Sv: Ulvlek - Robinson Buke
Så var det övriga spelare:
bumpo - räknar till att hon har skrivit sex inlägg sedan hon kom tillbaka. Det finns alltså inte mycket att ta på. Gårdagens röst på Lenis får mig dock att reagera:
"Lenis har sagt några saker som fått mig att reagera. Dels allt detta om risken med att teoria tidigt i leken. Dels ett par saker som jag inte kan sätta fingret på vad jag reagerar på men ändå skapar en känsla om att hon kanske inte är god." (#194)
Nu tycks bumpo haft dåligt med tid igår kväll och det kan vara anledningen till att röstmotiveringen svajar betänkligt (min egen var definitivt inte strålande p g a ovan nämnda faktorer
), men det är ändå så att jag känner mig lite misstänksam. Bumpo har ett par gången lyckats lura mig med en lite smygande spelstil. Vi får se vad som händer under dagen.
Nu inser jag att jag verkligen har bråttom! Så nu blir det nog mest reflektioner, men jag vill försöka fästa lite tankar om samtliga på pränt innan jag drar.
cirkus - ny spelare, svårplacerad. En del av cirkus frågor gör att jag känner mig benägen att tro att hon är god, t ex frågan i #109 (tillsammans med en föregående diskussion) om hur ulvar röstar. Jag kan tycka att om hon vore i lyan så skulle sådana frågor inte ställas. Visst, man kan fråga vad som helst för att förvirra, men skulle hon ens komma på den typen av frågor om hon satt i lyan och mer "visste" hur det gick till? För övrigt, som Niyama säger, att om glömmerallt är ond så
bör inte cirkus vara det.
Hedinn - har skitsvårt att tycka något om henne! Vi har redan konstaterats att Mammas röst på Hedinn inte säger något alls. Vad övrigt? Igår lade Hedinn första rösten på Lenis (dock med endast åtta minuter till DL). Säger det något? Vet inte, måste fundera. Gick det att se att Lenis låg illa till (jag har inte tid att kolla, måste åka)? Tycker att det finns en del poänger i
Sasses teoriinlägg som leder till hennes röst + att Hedinn verkar ha lite svårt att teoria. Hon skriver t ex i sin egen motivering att de enda som fastnar på hennes radar är Lenis och Sasse (#188). Summan av kardemumman: jag vet inte!
Vira - framstår ju alltid, oavsett roll, som neutral. Så även denna gång. Det får mig att reagera lite. Det känns som om Vira flyter med, utan att ta ställning. Jag vet dock inte om det är något som utmärker specifikt henne denna lek. En sak reagerar jag dock på: i #97 funderar Vira över Shaggys tvilling. Trots detta röstar hon på Lenis, som definitivt borde vara en god kandidat till Shaggys tvilling av de som röstade i första DL om man ser hur rösterna föll där (sedan var det ju också möjligt att tvillingen fanns bland de som inte hittat leken). Jag vet inte om Vira följer upp detta vidare (stressad som sagt!), men det får mig att reagera lite.
Något att fundera på som jag inte hinner med - finns det möjliga trollade röster vid DL2?
När jag läser vad jag skrivit så känner jag mig mest misstänksam mot
bumpo och
glömmerallt. Jag är ytterst osäker på
Hedinn och
Vira, lutar åt att
cirkus är god och hoppas på att
Niyama är det, men är inte hundra.