Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Men nu är du väl snurrig? :D Det avslöjades ju när jag dog.

Ja , men cirkus kanske inte gick tillbaka och specialstuderade inläggen. Du får tänka på att cirkus är ny, det tar nog några lekar innan man smått besatt går igenom alla inlägg på jakt efter subtila hintar.

Förresten, hur kommer det sig att du skyddade mig från början?! Ingen brukar lita på mig, och jag brukar bli ulvmat fort.

Jag fick känslan av att du var god redan första dagen. :D Det var nåt med ditt sätt att skriva som kändes ärligt, samt faktiskt denna kommentaren:

Är det ingen som är skyddad mot att demonas? Så vi har, om jag räknat rätt, egentligen sju goda mot fem onda (när man räknat med demonens effekt)?

Nog för att ulvar kan luras, men nog vore det korkat av en ulv att föreslå nåt som försvårar för egna sidan. ;)

Spionen får alltid info om vem som siats och i den här leken så fick ulvarna en rad spioninfo varje natt så vi fick info om siandet första natten och ängelns val andra natten(om det har betydelse så fick vi infon om båda nätterna efter den andra för både vi och paddi glömde bort att vi skulle ha den.

Ja, det vet jag. Men jag tänkte eftersom det stod i sammanfattningen att ni fick info om trollningen.

Ja men precis, och man måste ju våga chansa lite ibland också, man kan ju inte sitta och "inte veta" sig igenom spelet, det blir ju bara tråkigt. :p

Ja, jag har t.ex i många lekar som god bidragit till att många goda speciallroller blivit utröstade, det är sådant som händer.

Sen har jag haft en del egendomliga taktiker som en gång när jag var ganska säker på att "X" var ond(X var dessutom misstänkt av många) och tillbringade mycket tid till att försöka övertala folk om att X inte borde röstas ut... för då skulle vi kunna använda Xs inlägg för att avslöja övriga ulvar. Det verkade som en mycket smartare taktik är jag var mitt uppe i den än nu långt efteråt. Den typen av misstag är nog mindre vanligt :p

Ja, det vet jag. Men jag tänkte eftersom det stod i sammanfattningen att ni fick info om trollningen.

och LL får göra en pudel IGEN.....

*suck* jag blir nog kickad från rollen som LL på evig tid efter den här leken...

har gått tillbaka i mina sända meddelanden och första spionraden ulvarna fick var Dag1 Siaren siare Lenis, inte att Lenis blev förtrollad....:banghead:

Vi fick ingen info om trollning, inte medans jag levde åtminstone och Sasse dog före mig så borde inte varit någon senare heller.

Till Paddi: Det finns många LL som gjort betydligt större misstag och oavsett är det sådant som händer. Jag tycker du var jättebra som LL och hade en rolig lek med intressant rollsamansättning. :)

Då var det fel i sammanfattningen, för den infon vi fick var vem som siats.

Jag misstänkte att du var siaren när du började teoria så offensivt mot glömmerallt och dessutom så hade du ju reagerat på Lenis första dagen så jag tyckte inte det var konstigt att du valt att sia henne. När jag frågade vad som var så underligt med hennes kommentar och vad det var för misstankar ni (du och cirkus) hade typ, så svarade du något i stil med "Nja, inte direkt misstankar, men..." vilket jag tyckte tydde på att du siat henne och släppt henne.

För övrigt gissade vi att hon var tvilling, men den infon tyckte vi att vi kunde hålla för oss själva:D.

Ja Myrten spelade grymt bra, jagundrade stundtals vad hon höll på med inann jag insåg att det var smart. :p

Eh... ibland undrade jag också det:rofl:. Men den här gången gick det ju hem!

Måste säga att det var en sjukt rolig lek att vara LL för å tack för alla PM :D

Att ha facit på hand och se er alla spela :nailbiting:

Myrten - jag utnämner dig härmed till ulvspelens KRÖNTA drottning!!! Wow! :bow:

Niyama - imponerad att du kom på att du skulle be alla rösta på "dig" :p

Jag blev rätt irriterad på Niyamas idé, men sen kom jag på att den var rätt bra. Skönt att bli av med henne;). Speciellt efter min dundertabbe igår när min omtöcknade hjärna (jag är verkligen sjuk) inte var tillräckligt uppmärksam och fattade att du siat Hedinn. Jag hade hoppats att du skulle välja bumpo, så därför käkades hon (+att få ett lyckat käk).

Men Paddi, du behöver inte be om ursäkt. Det var ju inga stora missar. Jag tror att alla LL gör någon miss under spelets gång. Ibland märks den, ibland inte.

Mhm...ja nu sähär med facit så skulle jag ju kunnat fatta det. Och det är ju som sagt bättre att lita på(och läsa igenom vad den skrivit en extra gång) en man VET är god, jag skulle läst igenom allt ordentligt Då kanske, kanske kronan hade ramlat ner.

Men det var skitsvårt att tro att Myrten var annat än god eftersom hon var utvald som nattkäk. Och skyddad av ängeln

Ja och att läsa igenom de godas inlägg är lika viktigt som att läsa de ondas.

Det var liksom tanken med att äta myrten;) däremot behöver inte någon vara god bara för att den blir skyddad, ängeln sitter ju inte med något facit utan gör bara så gott den kan. :)

Eh... ibland undrade jag också det:rofl:. Men den här gången gick det ju hem!

.

Ja, du kanske borde vara sjuk oftare;) Nej allvarligt talat så spelade du väldigt bra men vi kanske lite tur också som när vi fick ut en viktig specialroll första natten och när du nästan röstade ut mig av misstag dag två :D

Jag har full förståelse för att du trodde det, framför allt när jag skyddade Myrten sista natten också. Det är inte lätt i början, men nu vet du nåt till nästa gång - man lyssnar mer på tips från siaren än tips från ulvarna! ;)

Hehe, du ska veta igår Hedinn att jag lekte med tanken på att PMa Paddi och fråga om jag fick käka mig själv och chansa på att ängeln skyddade mig:rofl:.

Men sedan fegade jag ur, för jag insåg att vi ändå kunde vinna. Och jag misstänker att LL inte godkänt det. Hon fick ändå sin beskärda del av konstiga PM denna lek. Först ville jag demona Mammas (eftersom vi trodde att valet skulle synas i spioninfon även om demoningen inte utfördes) och sedan försökte jag käka Vira.

Ja, du kanske borde vara sjuk oftare;) Nej allvarligt talat så spelade du väldigt bra men vi kanske lite tur också som när vi fick ut en viktig specialroll första natten och när du nästan röstade ut mig av misstag dag två :D

Herregud, DL2:o! Febrig, full och mitt intresserande, frågvisa kusinbarn. Plötsligt hade jag skickat upp dig till lottning utan att jag fattade det själv!

Herregud, DL2:o! Febrig, full och mitt intresserande, frågvisa kusinbarn. Plötsligt hade jag skickat upp dig till lottning utan att jag fattade det själv!

Ja, och jag satt och tänkte typ "men vad gör hon" för att sedan tycka du var smart och att det var en superbra alibi röst. Jag var så upprymd i min förkylningsyra att jag inte ens fattade att det var lottnig utan redan utgick från att jag var död och jag var dessutom rätt nöjd med det :p

Trodde ju jag med, men så insåg jag att Lenis hade fått tre röster också.

Jag skyller allt på Mammas;) (var är hon förresten?)! När vi diskuterade innan du hittat leken sa hon åt mig att alltid spela som om jag vore god och faktiskt reagerade jag mest på dig vid DL1 och DL2 kunde jag p g a omständigheterna inte tänka utanför boxen utan gick på samma spår.

Jag svor över detta igår, när jag satt där ensam i lyan. Men det blev ju ändå bra till slut.

Hehe, du ska veta igår Hedinn att jag lekte med tanken på att PMa Paddi och fråga om jag fick käka mig själv och chansa på att ängeln skyddade mig:rofl:.

Men sedan fegade jag ur, för jag insåg att vi ändå kunde vinna. Och jag misstänker att LL inte godkänt det. Hon fick ändå sin beskärda del av konstiga PM denna lek. Först ville jag demona Mammas (eftersom vi trodde att valet skulle synas i spioninfon även om demoningen inte utfördes) och sedan försökte jag käka Vira.

Nej, Vira försökte käka mig. En fullständigt underbar idé av glömmerallt. Vira och jag var helt eniga om att köra, för även om det skulle fälla oss så skulle vi falla med flaggan i topp!

Ja, det gjorde hon ju. ;) Så jag trodde ju att cirkus försökt äta dig eftersom det inte blev nåt sista natten... Varför valde du att inte äta nån? Eller var det just för att cirkus inte skulle få någon info om jag skyddade mig själv?

Ja, det gjorde hon ju. ;) Så jag trodde ju att cirkus försökt äta dig eftersom det inte blev nåt sista natten... Varför valde du att inte äta nån? Eller var det just för att cirkus inte skulle få någon info om jag skyddade mig själv?

Jag var ju inte säker på förrän idag vem som var ängel respektive spion av er. Därför ville jag inte potentiellt visa spionen att jag var ond genom att försöka äta ängeln.

Dessutom, om käket lyckats så hade det väl blivit oavgjort. Jag övervägde det ett tag, men insåg att det var fullt möjligt att vinna om spelet fortsatte.

Och ja - jag vill helst vinna.:)

Om Myrten ätit någon hade det slutat oavgjort, vid uteblivet käk kunde hon vinna. :)

Jag var lite nervös för att hon inte skulle inse det. :p

Jag var ju inte säker på förrän idag vem som var ängel respektive spion av er. Därför ville jag inte potentiellt visa spionen att jag var ond genom att försöka äta ängeln.

Dessutom, om käket lyckats så hade det väl blivit oavgjort. Jag övervägde det ett tag, men insåg att det var fullt möjligt att vinna om spelet fortsatte.

Och ja - jag vill helst vinna.:)

Ja, det är klart. När nu Niyama avslöjades som spion lär det väl nästan ha verkat som att jag var spion och inte cirkus, dessutom... Men nä, hade du lyckats äta mig hade du väl vunnit? Och jag satsade också på vinst - annars hade jag skyddat mig själv men det kändes löjligt att satsa på oavgjort, och när jag gjorde valet att skydda dig konstaterade jag att antingen får onda vinna och jag offras, eller så vinner vi goda för att vi får ut cirkus. Och är det så att Myrten är ond och har lurat oss så förbannat genom hela leken är hon fan värd den vinsten så jag kan riskera att skydda henne utan att må dåligt över det. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 723
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 634
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Sytråden del 4
  • Budget