Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

cirkus spelar väldigt bra för att vara nybörjare. Är det så att hon är född ulvspelare eller kan hon ha stöd i bakgrunden? Men det är också det enda som gör att hon skulle kännas som ond.

Åh, tack, jag rodnar lite generat.

Jag har ju följt några lekar (ja rätt så många då) sen är jag gammal rollspelare kanske det kan ha hjälpt mig en smula.
Jag har ju inte vågat anmäla mig tidigare eftersom jag inte är helt säker på hur skärpt jag är efter min stroke och lite har jag blandat ihop men inte så katastrofalt tycker jag.

Det kan jag hålla med om! Sitter och pluggar och försöker hålla mig borta från tråden, men det går ju inget vidare ...

Uppdatering

Efter de senaste nätternas händelser tar alla deltagare det lite lugnare m festandet och ser till att kontrollera en extra gång att de låst sina rum och gömt undan allt av värde. Det verkar vara en bra taktik - natten förflöt lugnt...

DL 21.30, Natt-DL ca 22.00

Puh! Då var det bara att börja oroa sig för morgondagen - de här lekarna är inte nyttiga för mina nerver :p.

Min fundering, innan jag ska slita mig härifrån, är vad som är bäst att satsa på: få ut demonen eller få ut den vanliga ulven? Sen gäller det ju också att veta vem som är vad, men jag undrar hur ni andra tänker om detta?

Min fundering, innan jag ska slita mig härifrån, är vad som är bäst att satsa på: få ut demonen eller få ut den vanliga ulven? Sen gäller det ju också att veta vem som är vad, men jag undrar hur ni andra tänker om detta?

Tror du att det är möjligt att avgöra vem som är vad?

För övrigt skall jag gå och lägga mig efter denna pärs!

Inte den blekaste. Spontant skulle jag nog vilja säga den vanliga ulven, för då blir demonen och en ev. efterträdare ensam, utan någon att prata ihop sig med, istället för att det ska vara två onda hela vägen... Men det är utan att ha tänkt till så det kanske är helgalet. Å andra sidan känns det inte som att det finns nåt sätt att avgöra vem som är vem ändå, eller?

Jag har just nu en person som jag håller mest misstänkt. Sen velar jag väldigt mellan två andra efter idag så om det inte händer nåt drastiskt så tror jag att jag vet vart min nästa röst kommer hamna.

Det var en rätt så spelteknisk fråga - alltså borde det stått i DL uppdateringen ?

Tack.
Än en gång så har jag skrivit en spelteknisk fråga direkt i tråden istf PM-a LL jag gjorde det med flit - trots att jag vet att någon tyckte det var lite misstänkt förut, men tamejfan allt är ju misstänkt, men på ngt vis kändes det viktigt att ingen missupfattat vad vi har kvar att deala med.

Det är svårt nog att försöka hitta de som är ulvar och ännu svårare att identifiera vem som är demonen/vanliga ulven.

Eftersom jag inte kommit i säng ännu kan jag reflektera över Niyamas fråga. Och svaret är - jag vet inte.

Jag kan bara minnas att jag spelat med demon en gång. Då dog demonen jättesent i leken och det var skitjobbigt att omvärdera spelare som man äntligen, efter mycket vånda, placerat i "sannolikt god-facket".

Jag tror det beror på situationen. Hur mycket misstankar den vanligen ulven har och vem som blir demonad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar