Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Jag kommer att bli tvungen att lägga en röst väldigt snart.
Jag ska på nåt after work grejs med samons jobb och ska bara snabba mig in i duschen (jag jobbar alltså hemifrån).
Det vore ju kul om nån annan kom med lite teorier eller funderingar för annars vet jag fasen inte hur jag ska rösta.
ska vi följa Myrtens idé om att rösta ut siaren först eller försöka oss på att få ut demonen och att den sen chansar fel och demonar spion eller ängel...som var immuna ?

Hjälp !

Okej, jag måste rösta nu. Jag hade gärna sett lite mer teorier, men nu får det bli som så att jag röstar på den jag tror är demonen.
Det är Hedinn enligt min teori innan + att det är demonen som är kvar.

Och ja, det är sant att jag röstade på henne igår och hoppades på att det skulle komma fler röster på henne, när sen de jag tror är goda Niyama och Myrten röstade på Vira så var det så att en röst på Vira så var demonen kvar. Alltså jag har fattat hela tiden att lyan inte väljer vem som är demon, men jag menar att lyan försökt skydda demonen till sist och nu när Vira fick röster på sig istället för en god så var det liksom kört för lyan att få ut en god alltså måste demonen "skyddas"

cirkus röstar på Hedinn

Jag hinner inte lista ut vem jag tror är siaren av de jag tror är goda.
Nu pyser jag och hoppas att det blir "rätt"

Haha! Jag har personligen ingen förhoppning att jag ska lyckas bli säker på vem som är demonen förrän den dör, om inte något speciellt inträffar.

Det där gör mig osäker på dig! Det känns som att Cirkus måste vara demonen, men jag begriper inte varför du tvekar. Om det nu inte är så att det är du som är demonen.

Myrten skrev:
Tror det var då Niyama själv stått och funderat över vem av Mammas och Sasse som var ond och drabbades av insikten av att det var hon själv, så det var inte så konstigt att det var svårt för oss andra:D.

Haha, ja just det! Jag fick det verkligen inte att gå ihop.

Alltså jag har fattat hela tiden att lyan inte väljer vem som är demon, men jag menar att lyan försökt skydda demonen till sist och nu när Vira fick röster på sig istället för en god så var det liksom kört för lyan att få ut en god alltså måste demonen "skyddas"

Jag fattar inte det här. Nog för att onda säkert vill spara demonen ett tag för att de dels ska kunna gissa vilka som inte går att omvandla och dels att goda ska ha svårare att hinna märka vem som är omvandlad innan leken tar slut. Men att spara demonen så länge som möjligt när två skyddade spelare är kvar? Så det är uppenbart vem som omvandlas? Varför skulle de vilja det?

PM:ade LL och fick svaret att den omvandlas direkt demonen dör så den kan äta samma natt. Då kanske det trots allt är bättre att lyncha siaren idag... Under förutsättning att vi är överens om vem som är demon! :p

Oki, då spelar det ingen roll alltså. För att omvandlingen ska misslyckas kan jag verkligen inte tro.

Det där gör mig osäker på dig! Det känns som att Cirkus måste vara demonen, men jag begriper inte varför du tvekar. Om det nu inte är så att det är du som är demonen.[...]

För att jag är helt, totalt, supeduper jätteparanoid när det gäller ulvspel och aldrig är helt säker på något förrän jag ser det i skrift?

Du minns kanske att Vira lyckades få mig att tro mellan DL och natt-DL förra leken att det ändå var Ottilia som var ond.

Ibland kan jag ju ha mina ljusa stunder när det gäller att pricka ulvar, men jag sitter alltid och funderar på om jag borde få lugnande utskrivet i väntan på uppdateringen.

Nu tycker jag visserligen att cirkus två sista inlägg känns väldigt ulviga. Det verkar som om hon hoppas på att någon annan ska förse henne med teorier.

Det där gör mig osäker på dig! Det känns som att Cirkus måste vara demonen, men jag begriper inte varför du tvekar. Om det nu inte är så att det är du som är demonen.

Exakt min tanke. I min värld borde det bara finnas en möjlighet för Myrten, om hon inte själv är demonen. Å andra sidan borde det vara detsamma för cirkus, om inte hon är demonen borde det bara finnas en möjlighet till vem som är ond - och det borde inte vara jag.

Så, innan jag röstar och avslöjar något som ger demonen en fördel - tänker vi rösta ut siaren eller ska vi satsa på demonen?

Ursäktar eventuella konstigheter i texten med att jag inte är helt nykter. :D

Exakt min tanke. I min värld borde det bara finnas en möjlighet för Myrten, om hon inte själv är demonen. Å andra sidan borde det vara detsamma för cirkus, om inte hon är demonen borde det bara finnas en möjlighet till vem som är ond - och det borde inte vara jag.

När det gäller Cirkus kan jag tänka att det är en nybörjarmiss. Att Myrten skulle göra samma miss skulle jag inte tro. Dock känns ju Cirkus jättejätteulvig nu.

Hedinn skrev:
Så, innan jag röstar och avslöjar något som ger demonen en fördel - tänker vi rösta ut siaren eller ska vi satsa på demonen?

Spelar ingen roll, läget blir ju detsamma. Kan tycka att det är skönt att rösta ut siaren så att ingen kan omvandlas, men båda alternativen funkar ju.

När det gäller Cirkus kan jag tänka att det är en nybörjarmiss. Att Myrten skulle göra samma miss skulle jag inte tro. Dock känns ju Cirkus jättejätteulvig nu.

Spelar ingen roll, läget blir ju detsamma. Kan tycka att det är skönt att rösta ut siaren så att ingen kan omvandlas, men båda alternativen funkar ju.

Jo, jag har tänkt samma sak. Samtidigt kan jag förstå Myrten om hon inte tänker i alla steg så att säga... Vilken mycket väl kan förklaras av feber. Men det ska ju vara en extrem jättemiss av cirkus om hon väljer att hålla mig som ond. Hade hon valt nån annan hade jag ändå kunnat förstå...

Jo, jag känner samma sak. Känns som att det blir lättare att rösta ut siaren ikväll, för det kräver mindre tankearbete efteråt. :D

Eftersom vi nu vill få ut siaren så kommer min minst sagt udda motivering. Efter drevet mot glömmerallt och, framför allt, rösterna på henne från just Myrten, Niyama och cirkus dagen innan, så hade jag mina misstankar om att Niyama var siare. Visst, möjligheten fanns att det kunde vara cirkus eller Niyama också, jag var dessutom övertygad om att en ulv var inblandad i röstningen pga spioninfon. När sen Niyama så tydligt och på helt egen hand drog igång drevet mot Vira - som inte alls var värst misstänkt i det läget, så blev det uppenbart att Niyama var siaren, det fanns liksom ingen annan möjlighet. Att dessutom jag var i princip godförklarad av Niyama i det läget säkrade det hela ännu mer, eftersom jag varit så misstänkt tidigare, så siaren borde rimligtvis ha siat mig. Om cirkus vore siaren skulle ju inte hon driva så hårt mot mig och om Niyama hade varit demon hade hon ju snarare i så fall hakat på cirkus och försökt få ut mig eftersom hon som demon skulle tjäna minimalt på att få siaren utröstad.

Hedinn röstar på Niyama

Myrten röstar på Niyama

Eftersom hon sannolikt är siare och en lynchning av henne därför tar bort möjligheten för demonen att omvandla någon vid sin död.

TILLÄGG: PANIK! Vi bryter inte mot hintningsregeln nu väl? Nej, man får diskutera andras roller men inte sin egen. Så det måste vara ok.

Info från LL

Nej, ni bryter inte mot hintnings-regeln eftersom ni spekulerar om andras ev roller..

Det skulle vara en annan sak om ni skrev: Jag är xx och därför måste xx osv...

TILLÄGG: PANIK! Vi bryter inte mot hintningsregeln nu väl? Nej, man får diskutera andras roller men inte sin egen. Så det måste vara ok.

Tro mig, jag är noga med att kolla upp sånt nu för tiden. ;) PM:ade LL om det häromdagen. :D

Info från LL

Nej, ni bryter inte mot hintnings-regeln eftersom ni spekulerar om andras ev roller..

Det skulle vara en annan sak om ni skrev: Jag är xx och därför måste xx osv...

Tack! :bow:

Jag vet ju det egentligen, men är som sagt helt paranoid när det gäller allt i ulvspel.

*kl*

Jag ska väl också rösta då. Jag tror Cirkus är demonen, även om Myrten gör mig väldigt nervös och också har agerat en aning konstigt idag. Cirkus tidiga röst igår och sen rösten idag känns väldigt skumma, så:
Niyama röstar på Cirkus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI