Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Hur menar du nu? Jag har aldrig varit ond, jag har varit god hela leken. Och du som spion borde ju ha fått info om att Niyama siade mig?

Faktiskt var det så att ulvarna valde Myrten för att de visste eremiten skulle stoppa käket! :sneaky:

Utan att vara cirkus så anar jag att när hon dels sett uppdatering natt3 att ulvarna valt Myrten och sedan att du valde att skydda Myrten igår gjorde att hon trodde Myrten var god och därför måste du vara ond.

Tack alla deltagare + LL för rolig lek! Fortsättningsvis ska jag sia Myrten det första jag gör om jag har möjlighet :p jag ville göra det hela tiden men misstänkte inte henne direkt, och planerade att sia de jag trodde var onda istället för att sia för att utesluta ondhet sas. Sjukt nöjd med att jag prickade GA och Vira :D

Men jag fattar fortfarande inte, jag tyckte jag var väldigt tydlig med att jag släppte ALLA misstankar mot Hedinn?!

Niyama - imponerad att du kom på att du skulle be alla rösta på "dig" :p

Jag tycker Niyama spelade väldigt skickligt men just det tyckte jag var ganska osmart, förmodligen för att jag missat något väsentligt.

Hade hon överlevt natten hade ju hon vetat allas roller sen? Fast det är klart det var supersmart att stoppa demoniseringen.

Tack alla deltagare + LL för rolig lek! Fortsättningsvis ska jag sia Myrten det första jag gör om jag har möjlighet :p jag ville göra det hela tiden men misstänkte inte henne direkt, och planerade att sia de jag trodde var onda istället för att sia för att utesluta ondhet sas. Sjukt nöjd med att jag prickade GA och Vira :D

Men jag fattar fortfarande inte, jag tyckte jag var väldigt tydlig med att jag släppte ALLA misstankar mot Hedinn?!

Jag skulle gissa på att cirkus uteslöt myrten som ulv för att hon valdes som käk? Det var iallafall planen;)

Jag tycker Niyama spelade väldigt skickligt men just det tyckte jag var ganska osmart, förmodligen för att jag missat något väsentligt.

Hade hon överlevt natten hade ju hon vetat allas roller sen? Fast det är klart det var supersmart att stoppa demoniseringen.

Fast hade jag överlevt hade jag ju blivit ulv. Och sen kände jag mig inte helt säker på vem som var demonen, och jag tänkte att eftersom jag godförklarat Hedinn så vet spionen vem som är demon.

Den jäkla Myrten - fasen så lurig hon var. Och så lättlurad JAG var.

Jag var ju 100% säker på att Myrten var god eftersom hon *inte* blev äten dag 3. Orutinerat inte fatta att ulvarna visste att käket skulle stoppas.

Tack så mycket alla spelare och Padd för en av de roligaste lekarna på länge! Och tack Myrten för att du spelade så bra! :bow:

kom på att jag missat att delge vilken rad från Spion-infon ulvarna fick:

Dag1

Trollkarlen förhäxar Lenis

Dag2
Ängel skyddar cirkus

Dag3
Eremiten hindrar käk

Dag4
Ängel skyddar nyiama

Dag5
Ängel skyddar Myrten

Japp, men hon hade blivit demonad och förlorat som ond, jag tror att det hade lite med saken att göra. ;) Vi var ju liksom övertygade om att cirkus var ond eftersom hon drev så hårt mot mig när Niyama hade "avslöjat sig" som siare, och Myrten verkade ju vara med på det hela så...

Och ja när ängeln skyddat Myrten så var jag HELT säker.

Det måste vara kul att lura brallorna av en nybörjare :D

Hur visste de det?

Vi chansade helt enkelt. ;)

Vi insåg att risken att vi blev utan käk var stor och vira påpekade att spionen skulle se vem vi försökte käka( vilket jag inte alls tänkt på..:banghead:) så jag föreslog att vi kunde chansa och lita på eremiten och att myrten skulle käka Vira, Myrten insåg att det var smartare om hon käkades(eftersom hon var demon).

Den jäkla Myrten - fasen så lurig hon var. Och så lättlurad JAG var.

Jag var ju 100% säker på att Myrten var god eftersom hon *inte* blev äten dag 3. Orutinerat inte fatta att ulvarna visste att käket skulle stoppas.

Jag har full förståelse för att du trodde det, framför allt när jag skyddade Myrten sista natten också. Det är inte lätt i början, men nu vet du nåt till nästa gång - man lyssnar mer på tips från siaren än tips från ulvarna! ;)

Jag tyckte det var skumt av Myrten att inte vara helt övertygad om att demonen visste vem som var siare. Tänkte att det måste hon ju fatta att det är uppenbart för alla. Och jag hade rätt: Myrten hade garanterat jätteroligt åt mig!

Just den tanken slog mig EN gång idag när jag gick in för att kolla om det hänt något.

Men jag slog bort den som helt befängd ! Ha ha ha ha ! Men nu *vet* jag att allt kan hända.

Tack alla för en jätterolig lek och det var grymt kul att vara spionen även om jag var lite väl trög. Jag måste lära mig att tänka lite utanför boxen. Så jäkla lätt att när en tanke fastnat så liksom blir den kvar och det går inte att bli av med. Sorry Hedinn !

Jag tyckte det var skumt av Myrten att inte vara helt övertygad om att demonen visste vem som var siare. Tänkte att det måste hon ju fatta att det är uppenbart för alla. Och jag hade rätt: Myrten hade garanterat jätteroligt åt mig!

Eller hur! Det var det jag tyckte var skumt också, för i mina ögon borde det vara självklart för spionen vem som var ulv i det läget. Jag funderade lite igår på om det trots allt var Myrten och att cirkus missförstått spionrollen och trodde att alla som blev siade var onda, typ. :p Men det kändes lite för långsökt och jag bortförklarade Myrtens förvirring med hennes feber, för sen verkade hon ju trots allt med på det hela...

Just den tanken slog mig EN gång idag när jag gick in för att kolla om det hänt något.

Men jag slog bort den som helt befängd ! Ha ha ha ha ! Men nu *vet* jag att allt kan hända.

Tack alla för en jätterolig lek och det var grymt kul att vara spionen även om jag var lite väl trög. Jag måste lära mig att tänka lite utanför boxen. Så jäkla lätt att när en tanke fastnat så liksom blir den kvar och det går inte att bli av med. Sorry Hedinn !

Haha ingen fara. :) Jag misstänkte ju dig rätt starkt också. ;) Och man kommer rösta ut MÅNGA goda kollegor i de här lekarna, men man brukar få igen det också så det är inte så mycket att be om ursäkt för. :p Se bara hur många goda jag lyckades driva ut på grund av mina misstankar!

Fast hade jag överlevt hade jag ju blivit ulv. Och sen kände jag mig inte helt säker på vem som var demonen, och jag tänkte att eftersom jag godförklarat Hedinn så vet spionen vem som är demon.

Ja det har du rätt i jag tänkte inte så långt, jag jämförde mest med att någon annan god skulle bli utröstad. Eftersom jag visste att Myrten var ond och hon inte direkt var i riskzonen så jämförde jag mest utfallet där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 635
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar