Sv: Ulvlek - Robinson Buke
Spännande med lite romantik men jag undrar vad cirkus och hedinn har for extra information eftersom de pladdrar om en ö? Det har ingen upplyst mig om
Jag har inte reagerat så mycket på glömmerallt tidigare, och kanske inte nu heller. Men jag håller ändå med teorierna att ovannämnda kommentar kan vara ett diskret försök att rikta misstankarna mot någon. Och att hennes avvikande röst kan vara misstänkt för att hon inte "ville" ta ställning. Sedan kan jag tycka att rösten inte behöver vara misstänkt, för jag anser att man ska rösta på den man misstänker mest och inte följa andras röster bara för att. Men absolut att hon kan ha röstat som hon gjorde för att hon är ond och inte ville lägga en avgörande röst. Det är ju trots allt rätt vanligt som ulv.
Sen reagerar jag också på att Myrten reagerar på glömmerallt. OM Myrten nu är god så brukar ju hon vara förbannat haj på sånt, men det är ju som sagt under förutsättning att hon inte är ond själv... Och personligen kan jag inte se nåt direkt misstänkt i glömmerallts kommentar. Så ja, min röst hamnar på Shaggy idag.
Brukar Myrten verkligen vara att lita på vad gäller att hitta onda? Jag minns inte om hon brukar pricka onda, däremot minns jag att folk gärna lyssnar på Myrten och följer hennes röster - trots att hon inte vill det och säger sig vara osäker. Huruvida hon sedan faktiskt har rätt eller ej i sina misstankar om olika deltagare minns jag som sagt ej, kan dock finna det lite märkligt med en sådan här kommentar av Hedinn. För även om Myrten kan ha lätt att hitta onda, så har jag svårt att tro att hon lyckas få in någon bra känsla första dagen? Visst kan det hända, men jag tycker inte det är så troligt? Måste vara lättare att hitta onda ju fler inlägg man har att gå igenom. I detta fallet var det ETT inlägg från GA och innan DL dessutom. Jag vet egentligen inte var jag vill komma, jag tycker bara det är underligt att dra upp att Myrten brukar vara bra på att hitta onda när det knappt hänt något i leken. Jag ser det helt enkelt inte så troligt att Myrten fått upp spåret på något så tidigt. Utan några större missöden från personen hon riktade sina misstankar mot.
Hedinns kommentar känns på något sätt som ... fjäskande? "Myrten brukar ju vara förbannat haj på sådant här ... och därför skulle jag kunna följa henne ... men i just detta fallet tycker jag inte GA är misstänkt". Nu skrev hon inte sådär, men det är lite så jag tolkar det hon skrev.
Däremot röstar hon på den som Myrten skrivit antagligen blir ett lätt offer. Lite ironiskt sådär.
Håller med, jag får ingen bra känsla av sånt. Det är ju väldigt lätt för onda att haka på och risken är ju stor att det blir en god som åker då...
Kan också tycka att den här kommentaren är underlig, som nämnts tidigare. Visst kan även goda spelare haka på strömröster, men det känns underligt att hon "klagar" på strömröster när hon lagt en sådan själv.
Jag vet att hon förklarade detta senare, och ja jag tycker man ska rösta på den man finner misstänkt nomatterwhat. Men jag tycker ändå det är märkligt att "klaga" på strömröster när man är med i den ligan liksom.
Jag såg att även glömmerallt kommenterade Hedinns förklaring.
Nej alla håller inte med, jag motsäger mig tex. att det skulle vara stor sannolikhet att ulvarna hakar på, jag menar det är knappast någon nyhet att man kan bli misstänkt för att strömrösta, sen kan man givetvis snurra hjulet ett varv till och säga att ulvarna strömröstar bara för att folk inte tror de ska göra det osv.
Det är snarare hur strömröster är utformade och när de kommer som är interessant än själva strömröstandet i sig.
Till skillnad från glömmerallt tycker jag det är rätt vanligt att ett par ulvar är med i strömröster.
Myrten är lurig men försöker iaf teoria vilket kan vara riskabelt. Hedinn kommer med en möjligen förtäckt hämndröst, skriver inte alls så men alltså.. Jag tänker att som ulv är det ju tacksamt om man kan få ut en god redan dag ett, men då utan att dra blickarna till sig. Då är en röst på den som röstat på en ganska tacksam att lägga. Dessutom rätt klen teori, om än att det är ju alla teorier dag ett.
Lenis resonemang tycker jag faktiskt är lite gammalmodigt. Såhär var det när jag började spela 2008 och en tid framåt också. Men leken har förändrats sedan dess. Det är inte alls lika riskabelt att teoria nu som då (eller ja, kommentera saker och sådär) och hämndröster var också betydligt mer vanligt på den tiden än idag. Vet dock inte var Lenis står pga detta, tycker bara att hon verkar omodern i sitt tankesätt
Annars har jag inte reagerat på något speciellt, och detta leder då till att Hedinn är den jag reagerat mest på hittills. reagerat på.