Ulvlek - Robinson Buke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek - Robinson Buke

Den jäkla Myrten - fasen så lurig hon var. Och så lättlurad JAG var.

Jag var ju 100% säker på att Myrten var god eftersom hon *inte* blev äten dag 3. Orutinerat inte fatta att ulvarna visste att käket skulle stoppas.

Du, det hade kunnat hända mig med och jag tror(är rätt säker) jag lekte första gången 2006...

Jag tycker du spelade väldigt bra för att vara ny.

Däremot så har nedan stående slutsats kanske lite med orutin att göra.

Och ja när ängeln skyddat Myrten så var jag HELT säker.

Det måste vara kul att lura brallorna av en nybörjare :D

Óch det FATTADE inte jag min trögskalle. Kan du leta upp det inlägget så jag kan lära mig hur en godförklaring från en siare kan se ut ?

Jag trodde först att Myrten var siare och att Niyama var ängel och att Hedinn var ond. Ända tills Niyama dog. Eftersom ängeln skyddade Niyama i stort sett alla nätter så tänkte jag att hon skyddade sig själv.

Och sen när Myrten dels blev nattkäk - som inte blev av och sedan skyddad av ängeln så var jag HELT borta på vinden.

Ja det har du rätt i jag tänkte inte så långt, jag jämförde mest med att någon annan god skulle bli utröstad. Eftersom jag visste att Myrten var ond och hon inte direkt var i riskzonen så jämförde jag mest utfallet där.

Fast den dagen stod det ju mellan att lyncha Cirkus eller lyncha Myrten. Och eftersom jag kände mig osäker (+ att jag inte ville bli omvandlad och vara dödsdömd direkt) tyckte jag att det var bäst att lyncha mig, eftersom spionen skulle veta vem demonen var ändå.

Fast den dagen stod det ju mellan att lyncha Cirkus eller lyncha Myrten. Och eftersom jag kände mig osäker (+ att jag inte ville bli omvandlad och vara dödsdömd direkt) tyckte jag att det var bäst att lyncha mig, eftersom spionen skulle veta vem demonen var ändå.

Ja, och med det utfallet hade vi (goda) haft minimal chans till vinst. Även om vi hade röstat ut Myrten och hon omvandlat dig så hade ju du fått äta och då hade enda chansen varit om du försökte äta den jag skyddade, annars hade det blivit oavgjort eller förlust för goda. Så jag tyckte ju också din variant lät säkrare.

Jag tyckte det var skumt av Myrten att inte vara helt övertygad om att demonen visste vem som var siare. Tänkte att det måste hon ju fatta att det är uppenbart för alla. Och jag hade rätt: Myrten hade garanterat jätteroligt åt mig!

Tja det dröjde innan det blev uppenbart för mig, jag trodde länge att cirkus var siare och du spion. Jag tyckte nämligen det var märkligt av dig att sia lenis(vi fick just den raden av spioninfon) medan cirkus röstat på lenis så det vore mer logiskt om hon var siare. Tur att Vira och Myrten inte lyssna :D

Men jag tröstar mig med att jag hade rätt i att bumpo var eremit och hedinn ängel. :p

Óch det FATTADE inte jag min trögskalle. Kan du leta upp det inlägget så jag kan lära mig hur en godförklaring från en siare kan se ut ?

Orkar inte leta upp, men efter natt-DL så släppte jag alla misstankar på Hedinn och konstaterade att du eller Myrten måste vara demonen, typ.

Sen i röstinlägget igår skrev jag också att det måste vara du eller Myrten. Tänkte att eftersom spionen vet att jag siat Hedinn så blir det uppenbart att hon inte är ond.

Ja för dig stod kanske mellan dom men när jag läste tråden fick jag inte uppfattningen att risken att myrten skulle bli utröstad var så stor.

Orkar inte leta upp, men efter natt-DL så släppte jag alla misstankar på Hedinn och konstaterade att du eller Myrten måste vara demonen, typ.

Sen i röstinlägget igår skrev jag också att det måste vara du eller Myrten. Tänkte att eftersom spionen vet att jag siat Hedinn så blir det uppenbart att hon inte är ond.

Cirkus kanske inte insett att du var siare då? Hon skrev ju att hon trodde du var ängel ett tag.

Det här kom bara några minuter efter natten hon siade mig och vi fick reda på att bumpo blev uppäten:

Efter att Bumpo visat sig vara eremit har jag omvärderat min syn. Jag var övertygad om att Bumpo eller Hedinn var ulv men uppenbarligen inte Bumpo. Inte heller Hedinn skulle jag tro. Så Myrten eller Cirkus?! Myrten kan MYCKET väl ha blåst mig och Cirkus kan vara en ovanligt skicklig nybörjare (och ha fått lite råd i lyan).

Just meningen "Inte heller Hedinn skulle jag tro" betyder "jag vet att hon inte är ond men jag får inte skriva att jag siat henne" i princip. ;) Hade hon fått info om att jag var ond hade hon misstänkt mig väldigt mycket efter den natten. Eventuellt även gjort som hon gjorde med Vira.

Lite senare svarar hon på det här som du skrivit tidigare:

cirkus skrev:
Hedinn är nog ändå den jag tror är ond just nu iallafall. Måste nog avvakta till morgondagen och en lite piggare hjärna innan jag verkligen är säker

Med:

Just det får mig verkligen att tro att du är ond.

Hon skrev alltså klart och tydligt att hon misstänkte dig pga att du trodde att jag var ond. Alltså misstänkte inte Niyama mig alls, utan snarare tvärtom, visste att jag var god. :)

Tja det dröjde innan det blev uppenbart för mig, jag trodde länge att cirkus var siare och du spion. Jag tyckte nämligen det var märkligt av dig att sia lenis(vi fick just den raden av spioninfon) medan cirkus röstat på lenis så det vore mer logiskt om hon var siare. Tur att Vira och Myrten inte lyssna :D

Men jag tröstar mig med att jag hade rätt i att bumpo var eremit och hedinn ängel. :p

Va, enligt LL fick ni ingen info om vem som siats? Den jag röstade på dog ju, sen skulle jag inte vilja avslöjas som siare första natten så jag hade nog ändå inte siat den jag röstade på. Sen efter att jag siat dig så tänkte jag, med tanke på ställningen, att jag måste avslöja mig som siare för att vi måste ha ut en ulv.

Men efter att jag röstat på både dig och Vira sådär tvärsäkert så förstod du väl att jag var siare?

Haha ingen fara. :) Jag misstänkte ju dig rätt starkt också. ;) Och man kommer rösta ut MÅNGA goda kollegor i de här lekarna, men man brukar få igen det också så det är inte så mycket att be om ursäkt för. :p Se bara hur många goda jag lyckades driva ut på grund av mina misstankar!

Ja absolut och man kommer att rösta ut onda kollegor som ond ibland med mening och ibland av misstag.

Alla gör nog misstag ibland oavsett rutin, det är lte det som är charmen med spelet. :)

Mhm...ja nu sähär med facit så skulle jag ju kunnat fatta det. Och det är ju som sagt bättre att lita på(och läsa igenom vad den skrivit en extra gång) en man VET är god, jag skulle läst igenom allt ordentligt Då kanske, kanske kronan hade ramlat ner.

Men det var skitsvårt att tro att Myrten var annat än god eftersom hon var utvald som nattkäk. Och skyddad av ängeln

Riktigt snyggt spelat av Myrten. Jag fick en ulvroll som ny roll innan LL kom på att jag ju visste om Lenis roll så jag har nästan hela leken vetat att Myrten var ulv.
För övrigt måste jag säga att den röst jag la i början var den bästa dåligt motiverade röst jag någonsinn lagt ;).

Ja men precis, och man måste ju våga chansa lite ibland också, man kan ju inte sitta och "inte veta" sig igenom spelet, det blir ju bara tråkigt. :p

Förresten, hur kommer det sig att du skyddade mig från början?! Ingen brukar lita på mig, och jag brukar bli ulvmat fort.

Hemma!

Nu ska jag läsa igenom de senaste sidorna. Om det kan glädja er hade jag en puls på sjuhundrasjuttiåtta när jag satt med telefonen, kollade klockan och väntade på att ändra min röst.

Tack alla för en rolig lek!

Va, enligt LL fick ni ingen info om vem som siats? Den jag röstade på dog ju, sen skulle jag inte vilja avslöjas som siare första natten så jag hade nog ändå inte siat den jag röstade på. Sen efter att jag siat dig så tänkte jag, med tanke på ställningen, att jag måste avslöja mig som siare för att vi måste ha ut en ulv.

Men efter att jag röstat på både dig och Vira sådär tvärsäkert så förstod du väl att jag var siare?

Nej jag förstår att du inte skulle siat den du röstade på, men jag tänkte att det vore logiskt för en ny spelare att ta reda på om den man misstänkt mest var ond.

Spionen får alltid info om vem som siats och i den här leken så fick ulvarna en rad spioninfo varje natt så vi fick info om siandet första natten och ängelns val andra natten(om det har betydelse så fick vi infon om båda nätterna efter den andra för både vi och paddi glömde bort att vi skulle ha den.

Efter Vira förstod jag, det var medan jag fortfarande levde jag var tveksam.

Spionen får alltid info om vem som siats och i den här leken så fick ulvarna en rad spioninfo varje natt så vi fick info om siandet första natten och ängelns val andra natten(om det har betydelse så fick vi infon om båda nätterna efter den andra för både vi och paddi glömde bort att vi skulle ha den.

och detta ber jag om ursäkt för - är inte vad vid att ha så många specialroller att hålla reda på :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 723
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 634
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar