigt.

Hedinn
tycker jag flyter med på ett ulvigt sätt som påminner väldigt mycket om förra leken då hon var ulv. Men det känns inte som mycket att gå på i det här läget.

Vira lite samma sak som hedinn spelar ungefär som sist när hon var ulv å andra sidan tycker jag hon brukar spela så oavsett roll.

Myrten känns som vanligt svårplacerad, tycker inte hon teoriar lika mycket som vanligt men det skulle kunna bero på att hon är sjuk. (jag känner ju tex. att jag själv teoriar mindre nu när jag är sjuk)

Cirkus
Känns allmäntt oförvirrad för att vara ny. hennes motivering till rösten på mig igår känns märkligt då det känns som att hon blandat ihop användare( tror hon blandade ihop niyama och hedinn). Jag påpekade att jag trodde hon blandadat ihop det men jag har inte fått svar av henne på det?

bumpo har inte skrivit mycket så är svårt att säga något om ända som sticker ut är väl andrarösten på lenis igår

Både Niyama och Vira har lag sista och avgörande röst på en god men jag kan inte bestämma mig för om det gör dem mer eller mindre misstänkta

Just nu misstänker jag typ alla lika mycket:banghead:

*kl*
Hon snöar in på (i mitt tycke) konstiga grejer, t.ex. när hon börjar skriva om att det är 42% chans att det lottas två goda som kärlekspar :D jag tror faktiskt GA förstod vad jag menade, och att jag inte talade om sannolikheten för att två goda skulle lottas fram. (Detta i inlägg 178.)
.

Ja det förstod jag och har inte heller påstått något annat. Det jag gjorde var att jag påpekade att LL skrev slumpvis och då bör man ju utgå från det. Vore väldigt egendomligt att utgå från att LL ljuger tycker jag.

Fast sasse kalla din andraröst för strömröst så då borde väl även Viras andraröst kunna räknas som strömröst och isåfall är det väl just följs strömmen hon gör, eller?

Jag hänger inte alls med i ditt resonemang.

Fast sasse kalla din andraröst för strömröst så då borde väl även Viras andraröst kunna räknas som strömröst och isåfall är det väl just följs strömmen hon gör, eller?

Jag hänger inte alls med i ditt resonemang.

Nu var det ju inte strömröster jag syftade på utan att lägga en tidig (även tidsmässigt i det här fallet, innan man sett vilket håll diskussionerna går åt) röst på en ulvkollega. Vad min röst har med det hela att göra förstår jag inte, då det inte var det uttalandet från Sasse jag syftade på heller.

Vore väldigt egendomligt att utgå från att LL ljuger tycker jag.

Det har hänt förr att texten från rollbeskrivningarna bara kopierats in, så det av misstag står saker som inte riktigt gäller. Och jag kände igen texten så tänkte att den bara kopierats in och med tanke på fördelningen i leken trodde jag aldrig att två goda eventuellt skulle ha parats ihop.

KL

Fastnade hemma hos väninna, för vi måste fixa lite. Osäkert när jag kommer hem, så jag röstar nu för att vara säker på att inte missa.

Jag är fortfarande inte i form, och känner att jag har svårt att värdera alla scenarier med demonen inblandad. När jag funderat mest under dagen känns det ändå som den jag reagerar mest på - fortfarande - är glömmerallt. Se mina teoriinlägg ovan (om någon kan förklara hur ett av dem kunde postas två gånger med en timmes mellanrum är jag tacksam. Satt i bilen vid andra postningen!).

Därför:

Myrten röstar på glömmerallt

Nu var det ju inte strömröster jag syftade på utan att lägga en tidig (även tidsmässigt i det här fallet, innan man sett vilket håll diskussionerna går åt) röst på en ulvkollega. Vad min röst har med det hela att göra förstår jag inte, då det inte var det uttalandet från Sasse jag syftade på heller.

Jag förstår att det inte var det inlägget du syftade på

Min poäng är att jag tror Sasse hade tyckt att viras andraröst är en strömröst eftersom hon tyckte din andraröst var en strömröst och lägget era respektive andraröster kom i påminner mycket om varandra.

Jag förstår att det inte var det inlägget du syftade på

Min poäng är att jag tror Sasse hade tyckt att viras andraröst är en strömröst eftersom hon tyckte din andraröst var en strömröst och lägget era respektive andraröster kom i påminner mycket om varandra.

Vad har det för betydelse vad Sasse hade tyckt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar