Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Har du inga andra tankar om allting? Jag menar, om du nu är god och vill rädda dig själv måste du väl kunna komma med nån mer teori än att Niyama är ulv för att hon röstar på dig?

Hade ju dessutom varit fruktansvärt intressant att höra lite teorier från bumpo, som inte är inslängda precis innan DL...

Sorri !

Då ska jag motivera mig.

Jag har vacklat lite vem som kan vara ond förutom Heddinn som jag varit så säker på innan, nu vacklar jag även när det gäller henne.

Viras röst på glömmerallt igår känns som en perfekt alibiröst. Sen har hon ju varit ganska diskret i övrigt, inte gjort något större väsen av sig, lura lite i skuggorna, det känns som om inte får något riktigt grepp om henne då. När dessutom min huvudmisstänkte (Hedinn) också röstar på Vira så blir jag än mer förvirrad, är DET också en alibiröst ? Eller är Hedinn verkligen god ? Men vem är då den andra ulven ???

HJälp vad svårt detta är ?

cirkus röstar på Vira

Eftersom jag är hyfsat säker på att Niyama är ulv men inte kan bestämma mig för vem som är den andra ulven lägger jag min röst på Niyama. Lägger den hyfsat tidigt i hopp om att någon ska ändra sin röst och följa efter!

Vira röstar på Niyama

Om du ska försöka få med dig nån får du nog satsa på att rösta på någon annan :p ;)

13:52 cirkus röstar på Hedinn
14:26 Niyama röstar på Vira
14:52 Myrten röstar på Vira
15:28 Hedinn röstar på Vira
16:15 Vira röstar på Niyama
19:07 cirkus röstar på Vira

Uppdatering

Nu på 4e dagen och det 4e Buke-rådet tycker deltagarna att de börjar komma in i leken ordentligt och anser att de förstått det underliggandet spelet.

Vira förstår inte vad som fått alla att helt plötsligt vända sig emot henne - det har ju inte varit några sådana tendenser alls tidigare under programmet och på väg hem från buke-rådet undrar hon vad det var hon gjorde fel....

Vira var ulv

Natt-DL kl 22.00

Pust !
Sådärja - skönt !

Nu borde det rimligtvis bara finnas en ulv kvar och det är demonen.

Eller är jag helt dum i huvudet och har räknat fel ?

jag saknade i allafall bumpo i röstningen

Nej, bumpo röstade inte.

Läste du inlägget jag skrev till dig om hur demonen funkar förresten? Jag fick uppfattningen att du missförstått. Det har väl ingen betydelse nu, men till en annan gång.

Fixar inte att uppdatera femhundra gånger ikväll. Går ut med hundarna och ska sedan läsa lite. Kollar väl in när jag känner mig stark i anden.

Uppdatering

De senaste dagarnas framgång måste firas, det var alla deltagare överens om. Det blev både alltför sent och alltför hårt festande för i stort sett samtliga deltagare, vilket någon passade på att dra fördel av....

bumpo var eremit

DL kl 21.30 i morgon, Natt-DL kl 22.00

Oj! Där hann jag inte iväg innan jag tryckte på sista uppdatera!

Och nu fattar jag ingenting... :banghead: Kände mig tillfreds med en variant där bumpo var ulv, men uppenbart - så var det inte så.

Jag tror att jag ska gå och lägga mig efter hundpromenaden!

Tro mig, ROLIGT är det minsta man kan säga att jag har just nu. Känner mig totalt lost in space.

Och nu har jag två MYCKET upprörda hundar dessutom! Sa ju det magiska "gå ut" direkt före Paddis uppdatering.

Då tror jag att det är cirkus som sitter som demon. För mig känns det inte alls omöjligt att hon kan ha spelat på nybörjarrollen för att godförklaras, plus allt med att misstänka alla som pratar om demonen för att vara demon. Hon har dessutom vid något tillfälle godförklarat folk som lagt förstarösten och själv lagt väldigt tidiga röster ett par gånger. Vilket också känns som godförklarande av sig själv. Som ulv får man ju dessutom en spionrad vilket kan förklara hennes tidiga röst på glömmerallt dag 2 (väl?), om GA blev siad den natten. Det kan ju mycket väl vara så att lyan ville se till att hon var kvar så länge som möjligt och därför satsade på att hon skulle gå fri från misstankar. Jag ska leta upp lite inlägg som stärker mina påståenden, men vet inte om jag orkar det just nu, ville bara få ut mina tankar i alla fall.

Eller så spelar du väldigt bra. Det skulle INTE förvåna mig om du är ond! Rösten på GA dag ett, sista rösten på GA dag två... du skulle kunna göra så eftersom det var så många onda i denna lek så du vet att det inte gör något om en offras och du får det perfekta alibit :nailbiting:

Jaha, då har vi kvar:
Hedinn
Myrten
Niyama
Cirkus

Efter att Bumpo visat sig vara eremit har jag omvärderat min syn. Jag var övertygad om att Bumpo eller Hedinn var ulv men uppenbarligen inte Bumpo. Inte heller Hedinn skulle jag tro. Så Myrten eller Cirkus?! Myrten kan MYCKET väl ha blåst mig och Cirkus kan vara en ovanligt skicklig nybörjare (och ha fått lite råd i lyan).

Som ulv får man ju dessutom en spionrad vilket kan förklara hennes tidiga röst på glömmerallt dag 2 (väl?), om GA blev siad den natten.

Utan att spekulera om folks roller (blir ju knepigt när alla har specialroller och man inte får hinta) så måste jag bara påpeka att även spionen får ju info.

Ja, jag trodde ju också att bumpo sannolikt var ulv. Men nu? Jag vill ju gärna fortsätta att tro att du är god. Taktiken att göra totalt tabberas (fick plötsligt idén att i framtiden ha Emil i Lönneberga-tema) i lyan för att lura de goda känns ju... vågad om du är ond. Är den omöjlig? Troligen inte (för det är nog inget i ulvspelsvärlden), men ändå rätt osannolik. Så efter Viras frånfälle känner jag mig ändå ganska övertygad om din godhet.

Men någonstans finns demonen. Var? I nuläget tänker jag ta paus från leken till imorgon.

Jag blev också väldigt förvånad att bumpo blev nattamat ! Jag trodde ju bumpo var ulv.

Jag trodde att någon annan var eremiten, jag var faktiskt rätt så övertygad om att Myrten var eremit med allt snack om sjukdom och skit - jag tänker på rollbeskrivningen av eremiten, den vill liksom vara ifred och vem ville vara med en som är smittig ? Men så var det ju inte alls.

Nu tänker jag gå tillbaka och se om jag kan se några eremittecken i bumpos inlägg.

jag har ju hållit både Niyama och Myrten som goda, men nu vetifasen.

De roller som är kvar är:
spion, siare, ängel och demonen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar