Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Info från LL
För att stoppa vidare spekulationer om att vissa delar av leken är riggad :angel:

LL ber att få meddela att det var lotten som helt avgjorde kärleksparet och hade det blivit två goda så hade det varit två goda (likadant om jag hade råkat dra två ulvar till kärlekspar)

Jag har lite svårt att bestämma vem jag ska rösta på, det är flera som gjort någon liten sak som är misstänkt men ingen som sticker ut och är klart mer misstänkt än resten.

Jag ska ta och läsa igenom igen och se om jag kan komma fram till något vettigt.

Info från LL
För att stoppa vidare spekulationer om att vissa delar av leken är riggad :angel:

LL ber att få meddela att det var lotten som helt avgjorde kärleksparet och hade det blivit två goda så hade det varit två goda (likadant om jag hade råkat dra två ulvar till kärlekspar)

Tack för klargörandet. :)

Jag har verkligen ingen aning alls om hur jag ska rösta. Tycker du är skum men får för mig att du brukar spela skummare som god än som ond ;)

Försöker hänga med i allt snack om demonen och kärleksparet, men kan samtidigt inte se det som så viktigt utan snarare som något som tar fokus från leken. Det blir så enormt abstrakta diskussioner om vem som kunde ha tyckt att någon ulv var mest värd, och det enda konkreta som går att få ut av det är att Hedinn antingen är ond eller god :p. Eller har jag missat något?

I övrigt är det svårt som sjutton. Jag brukar oftast tycka att alla verkar vara ganska goda, och så även nu. Och DL närmar sig.

De enda som egentligen finns på min radar nu är Lenis och Sasse. Främst av det jag nämnde tidigare, men det finns lite annat som inte känns riktigt rätt, eller vad man ska säga. Jag känner inte riktigt igen Sasse sen tidigare lekar. Lenis har jag aldrig spelat med tidigare så där kan jag inte säga något, men känns som att hon hugger snabbt på vissa som blir misstänkta av andra och glider med samtidigt som hon håller sig lite lagom i skuggan sådär... Något visserligen Vira också gör, men hon känns mer som vanligt ändå. Myrten tycker jag inte heller spelar riktigt som vanligt, fast hon känns mer som en light-version av sig själv vilket ju mycket väl kan förklaras av febern.

Så ja, det är det enda jag känner att jag kan gå på nu och då känns Lenis mest misstänkt.

Hedinn röstar på Lenis.

Det blir så enormt abstrakta diskussioner om vem som kunde ha tyckt att någon ulv var mest värd, och det enda konkreta som går att få ut av det är att Hedinn antingen är ond eller god :p.

:rofl: Världens mest givande diskussion? :D

kl

Hinner bara skumma de sista två sidorna så ber om ursäkt om jag råkat missa ngt. Detta för att hinna få in ngn form av inlägg innan DL.

Aha, så de röstar inte alls ? Eller sprider rösterna så mycket det går ? eller så lägger någon en avvikande röst som en liten avledning ? (ja, jag vet att jag lag en avvikande röst, jag som kände mig så stolt att jag hade en liten bräcklig egen känsla/teori och inte bara följde strömmen)

Hoppas att det är okej att jag ställer de dumma frågorna.

Alltid ok att fråga men jag får inte riktigt klart för mig varför. Cirkus är ju inte ny. Är det för att få klarhet i hur just den spelaren tycker eller vad är grejjen? Att få uppmärksamheten bort från sig själv? Jag hänger inte riktigt med men det är ett observandum.

u.

Lenis bör ha sett GAs kommentar innan, då hon hade postat ett annat inlägg före detta och Sasse skriver ju själv att hon håller med GA. Visst, det kan ju vara så att de faktiskt bara håller med och blir misstänksamma men det är nåt som inte känns helt rätt. Lenis kommentar känns betydligt mer anklagande på nåt sätt och inte bara funderande som jag upplever glömmerallts kommentar.
.

Jo men lite anklagande var jag nog allt. Iaf ifrågasättande. :)

Det kan vara en "risky business" absolut, men förekommer. Det är många som gärna lägger alibiröster på sina kollegor.

För egen del, när jag är ulv, så lägger jag gärna en så tidig röst som möjligt på min ulvkollega. Just för att undvika de där misstankarna om alibiröst som kommer in sent.

Jag brukar ofta skriva "när jag är ulv" när jag teoriar för det är ju så jag tänker, men jag har fått misstankar mot mig pga det massa ggr, bla Mammas (som d alltid talas om oavsett om hon är med eller ej, haha..) brukar ogilla det. Men ingen verkar reagera i denna lek, lite intressant.

Vad gäller Sasse skriver hon vettigt som vanligt, inget som sticker ut. La förstarösten på en god men d säger ju inte så mkt dag 1.

Snor din lista Myrten och hoppas att den stämmer.

Shaggy röstar på Hedinn
Myrten röstar på glömmerallt
Sasse röstar på Shaggy
Hedinn röstar på Shaggy
Lenis röstar på Hedinn
Bumpo röstar på Shaggy
Mammas röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Lenis
Niyama röstar på Shaggy
glömmerallt röstar på bumpo

Ja, jag finner det mycket troligt att Mammas kan ha röstat på sin ulvkollega Hedinn för att rädda sitt eget skinn eftersom hennes kärlekspar Shaggy låg i risk för lynch.

Håller med.

I övrigt har jag ögonen på Hedinn enligt tidigare inlägg samt Niyama då hon lade sistarösten på en god. Har inte tänkt så mycket på det innan idag men det slog mig nu ikväll.

Lenis röstar på Niyama

Sorry sen röst, vet d är kasst, va lite sällskapssjuk idag så fastnade på gymet och tjattrade.. Bättring utlovas om jag överlever kvällen!

Även jag känner inte att det finns något konkret att gå på.

glömmerallt och Hedinn diskuterar väldigt friskt om när det är fördelaktigast att demonen blir lynchad - och har olika åsikter, kan det vara ett spel för galleriet ? De kanske är rörande överens i lyan ? Det gör att de två är mina huvudmisstänkta. Och gårdagens sena avvikande röst från glömmerallt spär ytterligare på mina misstankar mot henne. Jag tänker att en ulv vet att det är en god som är på väg att bli lynchad i frid och ro kan rösta på vem-som-helst utan att bli anklagad för att följa strömmen

Så:
cirkus röstar på glömmerallt

och Lenis - jag spelar för första gången ! Så jag räknas som ny

För övrigt krånglar buke svinmkt för mig idag och ville inte posta mitt inlägg nu pga security missing blabla.. Hände även innan idag. Kanske fler som har problem?

Okej, dags för teorier och röstning då:

Myrten röstar på glömmerallt i första lynch baserat på magkänsla efter ytterst lite att gå på, känns som en vanlig första röst. Jag känner inte igen myrten alls i denna leken, högst troligt att det har med hennes monsterförkylning. Hon känns i detta lägetr neutral för mig.

Hedinn har kommit med några bra funderingar som fått mig att tänka om både en och två gånger. Visserligen är jag inte säker på att jag håller med henne hela tiden men just nu i detta läget sätter jag henne mer åt det goda hållet, magkänslan är stendöd gällande henne.

Lenis har sagt några saker som fått mig att reagera. Dels allt detta om risken med att teoria tidigt i leken. Dels ett par saker som jag inte kan sätta fingret på vad jag reagerar på men ändå skapar en känsla om att hon kanske inte är god.

Cirkus funderar och vrider och vänder på det hon ser, det är ju hennes första lek och jag tycker att hon gör det bra.

Niyama är helt blank för mig i nuläget. Säger mycket tänkärda saker men ger ingen känsla åt något håll. Får fundera mer på henne i morgon.

Baserat på ovanstående:bumpo röstar på Lenis

*kl*

Jag skulle lika gärna kunna lotta känns det som. Jag har ingen aning. Sasse och Myrten känns som vanligt, och skulle mycket väl kunna vara onda utan att de gjort något skumt. Lenis och Hedinn reagerar jag lite på, men inte så mycket att ta på. Glömmerallt är den som jag reagerat lite mer på, uttalanden och den avvikande rösten igår. Men som sagt behöver inte rösten betyda något och jag brukar uppleva henne som skummare som god har jag för mig. Resten har jag ingen uppfattning om alls.

Eftersom Glömmerallt ändå är den jag reagerat mest på, så får det bli henne jag röstar på: man måste ju rösta på någon.

Niyama röstar på Glömmerallt

knapp

Jag blir tokig på den här röstningen min hjärna vill inte riktigt fungera. men röstas behövs ju

Glömmerallt röstar på Sasse för jag tycker båda hennes röster är lite märkliga den första kändes inte likt Sasse alls och jag håller inte med henne i teorierna mot hedinn

Sitter här och vet varken ut eller in. Men trots allt är Lenis den jag har haft mest misstankar på, och jag tycker inte heller att Niyama har gjort sig förtjänt av en röst.

Vira röstar på Lenis

Hinner inte gå igenom allt som skrivits sedan jag stack i detalj. Det är ändå så att den som jag fortfarande känner mest för är glömmerallt. Såhär skrev jag i mitt inlägg i förmiddags:

glömmerallt - av någon anledning som jag absolut inte kan förklara skaver gårdagens kommentar på tidigt stadium en aning. Om den avvikande rösten på bumpo1 har jag redan skrivit. För övrigt tycker jag inte att något känns konstigt. Äsch, jag vet inte alls var GA står.

Därför - Myrten röstar på glömmerallt

Jag brukar ofta skriva "när jag är ulv" när jag teoriar för det är ju så jag tänker, men jag har fått misstankar mot mig pga det massa ggr, bla Mammas (som d alltid talas om oavsett om hon är med eller ej, haha..) brukar ogilla det. Men ingen verkar reagera i denna lek, lite intressant.

På riktigt? Jag har nog aldrig fått några misstankar på mig för den sakens skull, aldrig av Mammas heller. Vet du vilken roll hon haft när hon misstänkt dig för det? Hon brukar nämligen misstänka mig när hon är ond, sprider lite lösa misstankar sådär (om allt och alla), men inget allvarligt oftast. När hon är god däremot är det inte alls samma sak.

Det här var förvisso OT, men jag är fascinerad :p

kl
I övrigt har jag ögonen på Hedinn enligt tidigare inlägg samt Niyama då hon lade sistarösten på en god. Har inte tänkt så mycket på det innan idag men det slog mig nu ikväll.

Men va? Fick jag en röst för att jag la sistarösten på en god? Något som ulvar normalt sett brukar undvika?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar