Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Nej, men jag var inte beredd att spika igen för nån jag inte misstänker som sagt.
Du gör alltså valet att spika igen kistan på bollen_ liksom jag. Det finns många typ av val, men att inte rösta på någon är lika mycket ett val. Jag hade ungefär samma förutsättningar som du. Safea och slippa vara den som sticker ut eller få kommentarer som dina om jag chansar fel. Och med samma kandidater.

När är beräknad utflyttning? :)

BF är 13/2 så han ska väl hålla sig lite till hoppas vi :)

Blir det utflyttning under leken så borde inneboenden få ett namn av deltagarna! :bump: Vill du inte att inneboenden ska heta typ Cirkus så går det att ta deltagarnas riktiga namn och ev ändra kön på namnet om det skulle behövas :p

Ser framför mig pappans min när jag langar fram deltagarlistan o ber honom välja.. :D

Du gör alltså valet att spika igen kistan på bollen_ liksom jag. Det finns många typ av val, men att inte rösta på någon är lika mycket ett val. Jag hade ungefär samma förutsättningar som du. Safea och slippa vara den som sticker ut eller få kommentarer som dina om jag chansar fel. Och med samma kandidater.
Eh va? Jag kan knappast påstås spika igen kistan för bollen när jag inte röstar där, jag försökte se till att rösta där det redan fanns en röst och hoppades på att antingen bollen själv skulle ändra för att rädda sig, eller att röstfifflaren skulle kunna påverka till godas fördel.

Jag skrev "i princip" och jag undrade också vad du höll på med :).

Jag kan knappast ha uppfattat dig som godförklarad om jag försökte skapa drev, så korkad är jag liksom inte. Om det inte är ett avgörande läge då, som när jag jagade @LenaH och låtsades vara siare. Annars försöker jag inte skapa drev heller, men denna lek uppfattar jag som frustrerande när jag tycker helt fel personer lynchas.

för mig är fio helt klart en lyakandidat - inte minst med avseende på att hon inte var i närheten av att omvärdera sin röst på mig, trots att en hel massa annat kommit upp.

Jag har för övrigt väldigt lik lya som du - Paddington och LenaH, sen seglar fio upp som kandidat som ulv och som håller kvar sina misstankar mot mig som är löst grundade - jag tror hon inte ens teoriat om någon annan. Lobelia är jag mer tveksam till konstigt nog - jag förstår ju vad hon menade hon hade ett missförstånd som förutsättning för sin tanke - och jag tycker att hon utvecklade den mer som en god än som en ond. Men det är inte osannolikt att hon är ond ändå. Lite samma sak med Killa som med fio, fast jag tror mer på fio som ond. Varför ens tänka tanken att lägga en röst på mig och inte nagelfara de med L i namnet där vi vet att vi kan hitta onda?

Jag var rätt säker på att få se en lynch med bara de med L i namnet så jag tycker det är uppseendeväckande att det inte hände - det hade ju dessutom kunna ge bra ledtrådar. Det gör att även Hedinn (förutom de två som röstade på mig)hamnar på min lista över en jag misstänker.

Så min lya är rätt så stor..LenaH, Paddington, fio, Hedinn, Lobelia, Killaloe. I den ordningen

jajuste jag har tidsbrist imorgon också så det går bra att käka mig. Och det är jättetrist om folk tror att det är något som jag hittar på.

Helt ärligt gav du mig inget skäl att ändra min röst efter ditt utspel. Allvarligt talat tycker du att det utspelet förklarade något som skulle få mig att ändra min
röst?
Jo jag hade teorier mot Lobelia i natt men du slätade över dom rätt rejält med att ulvar inte gör så :grin:

Det är inte likt dig att få ulv vibbar enbart pga att man lägger en röst på dig.

Vad är det för fel på Killaloe nu då?! :mad: Det är ett fiiint namn med många L! Eller, så utesluter vi L-en och kör på Kiaoe som @fio kom fram till. Inget fel på det heller :up:
:up: "--oe"-namn är fina :D

Åh förresten, fanns det inte nån tråd för länge sen där folk förklarade vart deras nick kom ifrån? Det var ju himla kul att se hur folk hade valt, framförallt de som inte är så uppenbara vad de kommer ifrån :)

:up: "--oe"-namn är fina :D

Åh förresten, fanns det inte nån tråd för länge sen där folk förklarade vart deras nick kom ifrån? Det var ju himla kul att se hur folk hade valt, framförallt de som inte är så uppenbara vad de kommer ifrån :)
Jo men det fanns det! Den var underhållande och intressant :)

Så det är inte försvarbart att ha ont om tid och hellre lägga en röst öht om än med en svag motivering än att skita i att rösta?

Jättetrist att få en röst på sig av det skälet. Det säger mer om dig än om mig kan jag ju säga
Fast det är ju inte enda anledningen till att du får röster? Det finns ju annat också, som att du väljer att utgå från någon som har ett L som versal i sitt namn, trots att det är dementerat av LL att det inte nödvändigtvis är så.

Och det är väl superbra att du lägger en röst för att inte riskera att missa röstningen, men det in enär ju inte att vi andra inte kan eller får ha åsikter om den?

Fast jag tycker att har man bättre misstankar mot nån annan så är det väl vettigare att rösta där, dock finns ju bara tre kvar med L i namnet nu så det bör ju gå att hitta en ond där imorgon.
Det var vad jag gjorde. Jag är inte lika övertygad längre, eller egentligen var jag inte övertygad då heller. Planen var att följa med under kvällen och diskutera och ändra röst vid behov, men det sket sig. Kvällarna är liksom min sämsta tid för det mesta.

Jag har full förståelse för att min röst ser misstänkt ut, men jag tycker också att det borde gå att förstå varför jag röstade som jag gjorde.

Haha, det är ju intressant. Måste leta.

Det var i hennes röstinlägg nu mot LenaH , vet inte hur mkt värderingar man skan lägga in i det dock.

Idag har jag typ ingen tid alls - så jag kommer rösta tidigt, nu vet vi att Snurrfians röständring inte var det minsta skum. Däremot så är jag fortsatt misstänksam mot Paddington, men ännu mer mot alla som har ett L i namnet. Lobelia har resonerat lite runt detta med L och statistik och sannolikheter och grejer - jag kan inte riktigt sätta fingret på det men jag tror inte att en ulv hade highlightat det resonemanget så henne lägger jag åt sidan en stund. Sen har vi killaloe och bollen__ de har förvisso bokstaven L i namnet, men jag är petig och noterar att LL skrev versalt L (vilket kanske inte har någon bäring, men ändå) det lämnar Lobelia och LenaH.

cirkus röstar på LenaH
pga hennes L i namnet och hennes andraröst på Snurrfian. Jag tror att lyan fattade att Snurr hade viktig roll och att det var viktigare att få ut den viktiga rollen än att en eventuell lyamedlem blev avslöjad

Jag var rätt säker på att få se en lynch med bara de med L i namnet så jag tycker det är uppseendeväckande att det inte hände - det hade ju dessutom kunna ge bra ledtrådar. Det gör att även Hedinn (förutom de två som röstade på mig)hamnar på min lista över en jag misstänker.
Varför skulle det vara uppseendeväckande? Det är ju, uppenbarligen, rätt stor chans att det slår mot goda om en tar en random spelare som inte agerat misstänkt bara för att den råkar ha ett L i namnet. Då är det väl bättre att ha det i åtanke och sen rösta utefter det en faktiskt tror är vettigt? Som jag redan skrivit så har vi ju, med lite otur, två till goda att rösta ut som har L i namnet innan vi får tag i en ulv. Under den tiden kan ulvar smyga med i bakgrunden och göra en del skada, bara för att alla fokuserar på att leta bland l-namnen. Det blir galet tycker jag, att vi ska snäva ner oss och bara kika på fyra spelare och riskera att missa annat. Men du kanske tycker det är värt att i värsta fall offra tre goda för att komma åt en ond oavsett hur resterande spelare spelar?

Varför ens tänka tanken att lägga en röst på mig och inte nagelfara de med L i namnet där vi vet att vi kan hitta onda?

Av samma anledning som jag skrev ovan, samt att din röst inte direkt kändes bekväm. De. står ut och det är ju klart vettigare att reagera på det en inte tycker känns bra än att sitta och fabricera ihop grejer till en BoP-röstning mot någon baserat på deras bokstav. Vi tycker uppenbarligen inte samma här, men jag kan iaf inte uppskatta en lek där jag tvunget måste rösta på vissa givna personer bara för att en ny info kommit upp.

Nu var inte bollen_ en god specialare men kunde lika gärna varit (det visste ju inte vi) och gissa om lyan hade skrattat hela leken igenom om vi bara gått på bokstavsledtråden och fått en sådan roll utröstad? Näe, jag tycker det känns på tok för osäkert att offra alla som har ett L i namnet för att (om vi har otur) en av fyra av dessa är ond

Det var i hennes röstinlägg nu mot LenaH , vet inte hur mkt värderingar man skan lägga in i det dock.
Mm jag hittade. Tycker det är intressant att flera tycks försvara Lobelia lite smått eller släta över. Om inte jag missat något så kan ingen, förutom onda, veta om hon är god. Även om man bortser från hennes förvirring inatt så brukar ju en sen BOP väcka en del misstankar, och så spiken i kistan för bollen idag. Känns som att hon har kollegor som backar upp, alternativt att onda passar på att försvara en de vet är god.

Varför skulle det vara uppseendeväckande? Det är ju, uppenbarligen, rätt stor chans att det slår mot goda om en tar en random spelare som inte agerat misstänkt bara för att den råkar ha ett L i namnet. Då är det väl bättre att ha det i åtanke och sen rösta utefter det en faktiskt tror är vettigt? Som jag redan skrivit så har vi ju, med lite otur, två till goda att rösta ut som har L i namnet innan vi får tag i en ulv. Under den tiden kan ulvar smyga med i bakgrunden och göra en del skada, bara för att alla fokuserar på att leta bland l-namnen. Det blir galet tycker jag, att vi ska snäva ner oss och bara kika på fyra spelare och riskera att missa annat. Men du kanske tycker det är värt att i värsta fall offra tre goda för att komma åt en ond oavsett hur resterande spelare spelar?

Av samma anledning som jag skrev ovan, samt att din röst inte direkt kändes bekväm. De. står ut och det är ju klart vettigare att reagera på det en inte tycker känns bra än att sitta och fabricera ihop grejer till en BoP-röstning mot någon baserat på deras bokstav. Vi tycker uppenbarligen inte samma här, men jag kan iaf inte uppskatta en lek där jag tvunget måste rösta på vissa givna personer bara för att en ny info kommit upp.

Nu var inte bollen_ en god specialare men kunde lika gärna varit (det visste ju inte vi) och gissa om lyan hade skrattat hela leken igenom om vi bara gått på bokstavsledtråden och fått en sådan roll utröstad? Näe, jag tycker det känns på tok för osäkert att offra alla som har ett L i namnet för att (om vi har otur) en av fyra av dessa är ond

Nä precis och särskilt som cirkus stöder Lobelias teori att leta bland de som har icke L i sina namn. Mot den infon blir det väldigt märkligt resonemang anser jag.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka