Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Det går ju att hitta en ulv bland Killa, LenaH och Lobelia så jag tycker det känns enklast att leta där idag?
ja jag är allt inne på samma teori själv- även om jag ju satsade på fel igår ( sorry @bollen__)
Frågan är ju om de käkade cirkus för att de trodde hon var ängeln kanske (mtp hennes reaktion under gårdagens lynch?) i så all bör de ha gissat på henne som ängel kanske så den förmågan är borta?
Sedan gör det väl fio och Killaloe rätt misstänkta eftersom de röstade på cirkus igår?
Och kan det verkligen vara så att två goda lägger en andraröst på en annan god igår ( jag jag vet ni vet inte vilken sida jag står på ,men men) tillägg: andraröst på en som INTE har bokstaven L i namnet alltså!
Killaloe ligger bra till för att få min röst om inget mer kommer fram under kvällen -

Äh, du skriver typ ingenting.
inte idag när jag var utan telefon nej och jag ligger förvisso efter dig men ändå tvåa
Som jag skrev igår - kan ju vara så att även jag vill ändra spelstil lite nu och då (oavsett sida!) så inte det ska bli helt lätt att läsa av mig. Lite igenkänningsfaktor på den kanske?;)

ja jag är allt inne på samma teori själv- även om jag ju satsade på fel igår ( sorry @bollen__)
Frågan är ju om de käkade cirkus för att de trodde hon var ängeln kanske (mtp hennes reaktion under gårdagens lynch?) i så all bör de ha gissat på henne som ängel kanske så den förmågan är borta?
Sedan gär det väl fio och Killaloe rätt misstänkta eftersom de röstade på cirkus igår?
Och kan det verkligen vara så att två goda lägger en andraröst på en annan god igår ( jag jag vet ni vet inte vilken sida jag står på ,men men)
Killaloe ligger bra till för att få min röst om inget mer kommer fram under kvällen -

Fast cirkus skrev ju också att hon ville bli käk. Men vi kan ju hoppas att de trodde det och använde sin förmåga, om de använde den så är det ju bara ängeln själv som vet det (bland goda) OM den skyddade cirkus.

Jag börjar bli väldigt misstänksam mot dig, särskilt med tanke på din röst igår, och att du nu direkt försöker vända det mot Killa gör mig inte mindre misstänksam.

Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

alltså de har ju hittat på nick att skojteoria om utifrån bara . de där deltagarna har inte lekt samtidigt i någon lek;)
Gud, sånt har inte jag koll på...

F ö är jag i stallet och återkommer när jag är hemma.
Luften gick ur mig lite igår, leken blev rätt intensiv och hittills har det mesta gått ondas väg.

Har ju haft Paddington, LenaH och Lobelia som mest misstänkta men börjar tro att Q4 ska in där istället för Paddington.

ag börjar bli väldigt misstänksam mot dig, särskilt med tanke på din röst igår, och att du nu direkt försöker vända det mot Killa gör mig inte mindre misstänksam.
Det är helt OK att misstänka mig - och det tror jag definitivt att onda skulle jubla över
Jag är lite misstänksam mot dig också faktiskt - du känns rätt.... hal :cautious: även om du teoriar väl!
Över huvudtaget så känns det av att det inte finns info i denna leken , ingen spioninfo som kan få goda att hitta varandra. Och så rök siaren direkt....

@quarter4ever vad tänker du om LenaH och Lobelia? Vad gör dessa mindre misstänkta än Killaloe?
Nej de är inte mindre misstänkta
Lobelia kände jag ju under gårdagen att hon kunde vara god eller ond. Och absolut efter hennes tredje röst på bollen__ att jag blir mer misstänksam mot henne Dessutom använde hon samma teoi mot bollen__ som jag själv gjorde- mer eller mindre - antingen så "såg" hon samma som mig ang andrarösterna på mig och cirkus igår eller så lånade hon den rakt av bara och vill misstänkliggöra mig om hon åker och visar sig vara ond
Hedinn känns rätt skum för mig också tycker jag i denna leken- men har kanske bara fastnat på mig?
LenaH tja kan vara god, kan vara ond- ingen aning! Men visst kan man lite krasst säga att bara att hon lever efter 3:e dagen ( inte blivit käk) skulle kunna tyda på att hon sitter i lyan, men åas så har hon bokstaven L i namnet så hade jag varit i lyan hade jag ju inte käkat en god med L i nemnet faktiskt

Nej de är inte mindre misstänkta
Fast eftersom du skrev
"Killaloe ligger bra till för att få min röst om inget mer kommer fram under kvällen "
Måste ju något göra att Killa är snäppet mer misstänkt än LenaH och Lobelia (alltså i resonemanget att hitta en ond bland de med L).

Lobelia kände jag ju under gårdagen att hon kunde vara god eller ond.
Eh? Ja, det har jag väl känt sen dag 1 med alla. Antingen är de goda eller så är de onda.

Hedinn känns rätt skum för mig också tycker jag i denna leken- men har kanske bara fastnat på mig?
Mm jag har börjat noja över Hedinn. Framför allt för att det kändes som att hon försvarade Lobelia, vi brukar resonera liknande men där kändes det som att hon slog knut på sig själv för att hitta något till Lobelias försvar.

LenaH tja kan vara god, kan vara ond- ingen aning! Men visst kan man lite krasst säga att bara att hon lever efter 3:e dagen ( inte blivit käk) skulle kunna tyda på att hon sitter i lyan, men åas så har hon bokstaven L i namnet så hade jag varit i lyan hade jag ju inte käkat en god med L i nemnet faktiskt
Ja, dels tror jag lyan sparar på de med L och dels kan det ju vara ulvar som vet om att hon brukar bli käk. Så just det tror jag inte säger ett smack om hennes roll.

Har ju haft Paddington, LenaH och Lobelia som mest misstänkta men börjar tro att Q4 ska in där istället för Paddington.
jag är också misstänksam mot Padington faktiskt . Hon har slunkit lite under radarn för mig efter DL1
Och har ju haft ont om tid etc- men visst har det varit lite magert med grävande från hennes sida totalt sett genom leken? Måste läsa om henne känner jag
Mirtai också väldigt låg profil! O_oOch la första rösten å bollen__ igår
fio kanske kanske kanske inte lika mycket misstänkt för mig efter gårdagens "schism" med cirkus? Får mer känslan av två goda som krockar än att fio skulle vara ond? men som sagt bara kanske!
Idahoe tja kändes som hon hade toerier som var bra vad det gäller Lobelia- jag hade ju ungefär desamma!

Men så som jag tror så skulle lyan kunna vara :
Killaloe
Lobelia
LenaH
Mirtai
Hedinn
Paddington
Niyama
Idahoe

Fio kanske kanske kanske lite åt det godare hållet?

suck det är bara jag kvar som god sen va?:banghead:

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder