Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Nä, det fattar inte jag heller. Det känns lite hopplöst att de jag ser som goda blir lynchade, alltså jag kanske har HELT FEL i mina teorier (det vore bara som vanligt när jag är god) men det är ju svårt att tänka om när ingen jag ens misstänker lite blir lynchad utan folk lynchar de som i princip inte gjort nåt skumt alls?! Jag ser ju nåt samband Lobelia - LenaH - Paddington så jag hade ju gärna lynchat nån av dom för att antingen få ut en ulv eller kunna tänka om och tänka rätt... nu känns det bara hopplöst.
Det blir sjukt svårt når sIan är ute ur leken .. Man blir helt schizo :arghh:

Så du tror Killa, Cirkus och Q är goda?
Jag valde att rösta på en med L i namnet och valde Bollen__
Hade jag haft starka misstankar mot Q killa eller Cirkus hade jag självklart valt dem. Nu vet jag inte.

Menar du att det skulle vara en godförklaring av 3 av fyra att tro mer på en av dem som ond eller menar du?

Sen kan vi gå och kolla på omröstningen

11.09 cirkus röstar på LenaH
18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

bollen__ 3
Lobelia 2
Killaloe 2
cirkus 2
quarter4ever 2

Du lägger sista rösten -

Du lägger den på mig trots att du troligen har god koll på ställningen. Det var ingen hets eller massa röständringar och fina röstlistor uppe. Du ändrade dig i sista stund och röstade åter på mig.

Du valde att låta min röst stå som utslagsgivande (om man inte tänker på extraröster) trots att du säger dig tro att jag är ond? Om du nu verkligen tror att jag är ond, och med tanke på att du verkligen försöker få med folk att lyncha mig, så är det mycket märkligt att du inte ändrade till någon av de med 2 röster för att få det lika.

Det borde i så fall vara bättre odds med vem som helst förutom den jag valde att få ut en ond? Ja du kan ha hoppats på att någon skulle följa dig men så skedde inte och du gav inte direkt mycket utrymme till det. På en minut så måste man nästan ha rösten förberedd för att hinna med.

Tror du då att alla de du räknade upp är goda?

Eftersom det framkommit funderingar ang mitt eventuella frånfälle som LL ifall min inneboende skulle vilja flytta ut i förtid så kan jag meddela att vi har en stand-in LL som reserv, så ingen behöver oroa sig för den saken, hon finns här i skuggorna :D

Jag valde att rösta på en med L i namnet och valde Bollen__
Hade jag haft starka misstankar mot Q killa eller Cirkus hade jag självklart valt dem. Nu vet jag inte.

Menar du att det skulle vara en godförklaring av 3 av fyra att tro mer på en av dem som ond eller menar du?

Jag tänkte med tanke på att du skrev "Nu var det rätt många röster lagda och jag tror vad jag än valt skulle varit misstänkt från somliga.". Alltså om du hade spikat igen för en ulv hade i alla fall jag satt dig mer åt goda hållet, och eftersom du tror att du hade varit misstänkt oavsett var du röstade så tänkte jag att du tror de tre är goda.

Eftersom det framkommit funderingar ang mitt eventuella frånfälle som LL ifall min inneboende skulle vilja flytta ut i förtid så kan jag meddela att vi har en stand-in LL som reserv, så ingen behöver oroa sig för den saken, hon finns här i skuggorna :D
När är beräknad utflyttning? :)

Smidigt att du röstade på cirkus och sen nu är beredd att ta upp spåret igen :cautious:
för mig är fio helt klart en lyakandidat - inte minst med avseende på att hon inte var i närheten av att omvärdera sin röst på mig, trots att en hel massa annat kommit upp.

Jag har för övrigt väldigt lik lya som du - Paddington och LenaH, sen seglar fio upp som kandidat som ulv och som håller kvar sina misstankar mot mig som är löst grundade - jag tror hon inte ens teoriat om någon annan. Lobelia är jag mer tveksam till konstigt nog - jag förstår ju vad hon menade hon hade ett missförstånd som förutsättning för sin tanke - och jag tycker att hon utvecklade den mer som en god än som en ond. Men det är inte osannolikt att hon är ond ändå. Lite samma sak med Killa som med fio, fast jag tror mer på fio som ond. Varför ens tänka tanken att lägga en röst på mig och inte nagelfara de med L i namnet där vi vet att vi kan hitta onda?

Jag var rätt säker på att få se en lynch med bara de med L i namnet så jag tycker det är uppseendeväckande att det inte hände - det hade ju dessutom kunna ge bra ledtrådar. Det gör att även Hedinn (förutom de två som röstade på mig)hamnar på min lista över en jag misstänker.

Så min lya är rätt så stor..LenaH, Paddington, fio, Hedinn, Lobelia, Killaloe. I den ordningen

jajuste jag har tidsbrist imorgon också så det går bra att käka mig. Och det är jättetrist om folk tror att det är något som jag hittar på.

Du valde att låta min röst stå som utslagsgivande (om man inte tänker på extraröster) trots att du säger dig tro att jag är ond? Om du nu verkligen tror att jag är ond, och med tanke på att du verkligen försöker få med folk att lyncha mig, så är det mycket märkligt att du inte ändrade till någon av de med 2 röster för att få det lika.
Ingen av de jag misstänker hade ju två röster. Killa var inget alternativ att ändra till eftersom mina andra misstänkta röstat på henne. Cirkus var inte heller ett alternativ för jag har inte direkt sett nåt ont i henne och utspelet idag kändes mer som uppgiven god än desperat ulv, dessutom röstade hon på LenaH som jag misstänker. Q4 har jag ingen uppfattning om, men Hedinn började jag känna mig skeptisk mot och hon röstade på Q. Alltså fanns det inget vettigt alternativ för mig att ändra annorlunda, jag kan ju bara skriva vad jag tror och hoppas nån lyssnar, om inte så kan jag inte göra mer. Jag försöker inte spika igen för nån jag inte direkt misstänker.

Blir det utflyttning under leken så borde inneboenden få ett namn av deltagarna! :bump: Vill du inte att inneboenden ska heta typ Cirkus så går det att ta deltagarnas riktiga namn och ev ändra kön på namnet om det skulle behövas :p

Jag tänkte med tanke på att du skrev "Nu var det rätt många röster lagda och jag tror vad jag än valt skulle varit misstänkt från somliga.". Alltså om du hade spikat igen för en ulv hade i alla fall jag satt dig mer åt goda hållet, och eftersom du tror att du hade varit misstänkt oavsett var du röstade så tänkte jag att du tror de tre är goda.
Jag är ganska övertygad om det kommit en teori om att jag skaffade mig alibi om jag fått ut någon ond. Den har redan kommit nu från fio om att vi skulle vara i lyan till sammans och spela teater för att godförklara den ena ;). Jag har varit i princip godförklarad i en lek nyligen (och varit god) och du har fortsatt att försöka skapa drev mot mig :)

Lobelia är jag mer tveksam till konstigt nog - jag förstår ju vad hon menade hon hade ett missförstånd som förutsättning för sin tanke - och jag tycker att hon utvecklade den mer som en god än som en ond.
Vad tänker du om hennes BOP-röst igår trots att hon röstade sent och sen spiken i kistan för bollen idag?

Ingen av de jag misstänker hade ju två röster. Killa var inget alternativ att ändra till eftersom mina andra misstänkta röstat på henne. Cirkus var inte heller ett alternativ för jag har inte direkt sett nåt ont i henne och utspelet idag kändes mer som uppgiven god än desperat ulv, dessutom röstade hon på LenaH som jag misstänker. Q4 har jag ingen uppfattning om, men Hedinn började jag känna mig skeptisk mot och hon röstade på Q. Alltså fanns det inget vettigt alternativ för mig att ändra annorlunda, jag kan ju bara skriva vad jag tror och hoppas nån lyssnar, om inte så kan jag inte göra mer. Jag försöker inte spika igen för nån jag inte direkt misstänker.
Med andra ord så såg du själv heller bollen__ lynchad än Q, cirkus och Killa?

Jag var rätt säker på att få se en lynch med bara de med L i namnet så jag tycker det är uppseendeväckande att det inte hände - det hade ju dessutom kunna ge bra ledtrådar.
Fast jag tycker att har man bättre misstankar mot nån annan så är det väl vettigare att rösta där, dock finns ju bara tre kvar med L i namnet nu så det bör ju gå att hitta en ond där imorgon.

för mig är fio helt klart en lyakandidat - inte minst med avseende på att hon inte var i närheten av att omvärdera sin röst på mig, trots att en hel massa annat kommit upp.

Jag har för övrigt väldigt lik lya som du - Paddington och LenaH, sen seglar fio upp som kandidat som ulv och som håller kvar sina misstankar mot mig som är löst grundade - jag tror hon inte ens teoriat om någon annan. Lobelia är jag mer tveksam till konstigt nog - jag förstår ju vad hon menade hon hade ett missförstånd som förutsättning för sin tanke - och jag tycker att hon utvecklade den mer som en god än som en ond. Men det är inte osannolikt att hon är ond ändå. Lite samma sak med Killa som med fio, fast jag tror mer på fio som ond. Varför ens tänka tanken att lägga en röst på mig och inte nagelfara de med L i namnet där vi vet att vi kan hitta onda?

Jag var rätt säker på att få se en lynch med bara de med L i namnet så jag tycker det är uppseendeväckande att det inte hände - det hade ju dessutom kunna ge bra ledtrådar. Det gör att även Hedinn (förutom de två som röstade på mig)hamnar på min lista över en jag misstänker.

Så min lya är rätt så stor..LenaH, Paddington, fio, Hedinn, Lobelia, Killaloe. I den ordningen

jajuste jag har tidsbrist imorgon också så det går bra att käka mig. Och det är jättetrist om folk tror att det är något som jag hittar på.
Jag säger inte att @fio inte sitter i lyan men du var aldrig i närheten av att ändra din röst på mig heller trots att en hel massa annat kommit upp, eller hur?
Och att få röster på sig pga tidsbrist är ungefär som att få röster på sig för att ens namn börjar med ett L trots att LL förtydligade att det gällde L även i gemener. ;)

Nu tror jag inte nödvändigtvis att det gör dig ond men jag tycker ändå att dina teorier är rätt tunna.

Jag är ganska övertygad om det kommit en teori om att jag skaffade mig alibi om jag fått ut någon ond. Den har redan kommit nu från fio om att vi skulle vara i lyan till sammans och spela teater för att godförklara den ena ;). Jag har varit i princip godförklarad i en lek nyligen (och varit god) och du har fortsatt att försöka skapa drev mot mig :)

Ja, jo alibidiskussioner blir det ju i princip alltid men jag har svårt att tro att någon skulle se det som jättetroligt i det läget.

Va? Jag har verkligen inte försökt skapa drev mot dig när du varit godförklarad? Varför skulle jag göra det - oavsett roll?

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia
Bollen__ lynchas (bybo)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 477
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka