Demonen måste ju ut nångång. Jag funderar på vilka roller som är kvar:
eremit
ängel - kan inte omvandlas
spion - kan inte omvandlas
siare
två ulvar och en demon. Ett nattkäk kan garanterat stoppas med hjälp av eremiten. Problemet är ju att när demonen lynchas så har nu onda troligtvis fått någon uppfattning om vem som är ängel i alla fall, kanske även siare (eftersom de får en rad spioninfo). De kommer alltså troligtvis lyckas med omvandlingen. Det bästa vore alltså om demonen blev kvar till sist, tillsammans med ängel och spion. Jag kan inte tänka, jag bara konstaterar att ängeln får det kämpigt
Ang. att Cirkus är kvar så har jag flera gånger varit med om att nya är kvar till slutet. När jag är ulv (och nu kommer jag kasta misstankar på mig själv
) försöker jag gärna att inte käka nya spelare direkt utan vill att de ska få testa på spelet. Att gå fri från misstankar som ny är inte heller särskilt konstigt - jag var god i min allra första lek och gick i princip helt fri från misstankar (trots att jag höll alla ulvar som goda
), tror Myrtens första lek var när hon var ond med mig och hon gick också väldigt fri från misstankar. Så nej, jag tycker inte man kan utläsa något av att Cirkus är kvar fast hon är ny. Att du tar upp detta gör mig lite skeptisk till dig, känns som att du försöker skapa misstankar mot Cirkus.