Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Se mina teoriinlägg ovan (om någon kan förklara hur ett av dem kunde postas två gånger med en timmes mellanrum är jag tacksam. Satt i bilen vid andra postningen!).

Fast va, det är väl två olika inlägg, med teorier om olika personer? Eller har jag missat något? :p

Ja inte vet jag det är ju det jag är förvirrad över, varför du blandar in Sasses åsikter.

Åsikter och åsikter, syftade på detta:

För egen del, när jag är ulv, så lägger jag gärna en så tidig röst som möjligt på min ulvkollega. Just för att undvika de där misstankarna om alibiröst som kommer in sent.

Och bara tänkte att det kunde vara nåt sånt syfte från Viras sida.

Nä, jag upplever glömmerallt som den enda jag känner mig "säker" på, under kvällen har det dessutom känts som desperata försök att skicka misstankarna åt andra håll, utan något konstruktivt att komma med om andra deltagare så misstankarna har bara stigit.

Hedinn röstar på glömmerallt

Det har hänt förr att texten från rollbeskrivningarna bara kopierats in, så det av misstag står saker som inte riktigt gäller. Och jag kände igen texten så tänkte att den bara kopierats in och med tanke på fördelningen i leken trodde jag aldrig att två goda eventuellt skulle ha parats ihop.

Ja jag har förstått att du tänkte så, det är inget konstigt.

Det jag inte förstår är varför du anser det misstänkt att jag utgår från att det LL skriver stämmer?

Åsikter och åsikter, syftade på detta:

Och bara tänkte att det kunde vara nåt sånt syfte från Viras sida.

Jag har hela tiden förstått att du syftade på det inlägget jag förstår inte på något vis varför du tror vira skulle göra något för att sasse har skrivit det. nu vet ju jag att det inte är en alibi röst så jag har kanske svårt därför att sätta mig in i tänket men jag tror att jag hade tyckt din teor ivar obegriplig oavsett. Liksom varför skulle hon lyssna på Sasse? O_o

Jag har hela tiden förstått att du syftade på det inlägget jag förstår inte på något vis varför du tror vira skulle göra något för att sasse har skrivit det. nu vet ju jag att det inte är en alibi röst så jag har kanske svårt därför att sätta mig in i tänket men jag tror att jag hade tyckt din teor ivar obegriplig oavsett. Liksom varför skulle hon lyssna på Sasse? O_o

Hon behöver absolut inte ha tagit det från Sasse. Men det kan ju vara fler som tänker på samma sätt, jag skulle inte tro att det är direkt ovanligt?

Nä, jag upplever glömmerallt som den enda jag känner mig "säker" på, under kvällen har det dessutom känts som desperata försök att skicka misstankarna åt andra håll, utan något konstruktivt att komma med om andra deltagare så misstankarna har bara stigit.

Hedinn röstar på glömmerallt

Du anklagar mig mig för att inte vara konstruktiv(vilket stämmer har inte orkat så mycket när jag inte mått bra) samtigt som du skriver att du är "säker" på mig utan att själv ha kommiit med något särskilt konstuktivt. det tycker jag känns väldigt märkligt.

Fast va, det är väl två olika inlägg, med teorier om olika personer? Eller har jag missat något? :p

Eh... Ja. Nu, när jag kollade på mobilen såg det ut som när jag postade, men på väninnans iPad såg det ut som om det andra inlägget fanns två gånger!!!!

På väg hem...

Hon behöver absolut inte ha tagit det från Sasse. Men det kan ju vara fler som tänker på samma sätt, jag skulle inte tro att det är direkt ovanligt?

Jaha du tänkte så, det kunde du väl ha sagt från början;)

Då blir det genast begripligt även om det rent hypotetisk vore korkat att göra det just eftersom sasse skrev det.

Halloj ! Jag är här nu - först stallpyssel med sjuka hästen och efter hemkomst ett jättelångt telefonsamtal.

Nu ska jag försöka läsa igenom allt igen.

Min röst igår på glömmerallt byggde mycket på demondiskussionen överhuvudtaget, tyvärr så blandade jag ihop vem som sagt vad, men jag fick ändå intrycket av att det var ulvar som diskuterade öppet för att helt enkelt mörka.

Och så fortsätter diskussionen om demonen även idag ! Det känns som den diskussionen än en gång ligger som en liten dimridå, hela tiden hur är det bäst för lyan ? Själv tycker jag att det är bäst om demonen försvinner och inte tar med sig någon god över på fel sida.

Nu har det dessutom kommit in fler röster på glömmerallt, så om jag lägger min röst där igen så kan jag anklagas för strömröstning eller alibiröstning, men jag vill bara påpeka att jag la den första rösten på glömmerallt igår.

Jaha du tänkte så, det kunde du väl ha sagt från början;)

Då blir det genast begripligt även om det rent hypotetisk vore korkat att göra det just eftersom sasse skrev det.

Ja, jag skrev ju "med tanke på det Sasse skrev" alltså min tanke, inte att det skulle vara Viras tanke pga det Sasse skrev. ;) Sen är jag inte så säker att det var nåt så många la märke till alls eller lägger upp taktik efter, jag la märke till det mesta Sasse skrev då eftersom jag hade misstankar mot henne vid det tillfället. Det var ju i en förklaring till cirkus om vad som kan verka misstänkt och inte och sådär, så det var antagligen inget som alla direkt la på minnet, kan jag tänka mig.

Nu har det dessutom kommit in fler röster på glömmerallt, så om jag lägger min röst där igen så kan jag anklagas för strömröstning eller alibiröstning, men jag vill bara påpeka att jag la den första rösten på glömmerallt igår.

Hur man än gör kan man bli misstänkt :p att du ska anklagas för alibiröstning beror ju dock på om GA är ond eller inte.

Men sammanblandningen hade inte ändrat min röst och inte heller vilka jag tror är ulviga.

Så idag kommer jag att rösta som igår - och det vore ju själva fan om vi inte fick ta livet av en ulv nu

cirkus röstar på glömmerallt

Ja jag har förstått att du tänkte så, det är inget konstigt.

Det jag inte förstår är varför du anser det misstänkt att jag utgår från att det LL skriver stämmer?

Jag ville bara förtydliga att jag inte tror att LL ljuger.

Jag tycker inte det är misstänkt. Jag kan förklara igen, men jag tror inte det tillför så mycket utan vi fortsätter bara snurra runt runt i hamsterhjulet.

Halloj ! Jag är här nu - först stallpyssel med sjuka hästen och efter hemkomst ett jättelångt telefonsamtal.

Nu ska jag försöka läsa igenom allt igen.

Min röst igår på glömmerallt byggde mycket på demondiskussionen överhuvudtaget, tyvärr så blandade jag ihop vem som sagt vad, men jag fick ändå intrycket av att det var ulvar som diskuterade öppet för att helt enkelt mörka.

Att du tror jag är ulv har jag förstått men vem skulle den andra vara menar du? Niyama? Bara för att vi hade olika åsikter om en roll? Du får ursäkta men jag tycker den teorin är märklig

Eller menar du dem som började disktera kring det redan långt före jag kom in? fast det går ju inte ihop med att du röstar på mig.

Kan du förklara?

Jag ville bara förtydliga att jag inte tror att LL ljuger.

Jag tycker inte det är misstänkt. Jag kan förklara igen, men jag tror inte det tillför så mycket utan vi fortsätter bara snurra runt runt i hamsterhjulet.

Det har jag inte trott att du trott heller, ber om ursäckt om det verkade så.

Jag tycker det är relevant att veta varför du misstänker mig så du får gärna förklara.

Ja, jag skrev ju "med tanke på det Sasse skrev" alltså min tanke, inte att det skulle vara Viras tanke pga det Sasse skrev. ;) Sen är jag inte så säker att det var nåt så många la märke till alls eller lägger upp taktik efter, jag la märke till det mesta Sasse skrev då eftersom jag hade misstankar mot henne vid det tillfället. Det var ju i en förklaring till cirkus om vad som kan verka misstänkt och inte och sådär, så det var antagligen inget som alla direkt la på minnet, kan jag tänka mig.

Fast när någon dör, speciellt på natten går man väl tillbaka och läser igenom den personens inlägg för att försöka lista ut varför den dog, så nog borde folk ha läst det?

Dels står det i mitt röstinlägg (#223), det mest misstänkta är helt klart dina röster. Dag ett kanske inte rösten i sig behöver vara så misstänkt, utan mer att du la en udda röst och sen kastade misstankar mot strömröstarna. Det var inte misstänkt att du utgick från att informationen från LL var korrekt, utan hur du liksom bet dig fast i det och började räkna på hur stor chans det var att två goda lottades tillsammans (t.ex).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar