Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Uppdatering

Redan innan LL går in till Buke-rådet bestämmer sig denne för att göra pinan kort för alla ikväll. Bikten som alla deltagare har fått genomföra innan själva Buke-rådet har nagelfarits av både tävlingsledning och jurister så inga juridiska spörsmål föreligger resultatet - men efter att ha fått go ahead så har alla deltagares röster godkänts och man kan publicera resultatet.

Niyama var siare

Natt-DL kl 22.00

Senast ändrad:

Jag skulle också behöva nåt känner jag. :crazy: Känns fullt normalt att bli såhär nervös över en lek...

Uppdatering

Ingen fattar egentligen vad som hände under Buke-rådet. Deltagarna och framförallt tittarna som följer showen står som levande frågetecken. Media går i taket – har det någonsin hänt att någon bett om att indirekt bli utröstad?? Man börjar leta statistik och dra paralleller och tiden går…

Efter ett tag inser man det varit en ovanligt lugn kväll i Robinson-Buke och alla förbereder sig inför:

DEN STORA FINALEN!!!!

I morgon lördag kl 21 kommer det att avgöras (eller 21.30 – beroende på hur bra program man får ihop)

Dags att stå på plankan!:d

(Om någon tycker jag är stenålders har jag ingen TV och har inte haft på länge, så jag vet inte hur det går till i Robinson nu för tiden.:D)

Hahaha åh, plankan! Men det tror jag de haft även senare program? För övrigt tror att jag är bland de yngsta som leker här och jag följde faktiskt första Robinson-programmet. ;) Så du är inte så stenålders som du tror!

Just när det gäller TV-underhållning är jag nog rätt stenålders. Har som sagt inte haft någon TV (sedan 2006) och inte tittat på TV sedan ca 1999.

Fast jag såg nog de två första säsongerna av Robinson. När var det? Och så en senare säsong, när det var en begravningsentreprenör med. En vän till mig älskade honom för han var sådan anti-hjälte.

Ja, jag vet ju redan nu hur jag ska rösta, så det är ju lika bra att ta det direkt. Pga cirkus tidiga röst på mig igår, och fortsatta "säkerhet" på att jag var ond, trots att ingen annan misstänkte mig i det skedet, vilket känns fruktansvärt underligt med tanke på rollerna som var kvar. Med tanke på att det var två goda som fick info om siade personer borde man ha åtminstone en med samma åsikt om man är så "säker" på att en person är ond. Som god vore det ju bara väldigt dumt att driva så hårt mot någon om man inte har extrainfo, då borde man fokusera mer på alla olika möjligheter. Och möjligheten att hon skulle fått info om att jag är ond kan vi ju konstatera inte finns, för då skulle ju även Niyama ha haft den.

Hedinn röstar på cirkus

Just när det gäller TV-underhållning är jag nog rätt stenålders. Har som sagt inte haft någon TV (sedan 2006) och inte tittat på TV sedan ca 1999.

Fast jag såg nog de två första säsongerna av Robinson. När var det? Och så en senare säsong, när det var en begravningsentreprenör med. En vän till mig älskade honom för han var sådan anti-hjälte.

1997 och 1998. Martin Melin vann första året och Alexandra Zazzi andra. Det jag ändå minns mest var från säsong två, i slutet på ett program när de visade teaser inför nästa, när den förbannat late Herman som bara låg i hängmattan hela dagarna helt plötsligt sprang på stranden och en mycket dramatisk röst säger "...och varför springer Herman?!" :D

Jag ska ju till Täby imorgon (tror inte jag är feberfri, meeeeen... vad sjutton!) och se min andelshäst starta SM för tvååringar. Kollade med LL och det är ok att jag röstar med versal istället för fetstil eftersom jag har väldigt svårt att få till markeringarna från min telefon.

TILLÄGG

MEN - det finns ingen anleding att vänta egentligen inser jag. Jag tror ju att cirkus är demon p g a allmänt märkligt uppförande. Jag tror att hennes förstaröst på glömmerallt vid DL2 var ett spel för gallerierna och sedan ledde det ena till det andra och glömmerallt lynchades. Därför:

Myrten röstar på cirkus

Senast ändrad:

Pang jag är död - men det är klart DL har ju inte varit ännu.

Kvar är ängel, spion och demonen. Både ängel och spion är immuna mot demonen. Vilket betyder om spionen blir lynchad i nästa DL och ängeln blir kvar och så kan ängeln skydda sig själv vid nattamaten. Om ängeln lynchas så är det mindre muntert, då vinner onda. Om demonen lynchas så vinner goda.

Jag tycker att Myrten hela tiden har haft teorier som överensstämt med mina tankar. Hedinn däremot har hela tiden velat kasta strålkastaren på mig, pga tankar om extrainfo som jag då borde ha enligt henne och som endast kan komma från lyan enligt henne, så är det inte. Det är klart att som ulv så vill man naturligtvis rikta strålkastaren bort från en själv, det gäller ju både mig själv och andra. Jag har inte ens varit i närheten av att försvara mig på samma vis som Hedinn. Jag behöver inte det tycker jag själv.

Cirkus röstar på Hedinn

Vilken konstig dag - en grande finale - och så har alla lagt sin röst redan dagen innan...
Antiklimax ?
Eller någon med nån ny frisk teori ?

Vilken konstig dag - en grande finale - och så har alla lagt sin röst redan dagen innan...
Antiklimax ?
Eller någon med nån ny frisk teori ?

Nä, jag är nöjd som det ser ut nu. ;) Är det någon som ska försöka styra upp en diskussion om andra möjligheter är det väl du i det här läget. :)

Själv är jag på Täby och tittar på min andels häst som kom trea i SM för tvååringar. Hurra!

Om leken så känns den som den lider mot sitt slut. Jag har dock kommit till insikt om att det är osannolikt att cirkus är demon pga hur rösterna har fallit och hennes röstinlägg igår. Har ju tyckt Hedinn varit skum, bl a samspel med GA.

MYRTEN ÄNDRAR SIN RÖST TILL HEDINN

Men driver du med mig?! Niyama hade ju i princip godförklarat mig om du läser hennes inlägg, varför skulle hon göra det om jag var ond, när vi vet att hon var siare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 637
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar