Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Sasse - är väldigt tydlig med att hon OT-röstar. Inget konstigt. Jag funderar ändå lite över valet av Shaggy. Är det inte ganska vanligt att just felläsningar som den Shaggy baserade sin röst på drar många röster, just för att det är något konkret? Kändes lite som om Shaggy kanske därför skulle riskera att sitta löst, varför en röst på henne mycket väl kunde vara första steget i ett drev, trots att motiveringen så tydligt var OT. Var det någon som hängde med där?:D

Förresten, en annan sak. Nu vet jag att det jag kommer skriva inte lönar sig egentligen, för ni kommer att vända det mot mig ändå om ni har misstankar om mig :p

Men om jag nu var ulv - varför i hela friden skulle jag rösta på Shaggy, som enligt din uppgift satt löst? Istället för att låta goda ta hand om saken och ägna någon annan min uppmärksamhet - diskret röst du vet? :p

Jag vet för all del att Mammas lätt skulle lägga upp en ulvkollega för lynch om hon så kände för det. Däremot känner jag mig smeksam den här gången. Mammas var inte i fara överhuvudtaget, hade väl knappt blivit omtalad? Varför skulle hon skicka ut Hedinn utan någon märkbar anledning sas? Visst, hon hade gjort så förut (den ondskefulla häxan) men jag känner mig ändå tveksam för det.

Ja, det är troligt att hon skulle kunna göra det, men nej, jag tror inte att så är fallet denna gång faktiskt. Mest pga känsla får jag väl erkänna.

Jag förstår inte delen om att det skulle ha varit det bästa för lyan?

Jag menar att just för att Mammas inte var i fara så kunde hon resonera så att det vore det bästa, om Hedinn och Mammas var ulvar tillsammans, att "offra" Hedinn som hade misstankar.

Snor din lista Myrten och hoppas att den stämmer.

Shaggy röstar på Hedinn
Myrten röstar på glömmerallt
Sasse röstar på Shaggy
Hedinn röstar på Shaggy
Lenis röstar på Hedinn
Bumpo röstar på Shaggy
Mammas röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Lenis
Niyama röstar på Shaggy
glömmerallt röstar på bumpo

Ja, jag finner det mycket troligt att Mammas kan ha röstat på sin ulvkollega Hedinn för att rädda sitt eget skinn eftersom hennes kärlekspar Shaggy låg i risk för lynch.

Om Hedinn är ond, borde hon ju då vara demonen? Annars skulle det ju vara bättre för lyan att få ut en god + en ond istället för bara en ond?

[...] Nej, men Mammas måste ju ha vetat det?

Jo, det får vi väl hoppas:rofl:

Jag vet inte, jag fick bara för mig att Mammas kunde tänka sig att offra Hedinn (om de hypotetiskt skulle vara ulvar tillsammans) och att Mammas röst på Hedinn därför inte kan användas som ett argument för Hedinns godhet. Det var så jag tänkte.

Skönt! Inte för att jag vet om det är rätt, men det tycks i alla fall som om jag lyckats få fram vad jag menar även om det tog femtisjutton förvirrade inlägg.

När jag tittar på en del av de inlägg jag skrivit under dagen så fattar jag inte alltid själv vad jag menar, så hur ska andra förstå det?:D

Jag tycker också att glömmerallts avvikande röst på bumpo1 är konstig fast den tanken fick jag inte förrän vi fick facit att bumpo1 ändå blev käkad så kan det ju vara en sorts avledande manöver eftersom hon visste ju att en god var på väg att bli lynchad och om lyan redan bestämt att bumpo1 skulle bli nattamat så kunde hon rösta så just för att avleda

Jag tror snarare att ulvarna enbart tyckte att bumpo var bästa måltiden, oavsett om glömmerallt är med i lyan eller inte. Om hon är det har jag svårt för att tro att det skulle vara en avledningsmanöver, det har det åtminstone aldrig handlat om de gånger jag varit ulv. Däremot har vi i ulvlyan fifflat och fafflat om vem som är bäst att käkas, vem har misstankar på sig / vem kan vi skapa misstankar mot så att denne bör vara kvar. I slutändan har vi käkat någon som varit rätt diskret i leken. Oavsett om någon i lyan röstat på denna eller ej.

Inte sagt att det inte kan vara som du säger dock, men jag tror det inte.

Jag menar att just för att Mammas inte var i fara så kunde hon resonera så att det vore det bästa, om Hedinn och Mammas var ulvar tillsammans, att "offra" Hedinn som hade misstankar.

Snor din lista Myrten och hoppas att den stämmer.

Shaggy röstar på Hedinn
Myrten röstar på glömmerallt
Sasse röstar på Shaggy
Hedinn röstar på Shaggy
Lenis röstar på Hedinn
Bumpo röstar på Shaggy
Mammas röstar på Hedinn
Cirkus röstar på Lenis
Niyama röstar på Shaggy
glömmerallt röstar på bumpo

Ja, jag finner det mycket troligt att Mammas kan ha röstat på sin ulvkollega Hedinn för att rädda sitt eget skinn eftersom hennes kärlekspar Shaggy låg i risk för lynch.

Om Hedinn är ond, borde hon ju då vara demonen? Annars skulle det ju vara bättre för lyan att få ut en god + en ond istället för bara en ond?

Men hallå, stopp där lite! Kan inte Mammas ha röstat på den goda Hedinn för att rädda sitt eget skinn? Hur blev det så att Mammas helt plötsligt var tvungen att offra en ulvkollega? Med tanke på att Shaggy hade tre röster och jag två när Mammas röstade vore det ju korkat av henne att lägga rösten på någon annan, eftersom risken för att Shaggy (och hon) skulle åka då skulle bli betydligt högre, istället för att jämna ut det hela.

Jag vette sjutton hur Mammas kan ha tänkt. Det skulle inte förvåna mig alls om hon enbart försökte rädda sitt eget skinn utan en tanke på något annat.

Den här tanken förstår jag dock inte. Det vore väl bättre för lyan att få ut en ond + en god istället för bara en ond, oavsett om den onda vore demon eller ulv? Eller missar jag nåt?

Men hallå, stopp där lite! Kan inte Mammas ha röstat på den goda Hedinn för att rädda sitt eget skinn? Hur blev det så att Mammas helt plötsligt var tvungen att offra en ulvkollega? Med tanke på att Shaggy hade tre röster och jag två när Mammas röstade vore det ju korkat av henne att lägga rösten på någon annan, eftersom risken för att Shaggy (och hon) skulle åka då skulle bli betydligt högre, istället för att jämna ut det hela.

Det är väl klart att du kan vara god och Mammas kan ha röstat på dig enbart för att rädda sitt eget skinn. Däremot är det rätt troligt att Mammas skulle ha röstat på samma sätt om du var ond. Inte bara troligt förresten, rätt definitivt. Hon hade röstat på dig, punkt slut.

Jag säger med andra ord inte att du är ond utifrån Mammas röst. Du kan lika bra vara god.

Jag vette sjutton hur Mammas kan ha tänkt. Det skulle inte förvåna mig alls om hon enbart försökte rädda sitt eget skinn utan en tanke på något annat.

Jag har för mig att Mammas brukar skriva en del om vad som är bäst för ens lag? Iofs offrar hon ju kollegor hejvilt.

Den här tanken förstår jag dock inte. Det vore väl bättre för lyan att få ut en ond + en god istället för bara en ond, oavsett om den onda vore demon eller ulv? Eller missar jag nåt?

Fast vadå? En demon förvandlar ju en god, så då blir det en ond + en god även om demonen Hedinn lynchats.

Jag är tveksam. För lyan var det ju klart bättre att få med sig en god i fallet, än att bara förlora en ond Hedinn. Misstankar dag ett är ju lätta att vända om man inte gjort bort sig fullständigt så jag håller inte med dig om att det bästa för laget var att en ond Hedinn skulle åka, om inte Hedinn skulle vara demon då.

Till och med jag förstår detta resonemang ! Och om jag inte missminner mig så kom det tre röster samtidigt (minst) - varav mammas var en jag måste genast kolla - ja så var det, det var bumpo1, Mammas och jag som röstade samtidigt. Mammas noterar det med kommentaren att det ändrar inte hennes tankar. Klart att det inte gjorde - hon ville ju inte följa sin kärlekspartner ! MEN det bevisar ju egentligen ingenting om att Hedinn måste vara ond, bara att Mammas ville rädda sitt eget skinn till varje pris.

Som sagt:

Jo, det får vi väl hoppas:rofl:

Jag vet inte, jag fick bara för mig att Mammas kunde tänka sig att offra Hedinn (om de hypotetiskt skulle vara ulvar tillsammans) och att Mammas röst på Hedinn därför inte kan användas som ett argument för Hedinns godhet. Det var så jag tänkte.

Niyama - varför är jag inte förvånad över att jag toppar listan?:D Men nu ska jag snart sticka över till min faster så då lovar jag ett uppehåll då jag lämnar plats för andra.

Ah okej, då är jag med. Tolkade det som att jag borde vara ond pga Mammas röst.

Demonen ut = minus en god, lika många onda kvar (om omvandlingen lyckas)
Kärlekspar ut = minus en god OCH minus en ond

Dock, framför allt kan det vara värt att försöka rädda sig själv om den andra onda som riskerar att åka ändå är demon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar